[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 20:03

hiboune schreef:
bimmetje heb jij toevallig onderdekens op mp te koop staan?

nee alleen staldekens en regendekens en de rest van de reutemeteut :D

Mijn paarden staan overigens overdag altijd buiten en 's nachts binnen.
En ik vind idd ook dat je niet 1 paard buiten moet laten, als de rest wel naar binnen gehaald word.
Dat zou ik echt erg sneu vinden.
Zoek dan een maatje voor het paardje. Niet dan?

MelodyT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:10

BiancUgo:
Wat leuk zeg volgens mij had je mij gepbed toen ik of net met hem gedekt had of wilde gaan dekken.
Is dit toevallig ook degene waar Jonna bij is wezen kijken een tijdje geleden?Leuk dier!Is zijn moeder vos?Of weet je dat niet?

Melody staat met een 300grams deken op..lekker warm!
Heb net voor mezelf zo'n heerlijk warme stal-rijschoenen besteld kan niet wachten tot ik ze in huis heb!Blijven tot -10 lekker warm,met Polarfleece binnenkant!

Vandaag gaat voor het eerst het hittekanon aan om de leidingen ijsvrij te houden,scheelt ook weer wat aan warmte in de schuur.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:14

@ daphnejumper prachtige merrie heb je en een mooi bescheiden buikje :)

Maar wens iedereen alvast fijne feestdagen en een mooi en gezond 2010 en dat er maar gezonde mooie veulens geboren mag worden.
Afbeelding

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:17

gem schreef:
Manueeltje: mooier kan ze het niet hebben idd :) .
Hier in de buurt staat een niet al te dikke KWPN-merrie dag en nacht in een afgegraasd landje, zonder schuilmogelijkheid, zonder regendeken op (eigenlijk misschien maar goed ook, nu is haar conditie nog in de gaten te houden), en ik zie zelden een extra pluk hooi in het land liggen, en nooit dat ze anderszins bijgevoerd wordt. Er staan nog een paard en pony bij, maar die worden wel elke avond binnengehaald, en krijgen krachtvoer. Merrie is elke keer over haar zuiger als de andere twee binnen meegenomen worden. Ik vind het toch een beetje triest.

Dat is idd een trietste bedoeling ;(
Ik zorg wel dat wet look niets te kort komt.
Ze mag van mij ook binnen staan lekker warm tussen de andere paarden.
Maar daar doe ik haar geen plezier met, ze is een echt buitenpaard, ze heeft een hekel aan op stal staan.
En gezien haar blessure is het voor haar alleen maar goed dat ze lekker buiten kan lopen.
Ze heeft een loopstal (zijn eigenlijk opfokstallen.) we hebben de voorwand eruit gehaald zodat ze lekker in en uit kan lopen, ze heeft een groot betonnen plein, en kan het weidepad in lopen wat 5 meter breed is en 60 meter lang is.
De weides zelf sparen we nu, zodat we zodra het mooi weer is de paarden er weer op kunnen zetten.
Uiteraard krijgt wet look haar mooie eigen wei samen met haar beebje :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:18

Wat een leuke kerstkaart met Monchique!
Wens iedereen ook alvast een fijne kerst!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:24

Vondt nog een foto van Wet Look al 3 jarige toen ik haar kocht :=
Was het echt nog een schriel kipje
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:26

Leuk kaartje Heidie!
Neon staat ook onder een warm dekje nu, vorige week erop gegooid toen het kouder begon te worden.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:32

Wel lekker dier hoor Manueeltje,toch zonde dat die dan geblesseerd raken...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:34

wel een super gaaf paard!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:41

Daphnejumper: hoi!! Mooi dier hoor en nog mooi slank!
Joto: :oo Ze is idd wel aardig rond, hopelijk krijg je morgen wat zekerheid.
Manueeltje: heerlijk zo'n teddybeer ;-)!
G4em: he bah, ik zie het zo voor me en krijg al plaatsvervangende medelijden met de merrie. Wat sneu, bah.............doet me denken aan assepoester :(
Ivistoeter: wat balen van je rug...........maar wel weer even lekker gereden dus!
Melody: wij hebben de kranen ook weer ingepakt.......ouderwets met dekens :+
Maseike: wat een leuke kaart!! Jij ook fijne feestdagen!

Wij hebben de paarden ook 24/7 buiten met schuilstallen. Alle koudbloedjes en 1 draver staan zonder deken en Porva heeft gisteren net haar winterdeken op gekregen (had al een 200 grams op). Ik heb het het eerste jaar dat ik haar had niet gedaan maar toen kon ik er eten in blijven stoppen maar ze kwam niets aan, viel alleen maar af. Ook stond ze te trillen...........met deken geen probleem en houd ik haar mooi aan de maat en oogt ze een stuk happier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:41

Neonlight schreef:
Leuk kaartje Heidie!
Neon staat ook onder een warm dekje nu, vorige week erop gegooid toen het kouder begon te worden.

Ster sinds gisteren een fleecedekentje extra onder haar (ongevoerde) regendeken. Vorige winter had ze er niets onder (en was dus een harige wolliebollie), maar nu moet ze ook af en toe aan het werk = zweten :P .

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:46

Bij ons helpen deken niet voldoende quintusgl,Soms is de ene stal de watertoevoer weg en bij een andere doet ie het gewoon weer.
Met dat warmtecanon blijven ze goed,en de paardjes hebben het iets minder koud.
Als het net als vorig jaar ond de -20 word dan word er altijd nog 1 bijgezet zodat de ergste koud de schuur uit is.

Overdag gaan ze lekker een uurtje of 4 naar buiten..

Rijbak is mooi glad getrokken dus kan zoiezo stapwerk doen...

Altijd goed voorbereid voor de winter hier op stal..

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 22:35

Casa heeft ook net dr dek weer opgekregen. Ze deed even narrig bij de buiksingels, maar goed, dat doet ze altijd :=
Zaklamp hield het net lang genoeg vol om het dek op te doen gelukkig ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:19

Neon stond al even met een fleecedekentje onder een regendeken, nu dus een echte winterdeken.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:00

hier staan de kleine dames allemaal zonder deken.
De grote dames staan wel onder een 350 grams winterdeken.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 09:47

mijn pony's hebben ook geen deken op.
lekkere harige bolletjes.
ze staan ook bij de fjord van mn moeder op stal en die sloopte vroeger nogal graag staartflappen.
dus ik neem geen risico's

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:41

manueeltje misschien kunnen we een miss teddybeer verkiezing hier houden :D haha iedereen komt naar nobel toe op stal aaaaah schattig zo veel haar. en dat staat mevrouw weer gezellig met der oren in der nek (persoonlijke ruimte wordt met de dag groter haha)
de mensen die paarden hebben die eind mrt zijn uitgerekend en 300 gram op hebben, denken jullie op tijd de deken af te hebben?
nobel is begin maart en eerst dacht ik als het -10 wordt mag ze wel een regendekentje op maar nu denk ik ze vindt het prima zo! en ik wil het niet riskeren dat ze een dek nodig heeft rond het veulenen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 10:59

Mijn kleine dames hebben ook geen jasje aan, de 2 grote wel.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:10

En hebben jullie ze snachts op stal of niet?

Als ik Vic en Vroon een deken op wil gooien, moet ik dat nu doen voor de sneeuw, aan de andere kant, ze zijn het nu gewend?

Zal zo even heen gaan met camera en foto plaatsen hoe ze er nu bij loopt met dr dikke buik. En dan maar eens bellen gok ik..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:12

De kleintjes staan hier in een inloopstal en de grote in een buitenstal met luik.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:18

MelodyT schreef:
Wel lekker dier hoor Manueeltje,toch zonde dat die dan geblesseerd raken...

Jah daar ben ik echt goed ziek van |(
Het is echt een hele goeie merrie, kan zelf ook heel goed lopen en heel sterk van achteren.
Als ik dan zie hoe ze alles aan haar veulen Enjoy heeft door gegeven, ik hoop dat ze dat bij deze aankomende ook doet.
En dan maar hopen dat ik er in de toekomst meer geluk met heb. ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:26

miszlisanne schreef:
manueeltje misschien kunnen we een miss teddybeer verkiezing hier houden :D haha iedereen komt naar nobel toe op stal aaaaah schattig zo veel haar. en dat staat mevrouw weer gezellig met der oren in der nek (persoonlijke ruimte wordt met de dag groter haha)
de mensen die paarden hebben die eind mrt zijn uitgerekend en 300 gram op hebben, denken jullie op tijd de deken af te hebben?
nobel is begin maart en eerst dacht ik als het -10 wordt mag ze wel een regendekentje op maar nu denk ik ze vindt het prima zo! en ik wil het niet riskeren dat ze een dek nodig heeft rond het veulenen

Goed idee miss teddybeer verkiezing :D
Die van mij krijgt echt geen deken op al gaat het -20 vriezen.
Paarden kunnen zich prima redden hoor, ze zijn ervoor gemaakt, het is de mens die ze minder weerbaar maken tegen de kou.

Nou hebben onze sportpaarden allemaal dubbele dekens op en zijn geschoren.
Maar paarden die helemaal niets doen, daar gaan we geen deken op gooien.
Het was andres geweest als wet look nog gereden werdt, vorig jaar stond ze overgens wel met deken.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:44

Burley staat vaak smorgens in de wei. Van 9 tot 14 uur of zo.
Als we ze dan uit de wei komen halen dan willen ze wel graag komen hoor...... :D

Daarna staat ze op stal.
In maart zal het toch niet meer zo koud zijn dat ze haar 300grams deken nog op moet hebben???
En ik ben een groentje hoor, is het gevaarlijk als paarden hun deken nog ophebben met het veulenen?
Mijn staleigenaar weet dat allemaal wel (is ook eigenaar van het paard), maar ik weet het allemaal niet. :o

Burley wordt ook nog gereden, dus vind het wel fijn dat ze dun in haar vacht zit. Anders zweten ze zo hard en worden ze moeilijk droog.
Voor 3 weken terug hebben we zelfs nog een wedstrijd gehad.
De FSP cup voor 3 jarige gelderse paarden, was voor het eerst dat we op wedstrijd gingen. En werden 2e met super goede cijfers: 8 voor stap en galop, en 7,5 voor draf!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Manueeltje wat heeft ze dan?, dat ze geblesseerd is? iets langdurigs?

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 11:55

daphnejumper Iets definitiefs, ze is afgekeurd als rijpaard, ze loopt soms zo slecht dat we zoiets hebben van: is dit nog een waardig bestaan, maar jah er zit nog een veulen in, dus geef haar dan meestal wat metacam.

Moet zeggen dat het de afgelopen week heel goed gaat met haar, heb dr niets moeten geven.
Maar om een lang verhaal kort te maken ze wordt de zomer van 2010 ingeslapen.
Het is gewoon echt niet te doen, het is medicatie, speciaal beslag(moet altijd helemaal suf gespoten worden om te kunnen beslaan), het is gewoon alles bij elkaar.

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 12:04

manueeltje84 schreef:
daphnejumper Iets definitiefs, ze is afgekeurd als rijpaard, ze loopt soms zo slecht dat we zoiets hebben van: is dit nog een waardig bestaan, maar jah er zit nog een veulen in, dus geef haar dan meestal wat metacam.

Moet zeggen dat het de afgelopen week heel goed gaat met haar, heb dr niets moeten geven.
Maar om een lang verhaal kort te maken ze wordt de zomer van 2010 ingeslapen.
Het is gewoon echt niet te doen, het is medicatie, speciaal beslag(moet altijd helemaal suf gespoten worden om te kunnen beslaan), het is gewoon alles bij elkaar.

Jeetje...dat wist ik niet.....
Vind het echt heel erg voor jullie |(
Is er wel bekend wat maakt dat ze slecht loopt?