[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:44

dustinlover:

als je het niet vertrouwd zou ik even de DA bellen, het lijkt me sterk dat het veulen weg is als er in de wei niks is, maar je weet het nooit..

sterkte met je paardje! :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:46

Naja ik denk dat ze alleen bij der flanken is ingevallen.. ze heeft opzich nog wel een beetje ronde buik. maar schrok me echt dood... naja en als ze niet dikker word dan weet ik ook genoeg.. maar lijkt me sterk.. :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:48

snowdon: Ik had niet eens gegokt op jouw automerk.. Nou vooruit ik ga voor Subaru :)

Enne, je hebt het fout :P

Dustinlover: Met wat je allemaal opnoemt, wondjes, slecht in de vacht enz zou ik er sowieso even naar laten kijken. Maar ze is echt in 2 dagen tijd zo veranderd? Of was de deken al een tijdje niet af geweest?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:50

Mijn merries knipperen wel altijd na, na het plassen. Dit lijkt mij ook heel normaal. Voor je geruststelling zou ik er ook even een DA naar laten kijken, want het klinkt alsof jouw merrie niet echt lekker in haar vel zit en wel wat extra's kan gebruiken.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:51

hé nicole, heb happy in het veulen topic geplaatst hoor, passen de mods het nu automatisch aan? ;)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:55

dustinlover: ja, dat knipperen na het plassen is gewoon normaal hoor

marrlinde schreef:
hé nicole, heb happy in het veulen topic geplaatst hoor, passen de mods het nu automatisch aan? ;)

Nee, maar ik heb het lijstje naar ze opgestuurd, dus ze zullen het binnenkort aanpassen :j

Edit: Snelle moddie heeft het al aangepast :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 22-01-09 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:56

Nee denk dat ze dat in 5 dagen tijd is..

Ja het is niet echt dat ze zich slecht voelt.. maar ze moet gewoon even wat bijkomen.. het is altijd al een iele merrie geweest met weinig tot geen buik. maar ze is nu 6,5 maand en haar eerste veulen volgens mij zijn ze dan ook niet zo dik..?

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:12

@ Marrlinde, wat een ontzettend knap paardenmannetje is het geworden!!

Merrie heeft haar best gedaan al die maanden!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:22

haha ja zeker :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:55

he wat vervelend dustin lover, heeft ze niet een schimmel infectie of iets soortgelijks? ook door haar slechte conditie?

het ging hier al even over voer, ik denk dat ik syl toch lucerne bij ga voeren, gewoon om zeker te weten dat ze op gewicht blijft, ze slaapt echt meerendeel van de dag, en eet dus niet heel veel kuil meer, gewoon omdat ze vol zit. (lekkere dingen gaan er wel in) of is er nog ander ruwvoer wat ik bij kan voeren?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:58

MarijeR schreef:
Ik.
Ik ben ook degene die het papierwerk doet en heb dus het laatste woord _O-
Maar ideeën zijn welkom hoor :*

ik mag toch hopelijk wel zelf de naam verzinnen he? :Y)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:01

Dat vecht je maar met Dirk uit :D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:01

ha, ik mag zelf de naam verzinnen dus :D

gelukkig maar, hij ligt al klaar sinds beeb een gedachte was :D

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:07

*tikt zichzelf op de vingers dat ze eigenlijk maar weer eens aan het werk moet :+ :o *

men wat hebben jullie weer een hoop gekletst!!!

hier liggen de namen echt al van tevoren klaar en ik gebruik ze ook echt al :j
(ik wrijf over de buik en zeg hallo daarbinnen, hallo *** ;))
thuis zeg ik wel eens aan welke namen ik denk, die zijn dat tegen de geboorte toch weer compleet vergeten := 8)7

dit jaar trouwens met een H voor Angel en een I voor Tinkerbell en zoals het er nu voor staat met een A voor Siuan ;) zelf opgelegd ;) H wordt het 8ste tinkerveulen hier (8ste letter vh alfabet) en I het 9de...
als ik die cijfers zo zie denk ik eventjes: :wow:
We hadden al een: Argon, Baileys, Chenoa, Dilhara, Emaris, Fantaghiro en Galadriël

de merrieveulennaam voor het veulen van Angel is een zéér vrouwelijke naam met een leuke afkorting :j H...... Snorremans van Germania.
de hengstveulennaam heb ik langer over getwijfeld en is (begint haast traditie te worden) de naam die ik oospronkelijk ook voor een merrieveulen had, maar die toch erg mannelijk klonk (en ik dus niet vond passen bij dit merrieveulen) en het dus niet geworden is, H... Snorremans van Germania
vraag me soms af of het geen "omen" is dat die H... toch nog in mn hoofd spookt, misschien is het deze keer wel een hengstje met een tikkeltje vrouwelijk venijn :+
maar het veulen reageert tot hiertoe alleen als ik H...... zeg :o ;)

Ik vond de letters H en I overigens VERSCHRIKKELIJK om iets voor te bedenken :roll: 8)7
maar nu ben ik echt voor de volle 200% tevreden :j

Voor Tinkerbell wordt het een I..... Snorremans van Germania of voor een hengst een I..... Snorremans van Germania. Zou haast wensen dat het een hengst was, want vind dat echt een pracht van een naam voor een toekomstige dekhengst ;)

En voor Siuan had ik eerst de naam Zeo in gedachten voor een hengst en de merrienaam die ik eerst had ben ik inmiddels alweer kwijt, maar uiteindelijk zijn mijn moeder en ik uitgekomen op totaal iets anders.
Bij Siuan krijgt zowel merrie als hengst dezelfde naam trouwens ;)

misschien ook leuk:
als Argon een merrieveulen was geweest had ie... een andere naam gekregen, maar weet niet welke :+
want Argon is het enige veulen dat zijn naam nà geboorte heeft gekregen. Hij heeft zelfs eerst enkele uurtjes Blizzard geheten ;)
Baileys als hengst zou Bowmore geweest zijn
Chenoa zou ook als merrie Chenoa geheten hebben
Dilhara idem
Emaris zou als hengst een Eragon geweest zijn
Fantaghiro... daarbij stond gewoon rotsvast dat het een merrie zou zijn, kan me niet herinneren dat ik een hengstnaam had :?
Galadriël zou een Gaynor geweest zijn (Gaainor uitgesproken met harde G)

Nicole: ik ben idd heel intensief ermee bezig, kan er niks aan doen :o
dit jaar zelfs te weinig tot hiertoe :oo ik ren mezelf voorbij en neem de tijd niet :n
heb mezelf voorgenomen dat nu te veranderen!!!
als ik dan toch een geslacht mis heb dit jaar, dan ligt het enkel en alleen daaraan dat ik me er niet voldoende voor het opengesteld :j daar ben ik van overtuigd, want dat zou sinds lange tijd de eerste keer zijn... (ik maak een uitzondering voor Siuan, als ik het daar mis heb, ligt dat ook deels aan het feit dat we elkaar nog niet 100% kennen)

zo en nu ga ik definitief eerst weer wat werken :+

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:08

Farita begint de dracht nu toch wel beetje zat te worden. Met rijden nog geen last, maar verder :| tegen andere paarden onwijs sjago, tegen mij onwijs knuffelig (eigenaar kent dat helemaal niet van haar en was dan ook onwijs verbaast toen farita lekker bij me kwam staan knuffelen!)
En toen ik net weg wou van stal, viel ze haar buik aan! echt helemaal pissig, vloog tegen de muur op, schoppen, bijten! Arm ding...
Ze zit nu op 226 dagen dracht, is het normaal dat ze dan zo last van de buik hebben? Eigenaresse had het bij vorige veulens nog nooit gezien... Gisteravond had ze er blijkbaar ookal last van.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:15

rita is nu euhm... naja ze moet nog ongeveer 90 dagen maar zij heeft echt wel last van dr buik hoor! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:16

Haha, het is wat met al die namen. :D Grappig ook dat de D zo lastig was vorig jaar. Maar de mooiste naam met de D heeft mijn eerste veulen al, Devdan. :P

Gemma, jij krijgt een bruin of een zwart veulen. Ik weet niet of je merrie homozygoot is voor agouti, als dat zo is krijg je 100% een bruin veulen. Kans op een bruin veulen is sowieso al 75% als de merrie heterozygoot is voor agouti. Valentino is homozygoot voor het zwarte gen en heterozygoot voor agouti.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:20

mooie namen hoor frenia. vind het wel heel leuk, namen verzinnen, echt een eer, dat je een naam voor een dier mag verzinnen. we zijn met een groot gezin, en bij een nieuw dier moet er met iedereen rekening gehouden worden. dit is dus 1 van de weinige dieren die ik helemaal naar smaak een naam mag geven. de andere dieren ware Vidar, Jéowyn , Arwyn en Raven en Evan. Syl hete al sylke, had ik zelf nooit gekozen, een mensen naam, maar vind het wel een mooie naam en ben blij dat je het met een Y schrijft, vind ik op de een of andere manier heel mooi staan :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:26

Ik vind Sylke een hele leuke naam, ligt ook lekker in de mond. Vind ik ook erg belangrijk, we hebben nu een paar pony's lopen met een naam die niet lekker in de bek ligt, en ook niet af te korten zijn naar een fijne naam. Zo hadden we een Charming Daylight (verkocht inmiddels), is geen lekkere roepnaam van te maken, Dancing Queen is ook al zoiets, Noble Dream idem dito. Hoewel ik die laatste nu Nobbie noem. Deze 3 namen heb ik overigens niet gegeven, ik heb wel de naam verzonnen voor Easter Boy en Special Rose, Boy en Roos roept tenminste wel lekker. :D

Overigens, als ik een gespikkeld hengstveulen heb heeft ie ook niet zo'n geweldige lekkere roepnaam, beetje mieterig. :+ Zal dan afgeleid uit een deel van de naam Dottie worden. Voor een merrieveulen klinkt dat beter als voor een hengstveulen. :P

En de goed oplettende van een aantal jaar geleden weten nu wel welke naam het is.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:28

Neon: Ik wist je naam, ik wist hem echt. Ik ben er al de hele dag over na aan het denken.. En ik weet het niet meer! Of was het iets als Spotlight? *Twijfel

Dat is natuurlijk onzin, je schrijft dat de afkorting Dottie is. :')
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 22-01-09 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:28

Nog even een filmpje van het rijden vandaag! Znoesje is nu 270 dagen drachtig. Maar het rijden gaat nog steeds fijn!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:34

Nog even doorzoeken, je zat wel in de goede richting. Is een naam met meerdere namen, en ik had er eerst eventueel wel Spotty in staan, maar Reedhill's Spotty en dan de rest erachteraan klinkt niet echt. Zonder Reedhill's wel, maar ja, stalnaam moet er toch echt voor. :D

Denk aan computer. ;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:35

reedhill's Dot.Com :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:41

Jij gaat door voor de magnetron. :+
Kun je dan ook de naam raden voor een effen veulen, merrie en hengst? Die heb ik namelijk nog niet. :')

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 22:43

reedhill's microwave :+