Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Milly_ schreef:pfff hier echt moeilijke merrie hoor, gaat ze liggen puffen/kreunen door weeen, staat ze op, en vliegt onmiddelijk naar het hooialsof er niets gebeurd is
Venna schreef:Milly_ schreef:pfff hier echt moeilijke merrie hoor, gaat ze liggen puffen/kreunen door weeen, staat ze op, en vliegt onmiddelijk naar het hooialsof er niets gebeurd is
ik heb dat bij venna ook gehad, woensdag. En dan ben je teleurgesteld dat het er niets is uitgekomen.merries
SunnyRainbow schreef:Zo, daar ben ik weer, een paar daagjes niet op internet geweest.
Ik ga zo even bijlezen, maar heb voor nu alvast een vraagje:
Áfram is nu 6 weken oud, hij loopt al 4 a 5 weken vrij netjes mee aan een lang touw.
De laatste week knoop ik hem aan een singeltje aan zijn moeder voor het meelopen omdat hij af en toe bijvoorbeeld niet door de modder wil lopen en dan gaat hij in de skistand/hangen en hij wordt mij onderhand bijna te sterk om hem daarin goed te kunnen corrigeren.
Dus aan zijn moeder vast en dit ging vrij goed, hij ging nog wel hangen op stukjes die hij niet wilde lopen maar over het algemeen liep hij echt netjes mee.
Nu is hij de laatste dagen bijna het hele stuk naar de wei aan het tegenstribbelen/hangen, en vanochtend knapte er dus iets in zijn veulenhalster, nu zat hij nog vast maar toch..
Hoe los ik dit op? Gewoon vol blijven houden en hem maar laten hangen terwijl we doorlopen?
Ik wil ook niet dat hij die verzetspieren enorm gaat ontwikkelen...
Los meelopen is ook geen optie want hij gaat de andere kant op..
Ik ben altijd in mijn eentje en heb dus geen aandrijfhulpje...
Help!!
Myrdal schreef:Venna schreef:ik heb dat bij venna ook gehad, woensdag. En dan ben je teleurgesteld dat het er niets is uitgekomen.merries
Haha en Tes had dat dinsdag en daar is tot nu toe ook nog niets uit komen rollen...
Sjoert schreef:* leest dit met enige verbazing. 6 weken oud en dan nu al moeilijk? Hoe groot is ie?
Euhm.. ik zou hem zelf niet aan zn moeder binden.
Als hij niet wil lopen, zou ik een stukje terug gaan(zodat je achter hem staat...!) en hem dan een lichte tik geven dat ie voorwaarts moet. Dan leert ie het wel af.
Raya schreef:Ik heb Lygna pas mee leren lopen toen ze een half jaar was en ze at toen ook al brokken. Ik nam een emmer met brok en daar liep ze zo achteraanMaar ik zou het met twee mensen even oefenen maakt het toch een stuk makkelijker.
ShamalArabs schreef:6 weken is nog niet zo oud...ik pak de merrie links, het hoofd van het veulen links kort aan het touw (dus kort vasthouden 2 touwen in 1 hand, kan alleen als de merrie aan lang touw braaf meeloopt zonder te donderen, evt. touw iets langer en hand op/om de borst van het veulen) en dan met rechts pak ik de staart, zet het veulen dus overdwars neer en duw hem zo vooruit met mijn bovenbenen en buik, hij moet dan dus zijwaarts lopen (of glijden, want dat doe ik niet zachtzinnig). Meestal is 1x voldoende, soms 2x als ze echt eigenwijs zijn. Gewoon even laten zien dat je de baas bent, hoe jong ze nog zijn, proberen doen ze al heel snel...
Nicole288 schreef:Sjoert: Maakte ze het spannend? Proefdraaien?