[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 11:59

Wat een mooie foto's komen er weer voorbij van al die knappe veulens <3

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:55

Prachtige foto’s allemaal!
Mirjam: je veulen is een kopie van de merrie! Gaaf hoor!
Sannathris: lekker hè, als ze de hele dag het land op kunnen? Dat kan bij ons sinds gister.
Piarens: wat is Muffin mooi getekend zeg! Hoe oud is hij nu? Waarschijnlijk is hij al heel snel aan je gewend als je merrie het goede voorbeeld geeft.
Kayabo: wauw! Wat gaaf!! Jij kan volgens mij ook alles met Zilver, of niet?
Kyrkelover: dat staartje! Lekker aan het showen! En terecht, de knapperd!

Lekker genieten van het zonnetje en de andere merries letten op. Mama en kind samen aan het slapen. (Check ook mijn stalker in de schaduw :') )
Afbeelding

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 12:59

op 14 mei geboren, Ryana, knap vos merrieveulen v wolkentanz I uit Flooramie v Florestan I

ik ben er blij mee, deze mag blijven ;) :D

fotos van afgelopen vrijdag...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 13:43

Kaplaars schreef:
Prachtige foto’s allemaal!
Mirjam: je veulen is een kopie van de merrie! Gaaf hoor!
Sannathris: lekker hè, als ze de hele dag het land op kunnen? Dat kan bij ons sinds gister.
Piarens: wat is Muffin mooi getekend zeg! Hoe oud is hij nu? Waarschijnlijk is hij al heel snel aan je gewend als je merrie het goede voorbeeld geeft.
Kayabo: wauw! Wat gaaf!! Jij kan volgens mij ook alles met Zilver, of niet?
Kyrkelover: dat staartje! Lekker aan het showen! En terecht, de knapperd!

Lekker genieten van het zonnetje en de andere merries letten op. Mama en kind samen aan het slapen. (Check ook mijn stalker in de schaduw :') )
[ [url=m/CneSS8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is van de avond van 26 mei dus eigenlijk nog maar 3 -4 dagen. Merrie laat me alles toe , dus hopelijk win ik bij hem ook snel vertrouwen. Ben benieuwd !
Jou stalker _/-\o_ geweldig !

Proficiat met je veulen amen !

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 14:06

Renske wat balen dat Amarens nog niet goed gaat. Hopelijk is het goed te verhelpen, succes in Wolvenga

Mirjam wauw, wat een kopie van zijn moeder!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 15:11

Ja Richo is als 2 druppels water zijn moeder. :)) Beetje jammer dat hij dan weer net geen meisje wou worden. :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:07

Piarens m, ik vind Muffin echt een toffe naam! En super knap ding ook.
Gewoon geduld hebben, veel aandacht aan de merrie geven. Vaak wint de nieuwsgierigheid het dan wel.

J_Emma en Fotsy! Idris is twee maanden, dus ik heb hem weer gemeten. Gisteren en vandaag op een ander stukje fietspad en hij is 1.14m!
Shiloh (die echt groot is) was 1.12m. Groeicurve zegt tussen de 1.54m en 1.64m. Nou geloof ik dat niet, maar dat hij de 1.50m gaat halen durf ik wel te geloven nu.

En vandaag eindelijk weer een fotoshoot gehad :D

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:47

Zo dat is echt wel groot dan!! Heel benieuwd naar de foto resultaten.. krijgen we een teaser? :D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:54

Ik heb ooit veulen gehad na 2 a 3 weken ook vieze neus en eten niet goed wegwerken ... proppen... Gelijk naar buiten. Gras eten. Geen hooi kuil oid. Had een slokdarm die nog niet top werkte... daar is ie over heen gegroeid. Ben gelijk naar paardenkliniek gegaan destijds die met dat advies kwamen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:55

floripori17 schreef:
Zo dat is echt wel groot dan!! Heel benieuwd naar de foto resultaten.. krijgen we een teaser? :D

Zeker! :D zodra ik ze heb, plaats ik er een paar hier :j

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:56

Wat een mooie foto's van al jullie foto's . Geniet er maar extra van.
Wij missen ons meisje vreselijk.
vanavond komt er een fries veulen naar ons toe. Zij is vanmorgen geboren, maar haar moeder heeft het niet overleeft. We hopen dat het klikt met de merrie.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 16:58

Heel veel sterkte karelien en ook succes met het veulen dat gaat komen. Hopelijk een goede match!

Nog een paar “newborns” gefeliciteerd!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:26

De eerste!
Afbeelding

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:30

Lovelyn gefeliciteerd! Knap veulen!

Karelien wat vreselijk erg, veel sterkte. Hopelijk klikt het met het veulen dan kan je toch weer een beetje genieten!

Renske hopelijk valt het mee!

Bedankt voor de tips voor het werken met Reus aan het halster. Helaas heb ik niet de mogelijkheid met 2 man met hem te werken. Ik ben een aantal jaar geleden naar de andere kant van het land verhuisd. Dus hier eigenlijk geen vriendinnen en zekere geen paarden vrienden of vriendinnen. Mijn vriend is super allergisch dus die helpt alleen echt in noodsituaties, want die is er meteen echt ziek van.
Dus alles wat ik doe moet ik alleen doen. Hij is niet meer bang voor me of schuw hij wil juist graag bij me zijn en knuffelen het is puur de druk van het halster. De afgelopen 2 dagen heb ik het halster als hij lag omgedaan en hem dan gewoon gelaten en pas later op de dag ga ik dan aan het halster oefenen. Gisteren ging het al een stuk beter, niet meer gesteigerd en krijg ik het touw ook om ze billen zodat ik het beetje druk op het halster kan combineren met wat druk achter de kont..... Dit ging goed. Vandaag is het me zelfs gelukt het halster om te doen terwijl hij in de wei liep (moet ik wel echt zorgen dat de druk op het halster als hij beweegt minimaal blijft dus is wel lastig...) Straks ga ik weer oefenen met stukje aan het halster lopen. Hopelijk pakt hij het snel op.....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 18:33

Cynthia82 schreef:
De eerste!
[ [url=m/ypstcX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw <3 <3

Renske klinkt erg zeg. Wanneer verwacht je duidelijkheid te hebben?

Dddara toch klinkt het alsof het steeds makkelijker gaat :) ga gewoon lekker zo door :D komt vast goed joh!

Spannend karelien. Zou een mooie oplossing zijn!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:12

Gefeliciteerd Lente en Charmfaith :)!
@charmfaith: Wat een geluk dat alles goed is gegaan!

@karelien: wat erg ;( verschrikkelijk.... Heel veel sterkte .ik heb nog niet eerder gehoord van koliek bij een veulen. Hoe kan dat ontstaan?
Hopelijk klikt het met het pleegveulen!

@renske: wat vervelend dat amarens zo blijft tobben..hopelijk valt het mee. Anders ff contact opnemen met equitom. Die kunnen daar echt heel veel. Fijne kliniek met fijne mensen

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:13

Woensdag gaan we naar Wolvega, dus dan weet ik meer.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:17

@cynthia82: mooie fotos <3

@dddara: ik doe ook alles zelf en alleen..red loopt al vanaf 1 dag oud aan halster en touw. In eerste instantie met soort veulentasje. Inmiddels al paar weken met touwtje aan halster. Als ik met red loop en hij stopt ff dan geef ik stemcommando en zet lichte druk op het touw. Als hij dan nog niet meewerkt dan druk ik met mijn hand zelf achter kont of met touw erachter of zacht tikje. En direct belonen en druk eraf als hij voorwaarts gaat al is het maar 1 stap.

@amen: gefeliciteerd :)

@kabayo: gave fotos!! Wat knap dat dat zo toch allemaal kan. Ik zou dat echt niet durven met mijn merrie en veulen zo los.

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:52

Waaw Cynthia super knappe foto <3

Karelien hopelijk lukt het met het veulen! Toch ergens een kleine troost Mss dat je een ander veulentje hebt kunnen helpen ...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:56

Gefeliciteerd lovelyn begrijp dat je verliefd bent

Gefeli charmfaith ik betwijfel ook wel red bag hoor want dat halen ze echt niet alleen maar gewoon niet bij stilstaan en blij zijn zou ik zeggen

Gefeli lente

Sterkte Karelien wat erg

Omg wat een knappe foto Cynthia oh is het al bijna weer meettijd hahaha zal ik dan straks ook eens doen.

Kabayo leuk al eens gewassen.

Dddara ik denk dat je misschien ook direct ineens teveel wil en halster ging goed en direct druk op willen zetten.
Persoonlijk ben ik echt niet voor die methode ik heb ooit eens veulen gekocht die was ook zo achterover gevallen in mijn bijzijn. Bleek later als driejarige bij het rijden een probleem te hebben en dus gezien in die heup een oude fractuur. Rijden was amen en uit.
Zo meelopen komt echt wel en doe je beter zoals tamarant uitlegt
Oh en nog tip. Leg je halster in de eetbak zodat ze zelf die riempjes tegen hun hoofd voelen. En zo schuif je langzaam verder op maar geduld blijft de boodschap.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:09

Idris heeft een fase gehad van een week of twee dat hij ook ineens geen zin meer had in zin hamster. Ik hing het halster om mijn arm en aaide hem dan met die arm, zodat hij het halster zag en voelde bewegen.

Meelopen leer ik ze heel natuurlijk aan door ook met de moeder te lopen en veulen dan gelijk aan een touwtje. Ze lopen toch wel met moeders mee en dan voelen ze af en toe ook wat druk van het touw.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:28

Wat vreselijk karelien . Heel veel sterkte met het verlies!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:42

Ja die fase hebben ze idd altijd even hè Cynthia hier ook hoor ik mocht ineens niet meer in de buurt komen met halster. Nu gaat die weer vanzelf aan en uit. Moet de klippen zelfs niet meer opendoen. Gewoon schuif over de oren.
Oh en net gemeten 1m18. Ik denk dat hij de 1m55 zal aantikken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:06

Hier druk dus tijdje niet gevolgd maar ben wel benieuwd naar de 2021 veulens. Zag er weer een heleboel bij. Gefeliciteerd allemaal.
Lijstje wordt echt een stuk korter zo!

Karelien, heel veel sterkte gewenst.

Fotsy, Cynthia en de rest die veulens opmeet. Er is een topic van waarin de veulens worden gemeten, misschien willen jullie meedoen?
[KS] "Oei ik groei!" 2021 veulens

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:12

Renske ik hoop dat het gaat meevallen met je veulen.

Hier lijkt de merrie het veulentje te hebben geaccepteerd. Ze is er heel lief voor. Het heeft alleen nog niet gedronken, Ze snapt het npog niet helemaal. Hopelijk komt het goed.