[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:53

Deal! :D

kan je niet van afstand pendelen voor Dais? :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:57

Nog nooit op afstand gependeld eerlijk gezegd.... Wel tarot gelegd maar dat is anders ;)
En nu weer terug on topic :D

Hm, alleen wisselen kwa geslacht dan hé.... Ik krijg nl n tobiano en die wil ik toch echt wel zelf houden *D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:06

Kan je ook tarot leggen voor het geslacht? :)

Ik wil geen tabiano en wél een crème-kleurtje. Dus we hebben een deal!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:21

Cynthia82 schreef:
Joyceee86 schreef:
oops cynthia.....dan hoop ik dat je wens snel uitkomt anders heb je wel erg veel veulens rondlopen.... wat trouwens ook helemaal niet erg is :+

Hahaha, nou, als het lang duurt, zal er toch wat verkocht gaan worden hoor. Meer dan drie wil ik er echt niet... Hoewel... niet willen... Als ik nou rijk was geweest en niet meer had hoven werken... :D

O jolandje, wat heb je toch lekkere haarballetjes <3

Je stal is echt heel gaaf geworden, Aniek! Superleuk!!

Hier had de pendel vandaag een overduidelijke mening!
Eentje die ik niet deel overigens :D
[ Video ]

Hij ging bij mij zachtjes heen en weer en daarna toch rondjes draaien. Bij Evelien draaide hij heel hard rondjes! We hebben het ook nog geprobeerd bij een niet drachtige merrie en daar hing hij gewoon stil.
Gaan we nog een pendellijstje bijhouden? :D

hoe doe je dat?
Kan je dat zelf doen?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 17:34

Ik heb vandaag aan aanstaande-mama-mishandeling gedaan, ik de zijwaarts stromende regen in een compleet verzopen buitenbak gereden :') Die arme Miep had echt een ^) hoofd :(:)

Maar daarna wel mooi de pootjes weer dun en tevreden in een dekentje op stal lekker hooi staan eten, dus volgens mij is het leed al weer geleden :7

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:02

Ik ga even niet kunnen bijlezen,zit in de trein van drenthe naar limburg met veel overstappen.
Zal proberen vanavond via de laptop te reageren.

Pepper vandaag 208 dagen drachtig
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ylona vandaag 203 dagen drachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat een rotweer zeg!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:03

aniek wat is je stalmooi geworden, ziet er superfijn uit

Cynthia wow, die draait wel heel fanatiek rondjes, zal wel kloppen dan, rondjes was toch merrie?

Cuba libre, wat is een echte pendel en hoe kom je er aan , en hoe werkt het dan?

haha, marije, ja dit keer waren ze schoon gepoetst, maar ik had nu een meisje er bij, dan gaat het ook nét even wat makkelijker :j

en de cam staat weer aan, ik heb hem al bij mijn favorieten gezet, ik ga weer gezellig meekijken :)

inowa mooie buikjes al :j

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:14

Mooie buikjes, Inowa!

Jolandje, hij gaat hard hè? ik verbaasde me er ook om. maar hij klopt zeker niet! :P
Hadden jullie dat trouwens ook dat hij eerst heen en weer ging (zachtjes) en daarna zo hard gingen draaien?

Ik begin met een pendellijstje:
Cynthia - Daisy - merrie

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vilexa 144 dagen drachtig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:18

Cynthia82 schreef:
Ik begin met een pendellijstje:
Cynthia - Daisy - merrie
Cemlys-Beyonce- hengst

Gister had ik ook een plassende en knipperende merrie. Hengst wordt er niet anders van dus dan ben ik er nog gerust in haba

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:59

Aniek wat is je stal mooi geworden!!
Sorry als ik er overheen heb gelezen, maar is dit bij je thuis of op een apart stuk?

Jolandje ze verschillen precies 100 dagen, wat grappig :) leuke pony's!

Verder nog meer buikenfoto's, leuk leuk!! Sommige zelfs al over de 200 dagen, het gaat snel zeg..

Pendelen.. dat moet ik ook nog steeds doen :+ mijn gevoel zegt een hengst, ben benieuwd of het pendelen dat bevestigd..
Was gewoon met een spijker toch?

Wij zijn vandaag ook weer verder gegaan aan de schuilstal voor mijn "kudde" en we zijn een heel eind gekomen, helaas kunnen we er alleen in het weekend echt veel aan doen want doordeweeks redden we dat niet (vriend is vrachtwagenchauffeur). Maar 3 kanten zitten nu dicht, nu de helft van de voorkant nog, waterbak op de juiste plaats, hooiruif ophangen en de andere twee naar buiten verplaatsen en dan kunnen ze erin :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:04

Dat is heerlijk een schuilstal, ben ook zo blij met de mijne, voelt toch veel geruster, ook al maken ze er niet altijd gebruik van.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:40

Cynthia, leuk filmpje. Prachtig ook hoe Dais omkijkt op het moment dat je haar de "schuld" geeft zeg maar. "huh? wat kan ik hier aan doen?"
Denk niet dat ik alsnog ga pendelen, ik ben niet zo goed in dat zweverige :o Was de uitkomst vorige keer ook niet ongeveer 50/50 hengst-merrie en daarvan ook ongeveer 50% juist? Het is wel een aardig kansspel O:)

Marouschka, mooie (vieze) buikjes hoor. Moest wel even lachen om die tong van Ilona ^_^

Fokfanaat, merrie doet het nog netjes zo te zien, met 144 dagen dracht!

Biancatje, in dit stukje heb je er niet over heen gelezen hoor. Is hier wel eens genoemd, maar ga er niet vanuit dat iedereen alles zo feilloos opneemt en nooit meer vergeet :P
Maar het is helaas niet bij mij thuis. Ik woon in een éénkamerappartementje midden in de binnenstad. Maar het is bij Mariska (goeroe op bokt) aan huis. Zij is hier van het voorjaar heen verhuisd. Eigenlijk heel grappig hoe dat gegaan is. Ik ken haar van bijna 6 jaar geleden alweer toen zij besloot een Welsh hengst te zoeken voor haar NRPS merrie. Ik ben toen met haar mee geweest naar de NRPS hengstenkeuring en zij is met mij meegegaan naar de Welsh hengstenkeuring. Uiteindelijk had ze ook Heitrak's Marvin (de paps van Lies) uitgekozen voor haar merrie, maar die is helaas niet drachtig geworden toen. Later die zomer heeft ze mij ook ondersteund met het uitzoeken van Lies en Roos. Dus ze kent ze ook al vanaf het begin af aan ;) Nu was ik van het voorjaar op zoek naar nieuwe stalling en zo zijn mijn pony's (en ik) weer bij haar terecht gekomen, waar ik heel blij mee ben! Nu ook met zo'n mooi stalletje!
Eigen huisje met aantal hectare land er omheen staat voor mijzelf nog op m'n verlanglijstje voor als ik later groot ben! O:)

Fijn dat jullie schuilstal nu ook mooi vordert, maar gaat ook elke keer meer werk in zitten dan je verwacht he! Nog even volhouden en dan kan jouw kudde ook onder dak wanneer het hun uitkomt!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:03

dit zijn onze stalletjes :j

het nieuwste stalletje , in juni gebouwd, hier staan nu nog de twee drachtige merrietjes

de merrie die ervoor staat is verkocht
Afbeelding

dit is de stal van de mannen, daar staan ze nu ook

Afbeelding

en dit is de grootste stal, een hele oude koeienstal eigenlijk, wel een beetje een zootje, maar de paardjes vinden het wel prima , haha, het is warm, schoon en droog, én er is eten :+ hier zit een verharde uitloop en een zandpaddock aan vast, hier gaan ook de dames bevallen, daar zitten de camera's :j

Afbeelding

Afbeelding

tussen de twee gedeelten kan een schotje gezet worden, hier de verharde uitloop en daarachter zand en daarachter de grote weide
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:19

Ziet er prima uit hoor Jolandje! Hier zijn het ook oude schuurtjes die weer omgebouwd zijn. Als ze maar droog en uit de wind kunnen staan.
Nou krijgen ze hier dan binnen eten, maar waar mijn merrie's vorig jaar stonden was ook een schuilstal, maar kregen ze buiten hun hooi. Denk dat ik ze over de hele winter misschien 2 of 3 keer binnen aangetroffen heb. En daar was het toch ook nog behoorlijk guur, in vergelijking is het hier wel erg mooi beschut.

Een stuk nog verharden, onder de overkapping en het eerste stukje uitloop daar, zijn we ook nog aan het overwegen voor volgend jaar.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:28

Ik ben jaloers.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:35

Ziet er ook leuk uit jolandje.

Weet niet meer wie het vroeg maar idd een spijker.

Hier nog een pak vlas in de stal gegooid. Morgen uitmesten. Grote schuur aangeveegd. Pony stal aangeveegd. Hengst baard en oortjes nog bijgeknipt. Manen en voorpluk ontklit (zn voorpluk hangt weer tot onderaan zn neus en manen tot aan zn voorbeen). Staart was ik vandeweek wel even. Aan de stallen weinig kunnen doen bij gebrek aan onderdelen. Morgen hopelijk verder.

Wie heeft trouwens ervaring met regenschurft. Mijn grote ruin heeft er sinds vorig jaar soms last van en zag het nu bij mn hengst ook. Niet extreem maar op de kont en in de flank wat korstje. Geen pus onder maar wel een klein schraal plekje onder de korstjes. Hij heeft in het voorjaar een dip gehad en nu in het najaar weer. Hij krijgt elke dag zn vitamineaandeel, goed voordroog, ook een vitaminespuit erin geduwd een tijd terug. Morgen even overleggen met dierenarts en ontwormingen bestellen.
Vraag me af of scheren niet beter is dan. (Kan ik beter de open plekjes wassen)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:37

Ik ben ook "jaloers" dat ik het niet zelf bij huis heb hoor.
Maar mijn pony's kunnen er toch niet veel idealer bij staan hoor. Vind het een perfecte manier van stallen als je niet veel met je pony's doet qua rijden etc.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:45

Jolanda, dat noem jij rommelig? :') haha nou ik zou er een moord voor doen!!
Bij mij is het een veel erger bij elkaar geraapt zooitje!
Maar het is huur dus ik ga er geen duizenden euro's in stoppen. Maar paardjes vinden het gelukkig prima :j
Voor mijn hengstjes heb ik een schuilstal met verharde uitloop en kan ik het hek open zetten naar de wei.
Voor de merries nu nog 2 vaste boxen, maar daar wil ik van het voorjaar 1 grote inloopstal van maken met aangrenzend paddockje...

Cemlys, zo jij bent behoorlijk druk geweest. Goed bezig :j hihi

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:19

Hallo dames!
Mag ik me hier ook melden? Mijn bijrijdpaard verwacht in april volgend jaar haar eerste veulen!

Baida is een 9 jarige merrie van Van The Man en we verwachten een veulen van Glamourdale. Ze is 2 april uitgerekend. :)
Ze heeft al een flinke buik! Ik vind het ontzettend spannend, mede omdat het bij de eigenaren bij het laatste veulen mis is gegaan met merrie en veulen dus de schrik zit er wel in. Ben ook erg benieuwd wat ze op de wereld gaat zetten, maar in de eerste plaats moet het gezond zijn!

Dit is Baida trouwens. :)
Afbeelding

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:26

Cemlys, Ti en Fi hebben regenrot gehad twee jaar geleden en daar heb ik toen spul voor gekocht wat goed werkte (stinkt wel als de ziekte ;) ) Ik zag het vanmorgen toevallig nog staan in mijn kast.
Als ik weer op stal ben, zal ik eens voor je kijken hoe het heet, maar ik denk inderdaad dat scheren wel goed zal helpen!

Patrick; Staarthaar met een spijker er aan en boven de kont van je paard hangen. Heen en weer is hengst, rondjes is merrie (zie mijn filmpje op de vorige pagina).

Toch ben ik wel benieuwd. Ik zeg niet dat ik er heilig in geloof, maar hoe kan het dat hij zo hard rondjes draaide bij Dais en bij die andere merrie echt stil hing? Ik vind het apart :j

Welkom, Lisanne :)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:38

Oef, heb al even niet meer gereageerd en heb geen idee wat er allemaal gezegd en gebeurd is!

Cynthia, ik duim voor je dat het een hengst wordt! Al zou mijn gok dan niet meer kloppen hahah. Die komt wel overeen met de pendel. Ik wil dat toch een keer proberen voor de gein :)

Aah Vientje, arme merrie Hihi. Al denk ik dat ze het wel overleeft hoor.

Inowa, die van jou zijn bijna zwart :D ze zien er wel toppie uit!

Fokfanaat, die van jou loopt er nog lekker mee door hoor. Is ze nu anders met rijden dan normaal?

Wat een knusse stalletjes zie ik voorbij komen overal! Winny heeft nu nog een houten buitenstal, maar zal om te bevallen naar een merriestal gaan. Die is wel binnen. Tegen de tijd dat D-day nadert, zetten we een caravan neer. Gelukkig is de staleigenaar heel ervaren met drachtige merries en bevallingen. Hij woont ook op het terrein, dus die kunnen we altijd wakker bellen als we het even niet weten(als ze moet bevallen dan, denk niet dat hij het anders waardeert :D )

Lisanne, welkom! Wat een mooie merrie! Een merrie die op de stal staat waar mijn merrie heen gaat, is ook in verwachting van glamourdale! Ben benieuwd of ze op elkaar gaan lijken. We willen wel buikfoto's zien natuurlijk ;)

Over buikfoto's gesproken, wings zit vandaag op 139 dagen. Ik vind dat je het wel goed kan zien nu, vooral als je ervoor loopt. Op de foto lijkt het wat minder duidelijk.

Afbeelding

Afbeelding

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:43

Dankje voor het compliment Wings_love! :o
Leuk nog een glamourdale! Hier in de buurt heb ik al veel knappe veulens van hem voorbij zien komen dus onze nieuwsgierigheid groeit met de dag!
Ik zal deze week eens proberen een duidelijke buikfoto te maken. :)

Leuke merrie heb je! Aansprekend hoofd! Welke hengst is zij drachtig van?

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:46

L_isanne schreef:
Dankje voor het compliment Wings_love! :o
Leuk nog een glamourdale! Hier in de buurt heb ik al veel knappe veulens van hem voorbij zien komen dus onze nieuwsgierigheid groeit met de dag!
Ik zal deze week eens proberen een duidelijke buikfoto te maken. :)

Leuke merrie heb je! Aansprekend hoofd! Welke hengst is zij drachtig van?

Dank je! Ben ook elke dag weer een beetje verliefder op haar :D
Wings is drachtig van Dark Pleasure. Zelf is het een Parcival x Factor. Volledig Gelders dus haha.
Laatst bijgewerkt door Wings_love op 15-11-15 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:47

Wings, komt inderdaad een mooi buikje op nu :) leuk!

Lisanne, welkom! Prachtige merrie! En wat een glans

Pendelen doe ik echt niet meer. Ik geloof er niet in. :n