[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:49

O, Marije, Daisy maakt het spannend! *\o/*

Evelien__ schreef:
Cynthia82 schreef:
Ik wil ook dat de eerste geboren wordt!!

Evelien, nog 110? Speel jij vals? :+ Domino loopt toch ietsje achter op Fi?
Nog 110 dagen klopt toch niet als ze 2 mei is uitgerekend?
Fi is 26 april uitgerekend en dat ik volgens mijn telefoon nog 111 dagen :)

Klopt, de 110 is gerekend op 25 april (ze is 25 mei 2016 gedekt), maar ze loopt inderdaad ietsje achter op Fi. (Officieel vandaag 225 dagen drachtig) :+

Ah, zo! Fiore is voor het laatst op 21 mei gedekt, dus het scheelt dan 4 dagen :)

Zo, suffie, dat is wel erg glad ja.. Ik ben benieuwd naar het weer, het zal hier wel weer meevallen, dat is meestal in het westen zo.

Lekker hoor, Marit, zo'n blije pony :)
Nadat Dais en Fi zijn verhuisd, wilde ik ze eerst een week laten wennen, dus niet het erf af. De week daarna had ik weinig tijd, toen ruim 2 weken ziek, afgelopen weeken Oud&Nieuw, dus ook geen goed plan om het erf af te gaan en nu met die Rhino denk ik dat het verstandiger is om de komende 4 weken ook niet het erf af te gaan. Wel erg jammer, want Dais wordt er ook zo blij van en met wandelen heb ik veel meer het idee dat ik echt wat samen met ze doe en contact met ze heb. Maar ja, liever wat minder contact en gezonde dieren dan een wandeling en kans op besmetting.

Ik ent nooit tegen Rhino. Het geeft weinig garanties en zeker als niet iedereen ent inderdaad.

Wat een knappe hengst, Crines! <3

Ik ben vandaag ook eindelijk weer bij Vie geweest! <3 Wat een lekker ding, ze kwam gelijk knuffelen en ze liep superbraaf mee aan het halster en reageert heel snel op hele lichte aanwijzingen. Veel gevoeliger dan die lompe zus van haar, maar eeehhh valk? :')

Afbeelding

O, en ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn stalnaam is geregistreerd!!! *\o/*
Nu nog wachten op het certificaat en mijn logo, dan 4 weken Vietnam en dan mag de baby komen! *\o/*

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:01

Dyonne schreef:
Wat een bijleespost, Aniek, respect!

Hier geen twijfels met een wild veulen en een merrie die er niet altijd blij mee is, haha.

Silvana, drukteschopper, vind je dat niet spannend op de harde ondergrond?

Nee hoor ik weet hoe ze is en je ziet dat ze echt heel bedaard draaft en gallopeert komt goed nat vind ik wel eng dan glijdt ze

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:39

mooney schreef:
De eerste keer is die van mij gesedeerd omdat ze zich al niet op haar best gedroeg, ik er niet bij was (als de kat van huis is... :') ) en ik wilde dat ze geen slechte eerste ervaring op zou doen. Dat ging heel goed.
De tweede keer (na het dekken) geen sedatie ivm dracht, maar toen zette de veearts er vrij onverwacht een type praam op die ze niet kende en daar flipte ze hem flink van (ze houdt niet van vreemden die aan haar neus zitten en dit was zo'n klem ipv touwtje, ze schrok zich te pletter). Toen heeft ze mij flink geraakt tijdens het steigeren, niet opzettelijk trouwens. Met het scannen zelf was ze toen wel braaf, maar heb er 2 maanden werk aan gehad totdat ik haar weer normaal kon benaderen bij het hoofd.

Nu heb ik ook wel een tutje eersteklas :')

@sblom: is het geen optie om het eerst van buitenaf proberen te scannen? Misschien wat minder spannend voor een groen paard. 2,5 is natuurlijk wel aan de jonge kant voor een veulen, dat zou ik dan toch wel zeker willen weten.
Ze komt zeker bij die vrijepaarden stal weg? Komen leuke dieren vandaan, maar ik vind het niet zo netjes dat er vaker 2,5 jarige mogelijk drachtige merries verkocht worden. Vorig jaar kwam er ook een drachtige jonge merrie daarvandaan in het DBT volgens mij.

Ja klopt ze komt bij vrije paarden vandaan en ik ben erg blij met haar. ZE is best relaxed en leert snel. 2,5 is idd jong voor mogelijke dracht , het weerhield me niet om haar te kiezen. Laat de natuur dan maar zijn gang gaan. Ik ben natuurlijk wel huiverig voor slechte ervaringen opdoen. Veearts heeft haar nagekeken toen ze er net was en hebben we besloten niet op te voelen en dan in februari te kijken. Ik heb gevraagd naar scannen via de buik, dan kan niet zei de veearts. Andere ervaringen zijn welkom. :D
Ik denk wel echt dat ze drachtig is aan dr buiken te zien en voelen.

Mimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:57

Allemaggies wat veel post hier! top!
Ik ben zelf niet zo heel erg veel aanwezig, maar vind het altijd ontzettend leuk om de vorderingen bij iedereen te zien/lezen.

Mijn "kleine meid" Ivy is drachtig van Bubalu VDL.
Ivy is 3,5jr en net enkele weken onder het zadel (heb haar zelf gefokt, als opvolger van mijn oudere lieverd). Ze is een CADEAUTJE! Alles wat je met haar doet, vind ze heerlijk. Aandacht verslaaaaafd en een waanzinnige knuffelkont en gangen om van te smullen.
We hebben haar buik al regelmatig zien en voelen bewegen. Maar nu begint het dus....
Op de foto (ik weet het... t is niet de meest duidelijke foto) is ze ruim 6 maanden drachtig. Een andere merrie op stal is 2 weken eerder uitgerekend en echt veel duidelijker dik aan het worden.
Laatste 2 weken vind ik Ivy haar veulen ook zo stilletjes. Getver wat wordt ik hier toch altijd onrustig van.
Toen Ivy in de buik van Aglona zat heeft ze ook zo'n stille periode gehad.... Maar toch.... ik vind het altijd prettig als ik ze zie bewegen hoor!

Iedereen heel veel succes met de bolle buikjes! *\o/*

Afbeelding

Caesar

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 09:22

Brrrr... zoals het nu blijft heeft alles vandaag een staldag. Om naar de weilanden te lopen moet ik een stukje erf over maar dat is nu onbegaanbaar. Nog nooit zo gehad. Normaal strooi ik altijd wel bij de uitloop van de stallen en redden ze zich wel als ze opletten maar dit ga ik niet gokken. Gelukkig maar 1 dagje.. veel ongelukken gebeurd las ik al op het nieuws.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:02

Hier lopen ze gewoon buiten. Maar eigenlijk ook niet glad. Anders ook geen probleem, ze zijn het gewend omdat ze altijd buiten lopen en passen zich wel aan.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:17

Hier loopt wel alles buiten, het is inderdaad erg glad. Zie ook geen auto's op de weg rijden. Daarnaast heeft het ook flink gesneeuwd en is het nu aan het ijzelen door van die vieze motregen.
Paarden lopen wel buiten, ze passen zich snel aan en ik heb ze ook nog geen poging tot rennen zien doen.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 11:48

Hier met scannen/opvoelen ook geen probleem. Ze vond het wel prima.

Mimmetje, leuk paard! Die van mij is ook niet zo dik hoor.

Gefeliciteerd met je stalnaam Cynthia!

Daisy, Leuk dat je straks twee veulentje hebt op stal. Kunnen ze mooi samen opgroeien.

Syllie, hmm die van mij is toch echt niet zo dik als die van jou.

Foto van gister op 272 dagen dracht
Afbeelding

Veulen is nu af en toe goed actief, echt leuk om te zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:11

Lucy vindt het ook niet fijn, de eerste keer was ze best lastig, maar met praam erop ging het prima, dus nu doen we dat als de veearts hier thuis komt met praam/. bij de hengstenhouder in de opvoelbox lukte het ook wel eens zonder.

t is inderdaad wit hier, ik ga zo eens kijken of het lukt om ze veilig buiten te krijgen.

Mooie buikjes komen voorbij! leuk hoor.

Mimmetje, wat een leuk paard!! mooi is ze! hoop je op een zwart veulen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:43

Liaan, knappe merrie!!

Hier heeft het flink geijzeld en daarna nog wat gesneeuwd, het is echt spiegelglad!!
De paardjes passen zich wel aan dus die lopen gewoon buiten. Maar de hengsten laat ik wel op de paddock vandaag (die lopen overdag normaal op een stukje wei wat kapot gelopen is dus dat vind ik veel te oneffen nu met die sneeuw er op...)

Eens zien hoe ik het voer naar de wei ga brengen met de auto vandaag.... :') had ik het nou gister maar gedaan :o

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:23

Nee Liaan, maar Harmony heeft ook lang niet zoveel gedaan als die van jou, dat scheelt toch.
En ze heeft een zuchtplaat onder op haar buik, dat tekend natuurlijk ook ;).
Wees blij, des te eerder Is ze na de bevalling weer in model :P

Gladheid lijkt hier wel mee te vallen

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:50

Mooi foto's hoor. @Liaan is het haar eerste veulen?
Ik zal straks foto's van Noor haar buik maken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:44

Het schiet echt al enorm op bij de meesten.

Nog maar even en dan zijn de eerste veulens er alweer,ben er wel erg benieuwd naar.

Er is er hier in het topic elk jaar weer 1 die er echt uit springt.

Gisteren heb ik pepper gependeld,er kwam weer uit dat het een merrie zou zijn.
Ben wel benieuwd of het weer klopt.

Hier is het ook glad,de merries staan wel in de wei maar heb de jaarlingen maar lekker binnen gehouden.

Zelf moest ik vanmorgen nog sporten en op zich ging dat prima met de fiets op weg.
Toen ik bijna thuis was (50 meter van het erf verwijderd) was het best glad op dat punt dus bedacht me dat ik de rest beter ff kon lopen.

Net toen ik wilde afstappen ging ik toch nog onderuit.

Grote dikke blauwe plek op mijn heup nu,erg pijnlijk.

Pepper is nu 270 dagen drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:01

Ik moet nog steeds pendelen, maar vergeet steeds een spijker mee te nemen.

Wat bedoel je met 1 die er echt uitspringt?

Ben je je niet te erg bezeerd?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:18

1 die echt opvalt,ze zijn allemaal mooi en leuk natuurlijk maar heb er altijd wel 1 bij zitten waar ik echt het "wauw" gevoel bij heb.

Nou mijn heup doet me goed zeer merk ik nu,lopen gaat wat moeizaam.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:45

Ohh mbt de veulens bedoel je.

Ooh je zal best beurs en stijf zijn.
Meestal is lopen dan wel goed, hou het maar goed in de gaten

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 15:56

Hier was alles nog wit, maar gelukkig niet glad meer.
Bjalla stond lekker met haar vriendinnetje te eten, dat gaat de hele dag door. Ze zit nu op ongeveer 220 dagen.

Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:00

Bij ons staan de paardjes ook nog gewoon lekker buiten op de paddock, ze mochten ook nog even op de wei... Nou ze gingen helemaal uit hun dak ! IJslanders en sneeuw is natuurlijk echt de combi !! Alleen de dikke dame vond dat dat energieverspilling was dus die ging er maar bij liggen :=
Zo ziet een babybult eruit:
Afbeelding

Ik ben heel erg benieuwd naar alle veulentjes, dit is pas mijn eerste jaar in het topic en ik moet zeggen; Hartstikke gezellig met jullie allemaal !! +:)+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:02

Goed zo :) voor mij ook eerste jaar, al heb ik vorig jaar wel meegelezen

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:19

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:21

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:33

Misschien dat ik met mijn neus kijk en daarom ook bij die van mij niks zie, maar ik zie het op dat filmpje ook niet hahha.
Sorry

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:48

Sblom, ja is inderdaad haar eerste veulen

Syllie, haha daar heb je gelijk in. Moet er ook even bij zeggen dat ze normaal ook heel rank is hoor

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 19:25

inowa schreef:
Er is er hier in het topic elk jaar weer 1 die er echt uit springt.

Wat bedoel je? Eén veulen die er echt uitspringt?
Dat vallen zal je altijd zien, zo dichtbij huis ;) Hopelijk is de pijn snel weg!

Bolle Pepper :)

O, ik zie dat Silly dezelfde vraag stelt :)

Ik ging net met een vriendin naar een ruitersportzaak. Voor haar welteverstaan...

https://www.horseshopinternational.nl/v ... lecht.html

Dus die ligt hier nu te wachten, in het bruin. Naast die 7 andere :+

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 20:17

Ginger 7 maand drachtig ! Zie er niks van :')

Afbeelding