[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vickiva

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:35

Hoe kunnen jullie die spanning trouwens weerstaan joh, mij kon je vorige week echt opvegen _O- Dacht elke dag wel dat ze kon komen.. Nu laat ik het maar even op zijn verloop maar poeeh wat een uier heeft ze!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:38

Valt wel mee hoor, gewoon goed uier, paard en gedrag in de gaten houden. Verandering merk je dan gelijk. En zorgen dat je bij je paard bent. Nou heb ik ze aan huis en werk aan huis. Dat scheelt

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:43

Super AndreaB, fijn dat ze weer naar huis mogen *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:45

Wat fijn Andrea!

Het is ook spannend Vickiva! Maar ja, wachten is het enige wat kan..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:46

Andrea wat een goed nieuws! *\o/*

Crines ik zal voor jou meeduimen volgend jaar!

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:55

Top Andrea! Dat is goed nieuws! :D

Welkom vickiva! Vertel mij wat btw. Mijn merrie gaat nog niet bevallen, denk ik :') maar ik droom elke nacht erover en slaap onrustig en zie constant veulentjes liggen op de cam. Ik ben ook niks meer waard :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:58

Alexandra__ schreef:
en zie constant veulentjes liggen op de cam.

Dat had ik vannacht ook. Ik zag echt pootjes uitsteken bij de merrie :+ Ze heeft nog bijna geen uier, ik verwacht het echt nog niet. Maar ik zei gisteren tegen Marit; het kan soms ineens veranderen. Dus dat bedacht ik me vannacht :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:02

Haha, herkenbaar.

Gwen lag vannacht te slapen, ik maar kijken en kijken en kijken en toen een schok in dr lijf dus ik direct spanning want het begint! Maar nee, gewoon doorslapen.

Ik ben dr gewoon weeën aan het toe kijken :o := :Y)

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:13

Zo herkenbaar ..... er hing een keer een spinnenweb voor de camera en toen zag ik een hoopje stro aan voor een veulen met een bles :') viel toch tegen toen ik op stal kwam _O-

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:22

Willen jullie met mij meekijken? De uier van onze pony is niet gigantisch vol, maar er hangen wel harsdruppels aan. Wat denken jullie? Zou het vannacht komen of moet de uier dan echt nog wat voller worden?
We hebben namelijk echt geen idee wanneer we echt moeten gaan waken 'snachts. We zouden de bevalling echt niet willen missen....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:23

super nieuwe andreab

welkom nieuweling, leuk veulen

ja dat heb ik dus ook dat ik steeds veulens zie liggen op de cam :') als je moe wordt begin je ook waanbeelden te krijgen :j

kan toch echt niet lang meer duren zou je denken? :D

Afbeelding

ik denk niet dat die nog voller kan, ze is nu al een hengst

Afbeelding

Soezee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:39

Super Andrea!! *\o/*

Welkom Vickiva maar 2 weken is nog niet zo lang hoor. Er zijn er hier die langer hebben moeten wachten. Leuk veulen die je al hebt. En echt dromen over veulens die ken ik. En merrie's die wachten tot je niet kijkt om het veulen eruit te duwen ken ik ook.

Fotsy die kan denk ik niet meer voller of die ontploft :')

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:40

Haha Fotsy! Die uier ziet er inderdaad wel 'klaar' uit!
@Jenny: ik zou denken dat het nog wel even kan duren? Maar wat je zegt.. het kan erg snel veranderen. Met zekerheid kan je het toch niet zeggen. Op basis van de uier zelf zou ik wel denken dat er nog een tijdje overheen kan gaan :j

En ik kan m'n ogen inderdaad ook niet van de cam houden.. Bij ons kan je rechtsonder in de stal net niet helemaal lekker zien. Maar als ik de camera verplaats mist ie bovenin een stukje _O- Dus steeds denk ik: maar wat nou als dááaar nou net iets ligt?! En dan ga ik weer kijken haha. Drama!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:42

Andrea fijn zeg !

Iedereen gefeliciteerd met de veulens! *\o/*

Marit vreselijk he dat wachten... Ik begin het ook beu te raken }> Ze geeft ook nog echt 0 tekenen van een naderende bevalling hier en we zitten alweer op 346 dagen. Uier loopt soms wat voller en daarna weer wat terug, kortom nog veel zucht. Melken lukt nog niet, wel te horen gekregen dat de moeder van Halla en de oma beide overdag bevallen zijn en beide altijd zonder enige voortekenen. Dus er is nog hoop dat het niet nog weken gaat duren :') :')

Sorry geen energie voor een grote bijleespost

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:48

Mag ik hier weer inspringen?? :o :=
Ik ben afgelopen weekend met DBT paardjes 2015 & 2016 op show geweest en bijlezen ga ik voorlopig niet redden, maar inspringen en vanaf hier weer meelezen/meeschrijven ga ik wel voor elkaar krijgen :j

Fotsy, :):) sodeju!!! dat gaat zéker niet lang meer duren hihi! succes alvast!

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:52

zo herkenbaar!! Ik droom alleen nog maar over veulens, alle (doem) senarios zijn al voorbij gekomen, vannacht was Mn veulen een schaap in Mn dromen, was wel een beetje teleur gesteld :+

En elke ochtend kom ik vol verwachting bij Mn merrie en voor dan ik onder dr buik kruip bid ik om hars, maar helaas, tot nu toe alleen nog maar teleur gesteld, uier lijkt alleen maar leger te worden _-:(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:57

Fotsy, je valkmerrie is onderweg *\%/*

Ik heb gisteren een Dexter koe met kalfje gekocht. De koe heeft een schofthoogte van 93 cm en het kalfje haalt de 50 cm nog niet eens <3 Deze week of volgende week worden ze gebracht.

Vandaag zijn ze begonnen met het plaatsen van de stallen, ik ben zo benieuwd als ik straks thuis kom. Mijn man belde al; ziet er erg luxe uit, heel mooi!
Laatst bijgewerkt door suffie op 15-05-17 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:57

Andrea, super!!!

Fotsy, die is er klaar voor. :j

Jenni, aangezien je de merrie noet kent qua gedrag tegen het veulenen lijkt me het wel verstandig om te gaan waken. Sommige merries krijgen niet veel uier of schieten pas vol tijdens de bevalling. Maar er lijken nu echt harsjes te hangen, dat is wel echt een teken.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:45

Andrea wat een supernieuws!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:46

Gogogo Flo! Laat ons die Arany-bleekscheet zien :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:41

Jennybaby: buikje ligt nog wat ver naar voren maar is al wel heel mooi gezakt. Speentjes zijn nog erg leeg. In de openingspost van dit topic staat een hele mooie foto van de laatste fase van de spenen.
Al zegt het allemaal helemaal niets, gezien er ook merries zijn dat het stiekem anders doen.
Hoe is de temperatuur van de merrie?

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:51

Woogy schreef:
Jennybaby: buikje ligt nog wat ver naar voren maar is al wel heel mooi gezakt. Speentjes zijn nog erg leeg. In de openingspost van dit topic staat een hele mooie foto van de laatste fase van de spenen.
Al zegt het allemaal helemaal niets, gezien er ook merries zijn dat het stiekem anders doen.
Hoe is de temperatuur van de merrie?

Oh we hebben eigenlijk nog niet temperatuur gemeten. Wat kan haar temperatuur ons vertellen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:38

Als die stabiel is zit er nog geen veulen aan te komen. Als die ineens daalt heb je binnen 12-24 uur een baby.
Wij tempen ze eigenlijk altijd zodra het er serieus op begint te lijken, 2 maal daags zodat er een helder beeld is wanneer ze schommelen en wanneer echt de bevallingsdaling er is.

Jennybaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:44

Woogy schreef:
Als die stabiel is zit er nog geen veulen aan te komen. Als die ineens daalt heb je binnen 12-24 uur een baby.
Wij tempen ze eigenlijk altijd zodra het er serieus op begint te lijken, 2 maal daags zodat er een helder beeld is wanneer ze schommelen en wanneer echt de bevallingsdaling er is.

Okee, top!!!! Dank je wel voor de goede tip!!! Dat gaan we ook doen. :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:50

Woogy schreef:

Elders las ik dat temperatuur 0.4 graad zakt 1,5 a 2uur voor de bevalling.

Ook lees ik hier op bokt dat temperatuur niet was gedaald maar wel een veulen.