Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ben echt zo flieft op hem en trots op Younah

Neonlight schreef:Ach gossie Luna.![]()
Wat betreft foto's plaatsen van dekhengsten, die ook echt aangeboden worden voor fokkers van buitenaf, daar zou ik zelf ook voorzichtig mee zijn. Of sterker nog, daar ben ik heel voorzichtig mee. Devdan was ook goedgekeurd, maar heb heel bewust vanaf 1,5 jaar oud nog maar zeer selectief foto's geplaatst, omdat ik toen al wist dat ie naar de hengstenkeuring zou gaan en dat die foto's zijn eventuele carriere konden schaden. Wij kijken er wellicht wel doorheen, maar tal van fokkers weer niet. Die beginnen te kwijlen bij die megamooie plaatjes waarop hengsten er op en top uitzien en fokken alleen op het plaatje, kijken niet eens naar of een hengst wel bij hun merrie past, maar zijn "verliefd" op een foto omdat het hun ideaalbeeld is. Tja, en als hengstenhouder moet je ook aan die klanten denken. Bovendien kan social media je paard ook heerlijk de grond in trappen.
Aan de andere kant vind ik het dan wel weer stom dat ik nu altijd op mijn tellen zal moeten passen als ik iets schrijf of foto's plaats. Nu plaatste ik zelfs met opzet vaak filmpjes waar het slecht ging bijvoorbeeld. Ten eerste is het voor mezelf een soort dagboek en vergelijkingsmateriaal voor later en ten tweede erger ik me dood aan de instagram-maatschappij van nu waar alles gefotoshopt is of waar je 400 foto's neemt om er dan 1tje uit te halen.
Ik vind de ezeloor-gekkebekfoto's wel leuk, maar ik kan me voorstellen dat iemand die een dekhengst zoekt, geen ezelsveulen wil fokken
Nuja, hij staat ook nog helemaal niet ter dekking eigenlijk
Maar ze moet toch nog sowieso haar veulen zogen? Of bedoel je dat ze er zo slecht aan toe is dat je zelfs de bevalling niet af wacht... ?
Ik heb zelf ooit zo een moeilijke.

Ik begrijp wel dat hij met zo'n stelten nog niet helemaal goed kan lopen. Heeft je VA al zijn mening gegeven?
Mijn Wingsie is tante geworden

fokfanaat schreef:Tja is dat niet wat je graag wil zien? Ik denk soms dat we onze paarden teveel menselijke kwaliteiten toedichten.
Een dier kan je niet zeggen dat ze pijn hebben, vanuit hun natuur willen ze zich nooit zwak tonen
, stevig kereltje, hoe is het met zijn beentje? staat toch niks dik op de foto te zien.
, zijn wij belgen niet gewoon, maar kom ieder zijn ding, en ieder zijn smaak, ik zie soms ook dingen waarvan ik denk
en zoals je zegt waarom moet de hengst alleen goed zijn, de merrie geeft ook de helft van haar genen door. 

wat een buik zeg hihi
maar er is zo veel geschreven.