[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daisyjazz

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:31

Jongens, jullie hebben echt te veel merrie's die Daisy heten :') Elke keer zie ik mijn naam, en nu leest mijn vriend mee en die zit me meteen te pesten; ahwww heb je krampjes ?? _O- _O-
Ik volg al jullie Daisy's wel hoor <3

Ik ben wel benieuwd wanneer het veulentje komt hoor Marije ! En wie er dit jaar gaat aftrappen :j
Ice der uier is flink aan het groeien, ik volg je cam fanatiek hoor ! (oke waarschijnlijk ga ik het missen, maar dan nog := )

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:32

Cynthia82 schreef:
Ik wil ook dat de eerste geboren wordt!!

Evelien, nog 110? Speel jij vals? :+ Domino loopt toch ietsje achter op Fi?
Nog 110 dagen klopt toch niet als ze 2 mei is uitgerekend?
Fi is 26 april uitgerekend en dat ik volgens mijn telefoon nog 111 dagen :)

Klopt, de 110 is gerekend op 25 april (ze is 25 mei 2016 gedekt), maar ze loopt inderdaad ietsje achter op Fi. (Officieel vandaag 225 dagen drachtig) :+

kks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 01:06

hee allemaal ik heb al een tijdje niets geschreven. Met onze roos gaat alles volgens plan hahha. zeis vandaag 245 dagen drachtig (9 april uitgerekend) dus nog 84 dagen te gaan! de BITCH fase is ze nu voorbij en is nu heel lief en wil knuffelen .. dikke slijmbal dat het is! ze heeft nu alleen heel veellast van huidvetschilfers iets wie heeft hier nogmeer last van en wie heeft er tips? ik zal morgen even wat fotos maken..ze is iedergeval van deken maat 145 naar nu een 165 gegaan hahaha. man lief beweert het veulen te zien bewegen en zeg dat hij het ookvoelt. hahah ik zie niets en voel ook niets maar wie weet voel ik wel op de verkeerde plek.. ik was ooknog even bokt aan het afspeuren hoe het zit met kleuren. heeft iemand een idee waar je een kans op hebt als je bruinxvalk krijgt?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:02

Silly aan die merrie hoef je zeker niet te twijfelen, wat is ze al dik!

Daisyjazz, super leuk! Is toch leuker om met zijn 2tjes op te groeien vind ik :) Afgelopen jaar had ik maar 1 veulen en dat was hem toch net niet.. Dit jaar 7 dus niet te klagen aan speelmaatjes :P

Ice begint goed haar uier te vullen! Ben benieuwd wat de melktest zegt :D

marije der merries zijn ook goed op weg! laat veulenseizoen maar beginnen!!!!

Hier is spook 255 dagen vandaag.. nog 80 te gaan.. Die daarop volgt is 10 dagen korter drachtig en degene die daarop volgt 3 dagen enzovoorts :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:56

Hihi, gaf ik een week geleden aan dat ik fanatieker zou worden, dat is toch bijna onmogelijk met die snelheid van jullie hier :7

Ik zag in ieder geval een heel dikke buik voorbij komen van Harmony en een uier van Ice die al mooi lijken te vullen, dat lijkt niet lang meer te duren al zou ik met deze koude zeggen; houd nog maar even lekker binnen :brr:
Marije begint dus ook op te schieten als ik het zo hoor *\o/* *\o/*

Gisteravond naar les geweest met mijn pony en het was glad in Duitsland. Voor mij schoot een auto van de weg (landweggetje) de sloot in en tijdens onze les parkeerde iemand zijn auto er nog naast in de sloot := Takelwagen was er maar druk mee. Na de les in kruipstand naar huis gereden en gelukkig veilig aangekomen. Voor vanavond wordt van alles voorspeld met sneeuw en ijzel, dus vandaag de boodschappen binnen halen, zodat ik morgen de deur niet meer uit hoef.

De teller van Silly zegt mij dat Lara nog 74 dagen moet _/-\o_

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:00

Afbeelding
Jullie gaan echt te hard hoor!

Ik zie hele mooie buikjes voorbij komen!
En mooie uierontwikkeling!

Het lijkt wel of mijn merrie steeds fitter begint te worden. We maken ongeveer 2x per week een bosrit van rond de 13 km.
Even voor het idee, tot een maand of 2,5 geleden deed ik amper iets met haar. Soms wat rijden, soms wat grondwerk maar niet heel consequent.
Van de week hebben we een rit gemaakt met 3 ijslanders erbij, heel leuk. Die hebben namelijk hetzelfde tempo als mijn merrie :D En voor het eerst een rit gemaakt in een groep en haar op allerlei posities kunnen rijden. Zo trots op mijn merrie, van heel bang muurbloempje naar stoere dappere merrie. En ze geniet zo erg van de buitenritten! Kijkt hele tijd zo blij rond en de oortjes vallen er bijna af.Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:46

Leuke foto's Marit! Zo gezellig een handpaardje meenemen.

Ice maakt werk van haar uier! Spannend!

Silly ja ze heeft echt al een lekker hangbuikje.

Daisyjazz dat is leuk nieuws,het is zo heerlijk om te zien meerdere veulens samen!

Rowan vordert al goed en bij jou volgen ze elkaar mooi op. Hier zit telkens wat tijd tussen.

Marije dat wordt stilletjesaan spannend. En inderdaad van een maiden kun je niks zeggen.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:08

Akelig hoor die Rhino :\
Ik ent mijn paarden normaal niet tegen Rhino, omdat ze normaal geen enkel contact hebben met andere paarden, maar van zodra daar verandering in komt, ga ik het waarschijnlijk toch maar doen.

Marije: jouw mini's maken het ook al spannend zeg!

Icecrystal: wat een mooie uier al! Ik vind het vreemd om nu al tietenfoto's voorbij te zien komen, omdat ik zelf nog maar net weer een beetje bezig ben met de dracht van mijn merrie.

Ik weet niet waarom, maar dit jaar ben ik er veel minder mee bezig geweest.
Ik heb zelfs schrik dat ze het veulen kwijt is en ze gewoon leeg is ... :x Ik hoop van ganser harte dat dat gevoel niet strookt met de werkelijkheid, want ik kijk echt zo ontzettend uit naar dat nieuwe leventje. Zeker na het verlies van Sierra vorige zomer.

En gisteren na een lange buikstaarsessie waarbij ik niets zag bewegen, heb ik bij thuiskomst nog maar eens het dekbewijs opgezocht. En wat blijkt nu, ze is gedekt 7/06/2016 en niet 17/06/2016 zoals ik eerst dacht. Ze is dus vandaag 213 dagen ver al :wow: welja, als ze nog drachtig is tenminste

De veearts komt zaterdag en ik ga hem denk ik vragen of hij het nog zou riskeren om op te voelen zo ver in de dracht :=

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:25

enten voor Rhino heeft alleen nu als alle andere paarden ook ingeent worden.

Ach Crines, ik zie die van mij nooit bewegen, voel hem/haar ook nooit.
Maar als iemand anders voelt beweegt het inene wel, dus zegt niets volgens mij.
En groeien doet ze absoluut

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:27

Crines ik moet nodig jouw topic eens lezen :o ik heb geen idee wat je drachtig hebt... van je eigen hengst? Of volle broertjes/zusjes van vorig jaar? Ik heb het even gemist geloof ik :o

Marije, spannend :):) ben heel benieuwd!!
Ik ga maar weer eens actiever op de cam meekijken :j

Rowan, haha als de eerste bij jou is geboren kun je bijna blijven wachten op de rest :') hoe veel verwacht je er nu precies? Ik ben de tel kwijt :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:40

Silly: ja dat weet ik. En ik heb er 6 staan, dus is een hele bende om te enten dan. Terwijl ze eigenlijk nooit van het erf af gaan.
Alleen eventueel komende zomer de veulens voor de stamboekkeuring... En dan is het sowieso verplicht, dus dan doe ik ze maar beter allemaal denk ik.

Mocht het alleen het bewegen zijn, zou ik ook niet panikeren (want Espero en Furioso heb ik vorig jaar nooit gezien of gevoeld in de buik), maar ze is ook gewoon nog helemaal slank (zelfs op randje van te mager). :\

Linda: Het topic in mijn onderschrift is over de veulens van 2016.
Enkel Esquina is drachtig. (De bruine, 5-jarige merrie die ik vorige zomer bijgekocht heb met een veulen aan de voet) Het is haar 2de veulen nu. Maar ze is nog zo slank en zou nochtans al 213 dagen ver moeten zijn, dusja ik heb wat schrik :=
Ze is drachtig van een jonge hengst (eerste jaargang veulens) dus heel erg spannend. Papa is een tank van 1m72 met bijzonder goede bloedlijnen, gefokt bij één van de bekendste stoeterijen van de PRE's (JL Escalera). Dus ik verwacht er wel het één en ander van.
Afbeelding
(foto van op de hengstenkeuring, toen was ie pas 3 jaar)

Dat is trouwens tevens de match voor Imperiosa voor komend voorjaar :):)

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:42

Hier ook vaak merries met weinig beweging in de buik. Gek wordt ik ervan. Als ik het maar gewoon 1 x gevoeld heb, ben ik al blij.
We gaan de merries nog even laten lopen, tot de hooibaal op is. Daarna komen ze weer thuis.
Indi is nog niet helemaal beter. hij heeft nu een opengebroken abses. Godzijdank dan maar. Van de 7 heb ik er 4 met enkel snotneus en 3 met een opengebroken abses. Best raar eigenlijk. Verder groeien ze nu gelukkig wel weer goed en zijn ze bijna weer op hun oude gewicht. Nu zal de vacht nog wel wat vertekenen, dus we blijven ze maar goed bijvoeren...

Als de dames er straks zijn kan ik pas beginnen met genieten denk ik. Ben ook erg weinig met de dracht bezig nu. Ga ik vanaf dan ook beginnen met voelen. Ze is nu bijna 200 dagen drachtig, moet dan kunnen toch?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:46

ooh oke, ja dan zou ik ook even ernaar laten kijken inderdaad.

Wow! die is mooi die hengst, past inderdaad ook mooi op imperiosa.

Inderdaad HD, En een ander die dan wel het veulen voelt, vraag mij echt af of ik iets verkeerds doe, of valt het onder mijn hand gelijk in slaap ofzo haha

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:27

Ja hier ook bijna op de 200 dagen :D
197 om precies te zijn.

MaritB, ik heb eigenlijk het zelfde als jij met jouw merrie.
Mijn dame hadden we eigenlijk al op rust gezet, af en toe nog een beetje rijden of longeren aan een halster.
Maar ze komen hier op het moment erg weinig buiten, en ik merk dat ze zich vreselijk aan het vervelen is. Onder zadel gaat ze als een trein en gisteren aan de longe liet ze ook weer dingen zien dat ik echt dacht :wow:

Afbeelding

Hier hebben we tevens al verandering in uiers, ze lopen nog niet vol maar gaan wel al meer hangen.
Haar buik staat met groeien een beetje stil, en beweging heb ik ook maar 1x gevoeld.
Maar met mijn vorige (maiden) merrie zag ik haar buik ook pas echt bewegen met 9 maanden dus ik wacht nog even braaf tot ik ongerust ga worden haha.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:32

Aan haar buikje te zien hoef je niet ongerust te maken hoor, ze is duidelijk gegroeid.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 13:42

nee ik maak mij voor nu zeker niet ongerust haha.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:35

Silly1972 schreef:
ooh oke, ja dan zou ik ook even ernaar laten kijken inderdaad.

Wow! die is mooi die hengst, past inderdaad ook mooi op imperiosa.

Inderdaad HD, En een ander die dan wel het veulen voelt, vraag mij echt af of ik iets verkeerds doe, of valt het onder mijn hand gelijk in slaap ofzo haha

Bij Jazzy heb ik ook heel lang niets gevoeld. Terwijl bij anderen waar de merries een stuk minder lang drachtig waren, ze echt al heel veel voelden. Maar bij Jazzy is het nu ook goed voelbaar. Echt wel leuk. Ik probeer elke avond even m'n hand op haar buik te leggen en dan is het elke keer wel raak.

Jazzy is nu 279 dagen!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:41

ik mag sinds gisteren braaf aan haar buik zitten dus de kans is nu groter :D
Ze staat er dan echt zo bij van........*zucht* oke dan maar.

Ze is nu 273 dagen.

Heb trouwens Dotan van de week weer even gezien, hij wordt groot! Maar nog steeds zonder hengstengedrag, wat een lieverd is het ook

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:45

Wordt voor mij ook maar weer eens tijd om te reageren! (lees wel altijd braaf mee, maar heb dan de tijd even niet om op iedereen te reageren.)

Filmpjes kijken doe ik ook veel, zie ze idd ook veel helpen, ik denk dat ik ook als ik de pootjes blaas zie even ga voelen of het goed ligt en dan laat ik haar verder weer met rust, zo heb ik het op school ook geleerd bij de schapen.

Rhino brrr, de rilingen krijg ik er van. Hoop het nooit mee te hoeven maken, gelukkig komt mn merrie niet zo veel van t erf af. De ruin die bij der staat heeft momenteel ook een wedstrijd stop.

Mooie buiken al, en voor ice en marije komt het al heel dichtbij! Spannend!!! :):)

Kabayo: gefeliciteerd met je nieuwe paard!

Silly: harmony groeid nu hard heb ik het idee, en echt in een puntje, merk je al verschil aan haar banden?

Daisyjazz, altijd leuk als veulens samen kunnen opgroeien, Goed nieuws dus!

Icecrystal : het uier groeit al aardig! Ben benieuwd naar haar veulen! (moet altijd heel erg wennen aan die witte uiers :o :+ )

Marijer: Daisy ook al wat onrustig, het wordt spannend wie er als eerst gaat!!

kks: bruin en valk, volgen smij kan daar een palomino, valk, smokey black, vos, bruin, en zwart uit komen. (als je niet weet wat de ouders dragen kwa kleur)

MaritB: wel leuk dat je nog zo lekker kan rijden met je merrie! mooie omgeving ook!

Crines: dan schiet het opeens als op als je je verkeken hebt op de dekdatum. Mooie vader! hou wel van die grote spaanse :D

Ivy_power: ook nog/weer lekker aan het werk met je merrie, ziet er idd uit alsof ze nog genoeg energie heeft.

Ik merk nu juist aan zolex dat het rijden van haar niet zo meer hoeft. Als ik er eenmaal opzit doet ze het prima hoor, maar ik les niet meer met haar en doe wat korte ritjes nog, blijf haar wel longeren, naar mijn idee vind ze dat op dit moment ook leuker en begint ze weer lekker te sjouwen. Eten doet ze echt als een dijkwerker, altijd honger!! Het veulen heb ik regelmatig gevoeld, merk het aan haar als het beweegt want dan kijkt ze een beetje narrig en als ik dan snel mn hand onder der buik legt voel ik het idd bewegen. Gelukkig mag ik nog steeds overal aanzitten.:D Ook is ze nog steeds een grote knuffel, als ik haar poets kijk ze altijd heel lief achterom <3 Ik geniet zo van die momentjes. Ik heb ook eindelijk een hengsten naam gevonden. Dus ik ben er eigenlijk wel klaar voor, Schuilstal is af voor haar en der veulen, alleen het uitloopje moet nog, camera hangt in de stal. Laat het maar komen:D

Dinsdag was ze 200 dagen, weer een mijlpaal berreikt dus:)
Afbeelding

buikje groeit aardig door, (maar zag fotos van het einde van haar vorige dracht, en ze kan nog veel dikker :+ )
uier fotos begin ik nog niet aan, is nog niet veel te zien:P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:49

Ja Anniek, volgens mij wel, als ik het indruk geeft het heel erg mee, vrij slap dus.
maar echt een puntje op haar kont zit er nog niet.

Zolex heeft een heel mooi rond buikje Anniek

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:52

Silly, wat goed!!

Crines, knappe papa! Ben heel benieuwd!

Mathilda, gelukkig lijken ze in ieder geval allemaal weer aan de beterende hand!

Jupi haar baby is met vlagen heel duidelijk aanwezig, maar soms ook weer dagen helemaa niets... bij bucks heb ik eigenlijk nog niet gevoeld. Ik ga mezelf zo een dom ei vinden als ik sta te voelen terwijl ze leeg zou blijken :') volgende week donderdag komt de DA enten en de tanden doen, dan laat ik bucks nog een keer nakijken dus dan heb ik zekerheid :)

Tja dat enten is inderdaad niet grappig als je er meer hebt :n en ook een aantal die de basisenting moeten maar gelukkig wel een beetje verspreid dus ik heb er nu 4 in januari, 3 in maart en 1 in juli :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:03

haha, nou geen dom ei, gewoon een ei die op een veulentje hoopt :P

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:34

Hier worden wel alle paarden (6) geënt voor Rhino, ondanks dat ze aan huis staan. Ik les immers wel met mijn paarden elders. In maart krijgen ze de Rhino en Influenza gelijktijdig en in september alleen de Rhino. De drachtige merries ent ik altijd nog een keer extra voor Rhino in december.
Grootste voordeel; nooit snotters of hoesters in stal, nadeel; aanslag op je portemonnee :7

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:43

Ik heb er 7 dragend met noussie erbij die ik van Hedel heb en dus dragend van een "wilde" hengst jammer genoeg.

En ik heb bij niks nog echt wat gevoeld alleen bij Bo het gezien.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:45

Wat ik mij afvraag, is al dat enten wel goed voor het lijf?
Bij honden zijn we er inmiddels door titteren wel achter dat elk jaar er klakkeloos een enting in gooien helemaal geen nut heeft, omdat dieren vaak voor jaren een hoge eigen bescherming hebben. Zo'n enting is toch een aanslag op het lichaam.