[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:12

Als bij Whisper nu alles goed gaat wordt ze terug gedekt.
Normaal zou dit niet mijn voorkeur zijn, maar om medische redenen vind ik het anders.
Als ze gezond is en blijft vind ik het een goede reden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:19

ik laat ze hier elk jaar dekken, alleen als het heeel laat in het jaar wordt een keer gust, vind dat niet zielig, ze staan er top bij en werken verder niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:32

Voor ons is het de eerste keer dat we zelf een veulentje fokken. Maar volgend jaar sws niet, wie weet in de toekomst nog eens.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:52

Chrissy wat een vreselijk nieuws van je merrie...Wat moet dat ook moeilijk zijn,totaal onverwacht,heel veel sterkte. :(:)

Annebet dat begint lekker te tellen. Het is je gegund,deze keer een gezonde mama en veulen!

Haha Evelyne als ik roep,slecht weer vandaag,krijg ik net hetzelfde antwoord. :+ Sinds 2 weken weet hij wel het grote geheim van de Sint,en nu is hij trots hoor.
Jullie zitten inderdaad al lekker op jullie plekje,alleen nog niet waar de bedoeling is,maar ach,komt wel. :D
En de BBQ was toch lekker hoor! De mosselen blijven erin hier! :Y)
Dat het maar snel zomer is,dan is het aan jullie om langs te komen!

Arianne hier alles goed hoor! We gaan dit jaar weer voor vlotte bevallingen en gezonde veulens,want dat wou niet altijd meezitten hier. Komt goed.

Kiki jeetje heel veel sterkte met het verlies van een collega en vriend. :(:)
Wel fijn dat je het veulentje hebt mogen voelen,wat liggen leven en dood dan weer dicht bijéén hé.

Jammer DL van Lily. En wat een project joh!

AniekR wel dat is een mooie mijlpaal weer!

Crines dat zijn wel leuke stallen ja. Verwende nesten. :D
Als ik "fokker" ben tenminste :o ,kan ik wel antwoorden. Maar mijn merries worden niet allemaal elk jaar gedekt. Sommigen krijgen eens een jaartje om bij te tanken,anderen zijn dan weer beter gebaat met elk jaar een veulentje,ik kijk naar elke pony apart.
Zielig vind ik het ook wel niet want verder hebben ze hier een luizenleventje.

Stal HD jij ook sterkte. Wat een slecht nieuws toch overal de laatste tijd. :(:)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:05

Ik laat ze ieder jaar dekken, maar na 3/4 jaar laat ik ze een jaar leeg. Laatst zelfs 2 jaar leeg geweest, afgelopen jaar dan een veulen, en komend jaar weer.

Voorgevoel? Dat heb ik niet echt. Maar Neon kennende......zal het wel weer een hengstveulen zijn. Idioot gewoon, want het is de hengst die het geslacht bepaald, maar ik heb nu van 4 verschillende hengsten 7 hengstveulens gehad. En net die ene hengst die weinig merrieveulens geeft, daar heb ik mijn enige merrieveulen uit gefokt. 8)7
Hoe deze hengst fokt is ook nog niet bekend, eerste jaargang. Hoop wel op een merrieveulen met stippen, dat zou dan de opvolgster worden.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 14:49

Mijn jonge merrie heb ik nu leeg gelaten. Zij heeft dit jaar haar eerste veulentje gehad en ik kocht een andere (drachtige) merrie bij. Ik had gewoon niet de behoefte om 2 veulentjes te fokken. Maar mijn nieuw gekochte merrie is nu voor derde jaar drachtig en als alles goed gaat worden ze volgend jaar allebei gedekt. Dus nee, ik vind het niet zielig om ze ieder jaar te laten dekken. Ze hoeven hier verder ook niet veel. Maar het verschilt wel per paard denk ik en per bevalling. Na een hele zware bevalling zou ik niet gelijk weer dekken denk ik....

Voorgevoel? Vorig jaar wist ik gewoon dat het een hengst werd (en dat werd het ook) maar nu heb ik echt geen flauw idee...

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:09

Yeeeey Lies 200 dagen! *\o/* *\o/*

Ik heb nog niet echt een voorgevoel. Zou in ieder geval één merrietje wel leuk vinden, maar durf daarom ook niet te veel te hopen ;)

Verder zou ik wel elk jaar durven te fokken, misschien af en toe een tussenjaar. Maar is hier inderdaad ook het enige wat de merrie's dan doen.
Lies gaat misschien volgend jaar na het veulen nog weer een tijdje de sport in, dus dan wordt ze niet opnieuw gedekt. Roos staat op de planning om weer bij de hengst te gaan.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:25

Yeey AniekR, dat is toch echt al een belangrijk punt die je hebt bereikt hé *\o/* Ik ga ook een feestje vieren als mijn merrie straks op 200 dagen zit :) Hopelijk brengt dat dan wel geen ongeluk ... :o

En hopen durf ik ook nog niet te veel hoor. Ik zal al doodgelukkig zijn als moeder en veulen gezond zijn en blijven :)

Blij om te horen dat jullie er over het algemeen geen probleem mee hebben om elk jaar te dekken. Hopelijk komt mijn merrie goed uit deze dracht en kan ik haar meteen dekken van mijn eigen hengst :+ Iets met ongeduldig :o 8-)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:32

Ook ik heb een voorgevoel maar of dat klopt komen we pas achter als veulenlief zich laat zien.... Mn gevoel zegt merrie :D

Verder zal Jill waarschijnlijk volgend jaar opnieuw gedekt gaan worden en dan het jaar daarna blijft ze leeg. Ligt nog een beetje aan wat ze van dit veulen maakt want word haar 1e veulen. Maar als die goed genoeg is imo gaat er nogmaals n gave hengst op (nou ja, KI) en komt ze dragend mee terug naar NL.

Hier vandaag op 214 dagen en madam voelt zich prima! Veulen is heerlijk actief, voel en zie m elke dag wel even bewegen dus so far, so good :D

*Gaat pendel zoeken en in mn zak stoppen zodat ik m niet weer vergeet!*

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:34

Ohhh weer wat mijlpalen! *\o/* Sommigen schieten al hard op, leuk!

Gezien Miep's ongelofelijke hekserigheid naar andere paarden denk ik dat Pinda een merrie is...en daar zou ik zielsgelukkig mee zijn :D Met een hengstje ook trouwens :P Moet echt eens gaan pendelen.

Pinda is Miep's laatste veulen, hierna is het mooi geweest en wordt ze "recreatief pensioen-paard". Als Pinda een merrie is en een beetje leuk in elkaar steekt dan denk ik dat ik haar op 3 of 4 jarige leeftijd laat dekken, en zo Miep's lijn doorzet :) Maar dat is nog wel héél ver in de toekomst :+
Laatst bijgewerkt door Vientje op 18-11-15 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:35

Hier heb ik voor het eerst twijfel over het geslacht.
Dacht in het begin hengstveulen voor mijn gevoel bij pepper maar heb steeds meer twijfels...weet het voor het eerst ooit gewoon niet.

Bij ylona ook geen idee,die ken ik niet goed genoeg.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:36

Mijn vorige merrie (ook maiden) was toendertijd net een hengst tijdens haar gehele dracht.... Daar kwam een hengstveulen uit (wel een hele gave <3 ) en bij deze heb ik alsmaar het gevoel n merrie te krijgen maar goed, ik kan er ook gewoon gruwelijk naast zitten ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:42

Leuke mijlpaal aniek!

Ik vind elk jaar deken dat dat zeker moet kunnen. Zelf wil ik 2 jaar vol, 1 jaar leeg. Ik heb ook niet de intentie dat ik wil fokken en direct moet verkopen. Ik wil ze sowieso zelf kunnen showen voor minimum 1 jaar, of het moet een hengstje zijn. Dat verkoop of lease ik dan liever.

Hier gaan we dik, dikker dikst op korte tijd. Marley is de laatste 14 dagen erg de breedte in gegaan, zie je goed op de foto's.
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:48

Aniek gefeliciteerd met je mijlpaal!

Ik heb trouwens nog wel een andere "baby" om te laten zien.

"Mijn" kalfje alie die geboren is op valentijnsdag.

3 weken oud
Afbeelding

5 maanden oud
Afbeelding

En afgelopen zaterdag 9 maanden oud
Afbeelding

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:51

Wat een heerlijk snuitje dat kalf! <3 Die foto van opzij is het echt de koeienvariant van een Naarling, leuk joh :))

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:53

Ja nogal hahaha,dikke wintervacht en volop in de groei.
Ze word wel een grote koe,de rest van haar leeftijd zijn wat kleiner.

Volgend jaar wil ik haar meenemen naar de keuring.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:11

Koeien <3

Ik had 2 mini zeboestiertjes die ik met de fles had grootgebracht. Suuuuper leuke diertjes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:38

Deze word wel een stuk groter hihi,denk uiteindelijk wel tussen de 1.60 en 1.65 stokmaat.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:46

Hier zit Baida vandaag ook op 200 dagen!! :D

Wat een ontzettend cute kalfje!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:29

Wat is die al lekker groot geworden zeg. Kalfjes zijn leuk!
Onze pensionhouder heeft ook een koeienbedrijf (boerderij verderop) maar de kids zijn daar regelmatig te vinden en helpen graag mee met de kalveren.
Kleintjes zijn zo leuk!!!!

Leuk al die mijlpalen weer.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:01

Aah kalfjes zijn zo lief.. Doe zo een bijleespost hoor maar als je paar dagen niet op bokt bent geweest is het bijna niet te doen in dit topic. :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:01

Wow, dat wordt dan een hele koe :wow:

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:06

Knolselder schreef:
Wow, dat wordt dan een hele koe :wow:

Bijna alle koeien hier zijn zo groot,fokt mijn vriend speciaal op omdat hij ze ook wil kunnen meenemen naar de keuring.

Er is er nog een die een stokmaat van dik 1.70 heeft.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:11

Kanonne :wow:

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:14

:wow: KalfJE noemt ze dat dan :')