Whow Kitzbi, die is snel weer in vorm! Mijn merrie had echt nog wel een paar dagen een bolle buik eronder hangen. Mijn kanjer zijn eerste hooisprietjes En gewoon een mooie foto
En ik duim voor iedereen mee dat er maar gezonde veulens geboren gaan worden de komende tijd!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-03-12 14:15
Muzefee, gefeliciteerd met je mijlpaal!
Bonnelover, ik reken 340 dagen vanaf eisprongdatum, en weet dat ze daar ook nog net over heen gaat in deze tijd van het jaar (begin mei uitgerekend). Later in het jaar is de draagtijd wat korter. In mijn geval is het dus vanaf inseminatiedatum 341 dagen geteld, omdat de eisprong een dag na inseminatie plaats heeft gevonden.
Whow Kitzbi zit echt weer strak in het pak. En dat knielen van Kate... goede manier om grasjes te eten...
Ik rekende altijd met 340 dagen. En alle merries kwamen minimaal 5 dagen te vroeg. Dus dit jaar voor het eerst gerekend met 335 dagen (11 maanden dus).
Haha je zult zien dat dat de goden verzoeken is en mijn dames stijf alles binnen houden en minimaal wachten tot dag 340. Ach dat geeft ook niks. Ik ga niet echt uit van de datum maar van de voortekenen die zich hopelijk toch wel aandienen.
Amia schijnt echt snel te zijn zonder duidelijke voortekenen, dus ik ben heel benieuwd of ik erbij ga zijn. Ze komen onder camerabewaking en ik ben zo goed als de hele dag thuis.
Muzefee gefeliciteerd met je mijlpaal! Ik zag trouwens dat je in het Bokt Buletin stond met Heaven
Huh? *gaat snel kijken*
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 20-03-12 16:25
O ja, dat wist ik natuurlijk, wilde je het nog vertellen maar ben het vergeten....kon het natuurlijk niet te vroeg vertellen. En alles wat ik langer dan 2 dagen moet onthouden wordt vergeten.