[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:45

Gefeliciteerd Ynekes!

Corinadrenth het duurt vast niet lang meer.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:48

Van Harte met je veulen Ynekes! *\o/* ...en nu maar duimen op een vroeg voorjaar !

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 09:49

Gefeliciteerd Ynekes, met het eerste Bokt veulen! *\o/*

Gelukkig ging de bevalling de vlot en blijft ze nu goed drinken.

Spannend Corina, maar snap je heel goed. Hopelijk laat ze je ook niet te lang wachten, al is met dit weer een veulen misschien ook niet even handig haha.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:03

Gefeliciteerd Ynekes!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:20

Van harte gefeliciteerd Ynekes.

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:22

Gefeliciteerd Ynekes! *\o/*

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:29

Jaa de eerste!!! Gefeliciteerd!

En nog even succes Corine. Better safe than sorry toch...?!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:30

Gefeliciteerd Ynekes! :):)
Hopelijk blijft ze nu gewoon lekker haar ding doen zoals verwacht!

Spannend Corina. Lastig voor je baas, maar wel begrijpelijk. :j

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:54

Gefeliciteerd met het veulen :brr: *\o/* Gelukkig kan de kleine lekkere warme melk drinken!

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:03

ynekes schreef:
Hoi hoi. Hier even wat uitgebreider verslag. De bevalling ging supervlot. We gingen er ook wel een beetje van uit dat het vannacht zou komen. Toen het uiteindelijk serieus doorzette ging het heel vlot. Merrie heeft alles zelf en op eigen kracht gedaan.

Veulen ging vlot overeind en staan maar drinken wilde niet goed op gang komen. Hebben de merrie gemolken maar uit de fles hoefde ze het ook beslist niet dus toen toch maar de veearts laten komen (met dit weer voor je gevoel zooo lang onderweg) en de eerste portie biest via de sonde er in. Inmiddels lijkt ze ook zelf goed te drinken maar das nog een beetje spannend. Ze heeft ook al keertje gepoept dus lijkt voor nu goed..

Gefeliciteerd!!!
Wat fijn dat alles nu goed gaat
Maar man man wat een weer om geboren te worden

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:03

Dit was vanochtend nog eens leuk wakker worden. Gefeliciteerd Ynekes! Fijn ook dat het zo vlot ging! *\o/*

Hopelijk fopt ze je niet Corina. :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:16

Gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat :)

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:33

Woehoeeee het eerste veulie!! Een sneeuwveulen :wow: <3 Gefeliciteerd Ynekes!

Hoe is het bij jou Corina, misschien vannacht!

Hier is het een windkrachtje gedaald en de paarden staan meteen weer lekker buiten. Hooi eten en rennen is nu ineens geen probleem. Blij mee :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:38

Gefeliciteerd *\o/*

Corinadrenth. Spannend

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:41

Ynekes gefeliciteerd! *\o/* En? Is het een merrie? <3

Na lang meelezen en niet reageren ga ik proberen wat meer mee te praten. Op de telefoon gaat het toch lastiger.

Hier is Gwen vandaag 244 dagen drachtig. D'r buik valt nog hartstikke mee en je zou niet echt gelijk er van uitgaan dat ze drachtig is. Meer een buikje van een wat voller paard. Rijden vindt ze nog erg leuk om te doen alleen langere ritten naar buiten is ze na 3/4 moe. Dus kleinere rondjes :o
Ik ga zo uitzoeken hoe ik fotos toe kan voegen :)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:10

Hoi Moosss gezellig dat je weer komt mee kletsen.
Wat leuk dat jou merrie ook gedekt is door Argument, Ik heb 2 merries drachtig van Argument en 1 van Armani (de vader van Argument).
Ik ga zo jaloers zijn als jij wel een paar leuke stippels krijgt en ik niet.....
Heb jij ook een effen merrie? En bij welk stamboek ga jij het veulen in schrijven?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:29

Gefeliciteerd Ynekes!
Dat worden prachtige veulenfoto's in de sneeuw.

Moosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:40

DDDara jaaa super leuk! Ik heb de dekking gewonnen en toen mocht ik kiezen tussen Argument en Armani :)

Mijn merrie is donkerbruin dus verwacht zelf eigenlijk geen stippels. Ze heeft wel 2 varkensogen (wit randje om het oog heen) dus ze zeggen dat ze kleur dan meestal niet dominant is. Maar dit kan natuurlijk ook een fabeltje zijn.

Ik schrijf mijn veulen denk ik in bij het NAS. (Als hij stippen heeft sowieso :) ) Gwen is een KWPN a register merrie. maar weet niet of argument ook bij kwpn als goedgekeurde hengst wordt gezien.
Wat doet u? Zijn uw merries ook KWPN geregistreerd?
U had een zwarte en 2 bruine merrie’s toch?

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:56

Gefeliciteerd Ynekes! Fijn dat nu alles goed lijkt te gaan. Warme melk is toch wel echt van belang.

Wat een dilemma Corina, op dit soort momenten ben ik zó blij dat ik eigen baas ben. Ik hoop dat het veulen niet lang meer op zich laat wachten.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:11

Gefeliciteerd Ynekes! *\o/*

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:56

Moosss schreef:
DDDara jaaa super leuk! Ik heb de dekking gewonnen en toen mocht ik kiezen tussen Argument en Armani :)

Mijn merrie is donkerbruin dus verwacht zelf eigenlijk geen stippels. Ze heeft wel 2 varkensogen (wit randje om het oog heen) dus ze zeggen dat ze kleur dan meestal niet dominant is. Maar dit kan natuurlijk ook een fabeltje zijn.

Ik schrijf mijn veulen denk ik in bij het NAS. (Als hij stippen heeft sowieso :) ) Gwen is een KWPN a register merrie. maar weet niet of argument ook bij kwpn als goedgekeurde hengst wordt gezien.
Wat doet u? Zijn uw merries ook KWPN geregistreerd?
U had een zwarte en 2 bruine merrie’s toch?

Ik was altijd al gek op bont maar door de appaloosa van felinehoi ben ik appaloosa wel heel gaaf gaan vinden, dus toen ging ik opzoek naar appaloosa hengsten en vond ik Armani het gaafste en meest passend die had ik eigenlijk uitgekozen toen ging ik op de site van peru's stables kijken en toen zag ik Argument toen was ik eigenlijk meteen om maar 2 van mijn paarden waren verwant aan Argument bij 1 was het redelijk ver weg dus durfde ik het wel aan. De andere had al 2x Vivaldi/Krack C in de lijn zitten dus een 3de keer Vivaldi/Krack C bloed toevoegen leek me iets te veel van het goede. Dus voor haar ( de zwarte) heb ik voor Armani gekozen.
Armani heeft natuurlijk maar weinig wit en ik had ooit gelezen dat de kleur zwart er voor zorgt dat er minder wit doorkomt (onderdrukt) en aan gezien Armani vos factorvrij is kan er alleen maar een Zwarte uit komen en dat zou volgens de info die ik had dan altijd minder wit hebben dan de appaloosa ouder.... dus dat wordt vrij weinig vlekken. Maar hier heb ik weer gehoord dat het wel kan dat ze meer wit krijgt dus ik weet het niet meer.... Het is een verrassing.
De 2 bruine zijn met Argument gedekt dus daar heb ik wat meer kans op stippels.... maar goed we zullen het zien, ik hoop het maar er komt hoe dan ook een veulen uit dus dat is altijd leuk.

Als jij de dekking niet had gewonnen zou je dan ook voor een appaloosa zijn gegaan? En waarbij of hoe heb je de dekking gewonnen?

Ik ga me veulens KWPN inschrijven en misschien een hele mooie ook bij het NAS. KWPN krijg je blauwpapier dus B registratie maar dus wel gewoon hele afstamming vermeld op het papier dus niet vader onbekend.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:23

Leuk Moos!

DDDara wat spannend of ze spikkels krijgen, leuke verrassing :D

Hier wat foto's gemaakt, daarna weer lekker onder hun dek. Vanavond nog wel even op stal, lekker languit in het stro.

Quenza 236 dagen
Afbeelding

Lotus (rechts) 256 dagen
Afbeelding
Afbeelding

En gezellig met schaapje stoffer.
Afbeelding

J_emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:03

Gefeliciteerd Ynekes! Met recht een winterveulen.. :-)

Had me hier ooit aangemeld, maar te druk om consequent mee te schrijven. Maar nu het einde langzaam in zicht komt, lees ik regelmatig even bij.
Superleuk om alle verschillen in buiken te zien, en ontzettend leerzaam, alle informatie die voorbij komt.
Hier schiet het voor de ene merrie al op (zondag 300 dagen), de andere is eind april aan de beurt :-)

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:11

Gefeliciteerd Ynekes, wat een mooi veulen! Daar gaat ons hartje sneller van kloppen en maakt ons nieuwsgierig naar onze toekomstige veulentjes!

Corina , hoe gaat bij jouw merrie? Spannend zeg! Succes!

Cynthia, sterkte

Grappige foto van de schimmel tinker met ijspegels.

Mooie foto riv q met t schaapje erbij door de bomen

Hier ook veel poedersneeuw overal, de paddock is goed, dat scheelt. Even bewegen en dan weer in stal hooi eten.
Laatst bijgewerkt door sblom op 08-02-21 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:14

Ynekes gefeliciteerd! En heb je al een naam?