Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toutiemeis

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:33

Pfff spannend allemaal.
Ik ga nu naar de blokker om dat beveiligingscamera ding te halen en dan ben ik misschien wat geruster.
De shet van een vriendin van me vordert ook heel erg.
Als je op haar billen duwt gaat haar vulva open?!?!?!
En die uiers, man o man keihard.
Maar ja geen kegeltjes......
Bij mijn Toutie ook nog niet maar wel volle uiers....
Kweet het niet hoor.....
Hoe doen jullie het trouwens met het licht in de stal?
Aanlaten of pats boem ineens aan?
Bij mij schrikken ze allemaal als het licht aan gaat.
Houdt dat dan niet de bevalling tegen? ( heb ik ook maar gehoord)
Nou toekomstige mama's..... slaap lekker wat bij, dan spreek ik jullie vannacht waarschijnlijk wel weer..... Tong uitsteken

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:37

Toutiemeis schreef:
Pfff spannend allemaal.
Ik ga nu naar de blokker om dat beveiligingscamera ding te halen en dan ben ik misschien wat geruster.
De shet van een vriendin van me vordert ook heel erg.
Als je op haar billen duwt gaat haar vulva open?!?!?!
En die uiers, man o man keihard.
Maar ja geen kegeltjes......
Bij mijn Toutie ook nog niet maar wel volle uiers....
Kweet het niet hoor.....
Hoe doen jullie het trouwens met het licht in de stal?
Aanlaten of pats boem ineens aan?
Bij mij schrikken ze allemaal als het licht aan gaat.
Houdt dat dan niet de bevalling tegen? ( heb ik ook maar gehoord)
Nou toekomstige mama's..... slaap lekker wat bij, dan spreek ik jullie vannacht waarschijnlijk wel weer..... Tong uitsteken

In de stal van Roxette (oftewel de veulenbox) hangt er een lamp extra om s' nachts te laten branden voor de camera. anders zien we geen steek op het tv schermpje. Camera is nl niet infrarood. als de tweede camera er komt zullen we kijken om een infrarood camera te hangen. (tweede camera komt boven de staldeur te hangen als controle als er iets met de paarden is of als we lawaai horenin de stal). Zo kunnen we zien er eentje alleen maar zit te klieren of zich heeft vastgerold in zijn box)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:38

wij hadden het licht s'nachts gewoon aan.....ook beter ivm de camera, dan zie je ook nog wat.....

infrarood heeft ook nog iets van licht nodig....dan kan een nachtlampje ook wel

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:38

petraaken: ja je kan er ook idd geen peil op trekken zie het hier op zoveel verschillende manieren gaan . Maar ja ik constateer weer wat nieuws en dan zie ik de foto van jouw merrie en denk ok zij is uitgerekend dus het mag komen hier moeten we nog even . mooie buik heeft ze trouwens lekker rond. Ach heb denk ik een beetje laatste loodjes stress Haha! ineens komt er uier krijgt oedeem en dan nu weer haar vulva ..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:39

Hoe duur is die bij de Blokker? Je brengt me op een idee Knipoog!
Dan kan ik gewoon bij mn oom in huis gaan slapen, is ook wat rustiger voor Ivanka tegen die tijd Ja .

Maar jeetje.. geen veulies! Dat had ik niet verwacht, zeker niet na dat filmpje van Copper Wow! ! Maar het begint echt spannend te worden bij veel merries nu, wie zal er als eerste gaan? Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:41

ik heb em bij een bouwmarkt gehaald voor 69 euro.......werkt super

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:44

Gitta schreef:
petraaken: ja je kan er ook idd geen peil op trekken zie het hier op zoveel verschillende manieren gaan . Maar ja ik constateer weer wat nieuws en dan zie ik de foto van jouw merrie en denk ok zij is uitgerekend dus het mag komen hier moeten we nog even . mooie buik heeft ze trouwens lekker rond. Ach heb denk ik een beetje laatste loodjes stress Haha! ineens komt er uier krijgt oedeem en dan nu weer haar vulva ..

Yep, nu komen de stress dagen eraan voor mij. Gelukkig is het niet haar eerste veulen dus we hebben ons nog niet in de stress geschoten. Alleen zaterdag was haar gedrag zo abnormaal dat we alsnog in de stress zijn geschoten. Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:55

Toutiemeis, ik zie nu dat je in Meer woont! Dat is wel érg dichtbij mij (Zundert). Daar heb ik vroeger altijd gewerkt Tong uitsteken.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:13

Waar blijven die veulentjes toch...

Ik ga zo weer ff checken. Heb Lis ingefluisterd dat ik woensdag wel leuk vind, kijken of ze zich eraan houdt Haha!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:17

Helemaal geen veulentjes vandaag Huilen De dames houden het wel spannend zo Haha!

Bij ons wordt de volgende rond 15 mei verwacht, dus we hebben nu even rust. Daarna nog eentje rond 22 mei. Vanaf midden volgende week gaan beide dames 's-nachts op stal.
Ik hoop dat ze het allebei net als Femke doen, gewoon netjes aan het eind van de middag in de wei Haha!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:42

Hier ook niks misty was wel even onrustig en ging veel plat liggen, birth-alarm maar op stand 2 gezet, Ze vindt er in de wei ook niks meer aan 1 tot 2 uur en dan is ze het spuugzat en gaat ze voor het hek heen en weer lopen tot ze weer naar binnen mag. wij hebben hier ook bij de veulenstallen het licht aan i.v.m. camera's. de rest is donker.
Volgens mij komt er straks echt een baby-boom een hele hoop bij elkaar. Ik heb helaas geen digitale camera dus foto's zitten er helaas niet in van die 2 dikke waggelkippen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:34

Laatste update van vandaag: Ro heeft haar eten laten staan, de melk drupt langs haar benen haar vulva staat open en ze zweet. Ze is erg onrustig en drukt steeds haar buik tegen de box wand aan.

Zou het vandaag dan toch komen?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:50

spannend merilyn.....ik hoop het voor je

Toutiemeis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:08

Ik woon in de maxburgdreef in Meer, Tinne. Ken je dat?
Denk dat Ro het gaat uitpoepen vannacht.......
Hoe is het met de andere mama's in spé????
Die camera bij de blokker was 50 euro maar kweenie wat het bereik is....
Ik laat het zo weten.....

Oh en dat met die nachtlampjes, vind ik een beetje eng ivm doorbranden. Of doe ik nou te overprotective???

Ik hou het niet meer uit!!!!!!!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:32

Merilyn, volgens mij ben jij nu de volgende met een veulentje Haha!
Maar ja, jij wacht ook al erg lang natuurlijk...

Copper drupt en eet. Of eet en drupt, net in de volgorde wat belangrijk is Rolleyes

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:54

Merilyn schreef:
Laatste update van vandaag: Ro heeft haar eten laten staan, de melk drupt langs haar benen haar vulva staat open en ze zweet. Ze is erg onrustig en drukt steeds haar buik tegen de box wand aan.

Zou het vandaag dan toch komen?

Yep, ik denk dat het eraan komt. Ben benieuwd of ik rond een uur of 19.00u vanavond ga lezen of je een veulie hebt. OK dan!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:04

Merilyn:spannend hoor hou het topic goed in de gaten nu Tong uitsteken

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:07

@ Cheyenne: Siena staat ongeveer een kilometer verderop en bovendien hebben we geen electriciteit daar. We schijnen dus ook altijd met een zaklamp. Lekker behelpen, maar ik moet zeggen dat ik er wel van stond te kijken wat iedereen hier op bokt heeft! Camera's e.d, m'n mond viel echt open Haha! Ik doe het lekker ouderwets Knipoog
@ Merilyn: dat zit er dus zeker aan te komen! Haha!
@ MarijeR: Copper houdt het nu ook lang vol !

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:18

zo deden wij het tot vorig jaar ook hoor.....toevallig zag ik eens zo'n camera in de aanbieding en dat was wel leuk en makkelijk.....
verder gaat alles hier ook gewoon lekker op zijn beloop hoor....

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:27

M'n vader zou misschien nog wel electriciteit gaan regelen als we weer besluiten te laten dekken (ben ik nog niet uit Bloos ), voorheen kwamen we nooit in het donker bij Siena, maar nu wil je toch wel eens een lichtje aan kunnen knippen.

Update Siena: ze stond rustig te grazen, heeft wel even op de wei gelegen. Oedeem is weer meer, kun je vanaf de weg al zien hangen Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:07

Go Merilyn!!! De vorige keer ging het toch ook zo bij Ro: melk langs de benen, jij rustig je slaapzak, chips en boekje pakken... en braaf in de nacht een veulen... Zo spannend!!!

Kom heel gauw bij je kijken!

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:08

Zo Merilyn, dat klinkt goed.

Vandaag was de DA geweest voor een ander paard bij ons op stal, dus ik heb hem gelijk Myrdal laten zien, hij denkt dat het nog niet komt. Hij had eens een keer meegemaakt dat een merrie 13 maanden droeg Bloos!
Laten we hopen dat dat nu niet gebeurd Haha!
Hij had ook nog wat interressante theorieën. Als Myrdal het veulen niet wil laten drinken, moet ik haar niet gaan dwingen, maar wat slobber geven met daar een flesje bruin bier doorheen. Dat is goed voor de melkproduktie en de merrie wordt er wat dronken van, waardoor ze niet meer zo gevoelig is op de uier, zo kan het veulen in alle rust drinken.
Ook moet ik absoluut niet de navelstreng doorknippen als hij niet uit zichzelf breekt, maar je moet het met je handen doen, want anders wordt het een te rechte snede en dan heb je kans dat het maar door blijft bloeden. Als het veulen net geboren is en het vlies zit er nog om, alleen maar een kleine opening maken, laat de merrie de rest maar weglikken, goed voor de band tussen merrie en veulen.

Dus ik ben weer op de hoogte, voornamelijk die tip over het drinken vind ik erg handig.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:15

Nou, het zou vannacht misschien weleens kunnen gebeuren. Ze drupt melk, banden goed slap, buik is anders, vulva losser en onrustig. We gaan dus maar goed waken nu.....en hard duimen...Lachen

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:27

Update!

Nou hier gebeurd gewoon helemaal niks. >;) Ze staat heerlijk in de wei lekker rustig te grazen. En op stal staat ze bijna altijd te maffen. Slapen
Geen teken van a.s. geboorte. Uier is ook niks meer gegroeid vanaf zaterdag en prutjes zijn niet groter of mee geworden.
Mevrouw is het wel zat maar das ook enige. Dit veulen komt niet vanavond/vannacht. Volgens mij deze week nog niet. Misschien a.s. weekend. Jeetje zeg hoe kan een merrie je toch bezig houden met een a.s. geboorte.

sjen: Jij ook nog niks. Nou dat had ik ook wel al verwacht. Net als copper. Heb gisteravond nog in de gaten gehouden maar op gegeven moment maar lekker op bed gegaan. Leuk die dragende merrie's.
Voor iedereen die op eind loopt: Heel veel succes!!!!!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 17:28

Oee, spannend zeg! Poohbeer, jij dacht toch dat je merrie misschien niet drachtig was? Of was dat iemand anders? (Anyway, ze is dus hartstikke drachtig Haha!).

Merilyn, heel veel succes met Ro! Dat klinkt allemaal érg goed en érg dichtbij!!

Toutiemeis, de maxburgdreef ken ik wel ja! Of nja, van naam ken ik het.. waar het precies ligt weet ik niet Bloos . Volgens mij heeft iemand een keer op de manege gereden die aan de Maxburgdreef woon(de?). Anne heette zij, had een pony (of paard, weet ik niet meer) die Lady heette. Misschien ken je haar? Haar zusje had een kleine zwarte pony, waar ik de naam niet meer van weet.. Clown.

Ik denk ook dat Ro een hele goede kans maakt om binnen nu en no time een veulen op de wereld te zetten! GO RO! Go jij! Go jij! *hihi, dat klinkt leuk Haha!*