[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:23

Fotsy, wat is ze knap!

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:31

Ik wordt door mijn stalgenoten gedwongen om naar de keuring te gaan := het kwam gisteren bij thuiskomst ter sprake en toen ik zei dat ik niet wilde gaan werd ik voor gek verklaard en werden al mijn tegenargumenten onderuit gehaald. De keuring in onze regio is op 28 juli, dus ik heb nog eventjes om er over na te denken.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:37

Bellarose schreef:
Ik heb toen dat boek Paardenfokkerij gekocht van Paul de Vries, dat was volgens velen hét boek om je uitgebreid in te lezen over bevallingen en complicaties. Een Red Bag bevalling wordt er niet eens in genoemd.

Staat er wel in genoemd, daar had ik mijn eerste kennismaking met red bag toen ik dat las 8 jaar geleden.

Keuring weet ik nog niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 16:41

Keuring hier ook alleenet een merrie en als het echt een keuringsveulen is, wat ik niet verwacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:09

Fokfanaat, ik weet wat het is, hier ook allemaal hengstveulens uit Neon gefokt, 7 stuks, en het ene merrieveulen had niet 1 wit haartje en was daarom geen opvolger voor de fok.

Ik ga niet naar de keuring, dat staat al vast. Keuring is 2 september, dan gaan we net op vakantie. Aangezien we per 1 september een camper huren en we daar maximaal profijt van willen hebben gaan we niet een paar dagen later vertrekken, ding kost bijna 200 euro per dag.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:24

Tinnie, he bah niet gered dus.

Marit, beterschap! Beetje te veel hooi op je vork genomen zo met de laatste loodjes bij jullie beide?

Keuring lijkt mij leuk. Al weet ik nog niet zeker of ik ga. Ik wil alleen gaan als ik een beetje kans heb om boven in mee te kunnen doen. Ff afwachten nog

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 17:30

Liaan die van jou is nogthans echt prachtig.

Ik loop met de mijne gelukkig in de categorie Amerikaanse paarden en de pony's want tegen die van jullie kunnen die van mij niet op hoor :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:32

Wat laat die keuring zeg, 2 sept. Wij hebben 7 juli keuring.
Leuk Andrea gewoon gaan. Ik ben altijd nieuwsgierig wat de hoge heren te zeggen hebben. Of ik het een beetje met ze eens ben.
We gaan met het dressuur veulen Mr Brown en met het tuigpaard veulen Miantha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:39

Gefeliciteerd nog met de mooie veulentjes.
Fotsy bijzonder dat je zo'n kopietje hebt van je merrie!

Hier misschien naar de keuring (ervan uit gaande dat het veulen goed ter wereld komt), die op 2 september haha. Hengstenhouder zou het leuk vinden en ik vind het ook wel een leuke ervaring. Echter worden veel veulens geschoren voor de keuring en dat zie ik niet zitten, ik wil geen veulen scheren puur voor de mooi. Dus als het te doen is zonder scheren ga ik wel, maar anders blijven we mooi thuis.

Ik wilde nog even inhaken op de statistiekjes verzamelen aan het eind van het jaar. Ik ben er een beetje mee aan het woelen geweest en ik heb denk ik een leuke en makkelijke manier om informatie te verzamelen. Dus als er echt interesse in is kan ik dat wel posten, lijkt me heel interessant om te kijken hoe dit jaar zich verhoudt ten opzichte van de meer algemene gemiddelden.
Mochten jullie nog vragen hebben die jullie er graag terug in zien hoor ik het ook graag. Ik ben nu bezig met een ruwe opzet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:03

Ik heb mijn kleine maat veulens nog nooit geschoren, hooguit opgeschoren. De minimaat wordt veel meer geschoren maar daar zit vaak zoveel haar op dat de bouw niet echt meer te zien is. Bij de kleine maat is dat niet nodig daarvoor en die worden nagenoeg niet geschoren.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:07

Ik hoorde het net inderdaad, bedankt voor de informatie Neon! Ik heb er eentje van 1.20 dus ik wist niet of ik misschien net in de twijfelzone zat, zag er vorig jaar wel een paar kleine kleine maat geschoren lopen namelijk.
Maar dan kan ik gewoon lekker gaan.

Merrie staat trouwens te kegelen en heeft een pH van 5.5 dus dat zal niet heel lang meer moeten duren.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:12

Sorry, ego berichtje :o
Eerder dan gepland, maar de stallen zijn klaar *\o/* *\o/* Gisteren en vandaag is er hard gewerkt, maar het resultaat is erg mooi geworden. Nog een maandje en dan komen de paarden naar huis :D Ze mogen eerst de weide bij de boerderij kaal eten, dan kan de weide hier mooi aangroeien, want die is vorige week gemaaid en vandaag weer bemest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:29

Suffie wat mooi!!

Fotsy gefeliciteerd! Wat een knappie!

Weet niet wie er op date zou gaan, maar snap dat je die afketst! haha. Een van de eerste dingen die ik vertelde tegen Jeroen toen het wat serieus begon te worden 'de paarden zullen altijd op de eerste plaats staan, ongeacht wat de situatie is'. In eerste instantie vond hij dat erg kort door de bocht, maar inmiddels is hij net zo ingesteld <3 Zodra er iets met de kids is, belt hij me direct om het te bespreken, hoe hij moet handelen of om door te geven dat hij later is. Van de week tot 4 uur 's nachts met Mas gezeten omdat die niet helemaal fit was. Wat een vent :+:

Tsja een redbag is niet iets wat je graag wilt zien, maar helaas komt het wel geregeld voor. En helaas overlijden er veulentjes tijdens of vlak na de bevalling, dat is helaas wel de wreedheid der natuur. Maar we kunnen er wel heel veel aan doen om het zo veel mogelijk te beperken.
Vorig jaar lag onze Mas ook niet goed, hij lag op z'n zij en had één voorpootje en z'n koppie naar achteren. Met veearts aan de lijn heeft mijn buurvrouw hem goed kunnen leggen(ik zat toen helaas nog in Den Haag), maar hij dreigde ook te stikken. Pris was zo moe dat ze ook even niet perste. Ze hebben hem z'n snuitje net buiten mama kunnen houden met een mat paars tongetje hapte hij heel voorzichtig naar adem. Pas toen Pris weer wat bijgekomen was ging ze verder met persen en kon Mas geboren worden.
Op zo'n moment is het echt een kwestie van nadenken en rustig blijven.

Wij gaan niet naar de keuring, Kaz is verkocht en geloof niet dat zijn nieuwe eigenaars daar echt veel interesse in hebben

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 20:52

Mooie stallen Suffie!
En ik deed altijd voor de keuring daags ervoor wassen en een dekentje op, eventuele veulenharen liggen dan mooi plat. Heb 1 jaar eentje gehad die al zijn veulenhaar nog had, en 1 keer eentje die er nog net niet doorheen was, en daar was eigenlijk niets van te zien.

Deze zat dus nog compleet in veulenvacht:
Afbeelding

Wijs onder dek in de vrachtwagen :))
Afbeelding

Deze had op de buik nog veulenhaar:
Afbeelding

Beide veulens stonden op kop in de rubriek.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:05

baudyh schreef:
Wat laat die keuring zeg, 2 sept. Wij hebben 7 juli keuring.
Leuk Andrea gewoon gaan. Ik ben altijd nieuwsgierig wat de hoge heren te zeggen hebben. Of ik het een beetje met ze eens ben.
We gaan met het dressuur veulen Mr Brown en met het tuigpaard veulen Miantha.

Als paardlief voor 7 juni haar veulen tevoorschijn tovert en het is gezond en knap wil ik ook graag eens heen. Ben indd benieuwd wat ze ervan vinden en of ik de juiste keuze heb gemaakt :P

Ik had net een bijleeslijsyje gemaakt en die is nu weg bah.

Marit sterkte met jullie laatste loodjes, valt ook niet mee zo allemaal :n

Ik wou net zeggen Neon wat een knappe veulens, maar op kop in de rubriek dus ik kan ook niet anders :))

Heftigen dingen lees ik allemaal over red bags en verkeerde liggingen. Moet er echt niet aan denken..

Erg mooi geworden suffie de stallen!

Wat leuk Mooney dat je dat wilt doen! Ben ook wel erg benieuwd ernaar! :

Hier is echt alle spanning en sensatie verdwenen :')

Afbeelding

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:06

Mooney, kegelen en ph 5.5 ? Dat kan nooit lang meer duren!

Suffie, wauw wat mooi zeg!!

Keuring voor het NMPRS is ook pas eind augustus. Gelukkig wel, want anders konden juli-veulens al niet meer naar de keuring :o lijkt me jammer!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:09

Wat zijn jullie scheutig met die teststrips. Ik scheur ze in tweeën, minimaal. Kun je er nóg langer mee doen :+

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:20

Ginger is in een week tijd een heel stuk voor uit gegaan ! Zo snel dat ik dacht, nu komt het ! Dit was afgelopen zondag. Sinds die dag is het weer aardig rustig, ze staat s'nachts rustig op stal en overdag rustig te grazen. Haar uiers groeien ook niet meer verder ondanks dat ze al aardig vol zijn.

Ginger vanmiddag

Afbeelding

En een vergelijkings foto van afgelopen dinsag (links) en afgelopen zondag.

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:43

Hier staat er ook al een keuring gepland, 25 juni in lunteren van het ICS. Pebbles is dan net 2 maanden oud en doe het enkel voor de leuk en de opname (dan hoeven ze niet thuis te komen).

Zijn jullie veulentjes ook zo giga aanhankelijk? Zodra ik naar buiten loop of thuis kom rijden komt ze er gelijk al hinnekend aan gegalopeerd en loopt ze je overal achterna.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 21:49

Fotsy Gefeliciteerd!! :D

Suffie wat een prachtige stallen!

Ik ga niet naar de keuring vind het voor een aanstaande ruin niet zinvol.

Die van mij zit nog volop in zijn wintervacht en heeft het nu wel echt warm.
Wanneer gaat dat er af?
Even niet op mij letten, maar hier zie je wel zijn dikke vacht het beste
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:08

Zoooo heb echt al heel lang niet meer gereageerd.
Wel elke dag trouw bijgelezen maar aan reageren kwam ik echt niet toe.

Heel veel veulens rijker in het topic en stuk voor stuk echt enorm knap.

Gefeliciteerd aan alle nieuwe mama's !

Zag ook al wat voorbij komen over verkopen,dat hoef ik volgend jaar pas.

Dikke veulenvachtjes,echt een drama!
Estelle heeft ook een dikke vacht maar die verhaard gelukkig ook vlot.

Als ze nou heeeel veel last van de warmte hebben zou ik het afscheren.
Maar alleen als het veulen echt suf is van de warmte.

Pepper en Estelle zijn gisteren terug gekomen van de hengstenhouder.
Ze zijn een maand weggeweest.

Ik schrok dus nogal van Estelle haar transformatie hihi

Afbeelding

Afbeelding

Naast zus Eilinora Afbeelding

Afbeelding

Hier is er over 5.5 week de keuring.
Daar neem ik de jaarling zowiezo mee naartoe en Estelle waarschijnlijk ook.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:27

Die wordt gewoon met vlekken wit haha of is daar haar veulenvacht al weg?
Maar knap koppie zit erop

Nee suf is hij gelukkig nog niet, maar wel heel warm.
Morgen maar eens afsponzen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:30

Dat grijze is idd haar kleurtje nu...vos is haar veulenhaar.
Ze word al echt heeeeel wit!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:43

Bedankt voor de beterschapwensen :)

Vanavond even naar stal geweest, ze stond er rustig bij. Had vooral jeuk aan dr billen. Temp was nu 38.0 en PH gewoon 7.5 dus nog steeds geen baby ;)

Ik ga er maar vanuit dat de hengst hier ook invloed op heeft en dat ze net als Scarlet 13 dagen gaat overdragen :P dus nu nog 10 te gaan.

Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 23:01

Ibbel ik deed dat ook met die van de drogist, maar die van aliexpress van 56 cent kan ik nog wel hendelen. :P

Wow vlekken inowa! :P

Ohh herkenbaar dat Marit. Het komt maar niet, steeds een andere datum kiezen om naar uit te kijken :o