[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:04

Oh nee Chrissy, wat ontzettend erg!
Heel veel sterkte

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:08

Oh en arianne, hier ook een shettenfan hoor! Ookal ben ik met miniatuurpaarden bezig.
De echte shetlanders zijn echt suuuuper mooi!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:26

Jeetje Chrissy wat ontzettend erg zeg. Ik wil je heel veel sterkte wensen :(:)

Fotsy, julie ook al van die mooie stallen, wauw!

Arianne, want een leukie's heb je ertussen zitten zeg <3

Jeetje wat gaan jullie allemaal hard zeg, kan het amper bijhouden.

Hier vandaag een beetje een dubbele dag gehad.
Vanmorgen eerst om behang uit geweest voor de kamer van onze jongste. Best een lastige klus om behang te zoeken wat niet schreeuwend duur is en als tijdelijk is. Ons huis staat namelijk te koop, en zag het niet zitten om 25/35 voor een rol te gaan betalen. Heb er namelijk voor haar kamer 7 nodig. En haar broer wilt ook nog ander behang, en die heeft er nog meer nodig.
En we hebben geen idee hoelang we hier nog wonen.
Maar nu wat neutraler behang.

Vanmiddag op crematie bij een (al vanaf kleins af aan) jeugd vriend van mijn schoonvader. Voor mijn man en schoonzus was dit altijd gewoon een oom. Mijn schoonvader hij en mijn oudste gingen ook met grote regelmaat met zijn drietjes vissen.
En nu opeens is hij er niet meer, hij mocht maar slechts 65 worden |(

Vanavond op stal wel weer iets heel speciaals met Bo.
Bij Bo zie je wel eens dat ze boos naar haar buik kijkt en gaat flemen. Daarna gaat ze gewoon weer verder waar ze mee bezig was. Wij hadden het idee dat het dus gewoon de kleine is die lekker druk is. En Bo is best gevoelig op haar buik.
Nu deed ze dat vanavond op stal ook even. En de kleine zat overduidleijk aan de linkerkant,, zat weer een lekkere bult.
Van Bo mocht ik nu opeens overal aan haar buik komen, ook richting haar uier, flanken. En ze deed niet één keer boos, lees normaal een hele grote zuurpruim daarmee.
Ik kon het niet laten, en ja hoor "tok tok tok" voelde ik heel zachtjes. Een paar keer. Echt helemaal geweldig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Sorry voor de ego post verder, maar vond dit best wel speciaal <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 00:39

Arianne, ik heb haar hier gekocht... Toen laten dekken dus zowel merrie als veulen zijn van mij :j

Hoef dus helemaal niets achter te laten, maar hopelijk duurt t sowieso nog wel even voordat we terug moeten naar NL...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:40

Hihi Fotsy paarden hebben een luxer huisje dan de mensen... dat ken ik.
Daarvoor hebben wij ook gekozen toen.
Alleen paardenmensen snappen dat.
Ik vind het prachtig bij jou zo op de foto.

kiki wat kun je dan puur genieten van een "paar klopjes" he?
Bo maakt dan de hele dag weer goed.
Sterkte met het verlies.

Aniek ik zal straks even in het topic loeren.

Jolandje volg ik al.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:18

Chrissy heel veel sterkte!

Arianne, mooie merries!

Fotsy, dat zijn mooie stallen :j

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:41

Chrisssy heftig zeg!
Heel veel sterkte met het verlies van je merrie :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 10:46

Chrissy, wat ontzettend verdrietig. Strekte!

Kiki, gecondoleerd...

Droevige berichten :(

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 11:22

Nee Chrissy wat verschrikkelijk! Dat zoiets kleins helemaal mis kan gaan. Heel erg veel sterkte, wat een gemis...

Kiki ook gecondoleerd.. Wel leuk dat je het veulen voelde!

Prachtige shetters op de vorige pagina! Mooi die lekkere brede types!

Cuba ook leuke foto's! Vind het een pracht merrie om te zien!

De rest ben ik vergeten, manmanman wat kunnen jullie kletsen haha. Zal morgen proberen een foto van Azia d'r buik te maken, die is bijna op de helft en nu (imo) al mega haha.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:18

Arianne wat een super gave Shetten!

Chrissy wat erg zeg :( Heel veel sterkte!

Kiki dat is ook veelste jong zeg...

Nou hier rot nieuws en goed nieuws.. Lily is dragend gescant, maar afgekeurd door haar ongeluk wat ze vroeger heeft gehad als veulen. Dus het aankomende veulen krijgt geen papier of half papier waar ik in het stamboek niks aan heb helaas. Lily komt dus te koop en hopelijk vind ik voor haar een baasje die het leuk vind een beetje als gezelschap en iets leuks kan doen met het veulen :) Krijg ik voor haar niet de prijs die ik wil dan zal ze hier haar veulen gewoon krijgen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 13:30

Bijlezen doe ik als ik weer tijd heb, maar ik wil wel Chrisssy heel erg veel sterkte wensen met dit vreselijke verlies! Je bent niet één, maar twee paarden kwijt. Wat vreselijk voor je. Heel heel veel st erkte, meid :(:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:16

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 14:35

Gats DL, wat een verhaal. Wat kun je je soms toch schamen voor je medefokkers/paardenhouders. Hoe kunnen mensen het zo ver laten komen.
Hopelijk kun je er zoveel mogelijk doorheen slepen en vinden ze een fijn huisje!

En ook van Lilly, op wat is ze afgekeurd dan?

Verder even snel vanaf het werk;
Afbeelding
Morgen is dan de grote dag en tikt Lies eindelijk die 200 dagen aan, maar vandaag 199 en Roos op 188 dagen, ook leuk ;)
(Gisteren was het nog 144 en 155 dagen te gaan tot uitgerekende datum)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 17:20

Amai DustinLover wat vreselijk van dat kleine veulen met de longontsteking :(
En wat een grote wormen :( Dat veulen met het paarse halster ziet er ook maar zielig uit. Ik hoop dat die het haalt.

Gelukkig kom je hopelijk wel op tijd voor die andere arme stakkers.

Ik vraag me toch echt af wie het over z'n hart krijgt om die diertjes in die omstandigheden te laten lopen zonder verzorging :n Kun je je nu voorstellen dat je dat veulen in het gras ziet liggen en dat je denkt: "die zal het niet halen", en je het gewoon laat liggen ? Echt triest ;(

Sorry dat ik niet op alles reageer, ik heb het wel gelezen hoor :))

Mooie stallen en mooie shetties heb ik al voorbij zien komen. Nochtans ben ik ook geen liefhebber van shetlanders, maar er zitten toch echt mooie exemplaren tussen.

Wij zijn momenteel ook volop bezig met het plaatsen van de boxen. In september heb ik er al één gezet voor de komst van mijn merrie, maar nu wil ik mijn hengst ook naar de grote weide kunnen verhuizen, dus die krijgt ook een eigen stal :) Ze zijn luxe verwend, want voorlopig zet ik de stallen per 2 waarbij ik het tussenschot weglaat. Ze hebben dus elk een box van maar liefst 6m bij 3,80 :D (ik heb 7 boxen 2de hands op de kop kunnen tikken, maar aangezien ik VOORLOPIG ;) maar 2 paarden heb, kan ik het me dus permiteren om voorlopig de boxen extra groot te maken :+ ).

Ik probeer straks mss eens een foto te maken :)

Hier gaat de bouw van de stallen ook voor op die van het huis :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:40

sterkte kiki
Maar we super leuk dat je het veulen dan weer gevoeld hebt.

Wat balen van lily rowan. Hoe gaat het met de overige welshjes? Al een paar gevangen ondertussen?

Leuke mijlpaal morgen Aniek!

Zalig zo'n grote stallen Crines!

Net marley heerlijk geborsteld. Schrik ik toch even, ik voelde tik tegen mij hand maar het was een ader haha!
Ook na weken oefenen eindelijk eens der uier wat schoon kunnen maken, zat allemaal vies plakkerig spul op, dus das ook weer schoon.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 18:45

Kiki gecondoleerd.

Dl wat super van je dat je ze op vangt!
Arme beesies...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 19:22

Dank jullie wel allemaal.

Jeetje DL, dat mensen zo met hun dieren om kunnen gaan.
Super dat je ze opvangt!!!!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:48

oei jeetje chrissy heel erg veel sterkte gewenst.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 22:55

kiki gecondoleerd.

Zag ook mooie ruime stallen voorbij komen...

En baby's voelen. Super. Ik zal ook eens moeten gaan voelen. wie weet lukt het al.

Hier ook erg triest nieuws de laatste dagen. Buurman afgelopen zaterdag overleden en zondag de oude fokmerrie van mijn zusje onverwacht in moeten laten slapen. Volgens mij was ze 22 geworden. Ben blij dat ze haar laatste kind en dochter aan hebben gehouden. Blijft ze toch nog een beetje bij ons.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 07:28

Gecondoleerd met de buurman.
Heel veel sterkte met verlies van de fokmerrie.

Cynthia heb zelfde gedaan als jij spijker aan haar van Whis als het klopt komt er hier een merrie veulen.
Mijn gevoel zei gelijk een merrie dus ben erg benieuwd of het klopt.
Bij Aslan klopte me gevoel ook

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:27

Ik geloof wel in een voor gevoel, maar niet in pendelen...

We hebben zelf twee zoontjes. Zou de dokter hebben gezegd na de bevalling; het is een meisje, had ik ze echt voor gek verklaard. Ik wist zeker dat het jongens waren!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 09:57

Stal_HD, gecondoleerd met je buurman.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie fokmerrie.

Pendelen, tja ik geloof er eigenlijk niet helemaal in. Maar ga het samen met mijn bijrijder wel proberen hihi

Vulina, da gevoel herken ik. Al heel snel bij de zwangerschap van mijn oudste wist ik voor mijn gevoel 100% zeker dat we een jongen zouden krijgen. Klopte ook! Was me ook tegengevallen als hij een meisje zou zijn geweest. Wel grappig dat je gevoel zo sterk kan zijn.
Bij mijn jongste zei mijn gevoel helemaal niks. Wel een pretecho gehad waarop we zagen dat we een meisje zouden krijgen. Maar voor mijn gevoel kon het net zo goed een jongen wezen.....
Heb ook niks gekocht voor exact een meisje, gewoon alles neutraal gehouden.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:42

Dank jullie wel.

Ik heb bij mijn twee kinderen het nooit willen weten van te voren. wel bij beide gedacht het gezien te hebben. en het klopte ook. Had er niet echt een gevoel bij. Wel een wens/voorkeur. Maar dat was ook maar bijzaak. Alles is welkom zeker omdat het allemaal niet vlot ging.

Mijn gevoel bij de paardjes wil nog wel eens kloppen. Flirtje krijgt een hengst. chakira zou ik niet weten, neig meer naar een merrie. Ga het pendelen wel proberen en kijken of hij het deze keer weer goed had. :P

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:58

Ik had bij luna heel sterk het gevoel van een hengstje. Bij marley neig ik meer naar een merrie.
Haar gedrag is veel zenuwachtiger als wanneer ze niet drachtig is.
Heb Luna eindelijk na 7 jaar echt volledig van het vuile af aan der achterhand. Ze krijgt nu wekelijks een flesje yakult onder der brokken en dat werkt wonderbaarlijk. Zo blij dat ik niet meer elke week benen moet wassen! Ook qua gewicht zit ze top. Gelukkiger kan een baas niet zijn.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 13:06

Ik hoop eigenlijk stiekem op een merrieveulentje :o Maar een voorgevoel? nee, dat heb ik helaas niet.
Pendelen geloof ik al helemaal niet in.

Een merrietje zou gewoon super zijn omdat mijn fokmerrie nu al 16 jaar is. Voor haar volgende dracht wil ik haar laten dekken door mijn eigen goedgekeurde hengst. Als dat een merrie wordt, dan kan ik daar dus niet mee verder, toch niet met m'n eigen hengst.

Mocht ze nu een merrieveulen krijgen, dan kan ik daar normaalgezien wel mee verder en heb ik opvolging voor wanneer het mijn fokmerrie teveel wordt :)

Laten de echte fokkers hier trouwens hun merrie elk jaar dekken? Of bijvoorbeeld maar om het jaar?
Imperiosa heeft de eerste jaren elk jaar een veulen gehad, daarna pas om het jaar.
Ik was sowieso al wel van plan om af te wachten en te zien hoe ze uit haar dracht komt vooraleer te beslissen of ik haar komend jaar onmiddellijk opnieuw laat dekken of niet, maar ik wilde toch graag eens naar jullie mening informeren ook :)