[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:30

pfff hier echt moeilijke merrie hoor, gaat ze liggen puffen/kreunen door weeen, staat ze op, en vliegt onmiddelijk naar het hooi Clownalsof er niets gebeurd is

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:42

Myrdal en Milly: Hopelijk laten ze jullie niet lang meer wachten! Ach gut

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:46

even een update over cacharel!!

gisteren avond hingen er al kleine kristalletjes aan haar tepels, en toen ik vanmorgen op stal kwam zaten heel haar achterbenen onder de aangekoekte melk! heb haar nog even laten lopen aan de longe en toen ik haar ging wassen spoot de melk er gewoon uit! nu staat ze ook een beetje te druppelen op stal!

goed teken toch? ik hoop zo op vanavond Cool

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:47

Milly_ schreef:
pfff hier echt moeilijke merrie hoor, gaat ze liggen puffen/kreunen door weeen, staat ze op, en vliegt onmiddelijk naar het hooi Clownalsof er niets gebeurd is

ik heb dat bij venna ook gehad, woensdag. En dan ben je teleurgesteld dat het er niets is uitgekomen. Nors opkijken merries Rolleyes

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:56

Venna schreef:
Milly_ schreef:

ik heb dat bij venna ook gehad, woensdag. En dan ben je teleurgesteld dat het er niets is uitgekomen. Nors opkijken merries Rolleyes

Haha en Tes had dat dinsdag en daar is tot nu toe ook nog niets uit komen rollen...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:04

SunnyRainbow schreef:
Zo, daar ben ik weer, een paar daagjes niet op internet geweest.
Ik ga zo even bijlezen, maar heb voor nu alvast een vraagje:

Áfram is nu 6 weken oud, hij loopt al 4 a 5 weken vrij netjes mee aan een lang touw.
De laatste week knoop ik hem aan een singeltje aan zijn moeder voor het meelopen omdat hij af en toe bijvoorbeeld niet door de modder wil lopen en dan gaat hij in de skistand/hangen en hij wordt mij onderhand bijna te sterk om hem daarin goed te kunnen corrigeren.

Dus aan zijn moeder vast en dit ging vrij goed, hij ging nog wel hangen op stukjes die hij niet wilde lopen maar over het algemeen liep hij echt netjes mee.

Nu is hij de laatste dagen bijna het hele stuk naar de wei aan het tegenstribbelen/hangen, en vanochtend knapte er dus iets in zijn veulenhalster, nu zat hij nog vast maar toch..
Hoe los ik dit op? Gewoon vol blijven houden en hem maar laten hangen terwijl we doorlopen?
Ik wil ook niet dat hij die verzetspieren enorm gaat ontwikkelen...
Los meelopen is ook geen optie want hij gaat de andere kant op..

Ik ben altijd in mijn eentje en heb dus geen aandrijfhulpje...

Help!!

* leest dit met enige verbazing. 6 weken oud en dan nu al moeilijk? Hoe groot is ie? Haha!

Euhm.. ik zou hem zelf niet aan zn moeder binden.

Als hij niet wil lopen, zou ik een stukje terug gaan(zodat je achter hem staat...!) en hem dan een lichte tik geven dat ie voorwaarts moet. Dan leert ie het wel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 15:06

Je ene arm om zijn billen, andere arm het halstertje vast en duwen maar Haha!

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:53

Ik heb Lygna pas mee leren lopen toen ze een half jaar was en ze at toen ook al brokken. Ik nam een emmer met brok en daar liep ze zo achteraan Knipoog Maar ik zou het met twee mensen even oefenen maakt het toch een stuk makkelijker.

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 17:15

ik neem de kleine ook al mee aan het halster, maar doen dan een zacht touw om haar borst en een achter haar bips langs, dan hoef ik niet aan haar halster te trekken..
Als ze niet naar voren wil geef ik druk op het touw achterlangs waardoor ze dus een soort duwtje krijgt. Als ze te hard wil kan ik haar wat tegenhouden met het touw voor haar borst langs.. werkt bij mij erg goed!

Noesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:05

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:06

Myrdal schreef:
Venna schreef:

Haha en Tes had dat dinsdag en daar is tot nu toe ook nog niets uit komen rollen...

jullie maken me wel erg wanhopig Tong uitsteken

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:09

@Judith: En??????

@Milly, ach, wie weet vannacht Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:12

ik hoop het Tong uitsteken
Bij jou zou het nu toch ook moeten komen toch? op hoeveel dagen zit ze?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:14

Tes zit vandaag op dag 344.

Trouwens, weet iemand hier hoelang de broedtijd van een kip is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:15

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:44, in het totaal 4 keer bewerkt

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:15

hahaha nee, geen idee Clown waarom?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:27

Gefeliciteerd Judith met deze kleine grote man. Ben benieuwd naar de foto's en de naam!

@Milly, we hebben een broedende kip en nu was ik nieuwsgierig hoelang dat gaat duren Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:30

Stoere: Wat een enorm schattige foto’s Lovers

Rockey: Wat een brave merrie zeg, maar 3 keer vals alarm in 3 weken tijd, ben blij dat ik het bij die merries hier niet zo vroeg al omgedaan had, dan had ik kunnen blijven lopen Lachen

Dana: Wow, wat een verschil in die paar dagen Wow!

Sjoert: Maakte ze het spannend? Proefdraaien?

Ozzyke: Hm, dat uiertje is idd minder vol zo te zien Ach gut

TabeR: Leuk cadeau zo’n fotoschoot!

Judith: Gefeliciteerd! Staand bevallen, wat een sneaky merrie, maar goed dat ze het net gezien had!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:39

Ozzyke: hier hetzelfde, ben benieuwd of dat iets te betekenen heeft?

SR: ik heb nog geen idee, heb nog geen veulen!

milly: het is behoorlik spannend bi jou! ben benieuwd wanneer het komt!

Judith: jaaaa! GEFELICITEERD!!! snel foto's plaatsen he! ben benieuwd.

pfff ik wordt gek van mezelf en het wachten, Ravita schiet niet op ze heeft geen verandering het staat nu echt even stil. uier veranderd ook niet.

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:45

Sjoert schreef:
* leest dit met enige verbazing. 6 weken oud en dan nu al moeilijk? Hoe groot is ie? Haha!

Euhm.. ik zou hem zelf niet aan zn moeder binden.

Als hij niet wil lopen, zou ik een stukje terug gaan(zodat je achter hem staat...!) en hem dan een lichte tik geven dat ie voorwaarts moet. Dan leert ie het wel af.

Dank je wel voor je reactie Knipoog
hij is 1,5 maand oud, maar hij is al erg groot, fors en daarbij voor zijn leeftijd al behoorlijk sterk. (ja, al is het 'maar' een ijslanderveulentje)
Wat ik bedoel is dat hij als hij gaat hangen bijna sterker wordt als mij ondertussen, daarom heb ik hem aan mama vastgebonden zodat hij het niet gaat winnen, het is er een die, als je hem 1 vinger geeft, hij je hele lichaam neemt.. donders slim.
Maar als hij niet zijn gewicht in de strijd gooit is hij natuurlijk makkelijker te bewerken en hij leert ook supersnel.

Het is een braaf en eerlijk veulen, hij is absoluut niet moeilijk, en hij liep tot voor kort heel netjes mee, zowel aangebonden aan mama, als aan een lang touw.
Maar nu begint hij dus te klieren als hij bijv. door een iets modderig stukje moet lopen.

Raya schreef:
Ik heb Lygna pas mee leren lopen toen ze een half jaar was en ze at toen ook al brokken. Ik nam een emmer met brok en daar liep ze zo achteraan Knipoog Maar ik zou het met twee mensen even oefenen maakt het toch een stuk makkelijker.

Ik hou niet van lokken met brokken Knipoog Zeker niet bij een ijslander, maar dat is persoonlijk natuurlijk Knipoog
Mijn ervaring is dat ze daar al gauw lastig/brutaal van worden.
Het punt is dat hij zowiezo 2 keer per dag netjes mee moet lopen, naar de wei en naar de stal. en dat is zo'n 300 meter per keer, een flink eind dus...
En nog een probleem is dat ik echt geen helper heb.. of er moet toevallig iemand op stal aanwezig zijn.

ShamalArabs schreef:
6 weken is nog niet zo oud... Knipoog ik pak de merrie links, het hoofd van het veulen links kort aan het touw (dus kort vasthouden 2 touwen in 1 hand, kan alleen als de merrie aan lang touw braaf meeloopt zonder te donderen, evt. touw iets langer en hand op/om de borst van het veulen) en dan met rechts pak ik de staart, zet het veulen dus overdwars neer en duw hem zo vooruit met mijn bovenbenen en buik, hij moet dan dus zijwaarts lopen (of glijden, want dat doe ik niet zachtzinnig). Meestal is 1x voldoende, soms 2x als ze echt eigenwijs zijn. Gewoon even laten zien dat je de baas bent, hoe jong ze nog zijn, proberen doen ze al heel snel...

De merrie is goed gehoorzaam dus dat komt goed, dus je zet het veulen overdwars neer als het gaat donderen? Dat zal ik eens proberen...
Bedankt voor het meedenken allen Knipoog:)
Laatst bijgewerkt door SunnyRainbow op 23-05-08 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:53

Nicole288 schreef:
Sjoert: Maakte ze het spannend? Proefdraaien?

I think so. Ja
Nu weer rustig

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:13

SR: Hier ook IJslanders maar vind ze echt niet eerder hebberig worden dan andere paarden. Ligt 'gewoon' aan de opvoeding m.i.
Maar heb hier nu wel een super meelopend paard die in alle gangen netjes naast of achet mij loopt! Haha!

Kun je niet iemand vragen die je een keertje wilt helpen?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:16

SR; ik zou iig doorpakken. Haha!

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:17

Rustig nachtje geweest hier.
Judith: Gefeliciteerd! Jij blij dat het midden op de dag geboren is (en dat iemand het zag...)!

Hier weer wat raars. Ik was vanmorgen aan het werk werd ik gebeld over Indra. Ze lag en haar doos zag er raar uit, net alsof het uitpuilde als het ware. Dus ze hadden in paniek alweer de DA gebeld. Maar de DA zei dat dat wel kon, dat als ze gaat liggen dat er zoveel druk komt van binnenuit dat de vagina een soort van uitpuilt (weet niet zo goed hoe uit te leggen, heb het zelf niet gezien). Hij zei dat het beter voor haar was als ze niet ging liggen, maar ja hoe krijg je dat voor mekaar Verward , ze ligt heeeeel graag. Haha!
Zijn er meer merries die hier last van hebben?