Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keresa schreef:ik moet de kleine man eerst aan het drinken krijgen
vaak weten merries zeker als het niet klopt maar deze merrie is altijd een pitbull op haar veulens geweest
maar kan aan het veulen niet zien dat er iets niet goed aan hem is
Maar wil het graag proberen om hem wel in leven te houden
terug naar zijn moeder is geen optie nu
hij ligt nu lekker te slapen
en al wat slaap dat groeit zeggen ze altijd
maar hij is wel kwiek hoor alle geluiden om hem heen
en probeert ook om op te staan
aan mij zal het niet ik ga er voor de volle honderd procent voor
Nicole schreef:keresa schreef:ik moet de kleine man eerst aan het drinken krijgen
vaak weten merries zeker als het niet klopt maar deze merrie is altijd een pitbull op haar veulens geweest
maar kan aan het veulen niet zien dat er iets niet goed aan hem is
Maar wil het graag proberen om hem wel in leven te houden
terug naar zijn moeder is geen optie nu
hij ligt nu lekker te slapen
en al wat slaap dat groeit zeggen ze altijd
maar hij is wel kwiek hoor alle geluiden om hem heen
en probeert ook om op te staan
aan mij zal het niet ik ga er voor de volle honderd procent voor
Rivendell hier op bokt heeft nog een merrie die zoogt misschien helpt het!
Cemlys schreef:Maar denk erom dat een merrie die een jaar lang al melk geeft, qua melk geen zelfde concentratie heeft als een jaar geleden, grote kans dat het veulen dus te weinig binnenkrijgt dan. Vaak zit er niet zoveel meer in in die melk. Dat is tenminste wat mij altijd verteld is, logisch ook want zo n jaar oud veulen die eet natuurlijk vnl gras al.
Fotsy schreef:Heb dit bij mijn merrie ook, zou nu op dag 310 zitten en vanaf dag 300 dacht ik ineens, die buik is weg, banden al wat slap en kling staat wel soms al dikker, uier doet niks maar moest ze het kwijt zijn, merk je dit dan niet aan hun gedrag, zij is de rust zelve.
En heel soms heeft ze dan wel weer een buik. Veel beweging merk ik ook niet meer. Nog tien dagen en het kan veilig komen.