[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Casca

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:07

Och jee SA, hoe gaat het nu?

Wat is Euforio toch knap <3 die ben je zo kwijt als je hem toch gaat verkopen :)

Gesha weer gefeliciteerd!! Waar blijft die foto :P alles goed?

En wat een mooi gras al! Bij ons liggen de weides er nog niet zo bij.. Zelfs niet de weides waar niks in heeft gelopen.. :P lekker hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:19

toch duidelijk al uiervorming Inowa,leuk hé!

Casca wel niet vergeten dat dit mini-shetlandertjes zijn die in dat gras lopen. Zet er een KWPN-er op en dan lijkt dat gras al heel wat minder lang hoor. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:21

Ja gaat vlot nu met García.
enne..ik wou dat ik dat gras had hoor,ik heb geen gras dit jaar helaas dus wordt flink bijvoeren.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:24

helemaal geen gras Inowa?

Momenteel zit alles hier al op de wei,niet de bedoeling,maar mijn schoonvader legt al heel de week beslag op de paddock.
Straks moeten de paarden er weer uit,behalve de drachtige,die ga ik er nu niet meer afhalen. En laat de grasjes dan nog maar heerlijk wat groeien. (oh wat zullen ze boos zijn dat ze er terug uitmoeten :o )

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:49

Ik heb ze juist al op strook begrazing en nu 3 uur op de wei. Anders zijn ze direct rond. Wij hebben veel te veel gras op het paardenweitje. Luxe besef ik me, maar doen we deels zelf door dat weiden zo in te plannen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:53

Hier ook bijna geen gras :n beetje (te) veel paarden gehad afgelopen maanden....
Gelukkig gaan er eind vd maand 3 weg. Dat scheelt al weer.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:15

Zo hehe even de tijd om onze kleine kanjer fatsoenlijk voor te stellen. Maar vanmorgen vroeg is bij ons geboren GE Qaseem een zeer groot veulen met een nu nog aparte bruine (vos) kleur die uiteindelijk wel zal gaan schimmelen. De geboorten ging echt volgens het boekje en Sil is de beste moeder op deze aardbol ze verliest hem geen moment uit het oog blijft een pracht gezicht we genieten weer volop!

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:17

Knap ventje! En mooie naam!

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:19

prachtig!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:22

wat een prachtige snoet heeft deze ook weer! <3

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:24

Gelske gefeliciteerd wat ene knap mannetje! Denk dat het meisje toch ene vergissing van hoger hans is geweest :D

Euforio ook zo'n knap mannetje!

SA...hoe gaat het met dat olifantje van je? Brengt die een mooi lichtpuntje in je leven, of laat ze nog even op zich wachten?

M'n naamgenoot is een knappe pony zeg!(Lisa dan he wel te verstaan ;) )

Pony zou Pony niet zijn als ze het me niet moeilijk zou maken. Vanmorgen weer een klein beetje hars aan 1 zijde, is meer kleur dan gisteren. Eraf geslagen met haar staart en toen ik wegging zat er iets nauwelijks noemenswaardigs op. Wel is ze zo gek als een deur de laatste week. Van de week ontsnapte ze ineens door het draad heen naar Gong toe om met hem te kroelen en vandaag flikte ze hetzelfde bij Zaar. Was dat gelukkig net voor en kon Zaar nog grijpen gezien die gelijk rauwe spelletjes wil uithalen door erop te springen...Dat kan ik nu echt even niet erbij hebben ;) Denk dus eerder van het weekend, dan ervoor...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:36

maar toch,lekker dichtbij Woogy!
Ze doet het nu net iets anders omdat ze een merrietje krijgt...of nee,jij wou liever een hengst zeker? :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:39

in eerste instantie wel, maar moet eerlijk zeggen dat ik nu eigenlijk best wel uitkijk naar een dametje eerlijk gezegd. Mede omdat we niet 100% zeker zijn wat we doen met Pris(onze leen merrie) is ene super lief dier en ze gaan super leuk samen maar er zijn wat dingetjes waardoor we nog twijfelen om met haar te fokken of nog weer op stal te nemen na het winter seizoen. Een dochter zou namelijk voor de rest van hun leven bij Pony blijven

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:44

Dat lijkt me zeker ook leuk en lekker makkelijk dus wie weet!

Ik wil ook een merrietje,graag,...verleden jaar hadden we 4 hengsten en 2 merrietjes.
Ik zou ook heel graag eens iets aanhouden. Dus graag ééntje die helemaal aan ons eisenpakket voldoet,als het niet teveel gevraagd is. :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:47

hmmm eisen stellen deed ik vorig jaar ook 'Pony...ik wil een zwarte hengst, of een vos merrie. Okay deal?'...toen kwam Arie vaalbruin ter wereld 'Pony...je hebt nu vos en zwart door elkaar gegooid...' Inmiddels is Arie dan wel heel mooi zwartbruin aan het worden, maar het was in eerste instantie echt totaal niet wat ik wilde -O-

Nu is de kans erg groot op zo'n standaart koperbruine kleur dus heb er verder niet veel verwachting meer van. Dat ik nu met beide geslachten blij zou zijn maakt het eigenlijk een makkelijker iets :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:53

ik ben met alles wat levend en wel geboren wordt (en blijft) hééél erg blij. We hebben al pech genoeg gehad.
Maar om zelf aan te houden heb ik net iets meer eisen.
Vorig jaar zijn alle veulens aangeboden voor een goeie thuis. Behalve 1 van mijn schoonouders die we nog even aanhouden en bekijken hoe hij straks is.

Moet je ook kunnen anders kan je moeilijk blijven fokken. :')

Kikkie(avatar en ook drachtig) is trouwens het enige aangehouden veulen van al die jaren. We hebben ze pas vorig jaar overgenomen van mijn schoonouders,ze is nu 4 jaar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:05

Met Hansje willen we gaan koersen, dus hengst of merrie het zal sowieso blijven of voor een heel flink bedrag verkocht worden. Maar geloof niet dat ze die prijs willen betalen ;) Zo wel, gaat er een hele grote mooie strik omheen en stuur ik Hansje de grote wijde wereld in :)
Arie staat in theorie wel te koop, maar wacht het heel even af. Hij toonde op het land best veel talent namelijk. Versnelde heel makkelijk en kon plank gas een aardig voetje galopperen. Sowieso hebben we voor hem een prijs in ons hoofd die hij moet kosten en die gaan we er nu(of over twee jaar) nog niet voor krijgen.
Over anderhalf jaar(hij is dan 2,5) wil ik hem naar huis halen, zachtjes gaan oppakken en kijken wat hij toont. Als hij ergens een talentje voor heeft, of gewoon super fijn zijn, zal hij wel blijven. En anders is hij als groot, rond 3 jarig bereden paard makkelijker te verkopen :)

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:55

Nicole288 schreef:
Mooie buik Lisette!

(haha, neemt de andere haf nu al dravend een hap gras mee? :D )

hihi dat is de mijne :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:41

Prachtig hengstje Gelske! Mooie naam ook.

Mijn Set vandaag:

Afbeelding
Set 203 dagen, spikkels breiden zich elk jaar uit nu ook al meer op de bil.

Afbeelding

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:12

Jeetje wat een nare berichten komen er voorbij. Sterkte voor diegene die hun veulentje(s) verloren hebben. Hopelijk gaat het oke met de merries!

En gefeliciteerd voor diegene die een veulentje hebben!!! Wat een schattige foto's :) Spannende periode is het

Hier een update over Tara. Het gaat gelukkig goed met haar, de zucht is helemaal verdwenen onder de buik. Officieel moet ze nog een week op stal blijven, maar ze staat inmiddels alweer 1,5 week buiten en sinds kort ook weer op de wei. Dat heeft haar zo goed gedaan dat ik het echt fijn vind dat ik die keuze heb gemaakt!!
Hopelijk vanaf nu geen problemen meer met onze merries, lijkt me een goede afspraak toch? Gezonde merries met gezonde veulentjes!!!

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:16

Fabje is er moe van.. Vandaag 333 dagen drachtig:

Afbeelding

Afbeelding

Nu even een vraagje, is dit normaal? Ze heeft nog nooit slijm verloren tijdens een dracht zover ik weet:
Afbeelding

Haar staart en billen zitten er ook mee onder

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:16

Ze ziet er goed uit je zorgen kindje Tara!
Ik vindt het een goede deal genoeg ellende gehad nu weer alleen maar geluk

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:18

Inderdaad goede deal voor iedereen, genoeg ellende gehad nu op naar geluk en gezonde baby's :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:29

Tara en Fab zien er goed uit! Slijm weet ik niet..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:36

Denk zelf slijmprop maja misschien zegt hier iemand iets anders :)