[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:25

Vulina schreef:
Haha, zou wel handig zijn.. Gelijk zadelmak :D

Jullie lopen nog op kop Wish en Patrick! Als jullie nu eens vannacht een veulentje krijgen? Dan mogen wij morgennacht en dan mag Olijf overmorgen nacht :D

_O- _O- _O-

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:34

Jeej Chrloot!! Gefeliciteerd!! Wat een bonk van een veulen zeg!! Jammer dat het zoooo koud is...

Ik duim voor de rest die in spanning zitten dat ze gaan opschieten...

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:38

Hoihoi,

mag ik wat vragen? Ik merkte dat mn merrie wat kribbiger word als ik aan dr buik zit, ook heeft ze op haar uiers witte kortsjes zitten.. Is dit normaal? Ze word volgende maand 2

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:39

En is ze drachtig??

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:42

Ik weet niet of dat naar mij gericht is? Maar ik hoop van niet, anders zou het een ongelukje moeten zijn..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:46

dat is redelijk typisch jonge merrie gedrag. De uier gaat wat vormen en werken en ze worden meer vrouw. Redelijk vergelijkbaar met ons :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:47

ViefJor schreef:
Hoihoi,

mag ik wat vragen? Ik merkte dat mn merrie wat kribbiger word als ik aan dr buik zit, ook heeft ze op haar uiers witte kortsjes zitten.. Is dit normaal? Ze word volgende maand 2

Zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn dat ze drachtig is? Anders zou het ook nog schijndrachtig kunnen zijn.
Bij twijfel zou ik toch even de dierenarts laten komen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:49

Gefeliciteerd Chrlooot! Opwtappen en wegrijden ermee :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:50

Gefeliciteerd Chrlooot!! Wat een knoeperd is het zeg!!!

Olijf: ik wil ook foto's zien!!

Viefjor: Heeft ze bij een hengstje gelopen of iets? En heeft ze een volle uier of theezakjes?

Verder ben ik echt een zeef en ben ik de rest alweer vergeten :P

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:52

Heeeeeeele kleine kans, vanaf een leeftijd van 1,2 tot 1,6 heeft ze bij een hengstje gestaan van 1 die absoluut geen hengstenkuren of dekgedrag had, en zij nog niet last van hengstigheid. Hij snuffelde ook nooit aan dr, nooit flemen etc. Nu als er alleen al een hengst in de buurt staat trapt ze m letterlijk voor zn kloten :+ als ze niet hengstig is dan, heb alleen nog geen duidelijke tekenen gezien van hengstigheid. Ze ging alleen een week wat dieper door de benen met het plassen, en de urine was troebeler.

Dat vervormen zou best kunnen idd, alleen ik vind ook dat ze een bolle buik heeft.. schijndracht had ook iemand het al over... moeiiiilijk haha

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:53

Dustinlover schreef:
Gefeliciteerd Chrlooot!! Wat een knoeperd is het zeg!!!

Olijf: ik wil ook foto's zien!!

Viefjor: Heeft ze bij een hengstje gelopen of iets? En heeft ze een volle uier of theezakjes?

Verder ben ik echt een zeef en ben ik de rest alweer vergeten :P

Gewoon normale uiers, niet vol of iets, echt van die slappe dingetjes :P mag er ook gewoon aan zitten :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:54

Maak eens foto's van haar van de buik en van de uier?
Theoretisch gezien zou het best kunnen want neem aan dat je er niet dag en nacht bij bent geweest?
Ik heb ook hengsten bij merries gehad welke ik niet altijd zag dekken, maar dan soms in een keer wel :P

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:55

Ze stonden alleen een paar uurtjes samen overdag, altijd onder toezicht! :)

Ik zal idd even foto's maken!
K vind t een beetje moeilijk, die merries.. t is mn eerste merrie, voorheen alleen maar ruinen gehad haha

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:57

Ben alleen bang dat áls ze drachtig is, ze veel te jong is om te bevallen :(

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:06

Viefjor als het zo is dan gaat het er ook heus wel uitkomen hoor.
Het is in mijn ogen ook niet de ideale leeftijd, maar een foutje zit in een klein hoekje.
Het zal in de natuur ook wel kunnen gebeuren op zo´n jonge leeftijd.
Ook ik was jong toen ik me eerste kreeg, en wat er negenmaanden daar voor als klein guppie er in ging. Kwam er na negenmaanden als iets groter guppie uit whahha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:28

Mimmetje schreef:
Ik zal es even wat mooi weer gaan bestellen.... deze sneeuw aanbieding hebben we nu wel gehad...

Is het jou wel gelukt? Ik kreeg te horen dat de levertermijn ongeveer 3 weken is en als ik er een spoedje van wilde maken, kon ik voor e600,- op het vliegtuig stappen naar Egypte...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:54

heyhey,weinig tijd om overal op te reageren dus vandaag ff een ego berichtje..

alles goed met de drachtige merrie,s? en nog wat veulens geboren?

aafke heeft al bijna geen kont meer en uier begint weer voller te lopen,spenen zijn uitgeplopt zeg maar.
veulen moet over minimaal 10 en maximaal 17 dagen komen.
veulen is zeer druk en aafke voelt ze heel ongemakkelijk en is erg kribbig,wel naar ons toe heel aanhankelijk en wil steeds geknuffeld worden.

verwacht het veulen wel binnen 1,5 week maar hoop op dit weekend al

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:56

als ze wel drachtig zou zijn is ze inderdaad wel jong en zul je haar goed in de gaten moeten houden maar dan vergaat ze het ook nog wel goed :)

Merries worden altijd ineens anders zodra ze in hun latere pubertijd komen. De uier produceerd dan iets van vocht, en de buik wordt ronder. Probeer haar eerst wat te ontwormen, relaxen en wat aan het werk gaan met haar(rustig aan dan he)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:53

Gefeliciteerd met de geboorte van de tweede helft van de tweeling. Toch grappig dat ze aardig rond dezelfde tijd geboren worden. (oke ze zijn natuurlijk even oud maar merrie heeft toch ook wel wat invloed?) Wat een joekel trouwens, mijn veulen van 2012 is nu 7 maanden oud en zo'n beetje even groot als jouw veulen nu :') .
@Inowa: Ach Aafke heeft het een beetje gehad? Soms best sneu om te zien.

Nog even spammen :o :
Ik ben de laatste tijd nog bezig geweest met het vullen van de wiki, althans, de tekst ervoor te maken. Voor mij als digibeet een hele uitdaging haha. Ik had nog een filmpje wat ik in Brazilie heb gemaakt, we zijn daar bij een aantal fokkers geweest. Een van de fokkers stelde alle merries één voor één voor. (van de ene paddock naar de andere) met afstamming, dragend van etc etc. Op het laatst gingen alle merries een wei op voor ons langs (hadden we gevraagd, levert wel leuke plaatjes op) daar is nog een filmpje gemaakt en die staat ook op de wiki: http://www.bokt.nl/wiki/Mangalarga_marchador

Verder weinig nieuws hier, ik heb wel het idee dat het uier van Kalia die het eerst is uitgerekend aan het veranderen is. Dat idee had ik vorige week al maar toen het kouder werd heeft ze alles maar snel weer teruggedraaid :(:) . Die dacht ook: dat is te koud voor mijn kind. (en ook voor de baas, gatver, ik hoopte zo dat het mooier weer zou worden, mijn tenen vriezen er weer af :brr: )

Noiva moet nu nog precies 2 maanden. Kalia zit inmiddels boven de 300 dagen *\o/* . Die is het ook zat, vooral als er zo'n kleine draak je niet met rust laat en verwacht dat je met hem gaat spelen. Noiva daarentegen is een blije pinda en speelt uitgebreid met de kleine rotzak. Iets waar de andere dames erg blij mee zijn (zijn zij van hem af. Ze zal wel weer een hengstje krijgen met dit gedrag -O-

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:55

Cynthia82 schreef:
Mimmetje schreef:
Ik zal es even wat mooi weer gaan bestellen.... deze sneeuw aanbieding hebben we nu wel gehad...

Is het jou wel gelukt? Ik kreeg te horen dat de levertermijn ongeveer 3 weken is en als ik er een spoedje van wilde maken, kon ik voor e600,- op het vliegtuig stappen naar Egypte...

_O-
Maar ik wil wel gewoon een zonnetje enzovoorts dus nu geen grapjes meer -:(- :P

Whis serada: Hoe oud was jij bij je kindje dan?

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:12

Jeuhhh veulen... *\o/* *\o/* en dan nog wel zo'n knoepert... wat een dame!!!!
Gefeliciteerd Chrlooott! *\o/*

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:29

Dat die van jullie het met 300 dagen al zat zijn := Briesje is nog zo fit als een hoentje en rent en bokt de bak nog door, ze staat nu alleen niet meer zo soepeltjes op :+

Zit ook in spanning af te wachten wat mijn "hengstje" er van gebakken heeft bij de twee haflingers die hij heeft mogen dekken. Die zijn in mei en juni uitgerekend :-) ben zooo benieuwd! Het worden zijn laatste twee veulens bij een ander. Heb nog wat zaad bewaard voor ooit met Bries te gebruiken.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:30

Ehmm, is de merrie van VDS ook bevallen omdat er gesproken wordt over de tweede helft van de tweeling? Heb toch niks gemist? :oo

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:36

Ik was net 17 toen mijn eerste werd geboren

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:36

Ga je hem ruinen dan Dianne?