Ja als ze nou nog 14 dagen volhoudt komt er volgens mij iets uit met hele lange oren dat balkt ipv hinnikt
pretty
Geplaatst: 25-02-15 08:10
Rx maak je maar geen zorgen over de uier,dat ziet er gewoon goed uit hoor! Leuke merrie,ik hou van bruinbont
Balou wat een leuke foto,het is wel een bijdehandje he?
Az ik wens je een Amir toe in merrieformaat volgend jaar
Maaike mijn grote merrie droeg altijd 362 dagen,ik weet nog goed hoe frustrerend het is!
Met mij gaat het wel. Ik kijk wel nog steeds naar het weerbericht en denk dan,veulentje had buiten kunnen spelen wel of niet..en het stukje wei dat ik speciaal gereserveerd had voor dat vroege veulen,ligt ook werkloos te zijn,tegen dat het volgende er is groeit er sowieso gras hoop ik. Zo allemaal kleine dingetjes ,maar ach,voor ik het weet zit ik uier te staren bij Lisa..en met ene beetje geluk draagt ze ook niet te lang,doorgaans 325 dagen. Ze heeft nu nog niks van uierontwikkeling.
Amai 362 dagen! Hoop toch echt dat Vanille het er voor dit weekend uitduwt .
Nogmaals sterkte, gelukkig kan je nog uitkijken naar je andere veulentje. Ik ben nu ook ontzettend bang geworden voor een red bag . We hebben haar wel op de camera, maar als we ook maar even 15min of 20min niet kijken kan het in principe al te laat zijn. En haar hele dagen constant in de gaten houden sloopt me gewoon. Dat houd ik echt geen week meer vol vrees ik.
R.X.
Geplaatst: 25-02-15 08:21
O dank jullie wel. Dit is voor mij de eerste keer en dan is het wel zo fijn dat je dingen kan vragen aan mensen met ervaring. Uiterraad lezen we ook heel veel enz maar dit is wel heel prettig. Besef me ook heeeeel goed dat ik wel 100% geluk heb met een paardje als Rain. Wat een lieverd zeg. Hopelijk blijven ze beiden gezond en dan hoop ik op een merrie en dat ze het karakter van der moeder heeft. Dat word volgend jaar een stuk pittiger met de twee andere dames. aankomde seizoen laat ik Rain ongedekt. Even een tijdje rust voor het lichaam.
@vitaquilla, Rain loopt in de groep 24 uur per dag buiten met inloopstal. Ze is nog niet mega lang bij ons waarschijnlijk ga ik met der mennen enz, doordat ze zo mega makkelijk liec en nuchter is, maar doordat ze al zo ver in de dracht was vond ik het nu niet zinvol om te beleren.
Bij mini's is het veulen zelfs levensvatbaar op 300 dagen.
pepper zit nu op 293 dagen dracht en die heeft nog minder zelfs.
Jeee is las overal 320 dagen.
pretty
Geplaatst: 25-02-15 08:34
300 dagen is wel niet de standaard bij mini's hoor,maar het kan wel! Kikkie bijvoorbeeld droeg dacht ik 350 dagen vorig jaar dus het ligt echt wel uiteen! De meeste hier dragen rond de 325/330 dagen. Is het rain haar eerste veulen?
Nikita gaat goed,ze is weer bijna de oude. Het uiertje slinkt mooi en ze doet weer wat ze anders altijd deed. Doet me echt deugd haar zo te zien,dat is voor mij ook makkelijker om hetgeen wat gebeurd is te accepteren.
Maaike ik heb wel de indruk dat red bag meer bij mini's voorkomt,maar zeg nooit nooit natuurlijk, Dit was hier nu ook de eerste keer op toch wel een 15- tal veulentjes. Echt brute pech dat ik dan net bij deze er niet bij was...
Pretty ; Ik moet zeggen dat ik er bij Aagje ook enorm huiverig voor ben, ik ken haar verleden natuurlijk niet en totaal geen ervaring met Shetlanders. Doodeng vind ik het....
pretty
Geplaatst: 25-02-15 09:52
Nadat we vorig jaar 4 goeie gezonde veulentjes gekregen hebben (ok,1 lag er een beentje achter en moest de DA bijkomen),had ik er best weer vertrouwen in voor dit jaar. Maar voila,dat is ook weer weg als sneeuw voor de zon.
Komt vast wel goed bij Aagje! De probleemgevallen situeren zich meestal ter hoogte van hier. (sorry nog steeds een beetje gefrustreerd)
nouja,sinds pepper 1x een miskraam heeft gehad zie ik ook spoken dus dat gevoel ken ik heel goed. daarna wel een gezond veulen gegeven maar de angst blijft hangen.
oh meiden ik word helemaal zenuwachtig door alle ellende ik ben al zo nerveus, dit word voor mij en voor de merrie de eerste keer. en nu krijgen we ook de camera niet geinstalleerd (geen internet). we gaan nog 1 ding met de camera proberen maar de kans is klein... nu word ik nóg zenuwachtiger
pretty
Geplaatst: 25-02-15 10:16
Linda en heb je geen alarm of toch iets? Komt vast wel goed hoor. Daar moet je vanuit gaan. Maar toch ook goed voorbereid zijn en je best doen om er bij te zijn. Bij een eerste keer is het helemaal moeilijk natuurlijk,maar je zult zien dat dat allemaal zal meevallen.
dat nerveuze zal altijd blijven hoor. ik heb al 6 veulens gefokt,dit word nummer 7,8 en 9 en nog steeds zenuwachting zo vlak voor de uitgetelde datum.
pretty
Geplaatst: 25-02-15 10:21
Ik hou van die spanning maar dat zal nu weer ietsje minder zijn allemaal.. Jullie wezen allemaal gewaarschuwd tegen dat Lisa zover is. Ik ga wat mentale steun kunnen gebruiken denk ik.
Gaat redelijk goed we hebben wat strubbels gehad met hem vannacht Maar hij heeft nu gepoept En het drinken gaat weer beter Dat wilde hij vannacht niet meer doen We doe ons best voor hem
maaike1994
Geplaatst: 25-02-15 10:28
Voor mij is het ook het eerste veulen waar ik er alleen voor sta, toen mijn andere merrie drachtig was stond ze op pension en hielden de pensionhouders haar in het oog . Vanille staat momenteel zo :
Hangbuikpoownie
Keresa ik hoop dat alles goed komt met je mannetje!
Haha nee idd, ze was de voorbije dagen al chagrijnig, maar nu heeft ze echt wel een heeeel kort lontje gekregen . Moodswings enzo . De ene moment wil ze knuffels en de andere moment moet je maar oprotten
pretty
Geplaatst: 25-02-15 10:35
Die buik is nu echt wel gaan hangen bij Vanille,jeetje!
Pretty, merrie staat in pension op een stal waar ze gelukkig wel veel ervaring hebben daar kunnen ze haar wel met camera in de gaten houden. Ik had alleen zelf ook graag mee willen kijken, ik woon niet zo dicht bij stal (vandaar ook geen alarm). Ik ga melk testen en als dat spannend word, blijf ik op stal slapen. Ouderwets kamperen/waken en heel hard duimen dat ik het niet mis....
pfff Vanille, waarom hou je je baby binnen? Je mag niet al het moois voor jezelf houden, wij willen ook mee genieten zelfde geldt trouwens voor Amy!! En welke merries staan nog meer op "springen"?