[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:21

Bubbleee schreef:
Even ego post:

Vamorgen om 7:45 nog op de camera gekeken, niets aan de hand.
Om 8:30 kijken we nog eens, ligt er iets te spartelen.
Snel naar stal, ze lag er al naast, helemaal nat en placenta van moeder er nog niet af, dus was echt net geboren!

Prachtig merrieveulen uit kruising Haflinger x Tinker
Met trots stel ik jullie voor aan Sierra!

[ [url=m/dRRNsx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Otj5ss.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/AFzGNb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/owA9T5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje!!

JustHorses

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:31

Wat een verrassing :D Gefeliciteerd *\o/*

Ik hoop het ook Pretty :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:35

Gefeliciteerd!!!!

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:35

Kiki: wat een heerlijke foto's van eerste keer op de wei zeg!

nienschaap: gefeliciteerd!

Pol1: wat balen van de koliekgevallen. En van het afscheuren van navelstreng klinkt heel eng. Is dit te voorkomen? Of is het pech hebben?
Haha je laatste 'spring'foto..

Tinnie: fijn dat alles goed was bij de controle door DA. Sterkte met 'wachten' :O

Tjinta: haha dat lampje!

Pretty: moet wel lachen om dat harig buikje.. :D
Wow, dat was vast echt wel schrikken van die plas bloed onder de staldeur..

Fotsy: 19 mei uitgerekend? Als het nu al spannend wordt, komt het niet te vroeg?

Nobje: mooi buikje

C2012/Pretty: Smaak? :9k Proeven jullie als er melk uitkomt?
Weet dat je paardenmelk kunt drinken hoor, maar zou dat eerder 'later' proeven haha..

C2012: Mooi, de stal! Hier ook merrie die er dankbaar gebruik van maakt en heerlijk slaapt snachts en rust heeft van mijn andere merrie.

Luna2006: Mooi bontje

Bubbleee: gefeliciteerd! Leuk 'muisgrijs' nog!

Zooo, ik heb VAKANTIE (2 weken, onderwijsland..) en Chinouk is uitgerekend, dus laat maar komen.. Kreeg vanmorgen nog een tekening van 2 kinderen uit mijn klas, heb het nooit over een kleur gehad met de kinderen. Ze wisten wel dat mijn pony vosbont was, de laatste dagen hebben ze meegenoten op de cam in de klas. Benieuwd of ze gelijk hebben met de kleur (en geslacht??? er hangt niks onder het veulen _/-\o_ )
Ennuh: let op details> uier van merrie.. :D Hoop dat die fles niet nodig is!

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:40

Ik bouw hier eigenlijk nooit erg op. Maar hier komen ze wel op vrij lang gras, dat scheelt denk ik

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 14:51

Wat lief Peetjuh!! Nou laat maar komen dan. ;) Geniet van je vakantie!
Voor er melktesten waren,voelde en proefde ik de melk ja. :o
Vond er niks vies aan hoor.

Gefeliciteerd Bubble!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:14

Gefeliciteerd Nienschaap en Bubbleee!

Afbeelding

Cella :)
Haartjes zijn opgestuurd om te kijken of ze dunalino is of alleen palomino. Fingers crossed!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:17

Gefeliciteerd met de kleine Sierra. Mooie bles zo groot.
Hier zitten we op 335 dagen en is er nog niks gebeurd. Morgen gaan we de geboortemelder ophalen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:24

Gefeliciteerd bubblee

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:27

Gefeliciteerd speciale kruising en wat een verrassing.

Chimello spannend dan

Ik proef ook de melk, vindt er niks vies aan, we drinken toch ook koeienmelk?

Luna moeilijk te zeggen toch, voor de bevalling is ze geen maiden meer, de gang is open zou ik zeggen maar ja moedergevoelens geen idee

Peetjjuh oh maar Elsa is maar 1m15 en vandaag zit ze op 320 dagen. Ik had 340 gerekend en heeft zich wel heel lang laten dekken dus kan zowaar 15 dagen verschil opzitten :P
Wat leuk van de kindjes.
Ik ben moe amai nog even en dan begint de vakantie

Maaike alles ok met je? (Sorry dat ik je naam gebruik :o )

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:29

Bubblee: Gefeliciteerd!!! En wat een FANTASTISCHE naam !!! :D O:) Is het toeval of heeft mijn Sierra je geïnspireerd? :D
Heb je al een idee van de kleur? Ik kan niet goed zien wat voor kleur dat kan zijn :=

C2012: wat een leuke merrie zeg (met een héle dikke buik :x )! Mooie stal. Daar zou je voor minder blij van worden :D

Cella is al veel gegroeid hoor, amai. Ik ga mee duimen voor dunalino :j

Daarpas is mijn vader nog eens gaan kijken bij de paardjes en volgens hem was Imperiosa haar uier een heel stuk gegroeid *\o/* Nou wil ik dat natuurlijk eerst zelf zien vooraleer ik dat geloof, maar toch :D

Luna: mooi hengstje hoor. Ik denk dat je echt van geluk mag spreken met het cadeautje dat ze draagt. Je kon het slechter getroffen hebben met de toekomstige papa :j (Herken ik daar nu trouwens Curro, PRE hengst, naast hem op de foto?)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:47

Zit op mijn telefoon en reageren is dan best lastig met zoveel berichtjes dus haak nu direct in na het bericht van neon. Gvd wat een k.situatie. heel erg veel sterkte gewenst. Wie had dat nu gedacht. Hopelihk kun je het straks een plekje geven. Nogmaals een dikke knuffel.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 15:50

Gefeliciteerd met je veulen *\o/* *\o/* *\o/* yoehoe

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:05

Lieffff gefeliciteerd bubblee!

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:09

Crines schreef:
Bubblee: Gefeliciteerd!!! En wat een FANTASTISCHE naam !!! :D O:) Is het toeval of heeft mijn Sierra je geïnspireerd? :D
Heb je al een idee van de kleur? Ik kan niet goed zien wat voor kleur dat kan zijn :=

Dankjewel! Moet eerlijk bekennen dat het door jou Sierra geinspireerd is, haha. In een ver verleden hebben wij ooit een paard gehad die Zira heette, vond dat al wel een mooie naam maar zag nu in dit topic jou Sierra staan en vond dat echt geweldig. Eindelijk een naam waarvan ik dacht : Jaa dat wordt hem! :D

Kleur wordt waarschijnlijk uiteindelijk zwart! :)

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:12

Gefeliciteerd Bubble! Leuk kleurtje zo!

Peetjuh: als ik de pH waarde test en krijg ineens 2 stralen en heb wat op mijn hand, proef ik ineens eens. :D Wij hebben eens pony van melkerij gekocht en toen ook ineens paardenmelk. Lekker hoor! De 'voormelk' is alleen iets minder. (Toch bij mijn merrie :o )

Chimello: wat is ze licht! Ben benieuwd welke tint ze krijgt na het verliezen van veulenhaar.

Merrie was diep in slaap. Ze hinnikte zelfs. Denk dat ze al van veulie droomt. :P
Afbeelding

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:25

Even snelle posten hoor...
Arianne ja deze combi gaat dit jaar weer gemaakt worden. Ik denk over een maandje.

Cemlys Gefeliciteerd. Mooi kindje.

Vulina gefeliciteerd. Ook een mooie stippenkind.

Sara ook van harte gefeliciteerd.

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:27

jaaaa bubbleee gefeliciteerd! Leuke kruising! <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:35

Bubbleee schreef:
Crines schreef:

Dankjewel! Moet eerlijk bekennen dat het door jou Sierra geinspireerd is, haha. In een ver verleden hebben wij ooit een paard gehad die Zira heette, vond dat al wel een mooie naam maar zag nu in dit topic jou Sierra staan en vond dat echt geweldig. Eindelijk een naam waarvan ik dacht : Jaa dat wordt hem! :D

Kleur wordt waarschijnlijk uiteindelijk zwart! :)

Wat een eer :o +:)+ Ik zal het haar morgen vertellen ;)

Ik dacht al, zwart, maar dat leek zo vreemd gelet op mama's kleur, maar zal wel van papa komen :j

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:39

C2012 schreef:
Peetjuh: als ik de pH waarde test en krijg ineens 2 stralen en heb wat op mijn hand, proef ik ineens eens. :D Wij hebben eens pony van melkerij gekocht en toen ook ineens paardenmelk. Lekker hoor! De 'voormelk' is alleen iets minder. (Toch bij mijn merrie :o )

Hihi.. ok! Ga denk ik in zomer ook even naar een paardenmelkerij open dag hier in provincie groningen, was ook wel even benieuwd naar producten van paardenmelk. En misschien.. ga ik ook wel even proeven van Chinouk haha! Vind het wel gek hoor! :9k

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:41

Proficiat bubblee!!! Leuke bles!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:41

Ivy ook van harte gefeliciteerd.

Ik ben het ook eens met bovengenoemde redenen. Betreft veulen zonder dekbon. Als het stamboek dmv DNA toch papier af geeft hoeft een merriehouder toch nooit meer een dekbon te hebben? Lekker goedkoper dekken en dmv DNA veulen registreren.
Zou zeer kwalijk zijn.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:44

Bellarose schreef:
Citaat:
Was mijn merrie'tje inderdaad waarvan de vader van het veulen eerst vermist was. Inmiddels gevonden maar helaas geen regeling te treffen met deze persoon. Krijg zelfs de dekdata van de merrie niet :( Ze heeft toen een hele mail naar het nmprs gestuurd waarom ik geen DNA test zou mogen doen. Ikzelf heb ook naar het stamboek gebeld. Wou gerust een regeling treffen maar zonder gedreig etc.. Nu blijkt dat je inderdaad voor 50 euro gewoon een vol papier krijgt bij het veulen, dekgeld betaald of niet.

Of het eerlijk is of niet, dat laat ik in het midden. het stamboek zegt dit "Wij verplichten niemand een bepaald bedrag te vragen voor een dekking, en wij verplichten niemand een dekking te betalen. Wat leden onderling regelen is aan hen. Als hengstenhouder is het eigen verantwoordelijkheid dat je het geld krijgt wat je wilt krijgen. Net hetzelfde bij de verkoop van een drachtige merrie. Vraag de prijs naar waarde, of leef met de prijs die je gekregen hebt."

Wat een ontzettend rare gang van zaken. Dat zou betekenen dat als ik bij wijze van spreke met een hengst ga dekken waarvan het dekgeld €1000,- is, ik dit gewoon niet kan betalen en dan via het stamboek voor €50,- gewoon netjes een papier bij mij veulen krijg (mits de vader in de databank staat)?? Heel bijzonder

_/-\o_

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 16:55

nobje schreef:
Tinniie schreef:
Proficiat NienSchaap! Merrie of hengstje? (Of lees ik daar nu over? :+ )

:P

Het is een hengstje geworden
In eerste instantie wilde ze het nog niet bekend maken met de weddenschapjes
die ze had uitstaan m.b.t. geslacht en geboorte dag hi hi hi hi
Maar ik geloof dat ze het al niet meer voor zich kon houden.. dus het is al uitgelekt zag ik Y)(^)

Ik geloof alleen dat de nageboorte er niet zo goed af wil
En dat de dierenarts ervoor geweest is. Het is dus toch nog even naar
spannend voor ze...

Maar ze heeft een topic wat ze probeert bij te houden
Dus ik spam even het linkje:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &start=125

Inmiddels maken moeder en zoon het goed.. ik ga nu eerst bij slapen en dan zal ik wat bij reageren *\o/*

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 17:05

Tinniie schreef:
Cynthia ik hoooop dat ze niet tot 400 gaat gaan hoor!! :D

Dat hoop ik ook echt heel erg voor je!
Maar als ik jou zo hoor, wordt dag 385 wel gehaald.. Serieus echt... :O

kiki1976 schreef:
Cynthia ik heb hartelijk moeten lachen om je dromen _O- Viel het bij mij nog mee, ik droomde alleen maar dat het er eentje was die nagenoeg wit was :=

Ben blij dat ik je heb laten lachen :+ Het was mijn eerste onrustige nacht waarin ik veel met Dais bezig was. Best netjes, 13 dagen voor de uitgerekende datum. Mijn vriend zei: 'Ik dacht al, wanneer gaat het beginnen?' Toen zei ik ook dat dit voorlopig waarschijnlijk eenmalig was, tot ze het echt spannend gaat maken. En de rest van de week heb ik dan ook heerlijk geslapen :)
En 'gelukkig' heeft Bryana niet zo heel veel wit ;)

Gefeliciteerd, Nienschaap!

Tjinta schreef:
Cynth volgens de frederiksborger mensen heeft de moederlijn geen agouti factor dus kan het veulen dan toch niet bruin worden.
Vos en zwart. Als ik eerlijk ben gaat mijn voorkeur uit naar een zwarte merrie uiteraard. Daarna volgt een vosmerrie, dan zwarte hengst en als laatste, maar waar ik ook heel blij mee zou zijn hoor een vos hengst.
Als het maar gezond is, dat is een cliché maar wel echt waar.

Ik dacht al dat je het liefst een zwarte merrie wilde :j
Dan ga ik duimen voor zwarte, palo en vosmerrie dit jaar. Je weet het hè, als die palomino geboren wordt, rij ik naar Duitsland! :D

_O- Pretty, dat haar!!!

Fotsy, fijn dat ze haar baby nog even voor een dichte deur laat liggen. De bedoeling was dat Tjintja, Pretty, jij en ik samen gingen waken :D

Lekkere bolle merrie, C2012!

Bubbleee, gefeliciteerd!! *\o/*

Wat een leuke tekening, Peetjuhh!

Hier dag 330, kont wordt slapper, rug wordt minder breed, uiertje doet het rustig aan. Ik word langzaamaan ongeduldig, maar nog lang niet zenuwachtig. Komt denk ik ook door het weer. Fi gaat zondag naar de hengst en Dais is over 10 dagen uitgerekend, maar zo voelt het niet, omdat het buiten nog aanvoelt als februari. Maar dáár komt vanaf dit weekend verandering in! *\o/*

En kijk wat ik vond in de winkel! :D

Afbeelding