Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karelien schreef:Hier een heftig nachtje gehad. om 1 uur hebben we de merrie vastgehouden en heeft het veulen met hulp van ons gedronken bij de merrie. Hoopten dat het veulen nu zelf op zoek zou gaan, maar helaas deed ze dat niet. dus wilden we om 3 uur weer helpen maar toen we de stal inkwamen viel mijn merrie het veulen heel eng aan. ze stopte daar ook niet meer mee. toen het veulen maar in een andere stal gezet en de fles gegeven. Dus helaas is de koppelpoging niet gelukt.
Weet iemand of mijn merrie nu volgende jaar een eigen veulen ook zal aanvallen of die kans groot is. Wilde haar toch weer laten dekken.
chinou schreef:karelien schreef:Hier een heftig nachtje gehad. om 1 uur hebben we de merrie vastgehouden en heeft het veulen met hulp van ons gedronken bij de merrie. Hoopten dat het veulen nu zelf op zoek zou gaan, maar helaas deed ze dat niet. dus wilden we om 3 uur weer helpen maar toen we de stal inkwamen viel mijn merrie het veulen heel eng aan. ze stopte daar ook niet meer mee. toen het veulen maar in een andere stal gezet en de fles gegeven. Dus helaas is de koppelpoging niet gelukt.
Weet iemand of mijn merrie nu volgende jaar een eigen veulen ook zal aanvallen of die kans groot is. Wilde haar toch weer laten dekken.
Ik lees mee, maar wil even reageren.
Heb een hele slechte ervaring met een merrie die haar veulen niet accepteerde.
1e veulen van een merrie van onze buren werd na veel gedoe na bijna 2 maanden pas geaccepteerd. Aldoor een balk in de stal waar het veulen onderdoor kon en de merrie dus niet.
Is uiteindelijk wel goed gekomen.
2e veulen een paar jaar later is zeer heftig aangevallen na de geboorte, waarna de hele hals gehecht moest worden. De spieren etc lagen bloot. En verder ook allemaal bijtwonden.
Na een 1,5 week heeft de eigenaar toch het veulen erbij gezet, maar in de nacht helaas zo zwaar aangevallen dat het veulen ingeslapen moest worden.
Zeer heftig!
danamuts schreef:Hier nog steeds een merrie die gemiddeld 10x per nacht belt, uier kan niet voller meer, banden hangen op haar enkels... maar een veulen is er nog steeds niet.... geduld raakt nu aardig op![]()