[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:50

ooh hoe leuk fer! moet nog (een beetje) uit de kreukels komen :=

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 13:51

Zilvermoon schreef:
Als ze vannacht weer zo onrustig is en iedere keer naar dr staldeur loopt zet ik mn stoeltje op de deel voor de stal zodat ze me kan zien.. Misschien dat dat helpt? Kan het altijd proberen.. Ik dacht eerder dat ze het op zou houden als ik er bij zou zijn...

Probeer het maar gewoon. Bij sommige dames gaan we gewoon in het stro zitten in de stal en bij andere voor de deur, maar de meeste willen graag een beetje knuffelen en ze leggen ook graag het hoofd op schoot als ze gaan beginnen. Er zijn er een aantal waarbij je niet bij de achterhand kunt komen als ze beginnen, die willen eerst met het hoofd bij je en als ze eenmaal aan het persen zijn kun je pas naar achter toe om te gaan helpen. Een enkeling moet je met zijn 2en voor zijn, die springt op als je bij het hoofd weg gaat, dus blijft er 1 bij het hoofd en de ander kruipt naar de achterkant toe.

In 2005 zaten we een aantal boxen verderop en keken we via de camera toe, iemand riep het paard en zei dat ze eens moest opschieten, het paard reageerde op haar naam door direct op te kijken en recht in de camera te kijken :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:26

Magic_Ice schreef:
Iemand ervaring met het aansluiten van je camera's op dit:
http://www.bewakingscamera.nl/beelden-weergeven/ip-video-web-server/

Ik zit al een tijd te overwegen om dit te doen zodat meer mensen mee kunnen waken, maar ik weet niet of het zo ideaal is, want wordt de camera online dan traag als er veel mensen meekijken of hoe zit het?

Ik zou eerst eens navragen of besturingssysteem niet uitmaakt. Hun zetten dat er niet bij op de website, maar hier had ik dus mijn camera gekocht die niet windows 7 compatible is. Over besturingssystemen wordt hier ook niet gerept.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:36

Gek zeg SA!!
Wauw, baby toot is erg leuk!!
Zilvermoon: lastig, maar indd misschien gewoon bij haar blijven en zien wat ze doet.

Zo, heb deze ochtend wat foto's getrokken. Die uier van haar groeit maar door, maar verder niets speciaal eraan. Banden beginnen slapper te worden rond de staart en ze eet wat minder goed. Ook heeft ze zucht onder en opzij aan haar buik.
Rollen kan ze nog wel heel goed, zelfs helemaal over en daar verschiet ik van want normaal gezien is ze best wel lui en rolt ze eerst de ene kant staat op en rolt dan de andere kant.
Uiertje vandaag --> uiertje op 5 april
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Buikje
Afbeelding
Afbeelding
En de zuchtbult op haar buik
Afbeelding

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:18

Uier krijgt een andere vorm, mooie nog bescheiden vochtplaat op d'r buikkie.

Ik zie nieuwe foto's van Guess Who

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:45

Zo, ik meld me ook weer even.....

Vanmorgen lekker bij de paarden buiten gezeten en mn 5 jarige is naar de smid geweest...
Chennai heeft lekker op de wei gestaan en vond het wel prima!

Nog even wat foto's van gister:
zijaanzichten
Afbeelding

Afbeelding

En haar dak(je)
Afbeelding

Zometeen maar weer eens richting stal om te zien hoe madam nu is, vanmorgen was ze wel wat onrustig maar niet zo erg als gister....

*gaat weer 3 pagina's bijlezen*

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:46

Gefeliciteerd met de veulentjes! En ik las dat er ook iemand jarig is, die natuurlijk ook van harte gefeliciteerd. Baby toot is echt een plaatje, prachtig veulen.
Hier nog steeds niets, melk loopt er nu vrij makkelijk uit, maar ze is zo rustig dat ik denk dat het nog wel een paar dagen gaat duren. Ik vermoed dat ze zaterdag last heeft gehad van de 10 dagen draai. Ik heb wel het idee dat de buik van zuhra de laatste dagen heel erg aan het veranderen is. Als je nu van voren kijkt is het echt een buik op pootjes, maar als je aan de zijkant kijkt is ze nog mooi strak in vorm. De buik lijkt nu minder te hangen dan vorige week. Het is alsof het veulen wat hoger is gaan liggen :? . Heb geen idee hoe dat kan. Ik zal vanavond weer eens foto's maken van zuhra zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:58

Maseike schreef:
Magic_Ice pb Jennyk even.

Haar man is van dat soort dingen en weet daar alles van.
Zo hebben hun mij in het verleden ook daarmee geholpen.

Dank je doe ik, KMD ook bedankt ;)

Prachtig Fer!

Neon, dit gaat niet om een camera, ik heb al een camera van hun, gewoon een draadloze, maar dit is een kastje waarmee je de camera met internet kan verbinden, het gaat dus niet via je pc maar direct naar internet ;)

Oeh Cuba, Chennai haar buikje veranderd!

Ineke, dat de buik hoger lijkt kan er ook op duiden dat het veulen al richting geboortekanaal is gaan liggen.

Ik denk dat het gedrag wat Venus gisteren vertoonde inderdaad de 10 dagen draai is geweest, ze volgt nog steeds vrijwel dezelfde routine als met haar 1e dracht (alleen toonde ze toen iets onduidelijker/chaotischer en met meer spektakel zoals vroeg harsen op dag 303) Het veulen is toen geboren op dag 327, gisteren zat ze op dag 317, dus dan zou dit jaar wederom het veulen op/rond dag 327 komen.

Whisperke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:07

essie gefeliciteerd met je hengstje..

zilvermoon nog steeds niets??

Wispertje heeft ook een punt dak, langs de staart flubbert het van alle kanten..
Staart kan nog niet ver genoeg naar boven, en ze heeft alles tijd van de wereld..
Nog niet zo'n schot in de zaak :P Maar die wacht nog wel braaf 2 weken..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:16

hartstikke bedankt voor de leuke reacties!! :D
ventje is al heerlijk naar buiten gegaan en doet het heel goed, is super actief.
foto s staan in z n topic
ik probeer vanaaf even bij te lezen moet nog even op stal het een en ander doen :)

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:28

Nee Zilvermoon nog niks.. Ik hoop zo dat het vannacht dan komt.. Anders krijgen we dierenarts bezoek voor de zekerheid..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:46

Magic_Ice schreef:
Ik denk dat het gedrag wat Venus gisteren vertoonde inderdaad de 10 dagen draai is geweest, ze volgt nog steeds vrijwel dezelfde routine als met haar 1e dracht (alleen toonde ze toen iets onduidelijker/chaotischer en met meer spektakel zoals vroeg harsen op dag 303) Het veulen is toen geboren op dag 327, gisteren zat ze op dag 317, dus dan zou dit jaar wederom het veulen op/rond dag 327 komen.

Ik zat een lijstje te maken en te vergelijken met 2 jr geleden, en als Mira de 10dagen draai van 't weekend heeft gehad, zou ze precies op de uitgerekende datum bevallen ;) Ben benieuwd bij hoeveel merries het veulen ook echt na die 10 dagen komt :+

Chennai verandert, mooi dakje!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:48

dan zou die van mij deze week er nog uit moeten :P

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:02

kelsey haar uier groeit al best,spannend!

chennai ziet er goed uit

net nog even bij Ravina geweest,ze staat rustig met haar birth alarm. ze heeft ook weer kleine speldenpuntjes op haar spenen zitten,ik ben benieuwd

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:07

Ik vind ook dat zowel haar buik als haar dak aan het veranderen zijn, er zit nu naast haar staart aan beide zijdes kuiltjes en als ik naar haar buik kijk dan zie ik ook dat die aan het veranderen is. Verder niet veel nieuws aan deze kant, moet haar van mn VA (die ik vanmorgen dus gebeld heb) goed in de gaten houden en ook moet ik blijven temperaturen (2 avonden 37,9 en gisteravond was die 37,2) maar ook die denkt dat Chennai gister de slijmprop eruit heeft gegooid en dan is het dus gewoon wachten op BabyNai :D (overigens vertelde ze me ook dat het niet vaak voorkomt dat je de slijmprop bij een merrie eruit ziet komen).

Zo, nu even eten en dan op naar stal om nog even te gaan genieten van mn paardjes en van het zonnetje...

@Snoevie: Thanks! Ik ben benieuwd hoelang Ravina je nog laat wachten....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:10

geen dank hoor :D
en Chennai maakt het ook spannend voor jou,als het inderdaad de slijmprop was,hoelang moet het dan nog duren?

en ja ik hoop ook dat Ravina niet te lang wacht. een hoop mensen hier gokken woensdag op donderdagnacht

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:33

Kan nog enkele dagen (heb ergens gelezen 5 tot 10 dagen) duren, is niet zo heel erg veel over te vinden helaas. Volgens de VA is het enige wat ik kan doen haar goed in de gaten houden en dat doen we dan ook maar braaf :D

Ik heb toen CubaLibre dragend was van Chennai (hoe kan het ook anders :P) bij haar ook de slijmprop gevonden (precies zoals nu!) en 6 dagen later lag Chennai er langs. Het jaar daarna (dracht van Rambaldi) heb ik geen slijmprop gevonden/gezien dus daarvan kan ik niets zeggen....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:35

spannend! ik hoop dat ze je niet al te lang laat wachten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:49

Dat hoop ik ook..... En nu er al 1 halfzusje en 1 halfbroertje rondlopen wil ik ook!!!! :D
Maar een paasveulentje zou ook wel leuk zijn hoor :P

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 17:58

essiesilly schreef:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA einnndelijk *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
geboren om 5 uur, een hengst met een smal blesje en 1 wit voetje :D :D
naam: Guess who!

Gefeliciteerd!! wat een mooi hengstje en die naam is onwijs gaaf verzonnen!!! veel plezier met je nieuw mannetje :D

Ik zie dat mijn merries bijna bovenin de lijst staan.. :o

Vanmorgen was de da gekomen om bloed te prikken bij 1 van ons andere merries, volgens hem kan het niet lang meer duren voordat de merries bij ons gaan bevallen.. ik hoop het want wij leven zo naar toe!! En slaapgebrek begint ook zijn tol te nemen.. wij zijn af en toe net zombies.. :')

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:03

CubaLibre schreef:
Zo, ik meld me ook weer even.....

Vanmorgen lekker bij de paarden buiten gezeten en mn 5 jarige is naar de smid geweest...
Chennai heeft lekker op de wei gestaan en vond het wel prima!

En haar dak(je)
Afbeelding

MOOI vlecht! die van mij presteert het om dat stukje weer los te krijgen, terwijl zo'n vlecht het makkelijk maakt om te zien wat er gebeurt 'achterin' wanneer de start zo ingevlochten is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:13

Dank je! Chennai schuurt haar staart ook dus ik haal m er elke morgen uit om m vervolgens s'avonds er weer in te leggen.... Deed eerst alleen vlechten vanaf eind staartwortel maar sinds enkele dagen doe ik het nu zo, ik heb nog een staartbandage liggen en die wil ik wel gebruiken MAAR die schuurt ze er dus ook gewoon uit :(

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:29

iedereen waarbij het spannend word, succes!!

Ik heb Rose naja eigenlijk mezelf :+ net ff getrakteerd op een bruin lakhoofdstel hihi. Hoop dat hij snel binnen is.

overigens heb ik vandaag voor de kleine rat een nieuw halstertje gekocht, daar hij al uit 2(!!!!!) stuks is gegroeid :+ nog ff en hij past maat shet :+

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:38

Ziet er goed uit Fer! Verder nog vrij rustig hier met t mooie weer.

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:40