Fijn Cio! Dan gaat het nu vast voorspoedig

Bloed ei, slechte ervaringen mee. Ik laat er niet op insemineren..
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Cioccolato schreef:Of heeft de vorige da gewoon niet ontzettend slecht getimed steeds? Zou deze ronde bij 't station afwachten voor je een ander kiest iig
Ik ben er niet zo positief over dat deze blijft zitten na afknijpen. Vind het extra spannend moet ik zeggen. En ga dan ook lekker extra scannen. Misschien vrijdag wel weer, kan de andere merrie ook me en kunnen we die eventueel hengstig spuiten. Als ik er dan toch ben, gaat ze wel gewoon mee om te scannen.
ThornForest schreef:Vulina en am horses, wat is jullie ervaring met een bloed ei? Ik kan er zo weinig over vinden, behalve dat het eitje waarschijnlijk niet bevrucht gaat worden wordt ik er niet veel wijzer uit.
Vulina schreef:Een boed ei is in eerste instantie een gewoon ei (follikel) op de eierstok. Gewoonlijk springt een follikel op het einde van een hengstigheid. In het geval van een bloed ei, springt het ei niet, maar vult het met bloed. Het ei ovuleerd vaak pas na 3 maanden.
Je kunt het ei proberen af te spuiten met chorulon, of je kunt pg spuiten (hengstig spuiten). Vervelende is; Het ei verdwijnd niet altijd maar vaak ontstaat daardoor wel een nieuw 'goed' ei. Je moet wel goed opletten dat dat niet ook een bloed ei wordt. Nadat er een bloed ei ontwikkeling is geweest, is de vruchtbaarheid aanzienlijk kleiner..
Cheytjuh schreef:ThornForest schreef:Vulina en am horses, wat is jullie ervaring met een bloed ei? Ik kan er zo weinig over vinden, behalve dat het eitje waarschijnlijk niet bevrucht gaat worden wordt ik er niet veel wijzer uit.
Onze merrie had vorig jaar ook een bloedei en is juist in die cyclus drachtig geworden. Heeft 3 weken geleden een gezond veulen op de wereld gezet
Hoe kan dat dan? Ze stond bij de hengstenhouder dus was er zelf niet bij