Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crazy_funky schreef:hallo!
ik heb even een vraagje aangezien hier best ervaren mensen zitten..
bij mij op stal staat er een drachtige shet die was 15 mei 11 maanden.. nou heeft ze veel vocht voor dr uier, maar dr uier zelf is niets..
tijdje geleden kwamen er wel druppels melk uit maar ook toen had ze geen uier, kan zijn dat dat komt omdat ze vaker een veulen heeft gehad?
nou moet er nu dus wel steeds iemand bij zijn, of we moeten haar goed in de gaten houden omdat zij zelf niet het vlies kapot maakt als het veulen er is, zo zijn er al 2 veulens dood gegaan..
maar nu elke keer als we in de avond weg willen gaan (en er niets aan de hand blijkt te zijn) gaat ze ineens liggen en persen en kreunen enzo.. alsof het er aan komt..
maar er gebeurd verder niets.
dit gaat bijna elke avond zo..
overdags is er niets aan de hand, eet gewoon poept gewoon.. is dol op aandacht, gaat de wei op..
is dat normaal, of verschilt dat per merrie dat dat wel eens voorkomt dat ze bijna elke nacht zo gaat doen alsof het komt?
fokfanaat schreef:dan is die van jou slimmer vdan die van mij, heb er nog nooit een gedaan die de hele bui binnen gaat staan.
JoyceA schreef:Hoe lang kan/mag je rijden met het veulen in de bak er bij? Ivm dat het niet te veel wordt voor het veulen. Het scheiden gaat hier nl niet heel erg goed, het veulen is op zich wel rustig in de stal, maar de merrie word zo ontzettend fel en sterk en blijft maar rennen. Durf er zo echt niet op te gaan.
inowa schreef:wel erg fijn....
gisteren heeft dat nieuwe meisje winoa voor het eerst gereden.
gaat echt super en krijgt winoa ook zo mooi nageeflijk..
ik heb overigens het setje voor pepper binnen,hellas is het dekje te klein en het oornetje te groot
het oornetje word wel vermaakt zodat die wel past,pepper is net een muildier zo haha
dekje eens iets anders op zien te vinden.
ander dekje met zelfde kleur kopen ofzo
(zadel ligt er voor de show op,er is niet gereden...hij ligt te ver naar voor)