Bijleespost komt later eens. Heb t smoordruk. Vanochtend al half 7 eraf om de dieren te verzorgen. Toen de hele dag geraced op het circuit. En daarna nog door naar de sportschool. Ben nu op
Muronia, helaas wilde ze de metacam enkel een klein flesje geven. Deze hebben we gisteren opgemaakt. Ab enkel voor 10 dagen. Gelukkig nu geen slijm meer. Ze hoopte do de periode tot veilig te overbruggen. Uier begint een klein beetje te komen Dit was tussen de middag rond half 1 ( stond al voor achten buiten) Lekker scheef qua vorm Nog 10 dagen tot veilig
Buik van onderen Past niet eens meer in beeld
Nog een foto van gisteren bij VDL Vind dit zo'n leuke hengst en zo'n enorme knuffel
Het is dat hij altijd al veel te groot is geweest voor Bo (en prijzig haha)
Ik wordt helemaal blij van al die tinkerveulentjes. Als ik geld genoeg had zou ik zo een tinkermerrie kopen om mee te fokken. Al zal mijn ruin bij iedere bevalling gaan stressen, hij denkt namelijk iedere keer als een merrie bevalt dat hij de vader is en raak compleet in paniek.
Is voor een ander paard natuurlijk ook heel vreemd om te zien als er opeens eentje bijkomt.
Fotsy
Geplaatst: 02-04-23 22:13
Gefeliciteerd happy hippie knap veulen
Muronia nou euh volgende week is ze veilig. En ze is best wel goed bezig aan haar uier. Iedere dag smorgens een beetje meer en tepels beginnen te ontplooien.
Kiki. Wat spannend zo. Nu geen medicatie meer dan? Wat een mega buik nog even volhouden Bo
Muronia. Winston heb ik nog hele grote knappe kerel al 1.51 gemeten. Hij was eigenlijk zo goed als verkocht, maar toen werd hij helaas ziek en is hij geopereerd.
Kabayo. Lekker druk dagje zo te horen
Happy hippie. Gaat alles goed? Wel hele koude nacht om nu geboren te worden. Heb je een dekentje voor de kleine.
Wauw dat ging snel gefeliciteerd Happy! Mooi kleurtje
Happy_Hippie
Geplaatst: 02-04-23 22:35
AM, moeder heeft veel last van naweeën. Hij heeft echt wel lange stelten en opstaan lukt nog niet echt wel hebben we hem geholpen en ff de eerste slokjes laten drinken uit de uier. We hebben helaas geen dekentje zat er van de week nog wel aan te denken hij heeft t wel koud hebben nu een warmte lampje opgehangen maar dat doet niet veel
AM nee nu nog voor een paar dagen AB. En tot 325/330 nog op de regumate
Jet
Geplaatst: 02-04-23 23:05
HH, kan je die open kant niet gedeeltelijk dichtmaken met gewonde dekens of lakens? Is de bodem verhard of kan je er prikpaaltjes insteken? Als is het onderste deel maar dicht, dan scheelt dat in elk geval in wind die binnen kan komen.
En ik zou inderdaad de merrie melken en hem voorzichtig de fles geven. Flesje moet je niet teveel omhoog houden schijnt het, dan verslikken ze zich sneller.
Duim voor je dat de naweeën van de merrie snel minder worden. Is de placenta er bij de merrie wel helemaal afgekomen?
Femke eet en eet en eet en mest en eet en rust...
Happy_Hippie
Geplaatst: 02-04-23 23:17
Quir schreef:
Deken is niet nodig, hij moet melk drinken. Daarvan krijgen ze het warm en energie.
Dus als hij nog niet goed zelf kan staan/ drinken, fles er in.
Daar zijn we mee bezig idd Hij staat ook giga week van achteren wat niet helpt
nieky1993
Geplaatst: 02-04-23 23:22
Zibo moest ik het eerste uur ook ondersteunen voor te drinken en rond te lopen. Hoe meer ze lopen hoe beter ze erin worden ondanks de weke achterbenen. Nu is die van jou wel een formaat groter als zibo Maar ik zou idd even zoveel mogelijk ondersteunen en laten drinken bij de merrie. Als dat niet gaat idd fles erin. En de onderkant van de stal proberen dicht te maken inderdaad. Kun je die deken van de poedel niet een beetje met naald en draad want innemen vlug? Of is het verschil zo groot?