[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:15

suffie schreef:
Tanja, ik heb mijn post nog even aangevuld met informatie.

Wij zitten in Laar dichtbij Emlichheim. de hengst die het dichtste bij zit is bij Münster in de buurt niet echt om de hoek. Nu weet ik sinds kort dat 1 in Emlichheim een hengst gekocht heeft dus we hebben lichte hoop.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:19

suffie schreef:
Azara; van voren is er idd nog niet veel te zien. Ik hoop zo voor je dat je dit jaar een mooi veulen mag verwelkomen! Was jij nu ook diegene die een bonte merrie met veulen had gekocht en de merrie weer had verkocht? Zoja, hoe is het nu met het veulen?

Ja dat was ik inderdaad ! Gaïa heet ze en het gaat aardig goed. Ze komt in iedergeval aan en groeit lekker. Ze is nog wel steeds heel schuw maar laat zich wel aan raken en kriebelen :D

Afbeelding

tanjaatjuhh

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:23

Azara wat een heerlijk bolletje wol zeg!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:23

Edit, post aangepast :j
Laatst bijgewerkt door Vulina op 08-01-17 22:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:24

Welkom tanjaatjuh leuke combi!

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:35

Hier binnenkort de camera ook maar weer nakijken en aanzetten. Wij hadden een bewakingscamera over van onze zaak. Werkt uitstekend. Helemaal in combinatie met geboorte melder.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:37

Als je maar Wifi hebt zijn die camera's helemaal geen probleem, maar zodra je dat niet hebt, is het al een stuk lastiger.

Hier begint er al een heeeeel klein beetje verandering te komen in het uier. Niets foto-waardigs hoor (al zie je wel wat verschil) maar het begin is er! :) Nog 40/47 dagen voor nummer 1 en 2, nu gaat het hard hoor.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:06

Welkom weer Tanja!

Voor sommige gaat het nu bijna echt beginnen!!!

Azara, mooi getekend veulen! Ze lijkt alleen wel wat schraal?

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 09:54

Klopt Ceasar. Door de WiFi verbinding ben ik ook gebonden aan welke stal ik gebruik. Maar gelukkig is dat bij ons mogelijk. Ik kan me nu al verheugen op de periode die komen gaat!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:30

Hallo Tanjaatjuh. Leuke merrie. Hopelijk komt de nieuw te komen hengst ook ter dekking. Maar voor nu hopen op een mooi veulen. Zal vast goedkomen. leuke combi.

Ik heb ook een ip camera van de aldi. Heb ik al verscheidene jaren en bevalt mij prima. Wij gebruiken wel de draadloze versie en dan streamen op de wifi.
Nu is dat makkelijker gezegd, want kan natuurlijk niet voor idereen. Want ik maak tegen de tijd van de bevalling een tijdelijke stal in onze garage annex werkschuur. Dan ben ik vanuit mijn bed ook in 1 minuut bij de box aanwezig. Ideaal. Kan zelfs in pyama als het moet hahaha. Hoef er zelfs niet voor naar buiten.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 11:48

wij hebben geen wifi helaas

Ooh wat heerlijk stal HD!
Ik moet een half uur rijden,m dus ik ben blij dat de staleigenaar gaat waken

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:33

Wij wonen twee straten van de stal vandaan,dus ik moet alsnog mijn auto in als ik op de camera zie dat het gaat beginnen maar ik ben er echt wel op tijd. :j
Dankzij de camera zijn we er vorig jaar ook meerdere keren al geweest voor het alarm nog maar afging doordat we zagen aan haar gedrag dat ze zou beginnen.

Gaïa is leuk Azara. Maar ze heeft inderdaad nog wat in te halen.

Dat gaat snel Cesaer!

Karin heeft ook een pietsje verandering in haar uier. Toch dat ik het voel. Op foto pakt het niet want ik moet eerst dat bos wegscheren rond haar uier. :') Doen we in februari wel.

Fotsy jaaa veel zin in haha. Het valt op zeker?
En het zal toch wel goed zitten! Mams bleef staan omdat ze te braaf is.

We gaan kijken om onze Horse Cam dus online te krijgen. Daarvoor moet onze laptop met de camerabeelden op constant aan staan thuis en die streamt dan de beelden naar Horse Cam Online,die dan ervoor zorgt dat wij van overal op tablets,GSM's,laptops kunnen meekijken door ons in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord op een app.

Nu ben ik nog aan het bekijken wat dat zou kosten aan data verbruik. Op mijn GSM heb ik maar 1 GB per maand en dat zou goedzijn voor 5.5 uurtjes camerastaren weet ik al via mijn provider. Goed,dat valt te overbruggen want ik kijk op het werk wel via de laptop en thuis via de Ipads/laptop. GSM is enkel voor tussendoor.

Maar zou dat ook dataverbruik vreten doordat die laptop thuis constant moet aanstaan en die beelden doorsturen? Want indien ja,hebben we dan wel serieus wat data nodig in ons thuisabonnement denk ik. :o
Heb het bedrijf zelf maar eens een mail gestuurd met die vraag voor we er ons aan gaan wagen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:57

Hier geen camera,er is zowiezo overdag veel toezicht en snachts merken we het meteen als er geluiden van de deel komen.
Daarbij kan ik binnen een minuut vanaf de slaapkamer bij de stal zijn.

Ceasar vlak voor mij aan,hier ook niet heel lang meer.

Ik moet zeggen dat ik er nog niet heel veel mee bezig ben eigenlijk.
Namen heb ik al en voor de rest nog bezig met de 2016 kinders waardoor ik toch wel afleiding heb haha.

Merk wel dat pepper nu echt hard groeit.

Ze heeft ook nooit de datum gehaald,verleden jaar was ze 7 dagen eerder dus ik houd er nu weer rekening mee dat ze eerder gaat.

Afbeelding

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:57

Maar paarden maken toch heel weinig lawaai als die gaan veulenen? Daarop zou ik nooit vertrouwen 's nachts. :o Das niet zoals schapen,die blaten een eind weg tijdens het lammeren,daarom zet mijn schoonvader ook altijd een babyfoon in de schapenloods.
Pepper ziet er echt al hoogdrachtig uit,knappe snoet. :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:09

en sowieso als je iets hoort, moet je altijd uit je bed en das echt slopend, vind ik :o , terwijl even spieken op de cam is dan zo zalig

die is overduidelijk inowa

cam moet hier ook nog aan de praat, pfff ik kom er echt nog niet aan toe, alarm moet ik ook nog bestellen, ben nu vooral bezig met de dochter haar communie te plannen :D

pretty maar via horsecam kan je toch een abonnement afsluiten om te streamen, ik dacht dit eens gelezen te hebben dat je de eerste maand gratis kreeg. Ben benieuwd naar het antwoord van je leverancier

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:12

Wij hebben ook nog kalveren op de deel,als die een geluid horen wat er normaal niet is beginnen ze al te roepen.

Gelukkig vind ik het uit bed stappen niet zo erg,lig er ook zo weer in.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:21

Fotsy ja inderdaad,dat bedoel ik. Maar daarvoor moet onze laptop met het camerabeeld erop thuis dus altijd draaien,zij pakken het dan af via daar en streamen het naar waar je ook wilt. Je krijgt dan via hun een gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen op de app.
Het is 79 euro voor 6 maanden en je krijgt inderdaad nog een maand gratis.
Wanneer is de communie? Wil je het thuis doen? (offtopic :o .)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:07

Heb je thuis niet onbeperkt internet?

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:22

Bij ons veulenen ze allemaal buiten. Ga er zomers snachts wel een paar keer voor uit en dan doen ze het overdag als ik er niet bij ben :') sneaky bastards

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:35

MaritB schreef:

Nee helaas niet.
Maar ik hoor nu wel,via wifi wordt geen dataverbruik aangerekend.
En thuis heb je toch wifi niet?
Dus als ik de mobiele gegevens op Gsm's en dergelijke uitschakel,kost het me geen extra dataverbruik?
Man,ik ben echt zooo leek in die dingen. :+

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:40

Ik ga de camera regelen via de Alfred app. En ik schaf een prepaid simkaart aan via Robin mobile. Kost 39,95 per maand voor 4G onbeperkt internet. (29,95 voor 3G onbeperkt internet). En per maand opzegbaar. Dus ik hoef waarschijnlijk maar 1 maand af te nemen.

https://www.robinmobile.nl/producten?pa ... _bestellen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:47

*komt ook weer eens binnenvallen*

Die alfred app met zo'n los abbo is inderdaad ook erg handig!

Wij hebben hier wifi en goede ervaringen met Foscam, dus daar komt er nog een van, die kan gewoon aangesloten worden aan het bestaande systeem, wel zo makkelijk. :D

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:55

Ik heb besloten om mijn merrie naar een vriendin te brengen. Daar kan ze rustig haar veulen krijgen, er is een camera aanwezig en daarna kunnen ze heerlijk de hele dag buiten lopen.

Mijn dame is vandaag ook 200 dagen drachtig :D *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:22

pretty schreef:
MaritB schreef:

Nee helaas niet.
Maar ik hoor nu wel,via wifi wordt geen dataverbruik aangerekend.
En thuis heb je toch wifi niet?
Dus als ik de mobiele gegevens op Gsm's en dergelijke uitschakel,kost het me geen extra dataverbruik?
Man,ik ben echt zooo leek in die dingen. :+

Dat klopt Pretty.

Gaat ze naar Jolise, Daphne?
Klinkt als een goed plan!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:25

Dankje Silly. Dan hoeven we ons geen zorgen te maken om extra onaangename kosten.
Mobiel heb ik maar 1 GB per maand maar als je ziet dat je tekort komt kun je voor 5 euro 500MB toevoegen. En mobiel is echt maar voor de momenten tussendoor (op het werk zet ik de app gewoon op mijn laptop :o ) ,dus dat komt ook wel goed. :D

Ivypower wat fijn dat je voor zekerheid kiest!