[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:19

AGarcia, gecondoleerd. Onley beterschap.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:29

Bedankt voor het condoleren iedereen.

Ik had het wel verwacht.. maar het ging in een keer heel snel.
Maandag ziekenhuis. Maar ik dacht dat het wel beter zou worden, maar toen ging mijn vader er snachts heen en toen had ik toch zoiets van.. nou nou..
Volgende dag na school kreeg ik het bericht.
Ik zal komende weken niet veel online zijn vanwege dit en andere zaken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:40

Neonlight schreef:
Hier is het veulen in principe dus voor de verkoop, zowel merrie als hengst. Voor een gestipte merrie is al een geinteresseerde, hoewel die voor mij ook wel aantrekkelijk is om aan te houden.

annastasia schreef:
Ik zal straks even jullie berichten teruglezen.
Nu eerst naar de stad toe. Me lek laten prikken.
Moet een stuk of 5 entingen halen voor komend zomer (Suriname).

5 entingen? :oo
DTP, gele koorts en Hepetitus A zijn de gebruikelijke voor Zuid-Amerika (en buiktyfus voor verblijf langer dan 3 maanden, maar ik neem aan dat je niet zo lang weg gaat), wat heeft Suriname nog extra dan?
Ik heb de meeste entingen inmiddels wel met al dat gereis, maar zou niet weten wat voor entingen er daar dan nog meer gevraagd worden.
Overigens vallen de entingen wel mee, DTP is de ergste vind ik altijd.

Zo, weer terug.
Moest ook nog hepatitis B, kost maar € 7,- meer en daarna wel levenslang beschermd.
Gelukkig was dat een combinatievaccin.
En de buiktyfus hebben we maar geschrapt. meende eerst 3 weken te hebben gelezen, maar is inderdaad 3 maanden.
Dus er bleven er gelukkig nog maar 3 over.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:40

AGarcia gecondoleerd.
Nooit leuk zulke berichten......

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:59

AGarcia geconcoleerd.

Ik heb hier te maken met een merrie die nog 2,5mnd moet maar knettergek is.....dit deed ze de vorige keer ook dus ik heb goeie hoop op een merrietje, die mag blijven!! Manlief heeft inmiddels spijt van de verkoop van haar vorige merrieveulen en het hengstje van 2010 (uit ukkie trouwens) staat er ook nog steeds, daar is op een of andere manier geen interesse voor.......

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:09

Agarcia gecondoleerd, sterkte!

@annastasia, 3 prikken , viel dus nog mee :P
Ik heb echt een hekel aan naalden :P
Mn vriend heeft ook aardig wat prikken moeten halen, 7 vogens mij.
Die gaat zondag voor tien weken op stage naar afrika.
In 3 weken erheen rijden met een opgeknapte auto, 7 weken lessen geven in auto elektra en dan met vliegtuig terug.

Peeps lag vandaag weer te slapen toenm we aankwamen.
Ze slaapt veel de laatste tijd.
Nog 60 dagen/

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:00

AGarcia, gecondoleerd. :(:)

Annastasia, Hepatitis B is alleen beschermd als je 3 entingen in een bepaald tijdsbestek neemt, ik meen dat er normaal gesproken 1 tot 6 maanden tussen de injecties moet zitten. En er is een "versnelde" procedure, maar dan nog zit je met 3 injecties die je in een tijdsbestek van 3 weken krijgt. Combinatie-enting Hepatitis A en Hepatitis B is inderdaad maar 7 euro duurder, maar wil je echt beschermd zijn moeten er nog 2 losse Hepatitis B entingen a 40 euro per enting geplaatst worden.
Gele koorts was waarschijnlijk ook niet nodig geweest, ik neem aan dat je rechtstreeks naar Suriname vliegt en niet via een ander land (en daar ook daadwerkelijk de douane door gaat). Gele koorts is namelijk niet nodig als je niet in een gele koorts land bent geweest 7 dagen voordat je Suriname in gaat. En naar mijn weten is Nederland geen gele koorts land. ;) Gele koorts is er niet in Suriname, dit is enkel preventief omdat er gele koorts landen vlakbij zijn, en verplicht om het land in te komen als je binnen een week voor inkom in Suriname zo'n land hebt bezocht.
Overigens kan het zo zijn dat inentingen vergoedt worden door je verzekering.

Ik reis veel in "hoekietoekie-landen", vandaar dat ik er wel het een en ander van af weet, en ook maar al te goed weet dat ze je veels te veel aan willen smeren aan entingen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:07

AGarcia, gecondoleerd en veel sterkte.
Onley, beterschap!

Ik hou het veulen in principe voor mezelf. Hopelijk een leuke opvolger voor mijn ruin over een aantal jaar, maar dan moet hij wel grote hoefsporen vullen ;) Eerst maar kijken hoe het allemaal gaat!
Ik voer inmiddels ook merriebrok, van Havens.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:11

We blijven niet alleen in Suriname maar geen ook de grens over naar Guyana/ Frans Guyana.
Daar is de gele koorts enting verplicht (in 1 van de 2 landen).

De Hepatitis B enting bestaat inderdaad uit 3 stuks, welke ik ook alle 3 zal nemen.
De hepatitis A doe ik ook 2x, ben ik er eerst weer een X aantal jaren vanaf, dus dan hoef ik nog maar 1x voor de B-vaccinatie.

De malariapillen regelt iemand anders. Die haar broer zit in Suriname voor werk en weet precies van hoe/wat.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:15

SA wat een toestand, kijk maar uit dat je niet echt door je rug gaat, dan ben je nog verder van huis.
Takels voor paarden zou ik zo ook niet weten, ik zou aan Utrecht/grote kliniek denken voor info? Maar lijkt me idd een prijzig avontuur.

Agarcia gecondoleerd.

Onley heeft de griep te pakken :(:)

Dikke merries komen er voorbij! Upona begint ook een leuk buikje te krijgen, ze hoeft ook nog maar 2,5 maand. Als het niet meer zo ontzettend hard waait zal ik ook weer eens foto's maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:25

Ah kijk, halve informatie. Ga je toevallig schildpadden kijken in Guyana die eieren leggen? Als het de tijd van het jaar is moet je dat zeker gaan doen, het is enorm indrukwekkend hoe die dieren helemaal in trance ook zijn.
Malaria moet je ook goed uitzoeken. Mijn ervaring is dat er veels te vlug malaria voorgeschreven wordt. Als het niet hoeft, ook niet slikken, want het is troep. Wel kun je preventief meenemen, mocht je toch in malaria-gevaar zijn en besmet zijn kun je ook een verhoogde dosis gaan slikken, net zo effectief maar je slikt dan niet onnodig rommel, want dat is het echt. Van de tabletten slikken kun je al behoorlijk beroerd worden. Laatste keer dat wij weg waren had een groot gedeelte zich ook malariatabletten aan laten smeren, en meer dan 50% van die tablettenslikkers had klachten door die tabletten en zijn uiteindelijk ook gestopt met slikken.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:34

Waarschijnlijk zijn we een twijfelgeval wat betreft de schildpadden tijd.
Maar als we de kans krijgen dan gaan we zeker heen.

Klopt dat er een middel is waar een groot deel van de gebruikers ziek van wordt.
Kijk daarvoor http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... r%5d=2011/ (uitzending 31 januari).

Ik laat me iig niet zomaar wat aansmeren. We hebben een ervaren reiziger mee. Die heeft de halve wereld al gezien, en ook haar broer is goed op de hoogte van hoe/ en of wat.
Heb vandaag dan ook gezegd dat we zelf voor de tabletten zouden zorgen.
Ook omdat we niet alleen in Paramaribo blijven maar ook van plan zijn het binnenland in te gaan is het wel aan te raden.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:36

AGarcia gecondoleerd!
SA wat een toestand zeg! Doen jullie voorzichtig met jezelf? Idd net wat Steffi zegt, ik zou Sigrid van het AV-forum even een berichtje sturen.

Hala zit vandaag op 323 dagen. We hebben vannacht voor het eerst op de boerderij geslapen, aangezien we Hala niet helemaal vertrouwde. Achteraf is ze de hele nacht rustig geweest, maar vanaf vanochtend houdt ze steeds haar staart af. Hoop alleen niet dat het nog dágen duurt.. Maar goed, ik waak liever een week te lang, dan een dag tekort. En we hebben tot nu toe het geluk gehad, dat we bij vorig merries zo goed als niet hebben hoeven waken, aangezien die wel erg voorspelbaar waren.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:38

AGarcia gecondoleerd met je opa

en toen was ik mijn tijdelijke baan ook kwijt.....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:40

hoezo inowa?

sterkte Agarcia!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:46

Gecondoleerd AGarcia.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:46

ben teveel ziek...hebben me er dus uit gegooit

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:49

geconoleerd Agarcia
inowa dat is minder, hopelijk vind je snel iets anders

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:50

Wat enorm balen Inowa! Ik hoop dat je snel iets anders vind.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:52

Dat isw l*llig.
En helemaal nu je ook nog eens bij de boerenbond geen baantje hebt kunnen vinden.
Mag dat trouwens zomaar tijdens tijdelijkwerk?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:57

Ik heb vanmorgen even gebeld met een hele grote hijs- en kraanbouwer uit de buurt, die heeft weer even rondgebeld voor me (hij wist wat ik ongeveer nodig zou hebben en heeft daar natuurlijk meer verstand van, superservice hoor! ) en voor 100 euro in de week kan ik een 3-poot en takelketting huren een verhuurbedrijf in de buurt die je om het dier heen kunt plaatsen waarmee ik tot max. 1250 kg kan optakelen. 2 hijsbanden kunnen lenen bij een ander kraanbedrijf en nu nog uitproberen of het ook echt werkt. Als het werkt denk ik dat ik ga proberen zo'n systeem te kopen, want je kunt het ook in een weiland oid gebruiken. Hij is makkelijk op te zetten en te verplaatsen e.d. Qua gewicht moet ie ook makkelijk een volwassen exemplaar kunnen optakelen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:59

annastasia schreef:
Dat isw l*llig.
En helemaal nu je ook nog eens bij de boerenbond geen baantje hebt kunnen vinden.
Mag dat trouwens zomaar tijdens tijdelijkwerk?

ja dat mag gewoon,blijven solliciteren tijdens een tijdelijke baan.
heb overigens nog het paardentransportbedrijf achter de hand,als die maandag nog niet gebeld heeft dan bel ik zelf even erheen.

en ondertussen zelf blijven solliciteren over en vooral ook open sollicitatie,s doen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:00

- AGarcia gecondoleerd
- SA wat een toestand !
- onley : beterschap
- inowa : oei dat is vervelend.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:18

Inowa, wat balen zeg. :(:) Duimen dus dat het transportbedrijf iets wordt.
SA, hopelijk wacht Hala niet te lang, wordt wel weer tijd voor een veulen in het topic.
Zo'n hijssysteem kopen, zou dat niet heel duur zijn? Ik neem aan dat je niet van plan bent om zo'n ding permanent te gaan gebruiken. :+

Annastasia, ik hoop dat je geluk hebt met die schildpadden, dat is echt een unieke ervaring. :j
En er is een middel inderdaad waar er veel ziek van worden, meer als van andere middelen, maar van die andere middelen kun je toch ook flink ziek worden en wordt ook een groot gedeelte van de gebruikers ziek.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:19

Agarcia gecondoleerd!

Even een spam van Mel :)
Mel zit vandaag op 253 dagen!! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding