Wel even een eye-opener voor ons: als je denkt dat je de voortekenen van je merrie kent (dit is haar 5e veulen bij ons), dan kunnen ze het alsnog helemaal anders doen haha! Normaal heeft ze altijd duidelijke voortekenen, maar deze keer niet haha. Hele avond een rustige merrie op de camera, uier was nog niet mega op z’n volste, speentjes nog niet gevuld, ze lekte nog geen melk en ze stond om 00.00 uur bij de laatste check rustig te eten.
00.30 uur is deze kleine man geboren Binnen een uur het checklijstje doorlopen en toen konden we weer naar bed Nu nog even een naam bedenken en hopelijk eind van de middag droog zodat ze de beentjes kunnen strekken buiten!
Het is dat je met 346 dagen het ergens een keer verwacht, maar anders hadden we deze geboorte gemist.
En idd... Hoe krijgt ze het voor elkaar. Ik hoop ervoor of erna, maar je zult zien dat ik er niet ben. Gelukkig goede backup op stal + een vriend die er meer op de wereld heeft geholpen dan ik heb gedaan.
Hier ondanks het vele lekken alles nog rustig. Heb gister avond even de Brix waarde gemeten die is 12. Dat zou voor biest slecht zijn. Eigenlijk gewone melk, tenminste als ik de koeien waarders er tegenaan leg. Paard moet ook minimaal 22 zijn toch? Iemand enig idee of dat nu al wat zegt? Anders moet ik zien dat ik wat opwaardeer spul in huis haal.