[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:55

Ik ben echt jaloers op al die knusse inloopstalletjes :z Heerlijk als ze zo de vrijheid hebben! Hoewel mijn dame een lekkere buitenstal met luik heeft waar ze prima content in is, lekker met de snoet midden op het erf hangend hooi eten en alles in de gaten houden. Waakpaard :D

Idd een beginnend buikje Wings!

Welkom Lisanne, mooie merrie :)

FF, jij start dus nog met de drachtige dame aan jullie outfit te zien? Je ziet het wel al, de eerste foto lijkt ze nog strak maar bij de tweede zie je een mooie babybump :D

Mooie zwartwitjes Inowa :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:56

Haha Linda, ik geloof er ook totaal niet in. Vorig jaar verschillende keren geprobeerd, maar de pendel bleef stug stil hangen. Bewoog alleen als ik zelf mijn hand lichtjes bewoog. De filmpjes die ik zag overtuigden mij ook niet dat er ergens een pendel echt uit zichzelf bewoog. :+

Lisanne, welkom! Mooie merrie zeg! :j

Ik heb Neon ook niet thuis staan, maar aan de overkant. Meest ideale plekje, ik hoef namelijk niet te voeren en buiten te zetten, maar het is zo dichtbij dat het net is alsof ze thuis staat. :))
Neon staat in een stalgebouw, waar 7 boxen in gemaakt zijn. Roos staat naast haar. Tegenover de deur 3 weides, daar is geen schuilmogelijkheid. Maar ze staan altijd 1 dagdeel op stal. Nu 's nachts, in de zomer kan het wel eens overdag zijn en 's nachts buiten.

L_isanne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:12

Bedankt voor de leuke en lovende reacties! Ze glimt inderdaad gigantisch en zit superstrak in d'r velletje. :D

Wings_love wat grappig, had niet gedacht dat ze volledig Gelders is!

Hoe lang kun je ongeveer doorrijden met de merrie? Baida zit nu op 197 dagen en merk toch echt wel dat ze zichzelf in de weg zit. We zijn al een paar weken gestopt met springen en doen nu dressuurmatig wat lichter werk en maken bosritjes. Is het gewoon een kwestie van aanvoelen?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:16

Helaas vergeten om mn pendel mee het te nemen vandaag... Had wel mn camera bij dus even wat foto's posten ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Overigens is mijn pendel gemaakt van verschillende edelstenen... Ik heb n zogenaamde chakra pendel :)

Welkom Lisanne, mooie merrie! Kwa rijden, mijn dame zit op 211 dagen en ik rij haar (hetzij met zadel of bareback) 4x per week ongeveer...
Verschil wel per merrie dus gewoon in de gaten houden zou ik zeggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:17

Ja dit was de laatste keer dat vilexa gestart is, mijn zus gaat nu verder met de 3 jarige zoon.en merrie gaat vol de fokkerij in.
Ze is net iets minder fanatiek met anders, veel galopwerk wordt wat zwaar. Maar verder doet ze nog super dr best.

Masr je kan het wel zien nu, mooi buikje

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:40

welkom Lisanne, mooie knappe merrie

en wings ik spot een buikje hoor

cynthia ik ben ook echt geen gelover maar inderdaad hier net hetzelfde, je moet hem even laten gaan en dan gaat hij vanzelf in beweging.

neonlight ik ben ook niet snel overtuigd maar ik heb de pendel boven merrie gehouden en die begon direct te bewegen, dus vlug naar haar veulen (hengstje) en niks noppes nada stil, allez terug naar merrie en hup weer bewegen, kan toch mijn hand niet zijn :P heb zelfs mijn ogen eens dichtgedaan :')
Het blijft raar, dat pendelen, kan er niet veel van zeggen enkel doe het als je zin hebt en doe het niet als je geen zin hebt, we zullen toch moeten afwachten wat eruit komt

Cemlys ivamerol opdeppen misschien? ik moet dit nu ook doen voor korstjes op neus, zou schimmel zijn die ze in kliniek heeft opgedaan want mijn paarden komen nooit buiten.

die baby on board is heel heel mooi CL en je merrie ook zelfs na een zandbad :j

oh Jolandje jij hebt echt zo leuke penny stalletjes, zo schattig en mooi dat hout

nu jullie toch over stalletjes begonnen zijn :D , hier ook stallen aan huis en nieuwe, mijn man allemaal gedaan <3, langs de binnenkoer zien we dit

Afbeelding

en achterkant zien ze er zo uit en lopen ze op de paddock en zo naar de weiden die in een u rondom ons domein liggen

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 23:46

Wauw Fotsy! Das gaaf! Dat zou ik ook wel willen ooit.... *droomt verder!*

Thanks ze blijft zelfs na het rollen nog best schoon... Heerlijk zo'n zelf reinigend paard ;)

Oké, voor de liefhebbers post ik even n linkje... N tijdje geleden ben ik gevraagd om mee te werken aan de BNB, iets wat ik maar al te graag deed!

[FZ] [Dienstmededeling] BNB November 2015

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:03

leuk verhaal CL, wat een leuke ervaring/tijd lijkt me dat daar in US. En de ultieme droom is hier ook eens op vakantie gaan naar Amerika voor maand of 2 :P maar ja misschien ooit of nooit ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:09

Thanks! Is erg leuk en ik heb hier zoveel geleerd :)
Moet zeggen dat ikzelf helemaal anders ben gaan kijken naar paarden en naar wat ik ermee doe... Dat was voor mij echt wel n eye opener :D

2 maanden rondreizen zou wel mooi zijn, wij hebben in Mei/Juni n dikke 2 weken rondgereisd door het zuidwesten van Amerika en daar heel veel moois gezien....

Maar ik weet zeker dat als wij weer terug in NL zijn ik toch wel 1x per jaar terug naar de VS ga, heb hier dan ook best wel wat vrienden ondertussen dus dat scheelt ook...

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 02:22

Zo, na lange tijd meegekletst te hebben in het DBT 2015 dacht ik net in een wakkere bui ( dankzij wakkere peuter ) dat ik eens op zoek moest naar de opvolger hiervan. Dus; mag ik weer aansluiten? Hier worden voor 2016 weer een aantal shetlandveulens verwacht, dus genoeg te bepraten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 08:55

Welkom Lisanne, mooie merrie!

Welkom Arianne, ben benieuwd naar je paardjes.

Wauw komen mooie stallen voorbij. Droomt hiervan ook lekker verder, wie weet ooit als we groot zijn.

CL, ik ga het zo even lezen.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:29

Sorry dames elke keer wel mee gelezen maar geen tijd gehad om te reageren.

Ik zag foto's van een prachtige inloop stal (aniek toch?) echt erg mooi en je paardjes zien er heerlijk tevreden uit :) Lijkt me een heerlijk beeld om naar te kijken.

Welkom nieuweling prachtige merrie zeg en kan me voorstellen dat de schrik er bij jou en de eigenaren van het paard goed in zit na de slechte afloop vorige keer.

Leuke foto's Wings! Onze merries lopen echt gelijk op hihi allebei een zeer bescheiden beginnend buikje :)

Hahahah Cynthia oh neeeeee toch een merrie :') Had ik toch gelijk met mijn Fi buikje :+ Nee geintje het is gewoon een Hengst met merrie trekjes :j

Leuke foto's CL! Ze ziet er goed uit

Fotsy wauw wat een prachtige stallen zeg! Erg gaaf

Welkom Arianne!

Met Venthe gaat alles zijn gangetje.
Nog 1,5 week stappen voor we weer terug mogen naar de DA. Vind het best spannend..
Zaterdag heeft ze voor het eerst sinds 7 weken weer een zadel op gehad want mijn schoonzusje kwam langs en had beloofd dat ze op een paard mocht zitten. Dus hup zadel erop en schoonzusje erop, wat een wereldpaard heb ik toch. Geen stap verkeerd gezet en dat ondanks dat ze al 7 weken "stil" staat. braaf een rondje buiten gestapt. :)
Heb het hoofd van mijn schoonzusje er even afgeknipt

Afbeelding

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:54

Welkom Arianne! Ben heel benieuwd naar je paardjes! Zet je er gauw wat foto's op?

Hihi Venthe, zou toch wat zijn als ze allebei tegelijk geboren worden? Twee vosmerries ;) spannend is dat altijd als je weer terug moet he? Maar komt vast goed! En fijn dat ze zo rustig is! Winny staat sinds februari stil en heeft ook nog geen stap verkeerd gezet. Zouden het de hormonen zijn? Ik ga duimen voor je dat het helemaal goed zit!

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:32

Wat een complimenten, leuk om te horen! :o

Prachtige stallen zag ik voorbij komen! Heerlijk als ze zo lekker rond kunnen lopen.
Ventje wat heb je dan een braaf paard zeg :j
Baida is niet bepaald meewerkend geworden sinds ze drachtig is. In de omgang wel rustiger geworden maar onder het zadel niet. :')

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:48

Lisanne welkom.

Arianne ook welkom.

FF nog strak in het pak zeg. Whow.

Leuk alle stallen te zien, ik zal ook foto's van de onze gaan maken.

Elke keer als ik over jullie pendel activiteiten lees denk ik kom ga ik ook proberen. :j
Om t dan prompt weer te vergeten tot de volgende keer dat ik hier in het topic aan het lezen ben. -O-

Wij hadden hier gisteren Berßen am See... tjonge wat een water. Echt alles stond blank zelfs met stroompjes water. (we hebben hier een soort heuvel).
Onze varkens (staan buiten) stonden tot hun buik in het water en ze vonden het nog grappig ook.
Hun hut bleef gelukkig net droog.
Paarden wilden echt niet de blub in... _/-\o_
Hopelijk droogt t snel weer op.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 13:12

Dank jullie wel! Alvast even gespiekt naar de drachtige dames hier, en er zitten een paar knappe tussen zeg, wauw. En dan ook mooie mannen uitgezocht. Wat is het dan weer spannend wat eruit gaat komen. Leuk om weer met elkaar mee te kunnen leven hier.
Fotsy, wat een prachtige stallen! Ben jaloers!
Cuba Libre, mooi geschoren! :D Heel leuk, ik hou daar wel van.
Wat pendelen betreft; ik heb het vorig jaar geprobeerd, maar er klopte uiteindelijk niet zoveel van. Dus ik laat het maar voor wat het is ;-)

Okay, er werd gevraagd naar mijn dames. Ik heb geen recente foto's, dus doe maar even de nette fotootjes van onze website, haha. Als er echt baby-buikjes gespot gaan worden komen er wel foto-updates.
13-4 Fachenda x Chester
Afbeelding

15-4 Bonneke x Chester
Afbeelding

16-4 Sjirkje x Chester
Afbeelding

4-5 Sonneke x Chester
Afbeelding

12-5 Bibian x Chester
Afbeelding

14-5 Candora x Duncan
Afbeelding

23-6 Lonneke x Chester
Afbeelding

Chester is onze eigen hengst; mijn grote vriend! Doet het ook erg goed in de fokkerij
Afbeelding.
Voor Candora dit keer een zwarte hengst uitgezocht; het was dit jaar wel weer érg vosserig in de wei qua veulens :P Dus maar een keer elders laten dekken.
Duncan:
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:10

Ben ik weer boven water na het weekend.

Super Vientje! Dat zit wel goed hoor. En ik moet zeggen tegelijkertijd met jou ben ik er bij Nikita ook gerust in geworden. Ik zag spoken denk ik want eerlijk is eerlijk,je ziet maar al te goed welke merrie hier niet drachtig is qua buik en Nikita heeft zeker wel een buik.

Dat is knap van die hengst zeg Crines. En als je twijfels hebt wil ik altijd ook wel eens komen kijken hoor. Maar jij kent je merrie het best en de merrie is ervaren dus dat komt vast goed!

Cynthia has a dream. haha. Dais heeft haar eigen mening over het pendelen dus.
Ik heb vorig jaar de niet-drachtige merrie gependeld met een merrieveulen en een merrie met een hengstveulen leef gependeld dus ik doe er niet meer aan dit jaar. :+

Fotsy ik heb ze IRL mogen bewonderen maar jouw paarden hebben echt een paradijsje daar bij jullie thuis! <3

Kiki flinke buik al! Met goed kijken kan je nu misschien wel al iets zien ja.

Jolandje leuke foto's,ik zie nu Camille ook veranderen hoor! :j

Tjinta ha de draagtijd zegt bij jou dus ook niks over de dikte. Hier ook niet. Lisa is echt al flink! :D
Ojee zoveel water gehad? Komt vast nog langs hier bah.

AniekR ik geniet van jouw foto's van de paardjes in de mooie schuilstal te zien staan,zie ze genieten <3

Inowa Pepper is al flink en haar vriendinnetje nog meer!

Fokfanaat lekker aan het werk,ze glanst joh! Fijn dat haar zoon het nu kan overnemen.

Leuk om eens de accommodatie van iedereen te zien. Wij hebben helaas ook geen schuilstal,het is OF binnen of buiten. Als we ooit onze eigen weide hebben is dat het eerste wat we gaan anders doen.

Welkom Lisanne! Leuke merrie heb je!
Ik heb mijn grote merrie destijds ook doorgereden tot ongeveer 6 maanden fanatiek en daarna wat rustiger tot uiteindelijk tot 10 maanden rustig aan en buitenritjes.

Wingslove wat ziet je merrie er ontzettend goed uit! En knap beginnend buikje.

CL wat staat ze daar lekker in het zonnetje.

Arianne gezellig dat je er ook weer bij bent dit jaar! *\o/* Wordt druk met de baby's!

Venthe dat is wel spannend ja. We zullen duimen. Wat fijn dat ze het zo goed en braaf deed weer.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 15:50

Ze vind het altijd heerlijk in het zonnetje... Kan dat dr ook niet kwalijk nemen want ik geniet er net zo veel van ;)

Cool, we hebben n merrie in dit topic die dezelfde naam heeft als ikke :j
Arianne, mooie merries! Lonneke is dus mijn naamgenoot :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:05

CL, leuk stukje! Al enig idee wanneer jullie terug gaan komen?
Je merrie ziet er ook weer mooi uit, groeit al lekker.

Jitske25

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:09

Ook ik heb net een pb'tje de deur uit gedaan voor mijn zwart-bonte merrie Fay.
Ze is in verwachting van haar tweede veulen. :D
Ga vandaag een topic openen en zal natuurlijk hier ook eventjes foto en gegevens posten.

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:42

Lieve dames. Ik heb niets van me laten horen de laatste weken en dat is niet voor niets.

Helaas heb ik mijn lieve mooie merrie (6 maanden drachtig van guardian s) moeten laten inslapen. Ze heeft acuut een bloedpropje in haar darmwand gehad waardoor 20 cm darm was afgestorven en er buikvliesontsteking ontstond. Hier kwamen we achter tijdens de OK in Utrecht. Ze had wat koliekverschijnselen die niet wilde weggaan. In 15 uur alles kwijt... De oorzaak is dus een infarctje in de darmwand, domme pech noemen ze het.

Ik ga dit topic dus dan ook verlaten. Niet onbelangrijk voor jullie, het had niets te maken met de dracht. Veulentje was springlevend.

Ik ga mijn mooiste liefste merrie voor altijd moeten missen, ben er kapot van. Ondanks dat een nieuwe topper op me staat te wachten, het zal nooit meer hetzelfde zijn zonder mijn knappe Bloos.

Ik wens jullie heel veel plezier toe met de spannende tijd die komen gaat. Geniet ervan!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:51

Heel veel sterkte

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:54

Heel veel sterkte met dit grote verlies Chrissy!

@Neon: nope, nog helemaal geen idee wat er zal gaan gebeuren... Totaal in Limbo land dus momenteel.
Ze groeit lekker door en ik geniet met volle teugen....

Maar zoals het er nu naar uitziet zal Jill sowieso in de VS blijven totdat ze bevallen is... Speel nu liever even op safe ;)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:56

Jeetje chrissy, wat verschrikkelijk!! Onwijs veel sterkte!!

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 17:58

Oh jeetje Chrisssy... wat erg, dikke knuf :(:)

Arianne, wat een hoop kleintjes verwacht jij :D

fotsy, wat een knappe stallen, heel fijn systeem zo met de staldeuren die uitkomen in de paddock! Wij zijn aan ons huis ( waar we nu nog niet wonen ivm verbouwingen maar waar al wel stalletjes staan ) ook zoiets van plan bij één van de stalgebouwtjes. Fijn om al eens te zien hoe het er kan uitzien! :D

Verder alweer vergeten wat ik gelezen heb, sorry aan diegenen die ik mssn overgeslagen heb :o

hier niet veel nieuws te melden. Halona is 224 dagen drachtig en het gaat goed ( hout vasthouden ). Bij haar eerste dracht ging het fout op 230 dagen , de 2de keer op 238, ik begin dus wel een beetje te stressen...

Pendelen, ga ik zeker eens doen. :P

Vorig jaar had ik Stip, papa van het veulentje laten raden wat het ging worden. Ik had een roos en een blauw halster in zijn stal gelegd en hij ging meteen naar het roze. Had hij het toch even verkeerd :+
Afbeelding