[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Natasja_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:08

Sterkte moos. :(:) echt naar als je zelf extra gecontroleerd hebt.

Ik ben jaloers op alle uier foto’s. _O-

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:20

Wat een schatje goldenarrow!!

Hier loopt de melk er letterlijk uit ze wacht denk echt tot iedereen weg.

Afbeelding

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:25

Wat een lieverd goldenarrow <3 .

Spannend Charmfaith! Zou zelf het type zijn om dan gewoon iedereen weg te sturen onder het mom van: "Merrie heeft rust nodig". Maar ja, dat gaat lastig op een (pension)stal. Hopelijk blijven ze niet continue bij haar stal staan om te kijken hoe het gaat en laten ze haar met rust?

Hier weinig nieuws te melden. De dames zijn rond en gezond. Heb de moeite niet genomen om vandaag naar Maria haar uier te kijken. Zal vast hetzelfde zijn als gisteren. Kijk morgen weer :j .
Ze is wel echt zen aan het worden nu. Word echt rustiger. De heren plakken niet meer zo aan haar, maar zie haar wel afzonderen met momenten. Deze week verwacht ik nog geen veulens.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:33

Moos: Wat erg zeg!! Lijkt me echt een nachtmerrie, je controleert nog extra en dan gaat het toch nog mis, heel veel sterkte en hopelijk heeft de merrie het er niet al te moeilijk mee...

Charmfaith: Die gaat zodra iedereen weg is denk ik :+

Ik had mijn merrie graag deze week weggebracht maar ze blijft toch nog thuis tot volgende week :Y)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:33

Moos sterkte

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:37

xYaartje schreef:
Wat een lieverd goldenarrow <3 .

Spannend Charmfaith! Zou zelf het type zijn om dan gewoon iedereen weg te sturen onder het mom van: "Merrie heeft rust nodig". Maar ja, dat gaat lastig op een (pension)stal. Hopelijk blijven ze niet continue bij haar stal staan om te kijken hoe het gaat en laten ze haar met rust?

Hier weinig nieuws te melden. De dames zijn rond en gezond. Heb de moeite niet genomen om vandaag naar Maria haar uier te kijken. Zal vast hetzelfde zijn als gisteren. Kijk morgen weer :j .
Ze is wel echt zen aan het worden nu. Word echt rustiger. De heren plakken niet meer zo aan haar, maar zie haar wel afzonderen met momenten. Deze week verwacht ik nog geen veulens.

Ze staat aan het eind van de stal dus we hebben vanaf de helft van de stal afgezet zodat niemand bij haar kan komen. En helaas zijn er lessen tot 21 uur maar 21.15 stuur ik zeker iedereen weg.

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:50

Dat is wel fijn dat ze aan het eind van de stal staat en er verder niemand bij kan komen! Dan heeft ze daar ieder geval de meeste rust. Fijn ook dat je het af hebt kunnen zetten.
Groot gelijk hoor dat je dan iedereen weg stuurt. Snap best dat voor veel mensen/lesklanten het toch leuk/interessant/spannend is om een veulentje geboren te zien worden, maar jij als eigenaresse zit er natuurlijk ook niet op te wachten dat ze daar met tien man staan te kijken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:53

Het kan ook nog een lange poos lekken. K zou het allemaal gewoon laten zoals het dagelijks is verder. Het komt vanzelf een keer :j

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:56

xYaartje schreef:
Dat is wel fijn dat ze aan het eind van de stal staat en er verder niemand bij kan komen! Dan heeft ze daar ieder geval de meeste rust. Fijn ook dat je het af hebt kunnen zetten.
Groot gelijk hoor dat je dan iedereen weg stuurt. Snap best dat voor veel mensen/lesklanten het toch leuk/interessant/spannend is om een veulentje geboren te zien worden, maar jij als eigenaresse zit er natuurlijk ook niet op te wachten dat ze daar met tien man staan te kijken.

Nou inderdaad. Iedereen zegt al van is het er al mogen we even bij haar kijken. Zeg ik tegen hun ook wil jij allemaal potte kijkers bij je bevalling _O-

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 19:59

Spannend CharmFaith :):)

Hier ook weinig te melden, Caresse is rond en gezond, nog 49 dagen te gaan tot de 340.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:22

Wat een boel berichtjes in een dag tijd :D

@ For_Que, een beetje uier is toch wel fijn, voelt toch wat meer schot :D
@ Knolselder wat een heerlijke sneeuw :)) Lis is echt te cute <3 En de dames zijn wel serieus aan het uieren zo te zien, kan soms zo snel gaan.
@ goldenarrow Gefeliciteerd!!! Wat een knapperd <3
@ cp112 Dat is wel een geniale Yak, geweldig!! Helemaal naar Amerika, wauw!
@ Sanet zo die loopt er nog goed bij!
@ CharmFaith spannend!!! hopelijk vanavond/vannacht!
@ Mooss Jeetje wat ontzettend sneu zeg :( Sterkte!
@ shadow33 de spannendere tijd komt er aan als al die dingen beginnen
@ Cioccolato dat is een mooi begin, laat maar doorvullen :D
@ Yvk wauw wat staat die mooi te glimmen!
@ Luna2006 Ja dat kan nog wel wat voller, maar mooi begin :D
@ kellykeuhh Ook een mooi beginnetje!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:42

Mooiste, heel veel sterkte Y;( Fijn om te lezen dat het goed gaat met je merrie.

Charmfaith, dat zijn nog eens echte tjoepkes *\o/* Volgens mij kan je het er bijna uitkijken.

Kabayo, nog niks -O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:24

Heb je nog nagels aan je vingers CharmFaith? :=

Quinn kijkt al eheel de dag vaak naar haar buik, stampen, kling opgezwollen en uier kan volgens mij niet veel voller. Alleen ph moet nog even verder dalen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lovejouuuIB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:31

Sterkte Moos :knuffel:

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:39

CharmFaith schreef:
xYaartje schreef:

Nou inderdaad. Iedereen zegt al van is het er al mogen we even bij haar kijken. Zeg ik tegen hun ook wil jij allemaal potte kijkers bij je bevalling _O-

Ohh daar zou ik dan zo geïrriteerd van worden he _O- . Ik zou dan gewoon niet meer reageren of ze boos aankijken, maar dat ben ik haha.
Wacht maar tot het veulen er is. Dan word het helemaal erg. Dan willen sowieso de jonge kinderen gelijk de stal in kijken naar het veulen (gok dat je op een manege staat?).
Geef ze maar een extra knuffel van mij! En ook een knuffel voor jou. Dat wachten moet vast zenuwslopend zijn!

Knolselder, Quinn maakt het ook spannend! Je zou toch denken dat dat ook voor vannacht/een deze dagen moet zijn?

Door alle veulens hier word ik zelf ongeduldig _O-

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:57

Dat zijn ook wel serieuze uiers knolselder!

Ze staat inderdaad nog nog op een manege maar als het veulen er is gaan ze met een paar dagen naar een plek waar me andere paarden staan zodat ze overdag de hele dag naar buiten kunnen. Nu kon dat helaas even niet anders

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 21:58

Zo pff wat een chaos even hier. Poging tot bijleespost

Moosss misschien een gekke vraag. Heb je toevallig beeldmateriaal van de tweeling? Niet dat ik het mooi vind maar ik vind het wel heel intressant en leerzaam. Niks hoeft hoor!!

Charmfaith wat irritant dat iedereen direct wil kijken of bij de bevalling wil zijn.. doe rustig lol. Wel fijn voor haar dat het afgeschermd is.
Hoe lijkt t nu?

Knolselder wow quinn! Vanavond??

Suffie nee -O- Ik snap het niet. Uier staat echt wel wat stil. Sommige dagen/momenten echt wel voller. En dan blijft dat daarna ook weer stil staan. Tis nu nog hetzelfde als gisteren. Is niet leeg, maar kan voller. Al zou ze ook prima zo kunnen bevallen. Ik weet niet wat ze gaat doen :+ Als ik mocht gokken zou ik zeggen vrijdag/dit weekend. Maar soms denk ik dat ze nog later gaat dan dat.

Caresse rond en gezond is ook heel fijn :))

Melissa de merries zijn in deze periode ineens allemaal aan het foppen -O-

Goldenarrow wat een knap poppetje <3

Xyaartje heerlijk zen zijn is ook heel fijn :j Soms is een dag niet naar het uier kijken ook wel relaxt . Word je ook niet teleurgesteld

Natasja :(:)

Kellykeuhh 330 alweer. Wat gaat het snel! Fijn dat het uier ook begint mee te werken :D

Luna daar kan inderdaad nog wel wat bij :)

Zilver en Fayola vanochtend lekker vroeg buiten. Gave luchten!
Afbeelding
Afbeelding
Vanavond even geborsteld, alarm om en de normale checks. Ik melktest dus even niet meer zolang het zo "saai" blijft.
Uier hetzelfde wel als gisteren
Afbeelding
Kijk paard. Hier hoort baby-inhoud in!
Afbeelding
Verwacht vanavond niks. Het snelst vrijdag/ dit weekend. Vrijdag is het volle maan. Ze moet nog wel even het laatste stukkie doorzetten hoor -O-

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:07

Phoe met deze snelheid is ook wel veel bijlezen :o

Ik lees vaak even snel als ik op stal ben of thuis maar vaak op de tel, de nieuwe houden jullie dus even te goed.

265 dagen
De deken singels begin strakker te zitten.
Afbeelding
Afbeelding

En zo lief. Vannacht was ik even wakker, keek ik op de camera: <3 ze staan nu 24.7 buiten en dit is de schuilstal.
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:11

Ik ging dus afgelopen nacht 1 keer checken. Voor de zekerheid. Geen moeite. Had 1 wekker gezet.
Uiteindelijk heb ik 5 keer op de camera gekeken en was ik zelfs voor de wekker wakker :))

Geweldig. Top.

Ik heb dus nu voor de zekerheid t alarm om, vooral ook om even te ervaren en ontdekken hoe ze normaal in een nacht ligt. Slechter kan niet *D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:26

Kabayo: prachtig die oranje lucht zeg <3
Zilver doet lekker rustig aan :7

Melissa: lekker buikje al <3

Knolselder: ben benieuwd wanneer ze gaat :):)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:27

Spannend Charmfaith!! Is t er al :D

GA: wat een sjiek ding!!

En ik zag nog wat lekkere buiken en volle uiers voorbij komen!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:34

Kabayo: Ja, dat is zeker relaxed :j . Probeer de controle ook wat meer los te laten. Niet te los natuurlijk, maar wel gewoon los laten als in: om de dag proberen te checken tot het echt goed gaat vullen.
En heerlijk zen is zeker fijn :j . Vind Maria zelf ook! Ze is er ook heel rustig onder :) .
Wow, wat een gave luchten! Echt heel gaaf zo zeg! Zilver heeft er nog weinig zin in. Volgens mij ga je nog gelijk krijgen ook dat ze dit weekend bevalt! Zilver lijkt nog niet onder de indruk te zijn van het veulen halster zo te zien.

Melissa1996 : Ohhh wat lief hoe ze daar samen liggen op de camera <3 .

Cioccolato: Die van jou heeft er ook nog weinig zin in volgens mij om te bevallen?

Net van iemand ergens anders gehoord dat die persoon Maria niet drachtig vond. Die vond het een grasbuik. Nu had ze een andere foto gezien. Die van gisteren. Waar Maria wat verder weg staat en de dracht buik niet direct te zien is.
Begon al aan mijzelf te twijfelen, maar zolang de uier zo nu en dan vordering laat zien, ik gedrags verandering zie in haar en de kudde, ze Frodo van zich af blijft schoppen (zo af en toe checkt die of hij er al op mag, maar dan krijgt hij gelijk een schop/mep van haar. Ze laat hem echt niet toe), ze niet hengstig staat, etc, etc, zeg ik nog steeds: hartstikke drachtig en blijven we aftellen naar de kleine :j .
Kon het alleen niet voorkomen dat er toch even dat twijfel gevoel naar boven kwam terwijl ik Maria door en door ken en dit niet mijn eerste dracht is met haar. Voor het eerst in de 10 jaar dat ik Maria verzorg ben ik met Maria juist zeker van dracht.
Maria draagt gewoon heel bescheiden (helemaal vergeleken met Jenny die gewoon echt breed is). Dat ben ik ook van Maria gewend met afgelopen jaren. Dat ze bescheiden draagt.

9 maart
Afbeelding

Augustus vorig jaar (excuus voor de hoeven hier. Ze is inmiddels alweer aantal keren bekapt).

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:39

Ze mag nog wel rustig doen, zo ver zijn we nog niet maar hou t altjd in de gaten als het kan.

Meestal als t uier wat doet zijn ze toch wel drachtig. Komt vast 1 uit!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:44

Cioccolato: Inderdaad! En haar uier doet ook echt wel wat. Ze heeft er alleen geen haast mee en dat ken ik wel van haar. Die neemt daar ruimschoots de tijd voor.
Maar die persoon ziet het na wat andere foto's van vorig jaar en vergeleken met nu toch ook wel dat er wat in zit, maar toch he. Dat twijfel gevoel kwam echt even omhoog. Kon het niet helpen op de een of andere manier. Zal Maria morgen nog maar even goed toefluisteren om die uier nog wat meer te gaan vullen zodat niemand meer aan haar kan twijfelen :D .
Mijn fysio die niks van paarden weet zei het vanochtend nog: Drachtig :D . Die kent alleen wat van dracht omdat ik hem de verhalen elk jaar weer vertel :') . Die arme man moet het elk jaar weer aanhoren, maar volgens mij vind die het niet erg. Vraagt er zelf ook naar :D .

Dat snap ik helemaal dat je het altijd in de gaten houd! Zou ik ook doen hoor :j .

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:07

Sterkte Moos, verdrietig

Nou, ik had toch echt een veulen verwacht bij CF! Of is het nu gaande? *\o/*