[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:47

Tja is dat niet wat je graag wil zien? Ik denk soms dat we onze paarden teveel menselijke kwaliteiten toedichten.

Een dier kan je niet zeggen dat ze pijn hebben, vanuit hun natuur willen ze zich nooit zwak tonen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:51

Heel lastig. Mijn volbloed heeft destijds een vorm van zwangerschapsvergiftiging gehad en daardoor gigantisch bevangen geweest met een minimale kanteling. Voordeel daarvan was dan wel dat ze prima tegen alle soorten voedsel kon, alleen mega slechte voeten had.
Ze kunnen om 100den redenen bevangen worden en dan ook nog eens niet dat je het altijd ziet. Als zij nu slecht loopt en zere voeten heeft, weet je toch dat ze bevangen is? Dan hoeft het toch geen oud zeer te zijn?

Een paard wat zo kwakkelt moet je eerlijk tegen zijn, daar moet je als eigenaar de knoop voor doorhakken. Zolang het hart slaat, blijven ze doorlopen.
Knuffels en de keuze zit in jou en kan niemand voor je maken

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:53

Mijn mooie man ook vandaag weer even naar buiten <3 <3 <3 ben echt zo flieft op hem en trots op Younah :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:54

Wings, gefeliciteerd dan met Wings haar neefje/nichtje :D (Wat was het ook alweer? :o )

Mopjemop, wat een heerlijke plaatjes zo in het zonnetje. Hij is super leuk! Met zijn stevige pootjes hihi, knap ding!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:58

Neonlight schreef:
Ach gossie Luna. :(:)
Wat betreft foto's plaatsen van dekhengsten, die ook echt aangeboden worden voor fokkers van buitenaf, daar zou ik zelf ook voorzichtig mee zijn. Of sterker nog, daar ben ik heel voorzichtig mee. Devdan was ook goedgekeurd, maar heb heel bewust vanaf 1,5 jaar oud nog maar zeer selectief foto's geplaatst, omdat ik toen al wist dat ie naar de hengstenkeuring zou gaan en dat die foto's zijn eventuele carriere konden schaden. Wij kijken er wellicht wel doorheen, maar tal van fokkers weer niet. Die beginnen te kwijlen bij die megamooie plaatjes waarop hengsten er op en top uitzien en fokken alleen op het plaatje, kijken niet eens naar of een hengst wel bij hun merrie past, maar zijn "verliefd" op een foto omdat het hun ideaalbeeld is. Tja, en als hengstenhouder moet je ook aan die klanten denken. Bovendien kan social media je paard ook heerlijk de grond in trappen.

Dankjewel Neonlight. Zo heb ik het echt nog nooit bekeken. Ik heb dan ook een mod gevraagd om de tweede foto te verwijderen. Je weet maar nooit wat er ooit nog van carrière op hem staat te wachten :o Aan de andere kant vind ik het dan wel weer stom dat ik nu altijd op mijn tellen zal moeten passen als ik iets schrijf of foto's plaats. Nu plaatste ik zelfs met opzet vaak filmpjes waar het slecht ging bijvoorbeeld. Ten eerste is het voor mezelf een soort dagboek en vergelijkingsmateriaal voor later en ten tweede erger ik me dood aan de instagram-maatschappij van nu waar alles gefotoshopt is of waar je 400 foto's neemt om er dan 1tje uit te halen.
Maar je hebt gelijk, veel mensen worden verliefd op een foto... en dan is elke minder gunstige foto er één teveel. Ik ga maar vast mijn facebookpagina opschonen dan. :') Ik vind de ezeloor-gekkebekfoto's wel leuk, maar ik kan me voorstellen dat iemand die een dekhengst zoekt, geen ezelsveulen wil fokken :+ Nuja, hij staat ook nog helemaal niet ter dekking eigenlijk :o

Ah Luna, wat naar voor je :(:) Maar ze moet toch nog sowieso haar veulen zogen? Of bedoel je dat ze er zo slecht aan toe is dat je zelfs de bevalling niet af wacht... ? :\ Ik heb zelf ooit zo een moeilijke.

Haha Wings ik help echt duimen op een goede scan +:)+ En super leuk dat haar zus een mooi veulen heeft. Ik kan me voorstellen dat je geduld daar niet beter van wordt :')

Ik moet zelf wachten tot zondag vooraleer ik mijn dikke buik terug te zien krijg... Ik vind het altijd zo jammer om haar dan weer gedag te zeggen voor een week. Maar ach, over een dik jaar kan ik hopelijk zelf verhuizen en mijn paardjes dicht bij me houden :+:

edit (foto's van Mickey zijn mijn bericht gekruist): Wat is mickey mooi!!! Hij is ook zo bleek opgedroogd <3 Ik begrijp wel dat hij met zo'n stelten nog niet helemaal goed kan lopen. Heeft je VA al zijn mening gegeven?
Laatst bijgewerkt door Crines op 24-02-16 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:59

Mickey is knap. Mama ook, die had ik niet helemaal gezien nog

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 17:59

Mopjemop wat is hij stoer! En Younah is zelf ook trots zo te zien :)

Linda, een neefje :) Mijn Wingsie is tante geworden :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:19

Dat bedoelde ik Crines, maar mijn verwoording is duidelijk niet zo goed, sorry :o

Wat een geweldig veulen Mopjemop! Echt gaaf!

Wat enorm sneu met Luna, heel veel sterkte :(:)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:36

Jeetje luna, heel veel sterkte en wijsheid toegewenst :(

En mopjemop, wat is Mickey toch een gigantisch leuk veulen <3

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:40

Mopjemop :wow: <3 <3
Mag ik mee flieft zijn?

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:42

Sterkte Luna... Lastig zulke beslissingen..

Mopjemop... Ik vind hem echt prachtig, de eerste foto is mooi met een trotse mama!!!

Hier vandaag even een 'wauw' gevoel na weer een mooi bewegelijk buikje.. Veulen reageert zo mooi op mijn hand! Blij dat alles na die val maandag goed is afgelopen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:45

Mopjemop, wat is Mickey knap zeg!! <3

Wings, ik hoop dat de scan goed is!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:59

fokfanaat schreef:
Tja is dat niet wat je graag wil zien? Ik denk soms dat we onze paarden teveel menselijke kwaliteiten toedichten.

Een dier kan je niet zeggen dat ze pijn hebben, vanuit hun natuur willen ze zich nooit zwak tonen

Ben ik ook mee eens, in de natuur waren ze er ook allang geweest en ok ze leven niet meer in de natuur maar een paard/dier met pijn hoeft dit niet te hebben, daar zijn ze tenslotte niet voor gemaakt Darwinisme), wij nemen ons een pilleke maar zij kunnen het vaak nog lang verbergen. Sorry Sarah maar ik zou haar laten gaan, je moet het ook niet per se altijd willen rekken. Je bewijst haar een mooie dienst hoor, het is tijd voor haar en een beter leven kan ze niet gehad hebben. :(:)

Knappe mickey hoor <3 , stevig kereltje, hoe is het met zijn beentje? staat toch niks dik op de foto te zien.

Oh woogy amai die laat ons wachten zeg, kan toch echt niet lang meer duren _-:(

vrouwke jij bent de volgende denk ik

crines ze zijn soms nogal recht voor de raap hier he ;) , zijn wij belgen niet gewoon, maar kom ieder zijn ding, en ieder zijn smaak, ik zie soms ook dingen waarvan ik denk :r en zoals je zegt waarom moet de hengst alleen goed zijn, de merrie geeft ook de helft van haar genen door.
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 24-02-16 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:00

Wingslove we zullen duimen voor de scan!

Wow mopjemop wat is hij knap aan het uitvouwen! En mama straalt ook.

Sara lastige dingen om te beslissen. Mijn oude merrie staat al jaren op pensioen met een hartkwaal,maar ren hartkwaal doet geen pijn. Mocht zij nu ineens hard bevangen zijn en blijven manken dan is het ook klaar vrees ik,dan moet je denken aan de mooie tijd die ze gekregen hebben en ze waardig laten gaan. Makkelijk gezegd he tot je er voor staat,ik weet het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:14

Wat onwijs lastig, Luna. :(:)

Wat is hij gaaf, Mopjemop! <3

Hier toch even weer een nieuw verwonderings momentje. <3
Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:19

WL, ik duim voor de scan! Leuk dat de halfzus van Wings bevallen is van ggw. De andere merrie bij ons op stal is ook drachtig van ggw. :D
Heb je een foto van het veulen? Mag per pb.

Luna, sterkte met deze moeilijke beslissing. Probeer eerlijk te blijven naar Luna toe en niet teveel jouw gevoelens aan haar toeschrijven. Zoals fokfanaat al zei; beter een dag te vroeg dan een dag te laat.

Pris moet opschieten, spannend!

Crines wat een prachtige hengst! Die foto vind ik eerlijk gezegd zo schokkend niet maar dat zal wel aan mij liggen. Hij ziet er wat jeugdig uit maar hey dat is ie ook dus so what.

Vrouwke jeeeeeetje wat is kelly dik! :wow:

Mickey is superknap! Voer je mams wel wat bij, ze is behoorlijk aan de schrale kant. :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:31

Luna, misschien heel hard om te zeggen. Maar je bent gestopt met de pijnstilling en ze loopt nog steeds heel beroerd. Ik meen gelezen te hebben dat je best wel veel gaf en dat ze toen "redelijk"was.
Mag ik vragen waarom je haar dan nu zonder pijnstilling zet?
Dat ze strijdlust toont zegt even heel banketstaaf gezegd mij niks. Want een paard doet dat redelijk van nature, zwak tonen is immers ten prooi vallen.
In mijn ogen heb je 2 keuze's.
Of door gaan met pijnstilling met de vraag "is dit eerlijk tegenover haar" of de keuze maken en haar naar de eeuwige groene weide's laten gaan.
En gezien het gene wat ze allemaal al heeft meegemaakkt, mogelijk Addison, bevangen en al op leeftijd lijkt mij optie 2 het eerlijkste tegenover haar.
Maar ben wel van mening dat geld niet de doorslag mag geven in je beslissing. Ik snap best dat het moeilijk is als je hoge kosten hebt, maar ondertussen zijn we toch al weer heel wat maandjes verder.
Sterkte in ieder geval met je beslissing.

Mopjemop, wat is het toch een mooi kereltje <3

peetjjuh, blijft spreciaal om mee te maken.

Fotsy. Sinds mijn oom met een Belgische is merk ik dat ook best wel ja, NL'ers zijn harder en rechter voor hun raap.

Crines, ik snap je punt hoor en is ook gewoon jammer dat sommige een hengst daarop compleet voor laten staan. Ik vind het juist wel wat hebben sommige dingen. Als ik bv een foto zie van en goede GGK hengst die compleet onder de prut zit, kan ik eigenlijk alleen maar ervan genieten. Heerlijk dat hij ook gewoon lekker paard mag wezen.

WL, gefeliciteerd hihi. Leuk!
Heerlijk dat ook voor jouw het aftellen is begonnen.
En we duimen voor een goede scan.

Woogie, wat een boef is die Pris toch. laar jullie zolang in spanning.

Knolselder, succes met de laatste loodjes. Hopelijk komt jullie wondertje snel.

Caesar, jee met recht een big mama :+ wat een buik zeg hihi

vrouwke, gaat ook al opschieten uier is al aardig gevuld.
Maar wat is Kelly een bolletje hihi

inowa, je ziet aan Pepper idd goed dat ze het zat is, arme pony.
Balen dat je nu weer ff moet wachten totdat je haar weer ziet.
Misschien gemist, maar je was op sollicitatie geweest, hoe is dat afgelopen?

MarijeR, hoe is het met het kleine spul bij je?
Toch stiekem weer kriebels om toch weer te dekken?

angelpam, Fien gaat ook al lekker buikig worden. Heerlijk vinden ze het om weer even lekker zonder de deken te lopen.
Bo kan d'r ook zo van genieten. En overal weer ff lekker kriebelen, want die losse haren jeuken.

Geaa, gefeliciteerd met de mijlpaal, op naar de mijnpaal van 240 dagen, dan begint het echte aftellen

Tinniie, uier staat al lekker strak. Gaat ook spannend worden.

kappiegirl. Ja ik herken het. Bo doet dat soms ook, maar dan gericht naar mijn bijrijder (die daar soms onzeker van word) of als een vreemde aan haar buik gaat zitten hihi.
Maar naar mij is ze juist veel liever geworden. Vind het juist nu heerlijk om te kriebelen, kroelen, knuffelen, trutten etc.

Welkom terug sommige.

Sorry als ik iemand vergeten ben :o maar er is zo veel geschreven.

Met Bo gaat het lekker, buik groeit nog steeds flink.
Maar op een of andere manier krijg ik dat niet super op de foto's -O-
Of ze staat er maar weer half op haha
Zoiets als dit
Afbeelding
8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:33

Je bent niet de enige die het amper bij kan houden. _O-

Ik had ook moeite hoor, met de buik goed op de foto krijgen.
Dan zie je in het echt heel anders dan hoe het er op de foto's uitziet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:38

Ja idd. Heb ik er iemand bijstaan dan staan ze op een of andere manier in de weg.
Komt ze los op me aflopen en ze ziet mijn mobiel loopt ze spontaan net ff opzij. Valt niet mee haha

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:45

Hallo allemaal, ik wil toch even een update geven.
Anouk zit op 289 dagen nu.
Vandaag het veulen zien en voelen bewegen. Ben enorm zenuwachtig.
Heb de hele tijd meegelezen onder de steen. Die was te zwaar om onder vandaan te kruipen.
Het gaat nu iets beter.
Liz wordt vrijdag opgehaald om naar dr nieuwe huisje te gaan wat minder leuk is. Maar beter voor haar en mij.

Zijn jullie klaar voor t filmpje? :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu kruip ik weer onder mn steen maar als er vorderingen zijn meld ik het graag als ik welkom ben. Het gaat me te hard om alles bij te lezen en reageren op iedereen. Zit niet vaak meer op bokt :+

Wbt Luna, ik heb alles via pb gezegd. Je weet me te vinden als ik kan helpen :(:)
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 24-02-16 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:46

Wat gaaf! <3

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:55

Hahaha omg wat een mega merries! vooral die van vrouwke jeetje :P

Wat jammer om te lezen Luna, heel veel succes met de beslissing...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:59

fokfanaat schreef:

Ik denk het, jij zegt het...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:12

rianne leuk je nog eens te horen, anouk ziet er goed uit en duimen dat je meisje Liz naar een leuke goeie thuis gaat, altijd moeilijk die beslissingen maar soms ook echt nodig.

fokfanaat, die menselijke eigenschappen zijn soms schrijnend vind ik, zo onlangs mijn schoonzus, oh mijn paard trapte en had me bewust gemist, gelukkig kan hij goed inschatten.
Nee jong, die wou je gewoon een trap verkopen en miste omdat hij te lomp is met zijn achterbenen. :P
Paarden kunnen heel goed vertellen maar mensen luisteren ook niet. Zo zag ik eens een hengst zijn volle voorhoef even op baasjes voet zetten, zeg ik zo: pas maar op straks als je erop kruipt, zat hij der nog niet op en lag er al af, dominantie, had hij je toch gezegd dat hij de baas was <<)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:13

Kiki; afgewezen natuurlijk,is al een jaar lang niet anders.
Ben te oud of heb te weinig ervaring.