Hier weer vorderingen. Krijg nu echt "hallo Baasje" schopjes van Beebje, als ik Bries en Beeb gedag zeg uier is wéér gegroeid heb vandaag Briesje haar staart ingevlochten. Weer heerlijk een paar uur getutteld met mn knollekes. Briesje is nu 301 dagen drachtig..
teef is chin. naakt x maltezer en vader is chihuahua
paard89
Geplaatst: 11-03-13 00:19
Even een update van hier. Ik zal later even alles bijlezen.
Heb sinds gisteren dat mijn merrie wat "gas"koliekerig is. (veel geluid in buik en veel beweging veulen).
Ze wou gisteren niet eten, later wel. Maar nu komt het... de merrie heeft elke keer witte druppels aan de spenen van het uier hangen. Ze is nog maar 8 maand drachtig, dus een veulen mag/kan voorlopig niet komen
Heb gisteren even contact gehad met de DA, hij zei dat het opzich weinig kon voorstellen en dat, omdat het een ervaren merrie is de melkproductie al op gang kan komen. Maar hij zou de temperatuur in de gaten houden en kijken of ze ook vloeit van achteren. Uier is niet gevuld en spenen ook niet. Temperatuur is normaal.
Ik temperatuur haar nu, was net 38.0 (normaal meestal 37.6 tot 37.8) Ze toont niet meer koliekerig zoals gisteren en eet weer goed. Maar ben zo bang dat er wat mis is met het veulen
Iemand idee wat het kan zijn? Ik vind het wel raar dat er af en toe druppels onder hangen. Vooral als ze langere tijd op stal heeft gestaan. Ze druppelt niet continu. Maar vanmorgen was het opgedroogd, en nu kom ik net om af te voeren en heeft ze ook weer twee druppeltjes. Aan beide tepels.
Ze is 4 maand geleden bij het veulen weggegaan en heeft toen nog lang veel melk gegeven.
Foss
Geplaatst: 11-03-13 00:22
Hoop dat het goed komt had laatst een merrie van iemand die ik ken ook alleen heeft die het veulen vergooid.
polleman
Geplaatst: 11-03-13 00:31
Mexxuna fijn dat je nu gevonden hebt wat je zoekt!!
Diannem wat heeft jou paard al een uiers pfff
Sa pups wat leuk!!!
Paard89 bonita had dat met 9 maanden ook. Gebeurd wel vaker zij mijn dierenarts de melk klieren gaan werken Maar soms kan het ook anders zijn bij twijfel je dierenarts bellen
Polleman: Pff dat stelt me toch weer een beetje gerust. Ik hoop dat het allemaal goed is met het veulen en dat het gewoon vervelend heeft gelegen gisteren.
Paard89 mijn merrie heeft denk ik een maand geleden ook opeens gedruppeld (op 7,5 maand) dit heeft een paar dagen geduurd en toen was t weer weg. Uier is af en aan iets meer gevuld en weer dunner. Eten doet ze altijd wel goed, bodemloze biobak dat ze is.
Mexxuna fijn dat je een keuze hebt kunnen maken! Succes met de verhuizing! Diannem mooi uier al!! SA krijgt puppies!!! Leuk zeg! Owjeej whisper is onrustig!! En en en en?
Ik heb in april een clinic van Marlies van Baalen, heb er super veel zin in! Ben als kind altijd "fan" geweest van Coby en Ferro, en nu krijg ik de gelegenheid om 3 kwartier te lessen bij Marlies, echt té leuk!