ik wil hem zeker nu niet buiten in de regen,ze hebben geen schuilstal en gaan sowiezo snachts binnen. Vind het wel leuker om ze terwijl ook een beetje in de hand te krijgen. Maar dat ze overdag buiten kunnen,is toch wel een must,helaas is het nu geen weer voor een pasgeboren veulen. Misschien straks een uurtje of 2.
Risky staat dan wel 24/7 buiten maar hij komt dagelijks in de hand. En ze kunnen schuilen wanneer ze willen. Ze hebben een gras stuk en een zand stuk.
pretty
Geplaatst: 31-05-10 14:47
mijn eerste veulen had ook een schuilstal,die bleef ook gewoon 24/7 buiten en inderdaad ook goed in de hand. Maar ik was toen 22 en had niet beter te doen dan daarmee bezig zijn. Intussen is dat al wat veranderd,dus dat hij smorgens en savonds al eens binnenmoet,is mooi meegenomen
Frits heeft ondertussen al heel wat buien op zijn dak gehad, gister stond ie nog buiten in de stromende regen. Er was niemand om hem binnen te doen (ook ik niet), dus hij moest wel. Ach worden ze hard van.
ALs het regent loopt mijn merrie richting stal en gaat ze er samen met het veulen in staan. Ze is echt ontzettend wijs met het veulen. Deed ze ook al toen hij jonger was.
Katharinaa
Geplaatst: 31-05-10 14:52
Proficiat Marrlinde en Marjolein!
Hier staan ze sinds een dikke week ook 24/7 buiten. Maar ze hebben wel een schuilstal met een afdak voor. Daarvoor stonden vrij snel heel de dag buiten, maar s nachts binnen. Maarja inderdaad, voor een pasgeboren veulen is het zeker geen weer om lange tijd buiten te staan, zou ik ook niet riskeren. Twee uurtjes zal wel geen kwaad kunnen.
Ja de onze gaan ook geen hele bui binnen staan hoor! En soms staat de merrie binnen en veulen buiten, ze gaat haar eigen gangetje.
Ik kan het filmpje niet zien kyrkelover. Waarschijnlijk door privacyinstellingen?
pretty
Geplaatst: 31-05-10 15:00
schoonma belde daarnet,gaat ze nu buitenlaten en ik steek ze rond 17u weer binnen. Tregent niet maar inderdaad,nat gras en liggen is ook niet fijn. Kunnen ze straks weer lekker in het droge stro. Veulen is toch pas 4 dagen oud hé.
Toch handig zo'n schoonmama! Trouwens een mooie foto, had ik nog niet gezegd. Ziet er inderdaad een sjiek beetje uit!
pretty
Geplaatst: 31-05-10 15:09
ja,die schoonma van mij is héél handig! Kheb haar wel aangeraden altijd een zweep in haar handen te hebben,want je weet maar nooit dat hij tegen haar opspringt als ze de deuren openzet..is nogal een heet geval,en schoonma is niet zo tuk op grote paarden. dankje voor het compliment!
vanessakusje
Geplaatst: 31-05-10 15:13
marrlinde Gefeliciteerd met (weer) haha een merrie!
bij mij staan ze ook 24/7 buiten, ze kunnen schuilen onder bomen maar daar heb ik ze nog niet onder zien staan. Ze zullen dan wel weinig last hebben van de regen. Er is hier ook niet zo heel veel gevallen, 11mm tot nu toe over de hele week gezien.
Die van mij staan sinds dat ze verhuisd zijn ook 24/7 buiten. Toen was hij alleen al wel bijna een maand oud. Liever 24/7 naar buiten dan 23 uur per dag op stal. Hij stond meestal gewoon middenin het weiland, maar lag wel af en toe in het hoekje uit de wind . Verder niks gemerkt dat hij last heeft van de regen of wat dan ook.
Ja idd, toen ging Armani ook nog niet zoveel naar buiten hoor. Eerste paar daagjes nog maar een uurtje en steeds iets langer opbouwen naar een middagje..
fokfanaat
Geplaatst: 31-05-10 16:25
ligt bij mij helemaal aan het weer, als het goed is, mogen ze van mij vanaf dag 1 de hele dag wel naar buiten. maar niet met kou of nattigheid.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 31-05-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Onze is nu ruim 3 weken en ging de eerste dagen 2x per dag een half uur, hooguit een uur. Nu staan ze gewoon hele dagen buiten. Baalde wel van de regen want dat was niet de bedoeling, maar hij heeft het overleefd.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 31-05-10 16:29
Marjolein, gefeliciteerd!!!
Hier hadden we geluk, toen Neon bevallen was was het prachtig weer en konden ze direct de hele dag de wei op. Ze zijn 1 keer binnengehaald omdat het begon te regenen en de eerste uren niet meer droog zou worden, maar toen was het ook al later op de middag. 's Nachts staan ze wel binnen, omdat Neon het dan ook wel beu is op de wei. Verderop in het seizoen gaat het andersom, overdag binnen en 's nachts buiten (vanwege de dazen).
stunning
Geplaatst: 31-05-10 16:31
Ik heb het bij Armani langzaam opgebouwd op advies van de DA. Omdat hij zo zwak was mocht hij niet naar een weiland wat veelste ver weg was lopen en niet meer als een uur naar buiten. Terwijl het toen mooi weer was. Daarom ging hij eerst nog niet zo lang naar buiten . Anders had ik hem met mooi weer ook meteen langer op de wei gedaan.