[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:58

Ok! :)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:18

Dustinlover: 3 of 4 weken van tevoren verhuizen kan, je kunt ook uit voorzorg het veulen een veulenprik laten geven. Buiten bevallen is geen probleem, zeker in juni niet, maar je bedoelt dat je er dan niet bent ivm die stage? Maar haar 3 weken van tevoren op het stageadres of daar in de buurt zetten is ook weer zo iets, want dan moet je de 50 km daar naartoe?
Quintus: oxytocine zorgt ervoor dat de baarmoeder samentrekt, zodat de nageboorte, of na het spoelen het vocht, uitgedreven wordt. Je spuit het idd gewoon in de hals.

Edit: PVD was me al voor :)

Ik dacht dus ook dat je het niet op voorhand meekreeg, we krijgen na spoelen altijd 3 gevulde spuitjes, geen flesje. Maar ik kan het vragen natuurlijk, met Hes was het wel makkelijk geweest, toen moest de DA s nachts 2 keer komen, 1 keer voor dat spuitje en nog een keer toen het dus niet werkte (zat zo vast als een huis, die moest echt gepeld worden)

Draakje: ik vind ze wel apart! En Avelyn of Ivannah wordt Avy [Eevie] en Iva (en met de tijd wrs weer iets heel anders, mijn Lita heet bijv Pietje :D )

Was Sylke vorig jaar ook zo naar de andere paarden? Er gaat een bokt theorie rond dat lief naar mensen en boos naar andere paarden een merrieveulen is ;)

Frenia: Dat gesticht moet dan wel maar even wachten tot de veulens er allemaal zijn ;) :D

Ik vind het juist mooi om te lezen hoe jij al vantevoren hele ideeën hebt bij de veulens. Ik heb dat dus echt niet, ook bewust niet eigenlijk, beetje uit bijgeloof, niet teveel mee bezig zijn tot het er echt is :o

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:26

Ik bedenk ook pas namen als de veulens er zijn. Vaak schiet je bij het zien van het veulen vanzelf leuke namen te binnen :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:29

nee vorig jaar was ze naar de anderen ook lief, maar het is pas de laatste tijd, en vorig jaar was ze nu al niet meer drachtig, dus lastig :P merrie veulen zou leuk zijn, is gewoon wat makkelijker, kan je overal bij zetten, hengsten veulen is ook leuk, maar minder makkelijk :)
en avelyn kan inderdaad net zo goed lyn worden :P inderdaad. we hadden ooit een merrie, die hete no limit, werd nootje, en toen hazelnoot :P (gewoon omdat ze vrij lomp was :P)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:57

even over die bokt theorie: lief naar mensen, boos naar andere paarden = merrie.
Hoe zit het dan met de merrie die boos naar mensen en andere paarden zijn? Wordt dat dan een hengstje?

Zijn ook nog weer de theorieetjes dat een druk veulen een hengstje zou zijn en een rustig een merrietje.

mmm dan wordt dat van iggy zeker een hermafrodietje of zo. 8-) ...rustig veulen maar madam is kattig naar alles wat leeft (koste vanochtend de kat nog bijna het leven, tom doet altijd even een plasje in/naast de paddock en dat was niet de bedoeling volgens madam, echt met open mond scheurde ze er opaf..))

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:58

Iemand van jullie die Podo-Lac van Pavo bijvoert ??
sarah krijgt 1 handje per dag.
ben benieuwd naar de ervaringen daarmee ?
men zegt dat het beter is vh veulen, melkproductie,
tegen ocd en v betere uitdrijving nageboorte.
*of had ik dit nu al eerder gevraagd...?

Grjtss

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:00

draakje: De moeder van mijn 3 jarige heet Unlimited Star, dat werd Limit ondanks dat dat dus precies het tegenovergestelde betekende :) Maar goed dat die merrie niet langer gebleven is, anders was Limit vast Mietje geworden :D

Merrienamen zijn hier zoals altijd al bij voorbaat bekend, dit jaar zou een merrieveulen uit een -ona extra mooi zijn, dan kan ze heten naar de merrie waar het allemaal mee begonnen is, Epona.
Voor een hengstje bij Doortje heb ik een Lord of the Rings naam die past, een merrietje wordt Edorine en een hengstje E..... (hij is goed te doen voor de fans en niet hardop gokken hier he ;) )

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:03

Ik heb me vorig jaar suf gezocht naar een leuke naam met een D!

Wilde, hoewel ik geen KWPN heb, wel graag die lettergeving aanhouden zodat ik de leeftijd altijd makkelijk kon terugrekenen. Kon niets leuks bedenken dus het werd Just-A-Survivor (vanwege de voorgeschiedenis, en herleid naar vader Justice HR), maar wat werd uiteindelijk, na verloop van weken de roepnaam.... Drakensteyn, kortweg Draak ;) :D .
Zo zie je maar...... de naam komt vanzelf :P .

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:12

Hallo, ik meld me ook weer aan in dit topic
Het is januari en veulenkriebels komen weer! Zag dat de eerste merries al over tijd zijn? (of lees ik over het eerste veulentje heen?)
Sammartina is drachtig van Dramatic en 18 april uitgerekend.... Ze is nu echt al overdreven dik, haha.
Dit zal haar derde veulentje alweer worden. Donadini, het veulentje is de volle zus van de nieuwe crack dus ben erg benieuwd of ze op elkaar gaan lijken.... Hoop stiekem dat het nieuwe veulentje zwart wordt naar de papa, anders houden we ze straks helemaal niet meer uitelkaar!

Naam voor hengstje hebben we al, merrie nog ni, elk jaar weer moeilijk!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:14

Jongens ik mis nog een hele hoop inseminatie datums!!!!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:16

ja nicole, dat is niet eerlijk, dat we niet mogen raden onze fret heet zo, min - de j :P

Goofke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:38

ik begin nu te twijfelen wanneer ze voor het laatst geinsimineerd is en dus ook wanneer ze uitgerekend is.....
ga het nog even goed nazoeken voor je pvd!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 15:38

Iris vandaag op dag 240 !! een mijlpaal dus ;-)

Ik zoek nog geen namen ,komt me pas op als ze eruit zijn.
En mijn dames kennende moet ik het ene jaar bijna allemaal merrienamen zoekn en het andere jaar bijna allemaal hengstennamen.....van dit laatste wil ik echt gespaard blijven dit jaar ;-)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:07

Frenia wordt mishandeld door Angel. _O- Arme merrie, het is ook wat, al die hormonen. ;)

BelgenGek: Hier krijgen de merrie's ook Pavo, doen ze het goed op. :j

Namen: Ik heb ze nog niet.. Maar ik ga dit jaar wel vantevoren verzinnen. Normaal doe ik dat niet echt. Ik had de laatste jaren gewoon een paar keuzes. Maar afgelopen zomer hadden we echt geen inspiratie, ik vond het de normaal zo blije eerste geboortedagen een beetje verpesten; het verplicht op zoek moeten naar een naam. :o Dus dit jaar ga ik maar even wat knopen doorhakken van te voren. _O-

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:10

_Marlijn schreef:
Namen: Ik heb ze nog niet.. Maar ik ga dit jaar wel vantevoren verzinnen. Normaal doe ik dat niet echt. Ik had de laatste jaren gewoon een paar keuzes. Maar afgelopen zomer hadden we echt geen inspiratie, ik vond het de normaal zo blije eerste geboortedagen een beetje verpesten; het verplicht op zoek moeten naar een naam. :o Dus dit jaar ga ik maar even wat knopen doorhakken van te voren. _O-

Oh ja, al die mensen die om de 5 minuten vragen of je al een naam hebt :') Erg irritant :j
Misschien is het idd wel handig om wat op voorraad te hebben...

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:42

ook hier nog steeds geen namen bedacht.
En aan de kids hoef ik het ook niet te vragen die komen met de gekste namen aan :roll:

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:10

MarijeR schreef:
Oh ja, al die mensen die om de 5 minuten vragen of je al een naam hebt :') Erg irritant :j

Wie bedenkt de naam voor het veulen van mijn merrie? Jij of ik? :D :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:11

potverdikkie schreef:
Jongens ik mis nog een hele hoop inseminatie datums!!!!!!

Ik zou heel graag een datum willen doorgeven maar helaas, ik weet de precieze dekdatum van igora niet.
Van folie vorig jaar wel
gedekt op 25 april en 27 april 2007
geboren 15 maart 2008

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:14

FennekeR schreef:
MarijeR schreef:

Wie bedenkt de naam voor het veulen van mijn merrie? Jij of ik? :D :D

Ik.
Ik ben ook degene die het papierwerk doet en heb dus het laatste woord _O-
Maar ideeën zijn welkom hoor :*

Ik heb inmiddels al een hele lijst in een paar minuten :oo
Snuffelen op studbook online helpt goed :D

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:27

Ok Marije dat is duidelijk. :D :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:32

:=

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:33

Kan iemand mij dan ook helpen met wat leuke namen? Ook ik ben vandaag aan m'n lijst begonnen (verveelde me) maar het is alweer lastig zat..

Voor Kyra's veulen
Merrienaam met K (Komt Amazing voor)
Hengstennaam met St (Dat is pas moeilijk)

Pauks veulen
Merrienaam zonder beginletter
(Komt ook wel Amazing voor)
Hengstennaam met A

Alonna's veulen
Merrienaam met A
Hengstennaam met N

Iemand nog inspiratie?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:36

Pauk: Hengstennaam met St daar kun je alles van maken als je St. doet, dus Saint nog-wat, plak daar willekeurig welke leuke naam

(zul je net zien dat het een klein bandietje is :D )

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:40

KootMiraDrum schreef:
:=

Ja toch? :D :D

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 17:48

:j :j :j