[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:52

Amandake: weten we wel hoor :(:) .

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:53

Goeie morgen. :O

Er komen er dan nog best wat uit Rosmalen :D
Kakie valt bij ons ook wel,.
@ Manuueltje goed verkocht :D zo ontzend veel handel is nu niet.

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:54

WElkom nieuwe mensen!
Manueeltje Heb je al een andere op het oog? Fijn dat ie naar een goede plek is.
Joto: al lekkere uiers zeg!! Ben benieuwd!!

Verder een super leuke collage gezien! (was ik maar eens wat creatiever ;-))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:56

Goedemorgen!

joto, ze krijgt al wel meer uier he? maak eens een recente foto :D

Maseike, hoe gaat het nu met je moeder? of heb ik ergens overheen gelezen?

Dwyne, leuke collage! heb je mooi gedaan!

Ok, nu even een vraagje.
Ik wil dus op mijn werk gaan uitleggen dat mijn pony drachtig is en 23 april uitgerekend is.
heel simpel, gewoon vertellen.
Maar hoe kan ik het beste uitleggen dat ik rond die periode het liefste pas bijvoorbeeld om 10 uur begin iedere dag(kan ik 's ochtends nog controleren) en maar tot 6 uur kan/wil (zodat ik 's avonds kan controleren)
en heel graag mijn mobiel in mijn zak houdt en/of het telefoonnummer van mijn werk aan staleigenaar, mijn moeder en iedereen op stal doorgeef (mocht er iets zijn met Ivy, bevalling o.i.d)
zodat ze me dus gelijk kunnen bellen.
en hoe vertel ik dan dat als er overdags iets gebeurd (bevalling, ziekte o.i.d.) dat ik dan eigenlijk z.s.m. naar huis wil/moet i.v.m. pony die nog nooit een veulen heeft gehad.
en als het 's nachts/'s ochtends vroeg gebeurd en er gaat iets mis (waar we natuurlijk niet vanuit gaan) of het veulen heeft iets langer nodig voordat het drinkt/poept etc. dat ik dan thuis kan blijven/iets later kom.
Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? dat ik een soort van wel/niet aanwezig ben op mijn werk.
ik kan geen vrij vragen, omdat je nooit weet wanneer de merrie precies bevalt en dan zul je altijd zien dat het alsnog buiten die periode geboren word....

Iemand tips?
ik wil het sowieso ook op papier zetten, dat ik het voor mezelf en voor werkgever duidelijk heb.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:01

Hahaha! Zal vanmiddag weer foto's maken.

Dat blijft vaak moeilijk Ivy, ik zou gewoon dit verhaal duidelijk uitleggen. Vaak wordt je niet begrepen, wat van de baas zijn kant heel erg logisch is, maar voor jou niet, waarom je er perse bij wil zijn e.d., Kan alleen hopen dat ie aardig flexibel is.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:07

Ivy ik heb het gewoon zo gezegd..
Eigenlijk weten ze al meteen vanaf dat ik daar werkte dat me paarden me alles zijn
Heb vorige week gewoon gevraagd of hij me de eerste week van april geen vroege diensten wil geven omdat ik dan gewoon een wandelend lijk ben ivm waken..
Heb ook vrij van 7 tot 21 april..

Gewoon open zijn en je zegje doen..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:55

goh Ivy je kan maar proberen natuurlijk. Ik prijs me gelukkig met mn werk,ik werk bij mn vader en oom en ik kan altijd schuiven met uren of de laatste minuut vrijaf vragen. Zou wennen worden indien anders :o

Joto die uier komt goed op dreef! Goh het kriebelt al serieus zeker?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:59

haha manueeltje :P
ik snap het wel hoor, hebben ook een paar paarden gehad waar we absoluut geen klik mee hadden, dan ga je na een tijdje alleen maar ergeren en dat werkt niet :)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:07

Nieuwelingen welkom!

Zo, een avond niet geweest en gelijk 4 pagina's bij moeten lezen :D.

Voor sommigen komt het nu echt dichterbij, spannend hoor! Ik kan niet wachten tot mijn merrie zo ver is, ben zo benieuwd!

Dwyne, leuke collage!

Ivy ik zou het inderdaad ook gewoon zo uitleggen. En dan even afwachten wat de reactie van je werkgever is.

Ik dacht dat ik nog veel meer berichten had gelezen waar ik op wilde reageren maar ik weet de helft al niet meer!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:12

Christi schreef:
Heeft hier iemand ervaring met een ruin die bij een dragende merrie staat? Darco(verzorgfjord) en Zue staan namelijk met 2 in de wei overdag, maar hij blijft maar bij die buik. Duwt zijn neus er tegen en begint echt heel stilletjes te hinneken daarnaar. Ook mag je Zue amper aanraken van hem, terwijl ze altijd als eerste bij je staat voor een knuffel. Darco zelf pakken blijft ook een moeilijke opgave.
Dit gedrag toont hij nu week, maar zou dat erger kunnen worden?

Mijn ruin en drachtige merrie (New forest en Welsh A) staan samen in één box. Hij is wel heel beschermend over haar (heeft zij overigens niet zoveel behoefte aan) maar besteed niet zoveel aandacht aan de buik. Toen ze de 2e keer terugkwam van de hengst (was die ochtend nog natuurlijk gedekt) rook hij wel aan haar en reageerde alsof er indringers in de buurt waren.

Ik mag wel aan haar komen, geen probleem. Tuurlijk zijn ze allebei jaloers als ik de ander eerst aandacht geef... Heb gelukkig twee handen.

Maar verder gaat het dus prima samen, merk weinig verschil aan hem met toen ze nog niet drachtig was. Het is ook even afhankelijk van wat de constructie wordt met bevallen (wie waar), maar als het even kan wil ik hem er z.s.m. bij hebben. Scheelt dat hij al eens eerder bij een merrie met veulen heeft gestaan en heeft zich ook over dat veulentje ontfermd. Ging hem zelfs halen als hij te ver weg liep (ook als ik erop zat >;) )

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:19

Oja ben op wedstrijd ook al eens heel hard door de losrijbaan gegaan omdat in de wei ernaast een mama met d'r kind een sprintje trok. _O-

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:26

Ivy, gaat dat zo'n probleem worden dan denk je, dat je dat helemaal moet aankondigen en op papier zetten?
Ik heb gewoon bij voorbaat al aangekondigd dat ik dan zomaar ineens niet op kom dagen en dat ik vind dat ik recht op op exeptional leave, zwangerschapverlof :+
Dit is voor mij belangrijk, ze hebben het maar gewoon te accepteren op mn werk. wat ze ook zonder problemen doen hoor.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:27

Sterker nog, mij is al verzocht om wel te trakteren op beschuit met muisjes, tzt.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:45

dwyne: wow wat heb je dat knap gedaan zeg!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:46

hier ook moest een taart mee brengen :P

ach dan doen we dat toch..

ik kan helemaal niet verkopen ;)
denk dat dat me probleem is en ik er daarom al 7 heb hihi

ieder zijn mening he..

Mauve7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:50

Ivy, inderdaad gewoon de situatie uitleggen dan komt het vast wel goed. Als jij zelf ook bereid bent om flexibel op te stellen dan is de werkgever dat waarschijnlijk ook. Misschien is op jouw werk het vaak een probleem om genoeg bezetting te hebben op bepaalde (feest)dagen of vakantieperiodes, dan zou jij dit jaar daarin wat meer mee kunnen denken, is natuurlijk maar een voorbeeld, er zijn meer dingen denkbaar.

Toen ik werd aangenomen bij mijn vorige loondienst baan heb ik direct gezegd dat ik, in geval van nood of iets anders met de paarden, meteen naar stal zou gaan ;).

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:52

Ik heb rond de bevalling ook een dikke week vrij gevraagd, maar werk toch op de manege dus mocht het tijdens het werk gebeuren trekken ze me gewoon uit de bak en nemen mijn les over.
Dus die week vrij is leuk als het dan gebeurd (of om bij te slapen als ik heb moeten waken) of om lekker full-time van de kleine te genieten.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:57

Bij ons zijn ze gelukkig erg makkelijk dus als het zo ver is
neem ik gewoon een paar dagen vrij. Maar merrie bevalt toch bij DA en blijft
daar dan met veulen nog een paar dagen en dan pas naar huis dus als ze
thuis staan dan neem ik lekker een weekje vrij :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:14

Ja Pretty, van mij mag het nu wel :D

Jammer dat ik geen undercover microfoontje heb, anders kon iedereen mee genieten van een klotsend paard haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:22

@ velvet
ah ok ik snap hem.
Veulen wordt dadelijk in het begin wel wat vaker ontwormd zoals dat meestal gaat na 10 dagen geloof ik en dan na 1,5 maand.
Maar mijn pony's zien er op en top glanzend uit goed in de vacht niet te dik en niet te dun.
Nog nooit wormen in de mest aangetroffen(ok je hebt ook eitjes die je niet zo kunt zien maar wil niet zeggen dat die altijd kwaadkunnen).
Nee ik denk dat het wel goed zit en twijfel ik dan duw ik er een wormenspuit in.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:26

ZON!!!!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:27

O hebben jullie de zon. Was hem al kwijt...

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:27

Hier een uurtje zon gehad, zo erg dat we moesten ramen wassen haha.

Nu weer duuster, en nog steeds glad.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:38

Hier ook zalig om buiten bezig te zijn vandaag ,aangename temp. +5°...men dikke dames staan lekker te genieten buiten...nadeel is ,dat ze allemaal in het slijk zijn gaan rollen stelletje stinkietinkies ;-)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:39

Ik heb nog niet bijgelezen, dat ga ik zo even doen.

Aziza zit vandaag op 314 dagen, en ze heeft veel last van het veulen. Mest vaak kleine beetjes, plast vaak kleine beetjes, blijft dan nog een tijdje in plashouding staan maar dan komt er niets meer. Staat vaak met haar achterbenen uit elkaar, staart houdt ze er constant af. Hebben jullie merries hier ook wel eens last van?
Ze tekent ook al aardig, banden zijn al erg slap, ze heeft echt hele kuilen in haar billen. Uier groeit gestaag door, maar gaat nog niet heel hard. Maar die kan binnen een paar dagen vol zijn natuurlijk. Ik denk in ieder geval niet dat ze tot 20 februari zal dragen.
Laatst bijgewerkt door Al_Zawraa op 28-01-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt