[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:55

inkepink schreef:
potverdikkie schreef:
Jongens ik mis nog een hele hoop inseminatie datums!!!!!!

Ik zou heel graag een datum willen doorgeven maar helaas, ik weet de precieze dekdatum van igora niet.
Van folie vorig jaar wel
gedekt op 25 april en 27 april 2007
geboren 15 maart 2008

de lijst van vorig jaar is al gesloten _O-
Beginnen dit jaar weer helemaal opnieuw :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:05

lelle schreef:
Marrlinde nog van harte, wat een schatje zeg.
Wat voor een ras is het eigenlijk? gezien de letter
Krijg nu wel de kriebels bij het zien van die lieve foto's maar ja ik moet nog maar even geduld hebben tot aan begin juni

een trakehnertje ;) de naam van het veulen moet beginnen met de eerste letter van de naam van de moeder ;)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:11

Nicole288 schreef:
Pauk: Hengstennaam met St daar kun je alles van maken als je St. doet, dus Saint nog-wat, plak daar willekeurig welke leuke naam

(zul je net zien dat het een klein bandietje is :D )

Klopt, dat kan maar dat vinden we niet zo leuk..
(Tenzij het een hele leuke combinatie is natuurlijk)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:16

Nicole288 schreef:
Voor een hengstje bij Doortje heb ik een Lord of the Rings naam die past, een merrietje wordt Edorine en een hengstje E..... (hij is goed te doen voor de fans en niet hardop gokken hier he ;) )

Elrond? Eomer? :P

Sue_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:18

Bayliss: dekdatum 16 april 2008

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:21

snowdon schreef:
Nicole288 schreef:
Voor een hengstje bij Doortje heb ik een Lord of the Rings naam die past, een merrietje wordt Edorine en een hengstje E..... (hij is goed te doen voor de fans en niet hardop gokken hier he ;) )

Elrond? Eomer? :P

Wat denk je, ik zal ze hebben met hun namen gegok? _O-

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:24

Juist ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:28

haha, gewoon wachten tot je het veulen ziet, dan schiet je vanzelf wel iets te binnen :=

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:33

ZOO jullie gaan hard hoor in een dag!!

@ marrlinde: knap veulenkind hoor! Echt heel schattig en veel geluk met hem!!

Namen... Geen idee nog. Vind het echt een rotletter de E. Wat moet je daar nou mee???
Vorig jaar had ik wel een naam (wel alleen voor een merrie) maar dit jaar...RAMP!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:41

de "I" was ook zo'n rotte letter.. :Pwe hebben dr maar "I'm" van gemaakt :=

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:56

Ja dat is nog wel een idee.. Maar de E is ook zo'n lompe letter.. Eppo ofzo denk ik gelijk aan... ;(

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:59

Every Day :P

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:00

Ik hoor het al jij bent er beter in als ik!!

Ga weer er vandoor... Rondje instructie op het KNHS centrum!!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:04

doeg!! :wave:

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:28

inkepink schreef:
potverdikkie schreef:

Ik zou heel graag een datum willen doorgeven maar helaas, ik weet de precieze dekdatum van igora niet.

ik ook niet ;( .

horsething

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:50

Heeft er iemand tips voor het voeren van mijn drachtige merrie, Zij is eind april uitgeteld, wordt nog 6 keer per week gereden, krijgt nu 2 kilo basisbrok en hooi en kuilgras.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:55

Die van mij krijgt 2 kilo pavo prodo lac en kuilgras

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 19:58

Die van mij krijgt ook sinds twee weken Podo Lac, twee keer een kilo en kuilgras.

jufmim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:04

Twinklebel wanneer ga jij omhoog? Mijn pony is 10 april uitgerekend en hoorde dat ik vanaf volgende week omhoog zou moeten naar 2,6 kilo per dag.....

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:06

potverdikkie schreef:

Ik heb je een pb gestuurd :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:09

Oxytocine kun je gewoon ophalen bij een paardenkliniek. flesje van 5 ml kost +/- 1.50 (je hebt 2ml nodig voor een paard) en een losse spuit en naald kost ook 50 cent ofzo (geen idee precies, ik krijg het gewoon zo)

Ramaylla schiet gewoon niet op, ze blijft kramperig, moe, lui, slaapt veel, ligt veel, heeft een overvolle (glanzend zwarte) uier die overigens nu al bijna een hele dag vol is gebleven én zowaar een klein opgedroogd korreltje aan 1 speen (ben benieuwd hoe lang ze dat "vol houden" volhoud). Als ze nog even wacht, dan kan ze mooi gelijktijdig met Njadien veulenen... Die uiert momenteel ook erg snel op (incl. achterzijde).

De 2e camera hebben we nu ook aangesloten zodat we maylla van alle kanten kunnen bekijken, dus we vinden het nu langzaam aan wat serieuzer worden. 8-)

Owja, passia vandaag 320 dagen dracht ;)

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:27

Pauk: Ik heb al lang alle namen bedacht! Heb hier hele lijsten liggen :P En die naam met de St. daar was ik meteen al uit! :D Maar ik verklap niks hoor! Ben ook wel benieuwd naar jullie Stakkato. :)

Voor een merrietje van Alonna vind ik weer iets met aur- wel leuk! Bv. Aurora of Aurelia. Anouschka vind ik ook heel schattig!

Sorry, ik breek trouwens wel ff in in dit topic, maar over 6 dagen is de eerste merrie uitgerekend. Ik zal het dan wel laten weten hier, dan doe ik toch nog een beetje ontopic.:P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:27

leuk!! dus jij zit nogsteeds in spanning... ben blij dat ik er nu voor een paar weken vanaf ben... :P (nouja, ongeveer 4/5 weken ;) )

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:39

Heb dit even gekopieeerd uit het andere topic:

Nouw ik ben vandaag lang weg geweest.. hoop dat ik er goed aan heb gedaan om fab in de wei te zetten dit is namelijk het geval :

Ik kwam daar aan.. was 2 dagen niet geweest en die vrouw had gevoerd.. Fab hinnikt en ik haal haar uit de wei.. heel haar hals onder de wondjes, naja dat kan maar toch wel heel veel... vervolgens denk ik ga ik haar lekker poetsen terwijl ze aan het eten is en ik haal die dekens eraf en wat ik toen zag.. ze was helemaal ingevallen!!! en zelfs wonden op kont enzo.. heel slecht in der haren enzo.. en dat in een paar dagen... Dus toen was ik het zat.. totdat die andere 3 paarden weg zijn heb ik haar in de container gezet.. dus ik zet haar erin en ze gaat gelijk plassen.. en nu even een vraag:

- een drachtige merrie doet die haar vagina ook open en dicht een tijdje door na het plassen? als ik een tijdje later aan haar staart enzo zit doet ze het niet.. Ik was gelijk in paniek dat dat veulen weg was.. maar als ze een miskraam gehad zou hebben dan zou er wel een veulen in de wei liggen toch?

Even jullie mening :(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 20:40

Wij gebruiken oxytocine regelmatig bij onze koeien. Vaarzen die voor de eerste keer kalven en dan wat gespannen zijn en daardoor de melk niet laten schieten. Bij Dana heb ik het vorig jaar ook om deze reden gebruikt. Wonder heeft wel de eerste biest kunnen drinken, maar zo'n 3 uur later kwam er geen druppel meer uit. Bij paarden moet je idd 2 ml spuiten. 3 Jaar geleden toen mijn merrie een dood veulen had, gaf de DA aan dat de nageboorte een extra zetje nodig had, omdat de baarmoeder nu niet samentrok door het drinken van het veulen. Ook toen heb ik 2 ml gespoten en binnen 10 minuten was de nageboorte eraf.
Ik krijg het ook zo mee bij de DA en dat is dan niet omdat wij het voor de koeien nodig hebben, want ik zeg gewoon dat het voor het paard is, voor in de geboorte-emmer.

Alleen de naam voor een eventueel hengstveulen van Wiske heb ik al in gedachten, die blijft in de lijn van Suske en Wiske en begint dan met een J..... Het veulen zal ingeschreven worden bij het IHW en daar moet een hengst met de 1e letter van pa beginnen.
Voor Dana wil ik graag een merrienaam met een D en een hengstveulen moet weer met een W beginnen, maar daar heb ik vorig jaar al genoeg inspiratie voor gekregen. Voor het veulen van Claartje bedenken we wel iets leuks als de kleine er is. Meestal verander ik toch nog op het laatst.