[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:03

Mistte je filmpje even.
Geweldig, vooral die hinnikjes :')

Aziza raakte wel echt in paniek toen Amir van de week 1x tussen de draden door gegaan was. Gelukkig heeft hij daarvan geleerd en het niet meer gedaan.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:06

Afbeelding

Het is echt een stouterd Roos deed dat de eerste dag al.. Het is zeg maar geen standaard veulen... :')

En waar Roos de eerste twee dagen nog achter dr aan rende denkt ze nu je bekijkt het er mee ren jij je rondje maar. En dan zweer ik dat ze me aankijkt en eens diep zucht.
Het is verder echt een geweldige mama, andere paarden mogen niet naar Belle kijken dan moet ik er echt tussen springen om haar kalm te manen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:06

Balou_k schreef:
[ Video ]

Stalgenootje die haar vanmiddag buiten had staan, ik zat op stage.

Geluid aan! Dan hoor je dr schattige 'gelach'.

Oh wat een vies face monstertje hihi. Heerlijk

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:08

Balou_k schreef:
Zie bovenstaande filmpje :D

Enne super goed cijfer joh!

O waren we tegelijk met posten haha

maaike1994

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:09

Haha wat een pittig dametje Balou! Dat piepen gaan ze blijven doen eenmaal ze het hebben gedaan :'). Mijn 4.5jarige ruin doet het nog steeds :')

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:10

maaike1994 schreef:
Haha wat een pittig dametje Balou! Dat piepen gaan ze blijven doen eenmaal ze het hebben gedaan :'). Mijn 4.5jarige ruin doet het nog steeds :')

4.5 later verschijnen we in de B dressuur ring.. Al piepend :')

Ze is geweldig!

Wie houdt hier nog meer hun baby's?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:14

Balou_k schreef:
maaike1994 schreef:

Ze is geweldig!

Als het een merrie is wel :j
met een hengst moet ik eerst kijken of het liefde op het eerste gezicht is. Technisch gezien heb ik namelijk geen plek voor een hengst.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:15

Wat een heerlijk duveltje Balou! Genieten!!

Veulen wat nu binnenkort eraan komt blijft, rest gaat eruit :j

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:18

Hihi balou wat een heerlijk ding!

Hier mag het ook blijven! IK fok een opvolger voor mijn merrie! Vita is nu 13 en heeft artrose in dr sprong. Mss laat ik dr wel gewoon fok merrie zijn als ze na deze dracht niet lekker wil lopen.. En anders nog een Paar jaar lekker recreatief doen tot ik de kleine kan gaan opleiden!

Balou_k

Och ik ben nog nooit zo spontaan in een keer verliefd geweest op een paard. Behalve op Bubbles, het paard waar ze haar naam aan te danken heeft.

Mijn vorige pony Dakota was een van de meest speciale pony's maar ook dat heeft moeten groeien. Maar dit is ware liefde op het eerste gezicht. Zij gaat echt nooit meer weg!

Myrthee_

Mijn beeb blijft ook. Anders was mevrouw ook nooit gedekt.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:19

Balou_k schreef:
maaike1994 schreef:

Ze is geweldig!

Maakt niet uit of het een merrie of hengst word het blijft hoe dan ook! Kan niet wachten! <3

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:21

Balou_k schreef:
Och ik ben nog nooit zo spontaan in een keer verliefd geweest op een paard. Behalve op Bubbles, het paard waar ze haar naam aan te danken heeft.

Mijn vorige pony Dakota was een van de meest speciale pony's maar ook dat heeft moeten groeien. Maar dit is ware liefde op het eerste gezicht. Zij gaat echt nooit meer weg!

Op Khaleesi was ik spontaan verliefd :j
Ik ging er heel nuchter heen, want ik had al 5 andere pony's bekeken in een jaar tijd, maar toen zag ik haar en mijn hart maakte echt een sprongetje :)) Met rijden was de klik er ook meteen en ik moest en zou haar kopen <3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:26

een merrie blijft een hengst wordt verkocht.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:55

Balou_k schreef:

Ik hoop zo dat Rosa me een merrieveulen gunt, want dan blijft die sowieso. Hengstveulen heb ik al een geïnteresseerde voor.

En als Jorja een hengstje krijgt, is de kans groot dat die ook blijft. Maar van een merrieveulen weet ik ook niet zeker of we het dan wegdoen. Jorja heb ik samen in eigendom met een vriendin. Dus dat besluiten we samen.

Van Dolly is het nog helemaal niet duidelijk, dat hangt van de veulens van de andere 2 af, denk ik. Maar als ik die zelf niet hou, heb ik wel een idee naar wie die gaat.

Robynn schreef:
Balou_k schreef:

Op Khaleesi was ik spontaan verliefd :j
Ik ging er heel nuchter heen, want ik had al 5 andere pony's bekeken in een jaar tijd, maar toen zag ik haar en mijn hart maakte echt een sprongetje :)) Met rijden was de klik er ook meteen en ik moest en zou haar kopen <3

Ik had dat met Rosa. Heb al heel lang de droom gehad om, "als ik later groot was", Welshpony's te fokken. Op een dag had mijn toenmalige baas haar gekocht voor de lessen. Ze was nog geen 3 min binnen en ik zei; die koop ik ooit. Twee jaar later was ze van mij. Als ik nu foto's van toen zie, denk ik, goh wat was je verre van knap.
Mijn NF ruin trouwens ook (uit mijn avatar). Die zag ik als 4 jarige in de bak lopen. Die had iets. Het werd mijn eigen pony en hij is 21 geworden bij mij. Soms heb je dat gewoon.
Dolly heeft mij uitgekozen.. _O-

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 01:05

Met "mijn" vorige pony had ik dat heel erg, al sinds ik 4 was zei ik dat zij ooit van mij zou zijn. Ondanks dat het echt een gemeen, snel dier was, was dat het paard waarop ik mijn angsten na vallen had overwonnen. Uiteindelijk toen ze met pensioen moest, is ze met een ander meisje mee gegaan, waar ik alles met haar mocht doen, omdat het mijn pony was. Na een half jaar intensieve verzorging (4x per dag stappen etc) was ze zo aan me gehecht dat ze bijna in paniek raakte als ik weg was.

Van Liberty heb ik nooit de intentie gehad om haar te kopen, tot ze weg moest bij de vorige eigenaresse. Toen merkte ik pas hoe erg ik aan haar gehecht was, en heb haar dus gekocht. Nu word ze steeds meer en meer mijn maatje. Ondanks dat de klik veel en veel minder was dan bij Arrow, is er wel een band die steeds sterker word. Liby is gewoon heel gesloten, vriendelijk, maar moeilijk doordringbaar.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 07:32

Ook bij ons blijft het veulen, ongeacht wat het wordt. Als opvolger van onze merrie, ze is al 18 en heeft ook niet het eeuwige leven.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:00

Wat een geweldige foto's en filmpje :D té schattig!!!!

Kom op bokt merries, wij willen meer baby's zien :o haha
jeeeemig afgelopen weken vond ik de tijd zo snel gaan maar nu gaat het echt veeeeel te langzaam!!

Hier blijft beeb ook, ongeacht geslacht :j als het een hengstje word moet hij op een gegeven moment gewoon gecastreerd worden. dit word het allereerste paardje die ik vanaf dag 1 heb, daar kan ik nooit geen afscheid van nemen :o

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 08:48

Wat een mega schattig filmpje van Belle!! <3

Ik houd het veulen sws de eerste 4 jaar, daarna wsl verkopen maar je weet maar nooit,als het heel bijzonder is dan kan het ook zomaar langer blijven!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:04

Hier ligt het aan het geslacht, kwaliteit en ook wel beetje kleur of iets blijft ja of nee. Dus even afwachten :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:11

Wat ontzettend schattig is belle !!
En amir lateef is ook weer echt schitterend zoals al aziza haar veulens.

Ik heb hopelijk voor eind maart mijn camera hangen en krijg wifi op de wei dus hopelijk kan hij ook online.

veulen van pepper wil ik houden.

Hier lijkt er trouwens iets uier ontwikkeling te zijn!
Afbeelding

Pepper wordt dit jaar ook weer gedekt en misschien mag ik de merrie van mijn vriend ook gebruiken.
De hengsten zijn ook al uitgekozen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:27

Welke hengsten zijn het geworden? Gut Roos wordt de komende jaren niet gedekt, maar ik zou hier toch graag mee blijven kletsen. :)
Heerlijk al die zwangere dozen volgen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:36

pepper wil ik dekken met oldenzijlster atlantis,een 3 jarige hengst die afgelopen Welsh hengstenkeuring goedgekeurd is.

de merrie van mijn vriend(als het doorgaat) met de hengst waar pepper nu drachtig van is,maar dat besluit ik pas definitief als ik zeker weet dat het doorgaat.
en kan ook nog altijd van gedachten veranderen als ik een mooiere hengst op die stal zie staan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:42

Mijn merries worden gedekt Door mn eigen hengst. Ik heb hem 3 jaar geleden als veulen aangekocht, omwille van de bloedlijnen, maar ook het bot en beweging. Kijk hoe de nakomelingen volgend jaar zijn. Als die goed lijken mag hij nog een rondje. Daarna zien we wel. Ik wil hem graag voor de wagen, dus gok dat die dan even voor de sport gebruikt zal worden.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 09:49

Ik wil Wainonia dit jaar niet laten dekken, omdat ik haar nu eerst graag verder wil rijden in de sport. Misschien volgend jaar nog eens of anders het jaar daarop. Ik twijfel nog om onze shet te laten dekken, alleen nog geen leuke hengst gevonden voor haar.