[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:45

Yow!!! Het gaat lekker hier, lees ik.
Al meerdere dames drachtig of bij de hengst op bezoek. Hier helaas nog steeds geen klapperende eierstokken -O- Zou nu toch zo onderhand een keer moeten gaan komen...haat aan wachten >;) maar we houden vol.
Ik heb laatst wel een paarden shiatsu therapeute erbij gehad en die wist te vertellen dat er een oud virus? in haar rond waart.. Haar lichaam zou pijn hebben? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het zou wel kunnen verklaren waarom ze niet drachtig wordt steeds...
AB kuurtje lijkt me ook wel een idee tijdens het insemineren. Ze gaat naar België naar het dekstation. Doen de daar ook aan preventief AB kuren?

Woogy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:58

een oud virus vraagt niet om AB maar om detox om de 'fosiele' viruscellen af te breken.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:19

Zo iedereen is goed op dreef! Ziet er goed uit voor de meeste al :D

Chimello wat een mooi veulentje zeg!
Wie is de vader?
Niet dat ik veel verstand van heb hoor, maar er is vorige week een tinkerveulentje geboren op stal en zijn zaterdag naar een hengstenshow geweest van tinkers, wellicht ken ik hem :)

Mijn merrie ruikt overigens 365 dagen per jaar naar zeikmerrie :') dus daar kan ik het niet aan aflezen.
Verder gelukkig overduidelijk, dus niks te klagen :)
Als het goed is moet ze rond dinsdag weer hengstig worden, bij de volgende hengstigheid gaat ze op date.

Vind het wel steeds spannender worden, buiten dat ik het vreselijk vind dat ze bij de hengstenhouder moet logeren, ben ik nu nog eventjes meer angstig dan enthousiast (ze heeft afgelopen januari met 9 maanden dracht verworpen, vandaar) maar dat komt wel weer als ze drachtig en wel thuis staat hopelijk :)

Hier mijn combi trouwens
Jazz (Tango x Goodtimes) met DE Bordeaux ;) (Gribaldi x United)
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:23

Is de rechtse je merrie dan? Mooi paard zeg, lijkt me ook heel groot?

Vader is onze cremello Bones, is niet op keuring geweest (ICS BE ingeschreven), die staat te koop omdat hij echt te sterk voor ons is en we hebben er heel veel zeik mee gehad met de fokker dus we willen dit hoofdstuk liever afsluiten, en houden we er wel een mooi veulen uit over :) Ben trouwens zaterdag ook daar geweest!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:33

Oh ja ik heb ze omgedraaid :+ de rechtse is mijn merrie ja :)
Valt mee hoor qua grootte, ze is 1.65, kan zich alleen heel groot maken.

Oh wat jammer, maar inderdaad een prachtig veulen aan overgehouden!!
Wat toevallig haha, als we dat hadden geweten hadden we even gedag kunnen zeggen :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 22:49

Gefeliciteerd chimello wat een knapperd! <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 23:12

Woogy schreef:
een oud virus vraagt niet om AB maar om detox om de 'fosiele' viruscellen af te breken.

Okee, thanks. Ik ga gelijk even Google raadplegen :Y)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 08:25

Noisy schreef:
Woogy schreef:

Okee, thanks. Ik ga gelijk even Google raadplegen :Y)

Zou als ik jou was op zoek gaan naar een goede holist die je hier verder mee kan helpen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:32

Vesceron, mooie combi :j

Zonet de veearts gehad. De ene merrie zat op 9 dagen veulenhengstigheid. Iets vroeg dus, maar ze had al een ei van 5.4 :)) Erg blij dus dat ik eerder heb gebeld :) Vanavond insemineren, ei was al aan het vervormen, dus hopelijk in 1 keer raak!

Andere merrie was niet hengstig meer helaas. Dus nog een cyclus wachten voordat we die kunnen spoelen en de cyclus daarna pas dekken -O- Nou ja, Juni verwachten we nog een veulen, ook wel fijn dat we dan misschien die 2 bij elkaar hebben volgend jaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:26

Vesceron wat een mooie merrie heb je toch. <3
Gewoon dit jaar beter hoor!

Haha niet die shetlanders krijgen lange namen hoor,dat is weggelegd voor de minipaardjes.
Mijn shetlanders heten Vera of Joey of Victor.
Mijn minipaardje heet dan weer Silverado's Cassanova van de Klein Billik.

:')

Weet niet of ik volgend jaar ga meedoen met die lange namen hoor,zoveel inspiratie heb ik meestal niet haha.

Ik krijg het hier op mijn heupen van de Alpha merrie. Die jaagt gewoon de hengst weg bij alle anderen. Karin staat nog altijd goed hengstig maar zodra ie er naar toe gaat vliegt de Alpha merrie er op af met tanden ontbloot. En als het zij niet is,dan wel haar dochter. (2e in rang)
Grrmbl...ga ze maar even apart steken denk ik. Ik haal dan 's avonds sowiezo de rest er even van weg en dan gebeurt er vrij vlot een dekking. Geen idee of dat door de dag ook lukt,misschien als ze even een onbewaakt moment hebben. :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:45

Succes Pretty! Hopen dat de hengst dan wel durft :') Grappig om te lezen, zie gelijk dat je uit België komt :)
(ik haal jou en Woogy altijd door elkaar, komt door Woogy haar onderschrift denk ik)
Laatst bijgewerkt door Vulina op 24-04-15 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:46

Waarom niet gewoon even aan de hand pretty? en gewoon leuk met die namen meedoen :P Ik verzin ze ook altijd voor andere dus mocht je hulp nodig hebben :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:00

oei ik dacht dat ik inmiddels wel aardig beschaafd Nederlands typte,niet dus? :')
En ja dat onderschrift van Woogy is dan wel verwarrend haha.

Rowan ik ben gewoon lui dit jaar. :o
Ik haal ze dan dus 's avonds binnen en steek alles op stal en laat bijvoorbeeld nu Cas en Karin dan gewoon in de stalgang lopen. Zij blijft netjes staan piesen en hij dekt. Is niet uit de hand maar 't lijkt erop. :P
En voor de rest,het is een jonge hengst en hij leert heel veel van nu in de kudde te lopen. Ik wil niet dat het zo één wordt die totaal gek wordt als hij een merrie ziet en er maar op los beukt.
Misschien roep ik je dan wel als het tijd wordt om namen te zoeken,ik hou je eraan. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:02

Ja dat kan natuurlijk ook nog haha.. Ik sta er voor klaar volgend jaar.. Nu eerst men eigen namen verzinnen voor dit jaar.. Nog 3 :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:06

Hoe doe jij het trouwens? Dekken op het land of uit de hand? :P
Jij hebt er nog 3 te gaan ja!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:08

pretty schreef:
oei ik dacht dat ik inmiddels wel aardig beschaafd Nederlands typte,niet dus? :')
En ja dat onderschrift van Woogy is dan wel verwarrend haha.

Ja hoor, beschaafd is het zeker :) Maar zoals; op stal steken ;) Steken gebruiken wij niet, of tenminste, ik niet :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:14

Kijk,dat zijn zo van die kleine dingetjes waar ik niet eens bij nadenk. Wij steken alles op stal dus. :D
Jullie halen de paarden op stal neem ik aan haha

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 11:22

Halen, zetten, brengen, doen, van alles... Maar geen steken :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 14:48

Lange namen, ik mag gaan bedenken wat ik ons veulen van volgend jaar voor n lange naam ga geven....

In de quarters en paints is het 21 letters (en spaties) maximaal en worden meestal papa en mama of een van hun voorouders gebruikt.

En ja, ik weet t ik ben erg... Ze is officieel nog niet dragend en ik denk al aan namen. Maar ja, heb ze gewoon liever klaarliggen zodat ik t maar achter de rug heb want meestal ben ik n drama met het verzinnen van namen en deze word voor mij de 1e bij de paint horses :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:29

Echt hé? Ik bedenk ze terplekke. De hengstjes krijgen meestal een naam met King er in. De merries maar net wat er in me op komt :)
Veulen van vorige week heet Polkadot (appaloosa). Was het een hengst geworden dan had hij King Marquez geheten. Omdat die won met de MotoGP dat weekend :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:43

Ik had al namen klaar voor m'n combinatie, vind m'n vriend ze niet leuk :\ ...vergeet altijd dat hij ook een mening heeft...

Vulina: geef maar gewoon toe dat je de hele dag door aan mij denkt ;)

Over een week of zes moet de merrie van een vriendin bevallen van onze hengst. Ben echt rete benieuwd wat ze er samen van gemaakt hebben.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 15:56

Pfft, heb er iig 1 klaarliggen... Die is samengesteld door manlief en mij maar das echt n naam voor n merrie (zit rose in, dat kan niet voor n hengst imo!).

Mn vorige veulens hebben ook allemaal lange namen gekregen

2007 CubaLibre's Chennai
2008 CubaLibre's <0>Rambaldi<0>
2011 Dazzle Me CL

CubaLibre is de merrie waar mn fokken mee begonnen is, die heb ik dus in al mn veulens verwerkt al staat hij bij Dazzle afgekort en achteraan maar ja, dat is het 1e (en toe nu toe enige) veulen van Chennai.

Nu heb ik dus de naam van Jill en van de hengst waar ik mee aan de slag mag.... Of ik moet verder terug in de beide lijnen gaan maar ergens zint me dat niet echt ;)

DG Dry Jill (DG zijn de initialen van haar fokker) Dry komt van haar moeders kant en Jill is dus erbij gevoegd.

De hengst is Gentlemen Send Roses...

Zucht... Dat word me nog n klus denk ik.

Ik ben wel van de betekenissen achter de namen.
Chennai is n stad in Azië
Rambaldi is uit de serie Alias (waar ik uber fan van was!)
Dazzle Me komt uit t feit dat ik blij verrast was met m ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:05

Ik combineer graag namen van de ouders. ons eerste veulentje heette Bak'aar. zijn vader is VH Cadaar en z'n moeder Ba'kara. Tweede kind heet Myth'ara van hengst Mythos en merrie Ba'kara. Als ik volgend jaar van mythos een hengst heb wil ik het heel graag Os'kar of Kar'hos noemen. Merrietje zal My'kara zijn denk ik.
Bij BS Mashallah x Priskazka had ik voor een hengst bedacht Kaz'shall en merrie Mash'azka maar dat vind de heer des huizes niks ;( Hij wil voor een meid Pris'shallah en hengst heeft nog niet bedacht...denk toch dat ik m'n zin ga doordrukken hehe ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:06

Woogy schreef:
Vulina: geef maar gewoon toe dat je de hele dag door aan mij denkt ;)

Haha ja, aan je pretty pretty blue eyes :wow: :D

Wauw Cuba, daar is goed over nagedacht! Mijn ene merrie heet Lamantha. Haar moeder Samantha, Damantha, Hamantha noem maar op. Mijn veulens uit haar heetten IQ Queen en Polkadot :Y)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:22

Ben wel vrij goed met nadenken en namen uitvogelen maar deze gaat wel even wat brainstormen kosten denk ik. N hele ander ras dan ik gewend ben en als ik me niet vergis mag de naam nog niet bestaan en moeten we er 3 invullen bij het opsturen van het papier (pfft, wat n gedoe ;)).

Heb nog wel n hele gave maar manlief is het er niet helemaal mee eens...
Aangezien we 100% zeker n bonte krijgen dacht ik aan:
Told Ya I Was/Am Painted...

Maar daar zit helemaal niets van ouders/voorouders in (al is dat niet verplicht).

Gelukkig heb ik nog meer dan tijd genoeg om de naam te verzinnen ;)