Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ynekes schreef:Hoi hoi. Hier even wat uitgebreider verslag. De bevalling ging supervlot. We gingen er ook wel een beetje van uit dat het vannacht zou komen. Toen het uiteindelijk serieus doorzette ging het heel vlot. Merrie heeft alles zelf en op eigen kracht gedaan.
Veulen ging vlot overeind en staan maar drinken wilde niet goed op gang komen. Hebben de merrie gemolken maar uit de fles hoefde ze het ook beslist niet dus toen toch maar de veearts laten komen (met dit weer voor je gevoel zooo lang onderweg) en de eerste portie biest via de sonde er in. Inmiddels lijkt ze ook zelf goed te drinken maar das nog een beetje spannend. Ze heeft ook al keertje gepoept dus lijkt voor nu goed..
Moosss schreef:DDDara jaaa super leuk! Ik heb de dekking gewonnen en toen mocht ik kiezen tussen Argument en Armani![]()
Mijn merrie is donkerbruin dus verwacht zelf eigenlijk geen stippels. Ze heeft wel 2 varkensogen (wit randje om het oog heen) dus ze zeggen dat ze kleur dan meestal niet dominant is. Maar dit kan natuurlijk ook een fabeltje zijn.
Ik schrijf mijn veulen denk ik in bij het NAS. (Als hij stippen heeft sowieso) Gwen is een KWPN a register merrie. maar weet niet of argument ook bij kwpn als goedgekeurde hengst wordt gezien.
Wat doet u? Zijn uw merries ook KWPN geregistreerd?
U had een zwarte en 2 bruine merrie’s toch?