Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:06

adriana schreef:
Hoi hoi, wat gaan jullie allemaal weer snel, wie heeft een samenvatting?

Erg korte samenvatting: niks geboren, veel dikke buiken + uiers en steeds zenuwachtiger wordende baasjes

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:10

vanavond mak ik wel weer wat fotos als ik niet vergeet

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:21

Dat is een erg fijne samenvatting!!!!!!!!

IndianSummer

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:31

Indian moet nog precies 2 weken .
SCHIET OP!!!!!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:35

Bij jou schiet het ook al op Indian
Er zijn er echt veel die de mijlpaal van 320 gehad hebben nu, dus veel veulens op komst. Ben benieuwd wie de eerste zal zijn nu.

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:36

Cayusejuhh schreef:
nou ik vind boven staand paard geen mooi diertje.. hele bouw klopt niet .. maar goed

vind het erg apart dat je fotos plaats van een paard die niet van jou is.. en je de eigenaar niet heb aangesproken. want dan weet je toch dat dat berber de eigenaar is? als jij vraagt aan haar mag ik de fotos op Bokt plaatsen. zal zij wel zegggen van die staan er al vind het een apart verhaal
moet zeggen als iemand dat bij mij veulen doet .. ik erg woest zal worden.

ik heb al eerder uitgelegt dat de eigenaar weet van wat ik hier zet en niet. en als ze beber is so wat???
ik ga toch niet als een klein kind naar haar toe en vraag ben jij beber op bokt. dan moet ze aan mij haar achterste van de tong laten zien. is dus echt niet nodig.
als zei foto's plaats moet zei dat weten. en wat ik doe ik. er staan mischien 2 foto's het zelfde er op wat maakt dat uit.
als ik had geweten dat er een topic was had ik ze NIET geplaatst.

over dat veulen wil ik kwijt dat hij er nu niet zo meer uit ziet en dat deze foto bijna een jaar oud is en dus geen goed beeld geeft. er had iemand om deze fotos gevraagd dus heb ik ze geplaatst vandaar.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:51

Als ik het dus goed begrijp heeft de merrie elk jaar ongeveer dezelfde draagtijd...Honey heeft vorig jaar precies 340 dagen gedragen. Dat was voor ons ook de uitgetelde datum...via de site van MarijeR.
Pff dan hoef ik hopelijk dit jaar niet te rekenen met een enorme tijd overdragen.....
Maar toch nog steeds minimaal 100 dagen dracht.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:04

ik wou dat ik wist hoelang Cheyenne vorig jaar heeft gedragen....
ik vermoed dat ze precies op de uitgerekende datum is bevallen.....maar zeker weten doe ik het niet

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:31

@christamoor : sorry,had het niet direct gelezen ja bedankt in ieder geval,maar ik heb er eentje op ebay besteld voor 110 euro,ik ben in blijde afwachting

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:32

Ooh ja...Ydwine heeft haar banden los gelaten,dus ik heb het gevoel dat ze vannacht of morgennacht gaat bevallen.
Ze is ook vrij chaggie

Mexx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:33

Ja, mijn merrie is echt dik nu
nog 2 weekjes, spannend! Haar en mijn eerste veulentje

Mexx kan nu niet meer met andere paarden in de bak, behalve als je een half paard terug wil

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:33

eneuh .... ik zou ook niet willen dat er iemand anders foto's van mijn paard/pony/veulen plaatst hoor

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:34

Spannend Amandake...zal voor je duimen voor vannacht...

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:37

*meld zich*
Pfff wat l*llen jullie veel probeer t allemaal bij te lezen maar dat valt niet mee, geen nieuwe veulens geloof ik, heb wel weer mooie plaatjes gezien van dikke buiken en melkbarren, enne ik heb een mijlpaal eindelijk!!
*o/* *o/* Medyssa is vandaag 200 dagen *o/* *o/*

Mariiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:38

hoi!
Ik ben voor het eerst op dit topic.. (wist niet eens dat dit topic bestond )
Mijn verzorgpaard krijgt over 2 weken haar eerste veulen! ik heb er super veel zin in!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 18:51

hihi, kom er net achter dat ik een mijlpaal ben vergeten.
Treas is 250 dagen drachtig geweest. Toch een mooi getal.
Maar ben het gewoon vergeten.
Hoe komt dat???
Omdat ik sinds de 240 ging aftellen en niet meer optellen
Dus bij 90 dagen is het me spontaan ontschoten.

Nog 86 dagen!!!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:18

Helina0611 schreef:

ik heb al eerder uitgelegt dat de eigenaar weet van wat ik hier zet en niet. en als ze beber is so wat???
ik ga toch niet als een klein kind naar haar toe en vraag ben jij beber op bokt. dan moet ze aan mij haar achterste van de tong laten zien. is dus echt niet nodig.
als zei foto's plaats moet zei dat weten. en wat ik doe ik. er staan mischien 2 foto's het zelfde er op wat maakt dat uit.
als ik had geweten dat er een topic was had ik ze NIET geplaatst.

over dat veulen wil ik kwijt dat hij er nu niet zo meer uit ziet en dat deze foto bijna een jaar oud is en dus geen goed beeld geeft. er had iemand om deze fotos gevraagd dus heb ik ze geplaatst vandaar.

doe es ff rustig zeg

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:18

amandakè schreef:
eneuh .... ik zou ook niet willen dat er iemand anders foto's van mijn paard/pony/veulen plaatst hoor

jup anders

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:25

Cayusejuhh schreef:
vind het erg apart dat je fotos plaats van een paard die niet van jou is.. en je de eigenaar niet heb aangesproken. want dan weet je toch dat dat berber de eigenaar is? als jij vraagt aan haar mag ik de fotos op Bokt plaatsen. zal zij wel zegggen van die staan er al vind het een apart verhaal

Was het trouwens ook niet zo dat je alleen éigen en evt. verzorgpaarden mag melden? Staat me iets van bij. Ik zou het ook niet echt leuk vinden, sterker nog ik zou ook boos worden als iemand elke keer foto's zou plaatsen van mijn paarden & veulen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:28

gezellig weer hier hoor, ik vind dat het ook niet echt eerlijk is dat je een paard van een ander erop zet, maar als ze niet wist dat de eigenaar al op bokt zet geeft dat toch niet, kan gebeuren. hoe is het verder met de damens zou ik zeggen

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:31

amandakè schreef:

lezen wat er boven is geschreven

Cayusejuhh schreef:
amandakè schreef:

jup anders

ik kan me hier erg BOOS over maken. ik heb duidelijk uitgelegt dat ik GOED contact heb gehad over het foto's plaatsen.

Het is belangrijk GOED TE LEZEN

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:34

mee eens. zullen we erover ophouden... please, er zijn toch leukere dingen waarover je t kan hebben

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:41

Sammie schreef:
Cayusejuhh schreef:

Was het trouwens ook niet zo dat je alleen éigen en evt. verzorgpaarden mag melden? Staat me iets van bij. Ik zou het ook niet echt leuk vinden, sterker nog ik zou ook boos worden als iemand elke keer foto's zou plaatsen van mijn paarden & veulen.

ik ben niet gauw boos maar nu breekt toch echt me klomp.
ik weet wat ik doe,
ik wil het hier hebben over veulens niet niet over een of ander gezeur over wat is wel en niet mag en kan doen.
ik ga hierbij OFF TOPIC om van het gezeur af te zijn.
met veel spijt
ook vind IK dat iedereen niet zo maar mag oordelen over iets waar ze niks of een beetje van weten.
als er iets onduidelijk is liever PB en dan over deze site roddelen.
vriendelijke groeten Franca

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 19:53

Helina die regel is er niet voor niks gekomen, anders gaat iedereen foto's plaatsen van het veulen van de buurman en van de overbuurman en van het nichtje van de tante van de kapper van de slagersvrouw.
Nu plaatst jij foto's van een paard op de manege bij jou in de buurt en ik kan me best voorstellen dat je dat leuk vindt cq. trots op bent, maar als iedereen dat gaat doen vrees ik dat het hek van de dam is. En dan nog gaat dit topic verder dan alleen maar geboren veulentjes, de meesten hier beschrijven ook de aanloop ernaar toe en alles wat daar bij komt kijken. Wilt niet zeggen dat je niet welkom bent ofzo, maar imo is het wel anders.
Overigs snap ik niet waar jij roddelen ziet of gebroken klompen, ik maak temeer een opmerking over iets wat ik mij meen te herinneren.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 20:08

da dames de zenuwen gaan met de dag harder door mijn lichaam.
terra staat nu "thuis"zo als wij dat hier noemen.
ze verandert met de dag, en is van wilde hengst omgeslagen.
naar een vreselijk aanhankelijk dier.
tis te gek voor woorden.
draai me kont om en mien begint heel zielig te hinneken.
hoop voor haar(en voor mij) dat het niet lang meer duurt.
luna zal ook niet lang meer duren daar hangen geen uiers onder.
dat is een melk bar geworden.
ze heeft het zwaaar en steunt en kreunt wat af.

even mij mening over fots van andere hier plaatsen
terra is dan wel niet van mij op papier maar verder ben ik degene die eigenlijk alles over haar te vertellen heb (heel mijn hart en ziel ligt in dat beest.)
ook de andere paarden hier op stal gaan me aan het hart.
zou het zeker niet leuk vinden als anderen fotos van terra of haar veulen hier zouden plaatsen.
overigens de fotos die ik op bokt plaats daar weet adri de eigenaar van de stoeterij van.
hij is maar wat trots op zijn paarden en deze mogen ook gezien worden.