Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:50

@Dana. Word het baasje van Navajo al gek? 8 dagen overtijd alweer.. pff, dat schiet ook niet echt op! Heeft ze inmiddels al een beetje uiers ofzo? Maar jij hoeft nog niet zo zenuwachtig te zijn. Jou meisje hoeft nog niet

@Twinkel. Ik vind dat de tijd best snel gaat. Ik weet nog toen ik nog niet onder de 100 dagen zat, dat ik vond dat het bij andere merries echt veel sneller leek te gaan. Maar ik vind eigenlijk dat de tijd vliegt! De laatste paar dagen duren het langst vind ik Maar ik ben dan ook wel heel druk bezig met school... tweede uur mediatheek vandaag.. wat word gebruikt om te bokken

@Peetje. Het is wel heel veel geld zeg! Zo'n alarm. maar het is wel heel fijn denk ik om te hebben. Je hebt wel zekerheid dat je gemeld word als je merrie gaat bevallen. Hoe werkt het eigenlijk? Gewoon met zo'n singel als een birth-alarm?

@Amandake. Arme jij Ydwine maakt het jullie niet echt makkelijk! Ze blijft gewoon braaf wachten tot de camera er is

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:51

haha jep, der baasje word gek, die plant altijd alles in, en dit valt niet in de planning......
ze heeft nog steeds niet heel veel uier......
ik denk dat ze tegelijk met cheyenne gaat....
ik hoop alleen dat buuffie dat overleeft

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:54

Hahaha! Dat zou wel heel zielig zijn! Ik zie dat Cheyenne nog maar 17 dagen moet Het einde is voor haar ook al in zicht

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:57

Haha kan me helemaal voorstellen hoe de eigenaresse van Navajo zich voelt Ik zou er niet aan moeten denken dat Iwaya over tijd was geweest. Ik vond het zo al lang genoeg duren
En idd bij Cheyenne gaat het ook hard. Officieel mag haar veulen ook al komen. Maar is beter als het nog even blijft zitten.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:59

ach. ik zie het wel, ik heb het idee dat cheyenne me niet verrassen gaat, dus het komt wel goed......

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:05

Ik hoop voor je dat je dit jaar wel bij de bevalling van Cheyenne kan zijn! De vorige keer heeft ze goed haar best gedaan met het verassen van je

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:19

Amandake, is het nog gelukt met een bewakingssysteem. In Papenhoven staat er een te koop t.e.a.b. Ik weet niet hoever dit bij je uit de buurt is maar misschien is het wat?
Marktplaats, Audio-tv en video, Videobewakingsapperatuur.

Succes!

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:23

In Cadier en Keer staat er ook nog eentje, voor vraagprijs 100 euro. Er staan er overigens nog veel meer op, maar je even zoeken naar wat je wilt.
Voor 35 euro staat er ook eentje op, draadloos, maar zonder monitor. De ontvanger sluit je dan gewoon aan op je televisie of video.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:24

Idd. eenmaal die grens van 'nog maar' 100 dagen is het eigenlijk wel weer snel gegaan. Begin januari zat Fayette rond die 100 dagen grens nu hoeft ze nog maar 49 dagen! als ze zich tenminste aan mijn planning houdt

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:29

We blijven positief.. we blijven gewoon op de merries inpraten dat het veulen echt niet te laat mag komen!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:41

Maar is de merrie van Amandake dan wel echt overtijd? Draagtijd van een merrie is tussen de 320 en 360 dagen, maar als een merrie altijd 330 dagen draagt is dat haar draagtijd. Als zo'n merrie altijd 355 dagen draagt is ze niet altijd over tijd, maar is haar draagtijd gewoon wat langer. Aangezien die merrie vorig jaar ook al 3 weken "over tijd" was.....

Wijzelf hebben een merrie gehad die alijd 320 dagen droeg, eentje die altijd 335 dagen (precies 11 maanden) droeg, maar ook eentje die altijd 370 dagen droeg! Neon vorig jaar 341 dagen, ga dus nu ook van 340 uit, hoewel ik eigenlijk wel verwacht dat het eerder zal komen, omdat ze zo laat in het jaar is (schijnbaar komen de veulens dan vaak wat eerder? )

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 14:48

Dat klopt wel wat je zegt Neonlight. Maar het is later als waar je van uitgegaan bent Ik reken zelf voor Missy gewoon 335 dagen, 11 maanden. Hoelang zij draagt weet ik alleen niet, want ze heeft bij mij nooit een veulen gehad. Ze heeft op een andere plek wel een veulen gehad, maar daarvan wisten ze niet wanneer ze gedekt is.

Spirit draagt niet zo lang, die heeft een keer een dracht van 324 dagen, en een keer van 326 dagen. Dus zij draagt +- 325 dagen. Ik hoop dat Missy niet een merrie is die heel lang draagt, want dat is niet goed voor mijn zenuwen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:02

@neonlight : Amanda is een andere merrie hoor het is ydwine die moet veulen,ze zit nu op dag 342

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:13

Ben je al wel aan het waken bij Ydwine? Of vind je dat er nog niet genoeg tekenen zijn dat ze ieder moment kan gaan bevallen?

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:18

Nee het zo dat ik haar vanuit het huis kan zien staan uit het raam.
Haar uier kan volgens mij iets dikker,kegelt ook nog niet en banden kunnen ook nog slapper.

Maar ja...er zijn zo van die merrie's waar het op enkele uren plots allemaal ontwikkeld dus tja...afwachten maar

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:21

Oeps, even niet in de gaten gehad dat het 2 verschillende merries waren.

Normaal tellen wij voor het eerste veulen gewoon 11 maanden, daarna tellen we op de gemiddelde draagtijd. Zeker als het langer dan 11 maanden is is dat niet zo frustrerend. Voor Neon dit jaar dus 340 dagen geteld en niet 11 maanden (scheelt toch weer 5 dagen echte stress ).

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:45

ChristaMoor schreef:
Amandake, is het nog gelukt met een bewakingssysteem. In Papenhoven staat er een te koop t.e.a.b. Ik weet niet hoever dit bij je uit de buurt is maar misschien is het wat?
Marktplaats, Audio-tv en video, Videobewakingsapperatuur.

Succes!

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 15:55

@ Franca: kijk maar eens in dit topic van Berber: http://
viewtopic.php?f=59&t=545752[/url]
[/quote]

heb ik gedaan.
ik heb haar een pm gestuurd en gevraagd wie ze precies is
jullie krijgen tehoren op dat zei de eigenaar is op dat ze zich voor doet als. ik houd jullie op de hoogte.
bubbling is echt een snoetje [/quote]

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:00

hmm, nou jij plaats anders ook fotos van een paard die duidelijk niet van jou is. Dus wat dat betreft kun je ook weinig 'klagen' hier over een ander.
Dana01 schreef:
ik kan me er wel druk om maken, maar daar trekken die merries zich toch niets van aan
Die lachen alleen maar in hun vuistje

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:06

@ Helina0611: zo te zien aan de reacties van Berber in dat topic is zij of de eigenaresse of iemand die veel met de merrie + veulen omgaat.

Druk maken? Neeeh, laat ik daar maar nog niet mee beginnen

Helina0611

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:13

hoe bedoel je???
ik klaag niet hoor, alleen laten zien hoe ze er uit ziet. kom nog wel vaak daar maar heb d'r geen les meer omdat ik een eigen paard heb(gedeelt met iemand anders) die ergens anders staat. vandaar maar ben wel er betrokken met hun daar.
ik zou nooit zonder toestemming deze fotos plaatsen. en misschien is het wel zo dat dat beber de eigenaar is heb het haar nooit gevraagt dus heb er gelijk ook een reden voor.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:36

Neonlight schreef:
Apart zeg, Houston x tuigpaard. Ben heel benieuwd naar dat veulen!

Afbeelding
dit is mama (liandra) drachtig van haar volgende veulen
23 feb 2006

Afbeelding
pappa (hengst houston)

dit is: allegria
moeder: liandra
vader: houston
geslacht: hengst
geboren: 2005
Afbeelding
op de keuring 19 sept 2005

Afbeelding
op de keurig 19 sept 2005

Afbeelding
28 jan 2006
Allergia ziet er een heel stuk voller uit als op de foto's van de keuring. mijn redenering is als dit geen goede combi zou zijn hadden ze niet gekozen om liandra nog maals telaten dekken door de zelkde hengst. hoop dat er dit jaar weer een mooi veulen uit komt.

Koekiesgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:41

Barb schreef:
Pfff nog 90 dagen en jeetje wat haat ik het om te wachten

Er verandert niks op dit moment en ze blijft gewoon hetzelfde, buikje blijft gelukkig gewoon groeien.

Hahaha... waarvan ken ik dat gevoel.
Ik moet nog 86 dagen wachten.
Maar mijn god... wat duurt dat nog lang.
En hier kletsen ze zo snel, het is niet bij te houden.
En als ik al die veulens zie, dan wil ik gewoon die klok/kalender vooruit kijken.
31 mei ga ik gewoon de hele dag wachten tot het veulen komt.
Als het er om 23.00 uur nog niet is dan ga ik het halen. Kom nou... tssss

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:49

Hoi hoi, wat gaan jullie allemaal weer snel, wie heeft een samenvatting?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:01

nou ik vind boven staand paard geen mooi diertje.. hele bouw klopt niet .. maar goed

vind het erg apart dat je fotos plaats van een paard die niet van jou is.. en je de eigenaar niet heb aangesproken. want dan weet je toch dat dat berber de eigenaar is? als jij vraagt aan haar mag ik de fotos op Bokt plaatsen. zal zij wel zegggen van die staan er al vind het een apart verhaal
moet zeggen als iemand dat bij mij veulen doet .. ik erg woest zal worden.