[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hiboune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:46

ja ik wel Tong uitsteken

bentley doet dat ook nu..
ze gaat er soms zelfs bij zitten..
wat ik dan doe is touwtje achter de billen door dat heb ik een paar x gedaan en madam loopt nu weer netjes mee..
wat bij mij ook goed helpt is als ik ze apart naar de wei breng bijv eerst moeder dan de kleine lopen ze beter Knipoog

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:46

Sunny, kun je niet iets proberen met druk aan de achterhand? Dat werkt erg goed bij veulens Ja Weet alleen niet zo direct hoe je dat in je eentje moet doen, als je de merrie ook moet vasthouden...

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:49

jessje schreef:
Sunny, kun je niet iets proberen met druk aan de achterhand? Dat werkt erg goed bij veulens Ja Weet alleen niet zo direct hoe je dat in je eentje moet doen, als je de merrie ook moet vasthouden...

Ja ik heb al aan een leadrope zitten denken die ik dan achterlangs haal, maar dan heb ik zoveel touwen in mijn handen... en hij kon gewoon al netjes meelopen, pas de laatste dagen lijkt hij bokkiger te worden..
En ik heb al eens vaker touw achter de kont geprobeerd, maar daar gaat hij ook gerust in hangen als hij echt niet wil.. evenals mijn handen... als hij echt niet wil, en hij is echt al megasterk.. ik ben absoluut geen mietje qua kracht, maar laatst maakte hij bijna handstand overslag toen ik hem van achteren opduwde met mijn hand.. Uiteindelijk heb ik hem half duwend/tillend noem maar op over de 'moeilijke'plek gekregen..

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:55

Misschien dan toch een keer proberen een helper te vinden die er kan achter lopen en hem voorwaarts houden? Na een paar keer weet ie dan wss wel weer dat hij niet moet gaan klooien...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 09:59

6 weken is nog niet zo oud... Knipoog ik pak de merrie links, het hoofd van het veulen links kort aan het touw (dus kort vasthouden 2 touwen in 1 hand, kan alleen als de merrie aan lang touw braaf meeloopt zonder te donderen, evt. touw iets langer en hand op/om de borst van het veulen) en dan met rechts pak ik de staart, zet het veulen dus overdwars neer en duw hem zo vooruit met mijn bovenbenen en buik, hij moet dan dus zijwaarts lopen (of glijden, want dat doe ik niet zachtzinnig). Meestal is 1x voldoende, soms 2x als ze echt eigenwijs zijn. Gewoon even laten zien dat je de baas bent, hoe jong ze nog zijn, proberen doen ze al heel snel...

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:02

329 dagen dracht vandaag. de 2 voorste kwartieren beginnen wat witter te worden, de rest blijft nog achter... tja, niets zinnigs erover te vertellen... Gewoon afwachten dus, ik gok toch op het weekend, lekker handig dus Clown

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:18

Net weer even een Tessie-check gedaan, uier zit nog steeds bomvol, zowel aan de voor- als aan de achterkant. Verder doet ze chagarijnig tegen Rambo, dat is nieuw... Ik ben daarentegen nog steeds lief volgens mevrouw Haha!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 10:21

hier staat haar vulva plots heel open, maar ze heeft nu wel ineens geen melk meer, terwijl het er al 2weken praktisch uitspuit

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:14

ze is wat zwaarademig, ik ga waken Vork

Venna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:22

Milly_ schreef:
ze is wat zwaarademig, ik ga waken Vork

Hyper! spannend

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:29

SA: ik had niet verwacht dat xenah nog zo lang zou wachten.het weekend is inderdaad niet handig, met de keuring. ga je evengoed heen?

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:04

346 dagen Slapen Duivel
Om moedeloos van te worden.
De uier is hetzelfde als 2 dagen geleden, zooo raar dat het ineens opschiet en nu weer helemaal niks te zien. Lijkt zelfs wel dat ie weer gekrompen is Boos!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:05

ik ben weer terug van excursie straatsburg.
was super leuk heb het heel gezellig gehad, ben wel wat moe.

heb ik nog geboortes gemist vast wel! ben benieuwd Haha! iig gefeliciteerd met de aanstaande moeders!!!

de paarden komen vandaag deze kant op Haha! en heb weer helemaal zin in! echt gewoon tof dus staan ze i.p.v. 1 uur reizen minimaal.
gewoon weer op fiets afstand 3 km ofzo Haha! kwartiertje fietsen heerlijk niet Haha! Haha!

en heb van men zusje echt een heeeel gaaf cadeau gekregen woensdag volgt een foto shoot van het veulen en der mama en paardje van men zusje zelf. van wie mag ik niet weten maar heb er super veel zin in Hyper!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:10

@ozzyke : oppassen hoor ,dat deed Iris ook ,eerst een knalvol uier ,op een geven moment slappe hap en 's nachts kwam het veulen....merrie's Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:31

hier heeft ze weeen, daarnet lag ze neer, erg zwaar te ademen, en je legde haar hoofdje neer... Ik verwacht wel een veulen vandaag hoor Lachen ik ga weer stilletjes waken Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:35

vraagje: zwaarademig zijn is dat normaal bij drachtige merries? Mieke is bijna (op een weekje na) 10 maanden drachtig. Maar ik hoor haar echt soms zwaar ademen. Zou dat kwaad kunnen? Volgens de DA ginder zou dat komen door de dracht, maar ik had graag jullie mening ook eens gehoord.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:36

zwaar ademen tijdens het liggen is sowieso normaal, er is minder ruimte Nagelbijten / Gniffelen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:39

jip zwaar ademen is indd normaal in de eind fase.........

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:48

idd zelfs kreunen hoeft niet te betekenen dat ze al aan de arbeid gaan Vork
pff Wanda had vanmorgen hele slappen banden ..uier wordt voller maar ze heeft normaal eentje die op springen staat ..net lag ze neer in de wei ( ze bevalt steeds overdag en in de middagpauze ) maar ze wou me alleen even erop wijzen dat ik alert moet zijn ..

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:52

Spannende merries vandaag!

Tes ligt nooit in de wei, dus als die gaat liggen, dan ren ik naar de wei Knipoog Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik vandaag ook een beter gevoel heb dan gisteren. Ze eet vandaag ook lang niet zovel als anders. Staat hier een beetje op een zandrand langs de bak (zelf noem ik dat altijd het privëstrand van mijn paarden Clown ).
We wachten gewoon verder af. Alhoewel ik het wel een keer leuk zou vinden om gewoon op tijd naar bed te gaan en niet elk uur wakker te worden...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 12:59

vanmorgen heb ik het veulen "zien liggen" in Sterre..... Het zonnetje scheen de ligging van het veulen als het ware te accentueren: een mooie kromming in Sterre's buik, omhoog lopend naar de achterhand toe. Grappig hoor! (Ik heb het gevoel dat ik onzin klets Bloos , maar het zag er echt zo uit.)

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:03

Spannend allemaal...veulenboom op komst Hyper! Hyper!

Hier word het toch ook spannend hoor ,Pricilia was vrij onrustig deze nacht dus wie weet !

Uier dag 340

Afbeelding

Lowlands en Laura pfff begrijp er niets meer van ,Laura zou volgens de DA in Mei moeten veulenen en Lowlands in Juni......zie ik vandaag dat Lowlands uier heeft en Laura nog niets Verward ...vervelend als je geen dekdatum weet Frusty

links Lowlands ,rechts Laura

Afbeelding

Afbeelding

uier Laura

Afbeelding

en Lowlands

Afbeelding

en nog effe spammen met de jeugd Haha! Haha!

Afbeelding

Afbeelding

[img][/img]

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:10

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:05

hey dames,

spannend Milly, succes!!
@amandake, mooie foto's!

nog 3 dagen, dan mag ik Vera ook opgeven, ze zit nu op 317 Haha! Ben benieuwd hoe ze gegroeid is, gaat zo snel nu

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 14:25

@Amandake: Och, wat een leuke veulentjes... Daar krijg ik veulenkriebels van Knipoog

Tes blijft onrustig, stond net wat te graven in het zand. We wachten verder af. Ik wilde eigenlijk een uurtje slaap meepikken, maar nu ze wat onrustig is, doe ik dat toch maar niet.