Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Neonlight schreef:Ach gossie Luna.![]()
Wat betreft foto's plaatsen van dekhengsten, die ook echt aangeboden worden voor fokkers van buitenaf, daar zou ik zelf ook voorzichtig mee zijn. Of sterker nog, daar ben ik heel voorzichtig mee. Devdan was ook goedgekeurd, maar heb heel bewust vanaf 1,5 jaar oud nog maar zeer selectief foto's geplaatst, omdat ik toen al wist dat ie naar de hengstenkeuring zou gaan en dat die foto's zijn eventuele carriere konden schaden. Wij kijken er wellicht wel doorheen, maar tal van fokkers weer niet. Die beginnen te kwijlen bij die megamooie plaatjes waarop hengsten er op en top uitzien en fokken alleen op het plaatje, kijken niet eens naar of een hengst wel bij hun merrie past, maar zijn "verliefd" op een foto omdat het hun ideaalbeeld is. Tja, en als hengstenhouder moet je ook aan die klanten denken. Bovendien kan social media je paard ook heerlijk de grond in trappen.
fokfanaat schreef:Tja is dat niet wat je graag wil zien? Ik denk soms dat we onze paarden teveel menselijke kwaliteiten toedichten.
Een dier kan je niet zeggen dat ze pijn hebben, vanuit hun natuur willen ze zich nooit zwak tonen