[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:28

Leuk pretty!! Ik heb eigenlijk maar 2 veulenhalstertjes van de vorige keren en die zijn best toegetakeld... dus.... ik mag nog shoppen :D yeah!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:46

Mijn jaarlingen hebben hun veulenhalsters nog om...nog geen nieuwe in huis ook

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:00

Ik heb er nu een gekocht en zie wel hoe snel die er uit groeit.

Gaaf zo de merries op camera te zien, Had ik ook wel graag gewild, maar helaas is deze camera niet op internet.

Vandaag contact gehad met de kleine *\o/*.
Ging onderop haar buik kijken of ik een deuk kreeg in de zuchtplaat, dus ik indrukken, werd er gelijk van binnenuit geprotesteerd haha tot 3x aan toe, bedenk mij nu dat ik het wel had kunnen filmen :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:51

Leuk dat shoppen he. _/-\o_
En altijd fijn een teken van leven.

Deze camera is ook niet via internet,dat lukte ons namelijk niet. Deze is een analoge camera maar kan wel gestreamed worden tegen betaling zodat je overal kan kijken dus dat willen we wel eens proberen te regelen dit jaar.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:56

Bij mijn eerste veulentje heb ik hele seizoen met 1 halstertje gedaan, haha.

Cameraverhalen, mijne moet ik nog beter instellen, maar dit weekend niet aan toegekomen. Maar we hebben ook nog wat maandjes, haha.
Wel weer een rondje gefietst met mijn stuiterbal.. Ze is wel echt sneller moe, dus uurtje is de max. Maar ze vindt het heerlijk om te doen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:59

Zolang ze het leuk vindt,lekker doen Dyonne!

Ik heb nu even een mailtje gedaan naar de provider om te kijken hoeveel dat camerastaren zou vreten van mijn mobiele data,om een idee te hebben.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:02

Wat voor type camera hebben jullie? Goede/slechte ervaringen met bepaalde merken?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:02

Data voor een 3G camera?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:05

Ik ben niet zo representatief denk, want ik heb een buitencamera. Dat is toch anders dan stalcamera.
Toen ik mijn merrie nog op stal had, had ik een hele eenvoudige camera te leen, met beeldschermpje. Functioneerde prima.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:12

Wij verwachten dit jaar als alles goed gaat 5 veulens. De eerste wordt eind april verwacht ze volgen snel op elkaar met maar 1 week er tussen soms.

We hebben er ook een maidenmerrie bij zitten van een zeldzaam ras. Helaas konden we hiervoor geen hengst vinden van hetzelfde ras behalve haar eigen vader. Dus zijn we voor een kwpn hengst gegaan. Dit om een robuust groot paard te fokken. Onze Wickie heeft het ook nodig om de verantwoordelijkheid te hebben over een veulen. Ze is ze wel gewend van onze andere merries maar zelf zal haar wel een stuk volwassener maken hoop ik. Met haar 1000kg+ en haar onvolwassenheid is ze soms een ongeleid projectiel.

Afbeelding

Afbeelding

Hoop dat deze combinatie meer lengte in het lijf gaat geven. We zijn al druk op zoek naar een hengst voor dit jaar van hetzelfde ras valt alleen nog niet mee.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:25

Welkom, welk ras heeft ze dan?

Wel een aparte maar gave combi, wie is papa?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:29

Welkom! Wat een onwijs knappe hengst zeg. Ik ben ook benieuwd naar het ras van je merrie?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:30

Is Wicky een Duits koudbloed?
Wie is die zwarte hengst waardoor ze gedekt is? Bijzonder combi, maar soms kunnen kruislingen erg leuk uitpakken.

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:30

Lastige is, dat ik eigenlijk ook denk dat ik ze niet op stal wil laten bevallen, aangezien het een inloopstal is voor mijn 2 merries... Dus dan zou t toch gewoon in de wei worden (gescheiden van elkaar lijkt me...). Denk niet dat een buitencamera veel bereikt heeft...toch?

Gave hengst idd, zal vast iets leuks uit komen!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:33

Wickie is een Reinisch Deutsches Kaltblut , Bacardi een kwpner Chin chin. Ja hoop het ook. We proberen echt het ras in stand te houden. Maar met geen goede hengst in de buurt wordt het lastig. Wickie mocht wel wat meer rek en lengte gebruiken. Dus viel ons oog op Bacardi die heeft lengte zat.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:33

AlaskaTorrie schreef:
Wat voor type camera hebben jullie? Goede/slechte ervaringen met bepaalde merken?

Ik heb een paar jaar geleden voor nog geen €40 een IP camera bij de Aldi gekocht. In principe draadloos tot zo'n 500 meter, maar ik heb voor de zekerheid wel een kabel langs het plafond als hij online gaat. Je krijgt er software bij en met de inloggegevens kun je overal op de server inloggen. Beeld is te draaien door gebruik te maken van de pijtjestoetsen en hij heeft mooi scherp beeld.

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:36

tanjaatjuhh schreef:
Wickie is een Reinisch Deutsches Kaltblut , Bacardi een kwpner Chin chin. Ja hoop het ook. We proberen echt het ras in stand te houden. Maar met geen goede hengst in de buurt wordt het lastig. Wickie mocht wel wat meer rek en lengte gebruiken. Dus viel ons oog op Bacardi die heeft lengte zat.

*\o/* Goed gegokt *\o/* Daar zijn er idd niet zoveel meer van. Is het geen idee om haar te laten dekken door een van de Westfaals gekeurde koudbloeden? Er zijn er 3 goedgekeurd in november, in de kleur van Wickie. Mooie bloedlijnen én goede bewegingen!

Hier de gekeurde hengsten; http://www.westfalenpferde.de/media/pdf ... t-Koer.pdf. Van de eerste 4 kan ik foto's maken uit het Westfalen tijdschrift.

Hier staat waar alle paarden ter dekking staan, misschien is er een dekstation vlak over de grens bij jou. In principe dekken de koudbloeden natuurlijk voor een heel schappelijke prijs.
Laatst bijgewerkt door suffie op 08-01-17 21:43, in het totaal 2 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:38

suffie schreef:
tanjaatjuhh schreef:

*\o/* Goed gegokt *\o/* Daar zijn er idd niet zoveel meer van. Is het geen idee om haar te laten dekken door een van de Westfaals gekeurde koudbloeden? Er zijn er 3 goedgekeurd in november, in de kleur van Wickie. Mooie bloedlijnen én goede bewegingen!

het gaat ons er ook om dat wickie jong is en nog ervaring mist om lang op de trailer te staan. Dus als de hengst niet dichtbij staat gaat het niet door. Veel van de koudbloed hengsten doen aan natuursprong. We hebben wel gehoord dat iemand vlakbij een hengst gekocht heeft dus nu hopen dat hij de dekdienst in gaat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:41

Silly1972 schreef:
Data voor een 3G camera?

Ik ken er echt niks van.. :o
Alleen dat de onze niet via wifi gaat maar echt met antennes/kabels.
En door een externe streamingfirma we hem wel van elders kunnen bekijken.
Wij hebben de horse cam.

Welkom terug Tanja! Bijzondere colbi heb je gemaakt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:43

Speciale combi das zeker, koudbloed merrie? Ze ziet er wat wij noemen een palm paard uit hihihi van het bier

Oh leuk de camera al aan de praat, jij bent vroeg Pretty, je hebt er veel zin in precies :P nog even geduld en dan kan bij jou de eerste zich ook klaarmaken

Hoe zit het trouwens bij ice?

Knappe LaVie

Wat leuk crines, weg twijfels

Ging jij ook niet scannen Linda?

Hier dacht ik deze morgen ook even euh OMG, tori (hengstenveulen) sprong op zijn mams (zonder klokkenspel wel) en die bleef gewoon staan >;)
Dus even buik gestaard deze avond en ze werd bijna verbouwd daarbinnen dus als daar niks inzit dan dien ik klacht in tegen haar darmen wegens opzettelijke slagen en verwondingen :o

tanjaatjuhh

pretty schreef:
Silly1972 schreef:
Data voor een 3G camera?

Ik ken er echt niks van.. :o
Alleen dat de onze niet via wifi gaat maar echt met antennes/kabels.
En door een externe streamingfirma we hem wel van elders kunnen bekijken.
Wij hebben de horse cam.

Welkom terug Tanja! Bijzondere colbi heb je gemaakt.

Dankje was altijd wel op de achtergrond aanwezig maar miste de tijd om echt wat te plaatsen laat staan op iedereen te reageren.

suffie

Tanja, ik heb mijn post nog even aangevuld met informatie.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:54

Aparte gave combi! Ben benieuwd :)

Hier vandaag een ontiegelijk actief veulen! Fjola werd er een beetje moe van had ik t idee ;) Af en toe een diepe zucht :o
Ze heeft vandaag weer nieuwe schoenen gehad. Dit worden haar laatste keer ijzers, over 8 a 9 wkn gaan ze er dan af en dan mag ze langzaamaan lekker zwangerschapsverlof. Ze vind t rijden nu nog super leuk en in t bos gaat ze t hardst van allemaal dus voorlopig blijven we lekker paar keer per week buiten ritjes maken zolang ze aangeeft dit nog steeds leuk te vinden :)

Ben zo benieuwd wanneer de eerste veulens komen! spannend! :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:13

Fotsy, donderdagmiddag :j (duurt dus nog eventjes...)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 22:14

AlaskaTorrie schreef:
Lastige is, dat ik eigenlijk ook denk dat ik ze niet op stal wil laten bevallen, aangezien het een inloopstal is voor mijn 2 merries... Dus dan zou t toch gewoon in de wei worden (gescheiden van elkaar lijkt me...). Denk niet dat een buitencamera veel bereikt heeft...toch?

Afhankelijk wat je uit wilt geven. Ik heb wel wat meer moeten betalen, maar wel behoorlijk bereik volgens mij. Alleen nog even knoeien met de plaatsing/instellingen.