[HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:15

Cartouche ziet er inderdaad wel drachtig uit,vooral dan op de foto waar ze ligt,ze lijkt toch echt wel uier te hebben hé?
Die shetlanders zijn niet te doen :(
Iemand dit al meegemaakt? Wij hebben dit najaar een merrie(shetlander dus) gekocht die zogezegd gedekt was eind juli.
Wij hebben thuis een hengst en die 2 maakten geen aanstalten naar elkaar. Dus ik dacht,drachtig.
Nu,verleden week zondag is onze andere merrie bevallen van haar shetveulentje.
Diezelfde dag wordt de andere shet ineens gigantisch hengstig en bij tonen aan de hengst liet ze haar meteen dekken. }:0
Sindsdien blijft ze gewoon pishengstig,zich bol maken,troebel plassen en ook gisteren liet ze zich nog aan de hand dekken door de hengst. Welke merrie laat zich nu 9 dagen na de laatste dekking nog dekken?? }:0
Ze is nochtans ook echt dikker geworden en het veulen zou dan zogezegd komen eind juni. Niet dat we dat nog verwachten,maar ook die aanblijvende hengstigheid is toch vreemd? En dat alles begon net de dag van de geboorte,alle dagen ervoor hebben merrie en hengst nooit naar elkaar gekeken..

Jammer van Jenske,dat is het,als je er zo naar uitkijkt,en er blijkt niks te zijn,toch een teleurstelling :(:)

Marlinnde wat een fijn koppie heeft dat veulen!

Winoa ziet er super uit in dat setje!

Parousha..komaan nu is het aan jou hoor! ;)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:30

pretty: je zou denken dat ze toch niet drachtig is.

lijstje voor vandaag:

Silketje - Cartouche 393 dagen???
Parouscha - Parouscha 356 dagen
Diane_Basje - Rosa 344 dagen
Laantje98 - Romeolana 334 dagen
Dwyne - Toplady 332 dagen
AnoukSem - Unique 327 dagen
Magic_Ice - Es 321 dagen
Uletje - Paula 306 dagen

Wil je ook op deze lijst, dan aanmelden per pb.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:38

daar gaan we ook vanuit hoor. Maar zich 9 dagen na de eerste dekking nog steeds laten dekken?
Die shetlanders zijn echt sl*ttebakken }>

LadyAngel

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:45

Ik weet nog op de paardenmelkerij hadden we ook zo'n merrie..
Die liet zich ook dagelijks dekken, en echt maanden lang dus wij dachten al van waarom word ze nou niet drachtig.. Maar opeens was er een veulen, dus mevrouw was gewoon al die tijd al drachtig..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:54

pretty schreef:
Cartouche ziet er inderdaad wel drachtig uit,vooral dan op de foto waar ze ligt,ze lijkt toch echt wel uier te hebben hé?
Die shetlanders zijn niet te doen :(
Iemand dit al meegemaakt? Wij hebben dit najaar een merrie(shetlander dus) gekocht die zogezegd gedekt was eind juli.
Wij hebben thuis een hengst en die 2 maakten geen aanstalten naar elkaar. Dus ik dacht,drachtig.
Nu,verleden week zondag is onze andere merrie bevallen van haar shetveulentje.
Diezelfde dag wordt de andere shet ineens gigantisch hengstig en bij tonen aan de hengst liet ze haar meteen dekken. }:0
Sindsdien blijft ze gewoon pishengstig,zich bol maken,troebel plassen en ook gisteren liet ze zich nog aan de hand dekken door de hengst. Welke merrie laat zich nu 9 dagen na de laatste dekking nog dekken?? }:0
Ze is nochtans ook echt dikker geworden en het veulen zou dan zogezegd komen eind juni. Niet dat we dat nog verwachten,maar ook die aanblijvende hengstigheid is toch vreemd? En dat alles begon net de dag van de geboorte,alle dagen ervoor hebben merrie en hengst nooit naar elkaar gekeken..

Jammer van Jenske,dat is het,als je er zo naar uitkijkt,en er blijkt niks te zijn,toch een teleurstelling :(:)

Marlinnde wat een fijn koppie heeft dat veulen!

Winoa ziet er super uit in dat setje!

Parousha..komaan nu is het aan jou hoor! ;)

op de foto is pepper

pepper is vorig jaar ook ontzettend lang hengstig gebleven,toen bleek dat het eitje niet wilde los laten.
kan goed dat dit ook het geval is bij jou,maargoed het kan zijn dat ze dikker word vanwege schijndracht?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:02

LadyAngel schreef:
Ik weet nog op de paardenmelkerij hadden we ook zo'n merrie..
Die liet zich ook dagelijks dekken, en echt maanden lang dus wij dachten al van waarom word ze nou niet drachtig.. Maar opeens was er een veulen, dus mevrouw was gewoon al die tijd al drachtig..

Van zo een berichtje ga je dan twijfelen natuurlijk. Ach,wat moet je aan met zo een merrie? :+ Feit dat er dan nog iemand is die ze dolgraag wilt kopen,maarja wat moet je zeggen,hoogdrachtig of hengstig? Ik hou ze liever nog een maandje aan om te kijken wat er gebeurt nu.
Scannen is ook helemaal moeilijk met die kleintjes,ach we kijken het nog even aan denk ik.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:14

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:17

Pretty: Diesje was overigens niet drachtig vorig jaar maar ik heb haar gebracht en ze is wel geteld 20 dagen hengstig geweest! En is om de dag gedekt, op het laatst heeft het gepakt, ze was gelijk na de eerste keer scannen wel drachtig. Ook is mijn andere merrie gewoon vaak hengstig als ze drachtig is.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:37

20 dagen,dat is ook wel erg lang! Dan zal het toch idd een eitje zijn dat niet losliet ofzo. Die mini's en shetlanders kunnen er wat van :P
Hengstig tonen bij dracht is hier eerder gewoonte dan uitzondering,bij de shetlanders. Maar zich daadwerkelijk laten dekken,dat is nog iets anders. We gaan er maar vanuit dat ze niet drachtig is,maar ik blijf het erg vreemd vinden.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:55

kun je het niet na laten kijken?
even een testje doen of ze drachtig is?

vorig jaar hebben we pepper een laatste keer laten dekken bij de hengst en toen heeft de veearts meteen een injectie gegeven waardoor het eitje binnen enkele uren losliet.

toen is ze ook meteen drachtig geworden.
injectie koste ook maar 15 euro dacht ik

en nu heb ik presca!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:12

ja,maar ik las hier laatst iemand van wie die Wee-foal test ofzo uiteindelijk ook niet juist bleek te zijn.
Piesen terwijl ik er bijsta is wel geen probleem nu :+
Ach,de merrie is sowiezo toch voor de verkoop,het maakt zo veel niet uit,maar de nieuwe eigenaren moeten natuurlijk wel weten waaraan ze toe zijn,dus ik denk van ze sowiezo nog wat te houden,dan weet ik iig al zeker of ze hoogdrachtig is of niet,normaal moet ze dan eind juni toch minstens serieus beginnen uieren.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:45

Nou we hopen dat het eindelijk bij mij ook komt :D We zullen zo even kijken en wat foto's schieten

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:01

ben benieuwd parouscha of het nog lang duurt bij jou.
of misschie wel erg snel!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:35

Kom ik ff tussen door schieten :D

Om bepaalde redenen zal ik voorlopig even geen foto's plaatsen.
Heb zo goed als het kon geprobeerd meeste foto's ook te verwijderen.
Reden kan via pb.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 17:59

Ten 1e, Marrlinde gefeliciteerd met je veulen!

Hier gaat alles helemaal goed. Vandaag zijn Sunny en Sterre voor het eerst buiten geweest!
Meteen even wat foto's gemaakt. Wat zijn veulens toch schattig om naar te kijken, verveel me geen seconde op stal :P

Sterre :D
Afbeelding

Samen crossen
Afbeelding

Sunny & Sterre
Afbeelding

Voor iedereen die vannacht nog moet waken veel succes :D

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:27

nieuwe foto's van "B" ! :D ze is echt leuk, heel lief, lekker nieuwsgierig, maar niet opdringerig ofzo :+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:29

wat een droppie Marrlinde ze is echt heel mooi.

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:42

Marrlinde een beauty! Wel bruin zeker of vertekenen de foto's?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 18:43

marrlinde je hebt een prachtig diertje hoor.
Vind der helemaal geweldig.

Roo_19 moeders heb het er maar druk mee met zo,n dondertje haha.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 19:08

Nee ze is zwart, tenminste, nu nog muisgrijs maar ze wordt zwart ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:16

wat een verschrikkelijk leuke veulens weer!!!

ik kom pas net van stal af,vanmiddag een thermometer gekocht en dus presca getempt want ze voelde zo al gloeiend heet aan
nog steeds 39 graden koorts.

weer veearts laten komen en die vertelde dat ze eigenlijk al iets beter had moeten zijn.

nu mag ik de pasta niet meer geven maar nu moet ze tot en met vrijdag elke dag een injectie in de borstspier hebben.
ze heeft vandaag nogmaals een koortsremmer gehad dus het zou nu goed moeten komen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 20:29

He toch, hopelijk knapt ze van die spuiten snel op Inowa.

Marrlinde, ze weet al lekker door het stro te rollen zo te zien. :D Knappe dame. :j

En Sterre heeft nu al genoeg pit zo te zien. :P

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:06

Marrlinde, wat een super leuke foto's:D

Neon, Sterre heeft zeker pit haha mevrouw deinst nergens voor terug:P Lekker bijdehand gevalletje haha

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:11

Das minder Inowa, hopenlijk knapt ze daar wel van op!
Sterre is een prachtig sterretje! :D
En B is zeker van bjoetiefoel 8-)

Flo is stoer, ik mocht zonder dat ze vast gehouden hoefde te worden dr wond schoonmaken (gaat op zich welk goed maar hij is echt wel naar ;( )en er smurfenblauw op sprayen <3 Ook ik had dr met een biksje omgekocht, maar dan nog. En ik ontdekte dat dr puntjes van dr oren verhaard waren en die waren heel donker!

Morgenochtend gaan de dames voor het eerst samen met nieuwe dames, een setje Friezen. Hoop dat het goed gaat!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 21:13

Ik heb trouwens ook een brutaal geval, maar de staleigenaar heeft hem vandaag afgericht. :Y) Pepa stond meer aan de verkeerde kant van de draad dan aan de goede kant, en de laatste dagen had ie helemaal een leuk nieuw trucje: we lopen gezellig terug de stal in en gaan lekker voor de hengstenstallen draaien, want die breken de tent dan zo leuk af. :+
Vanmorgen nieuw band gespannen, die niet uitgelubberd met gaten is waardoor die op punt van knappen staat, en daar de stroom op gezet. Hij had er al snel kennis mee gemaakt. :D Gelukkig precies aan de goede kant, aan de achterkant staan coniferen achter de draad en dat nodigt niet uit om er doorheen te gaan. Onze angst met stroom is altijd dat een veulen dan door de draad heen gaat en niet meer terugdurft, maar gelukkig heeft hij dus aan de goede kant kennis gemaakt. Hij stond ook braaf precies in het midden van de wei toen ik er vandaag was. :')