[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:44

Neon staat dus echt als een idioot te hinniken, bijna als een hengst die een merrie in het vizier heeft, alleen dan geen hengstenhinnik, maar ze hinnikt dus vlot een paar minuten onafgebroken achter elkaar als ik in de deuropening blijf staan. :+ Zoals ik al zei, overdreven. :')

Gemma, had ik je al gezegd, 75% bruin en de rest zwart, en dat zonder kleurencalculator. :P
Valentino heeft nooit een vos gegeven, en na zoveel jaren en zoveel nakomelingen kun je wel stellen dat hij geen vosgen heeft. Hij heeft dacht ik wel zwarten gegeven, maar 100% zeker weet ik dat ook niet.

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:10

Gemma, jij krijgt een bruin of een zwart veulen. Ik weet niet of je merrie homozygoot is voor agouti, als dat zo is krijg je 100% een bruin veulen. Kans op een bruin veulen is sowieso al 75% als de merrie heterozygoot is voor agouti. Valentino is homozygoot voor het zwarte gen en heterozygoot voor agouti.[/quote]

He Neonlight, hoe bereken je dat?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:17

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:22

gaat dat ook op voor poezen neon ;-)

lelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:26

Neonlight schreef:
Heb je een paar dagen? :+
Misschien heb je er al iets aan als je http://www.bokt.nl/wiki/Kleur doorleest.

Ja ik heb nog tot begin juni :+
heb even op je link gekeken daar ga ik me morgen maar aan wagen :D
Weltrusten :Z

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:28

Dustinlover schreef:
Heb dit even gekopieeerd uit het andere topic:

Nouw ik ben vandaag lang weg geweest.. hoop dat ik er goed aan heb gedaan om fab in de wei te zetten dit is namelijk het geval :

Ik kwam daar aan.. was 2 dagen niet geweest en die vrouw had gevoerd.. Fab hinnikt en ik haal haar uit de wei.. heel haar hals onder de wondjes, naja dat kan maar toch wel heel veel... vervolgens denk ik ga ik haar lekker poetsen terwijl ze aan het eten is en ik haal die dekens eraf en wat ik toen zag.. ze was helemaal ingevallen!!! en zelfs wonden op kont enzo.. heel slecht in der haren enzo.. en dat in een paar dagen... Dus toen was ik het zat.. totdat die andere 3 paarden weg zijn heb ik haar in de container gezet.. dus ik zet haar erin en ze gaat gelijk plassen.. en nu even een vraag:

- een drachtige merrie doet die haar vagina ook open en dicht een tijdje door na het plassen? als ik een tijdje later aan haar staart enzo zit doet ze het niet.. Ik was gelijk in paniek dat dat veulen weg was.. maar als ze een miskraam gehad zou hebben dan zou er wel een veulen in de wei liggen toch?

Even jullie mening :(

Ja, mijn Mira wel.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:41

Neonlight schreef:
Nee, loopt een dag achter. Net gechecked, Neon is 247 dagen drachtig.

Nee hoor, nu 248 :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:43

Neonlight schreef:
Neon is altijd lief, dragend of niet dragend. En kan me ook echt overdreven enthousiast hinnikend begroeten, dat je echt de stal binnenkomt van "nu kun je ook overdrijven". :roll: Kan me er iets bij voorstellen dat ze zo doet als ik haar zou voeren, maar ze krijgt nooit eten van me, of heel zelden.

Vandaar dat ze geen buik heeft!!!! _O- := :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 08:48

KootMiraDrum schreef:
Dustinlover schreef:
Heb dit even gekopieeerd uit het andere topic:

Nouw ik ben vandaag lang weg geweest.. hoop dat ik er goed aan heb gedaan om fab in de wei te zetten dit is namelijk het geval :

Ik kwam daar aan.. was 2 dagen niet geweest en die vrouw had gevoerd.. Fab hinnikt en ik haal haar uit de wei.. heel haar hals onder de wondjes, naja dat kan maar toch wel heel veel... vervolgens denk ik ga ik haar lekker poetsen terwijl ze aan het eten is en ik haal die dekens eraf en wat ik toen zag.. ze was helemaal ingevallen!!! en zelfs wonden op kont enzo.. heel slecht in der haren enzo.. en dat in een paar dagen... Dus toen was ik het zat.. totdat die andere 3 paarden weg zijn heb ik haar in de container gezet.. dus ik zet haar erin en ze gaat gelijk plassen.. en nu even een vraag:

- een drachtige merrie doet die haar vagina ook open en dicht een tijdje door na het plassen? als ik een tijdje later aan haar staart enzo zit doet ze het niet.. Ik was gelijk in paniek dat dat veulen weg was.. maar als ze een miskraam gehad zou hebben dan zou er wel een veulen in de wei liggen toch?

Even jullie mening :(

Ja, mijn Mira wel.

Bij jou Mira lag er een dood veulen in de wei? Lijkt me echt verschrikkelijk...
Ik heb nu een best lastige keus.. of mezelf ziek melden van men stage omdat ik naar fab toe wil(na mijn stage is het donker en moet ik naar men oma) of gewoon even zeggen dat vanmiddag ergens heen moet... Kan ik eerst even naar men oma en dan naar fabbie...

Trouwens qua namen zou ik het echt nog niet weten.. heb wel beetje gebrainstormt hier en daar en er zijn wel wat leuke die ik weet met de E... had liever de D :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:01

Dat knipperen na het plassen doet iedere merrie hoor, anders blijft het zo nadruppen ;)

Hier zit Isis op de 300 dagen *\o/*

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:06

Ik hoop het marije.. vooral omdat ze zo dun ineens is.. maja ze is echt bij haar flanken/kont ingevallen.. de buik eigenlijk niet echt..
Maar misschien toch even een veearts.. het rotte is dat ze nu in de blub staat en ik niet weet of een veearts daar wil komen :P

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:43

Amandake schreef:
gaat dat ook op voor poezen neon ;-)

Van katten weet ik ook wel iets. Wat heb je voor een poezen, raszuiver en met wat voor een kleur?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:46

Neonlight schreef:
Gemma, had ik je al gezegd, 75% bruin en de rest zwart, en dat zonder kleurencalculator. :P

Ja idd, maar ik vond het leuk om te kijken of de kleurencalculator het met je eens was :P ! Geinig programma'tje hoor. Heb ik toch nog 12,5% kans op een zwart merrieveulen :D .

Weet jij trouwens hoe Orlando vererft qua kleur?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:53

Moet even graven, maar ik dacht dat Orlando ook vossen gaf. Begint nu langzaam boven te komen, maar ik heb vorig jaar inderdaad vosveulens gezien van Orlando. Een heel mooi zelfs, vos sabinio, en dan extreem sabino (uit een NRPS merrie geloof ik of een duitse merrie) met geweldige gangen. :~

KMD, heb je nu de truc door? :P

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 09:54

Deimn iedereen is hier al zo ver. Ik zit nog maar juist over de helft :+
179 dagen *\o/*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:06

Neonlight schreef:
Moet even graven, maar ik dacht dat Orlando ook vossen gaf. Begint nu langzaam boven te komen, maar ik heb vorig jaar inderdaad vosveulens gezien van Orlando. Een heel mooi zelfs, vos sabinio, en dan extreem sabino (uit een NRPS merrie geloof ik of een duitse merrie) met geweldige gangen. :~

Ja..... in een "briljante" ingeving (en dat op de vroege morgen :O ) bedacht ik dat ik nog een boekje had van de RK Breukelen. Daar staan idd voskleurige veulens in van Orlando.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:08

@gem : brits langhaar seal point en heilige birmaan seal torti.
op de Brit wil ik een chocolade zetten en vraag me af wat dat gaat doorgeven ;-)

wat een rotweer ,paardjes blijven binnen vandaag hoor !

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:24

Hier is het ook !@$%& weer :(
Ik heb er een aantal naar buiten gestuurd maar de mini merries moeten vanmiddag maar even kort naar buiten.
Macy loopt al wel bij haar groep maar die heeft nog steeds een deken op.

Ik hoorde net dat Isis rond een uur of half 5 vannacht zo onrustig was dat ze mij bijna wakker hadden gebeld vanuit Amerika. Maar toen ging ze weer in een hoekje staan slapen :+
Merries... :roll:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:28

Je hebt in ieder geval nog door kunnen slapen. :P

Ik moet zo ook Neons stal uitmesten, die krijg ik dus echt met geen mogelijkheid naar buiten. Neon smelt namelijk in de regen. :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:47

Amandake schreef:
@gem : brits langhaar seal point, op de Brit wil ik een chocolade zetten en vraag me af wat dat gaat doorgeven ;-)

Ik ken de stambomen natuurlijk niet, maar wat zijn de kleuren van de ouders van de poes en van de kater? En is de kater een choc point of een effengekleurde bruine?
Als de sealpoint homozygoot is voor seal (= zwart) x choc point, dan krijg je zowiezo alleen sealpoints. Is het een effengekleurde choc dan KUN je ook nog effengekleurde zwarten verwachten (50/50).
Draagt de sealpoint ook nog een bruinfactor en/of blauwfactor, en draagt de choc ook nog blauw en het gen voor "points", dan bestaat de kans dat je een toverballennest krijgt! Dwz seal, choc, blue en lilacpoint (en / of ebony, havana, blauw en lavendel.)

Oja, en dan krijgen we nog het gen voor langhaar! Korthaar is dominant over langhaar, dus langhaar x langhaar geeft altijd langhaar. Langhaar met homozygoot korthaar geeft altijd korthaar, maar langhaar x heterozygoot korthaar, geeft 50/50.

Pin me er niet op vast, ik moet wel diep graven..... het is al een tijdje geleden dat ik siamezen gefokt heb.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:02

Dustinlover schreef:
Bij jou Mira lag er een dood veulen in de wei? Lijkt me echt verschrikkelijk...

Nee, mijn Mira knipoogt na het plassen, haar veulen is inmiddels 21 maanden oud en rond de 1.50m hoog, dus niet dood ;)

@ NL, ;) :D :Y)

@ MarijeR, toch handig he, die Americano's die Isis ook in de gaten houden ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:02

Proefdraaien bij Isis? Gaat ze het dan toch s nachts doen?

gem: wat leuk, weet je daar ook een site voor of een schema, die vererving bij de katten?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:06

Bij mij lijken de namen totaal niet op elkaar. Vond de E een moeilijke letter. :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:10

Ik heb geen moeite met de E. Kon er genoeg mee bedenken.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 12:11

SGWay of Life's Online

SGWay of Life's E-mail :)

blijven de modjes in dit topic mooi op 1 lijn :D