[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:45

Heel braaf ik kan niet meer hurken door dikke buik dus zit letterlijk op mn knietjes onder haar buik :o

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:49

Gefeliciteerd met al het nieuwe leven!
Ik probeer mee te lezen en geniet van de baby foto's!

Inmiddels zit die van mij op 326 dagen.
Wel uier maar geen melk...

Afbeelding

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:51

Iets over trailer laden: moeder van mijn paard heeft bij de vorige eigenaar een ongeluk gehad. Met geen mogelijkheid de trailer meer in te krijgen. Bij een monty Roberts show geweest en daar hebben ze haar vertrouwen weer gevonden. Met mijn merrie geen enkel probleem, maar halfbroertje, nu 6. Liet zich gewoon achterover vallen als hij erop moest. Gelukkig allemaal wel goed gekomen. :j

Andrea fijn dat ze zo opknapt! We duimen nog even verder dat ze naar huis mag vandaag! :D

Marit ik heb het echt met je te doen :(:) hoop echt voor je dat Gwen gaat racen nu en morgen ene veulentje voor je heeft.

Noisy (?) vervelend van je cam.. :(

Fotsy Flo maakt het spannend! :j

Mijn merrie had indd hars. Gisteravond ineens niet meer. Ben benieuwd hoe het straks is. Vannacht is ze ook heel rustig geweest.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:03

Marit ik hoop voor je dat Gwenn een beetje haast maakt :)

Fotsy dat ziet er goed uit! Ze wacht vast op je :)

Alexandra spannend!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:08

Gefeliciteerd. weer een paar mooie veulens erbij.
En ik las nog een verkoop. Ook van harte gefeliciteerd.
Ik ken dat helemaal niet dat er een veulen zo snel verkocht wordt. :o Maar misschien gaat dat bij de grotere paarden anders..

Gaya had vanmorgen weliswaar een wat voller uiertje. Maar helaas nog lang niet vol genoeg. Mijn voorgevoel van eerder bevallen is nu echt wel weg en ik denk dat ze gewoon uit draagt....

Wat duurt wachten lang he'. Zeker nu er al zoveel knappe veulens rondlopen.

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:20

Ohh sorry Cynthia, helemaal vergeten. Gefeliciteerd met de verkoop van Déjà! Heel fijn als je er zo'n goed gevoel bij hebt! Verkopen is al zo moeilijk.

Ik ben een beetje moe. Ik lan heel slecht tegen weinig slaap en sinds woensdag heb ik al gebroken nachten. Soms vergeet ik wat :o

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:39

Kom op Gwen! Poep die baby eens uit voor het vrouwtje! Dan kan zij tenminste ook rustig haar baby afbakken :D

Oehhh Fotsy, het wordt spannend bij jou! Flo gaat denk ik toch eerder dan Joan.

De camera werkt weer! Blijkbaar heb ik em op de een of andere manier op de selfiestand gezet :?
Vannacht 3x gekeken maar ze was rustig. Het valt me wel op dat ik haar nu niet meer zie liggen, ze hangt tegenwoordig steeds over de rand van de stal te suffen.
Vandaag is Joan officieel aan de telling en ze heeft het zwaar. Gelukkig lijkt de ph nu langzaam te dalen. Het lijkt erop dat de baby er klaar voor is gaan liggen want haar buik is veranderd van vorm en ze loopt moeilijk, alsof het al in het geboortekanaal ligt met de beentjes. Het lijkt wel alsof ze moet poepen. Ik hoop maar dat ze vandaag gaat, niet zo zeer omdat ik nieuwsgierig ben maar vooral omdat ze het nu zo zwaar heeft

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:44

@stal HD, het gebeurd bij de kleine ponies ook wel vaker. Als je uitspreekt dat je gaat verkopen ben je ze al vaak voor marktplaats kwijt. Zowel veulen als grote pony. Maar ik zeg altijd pas; verkocht is die als die betaald is ;) met Nederlanders vaak zat rare fratsen meegemaakt terwijl het buitenland veel fijner verkoopt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:47

Oh Noisy dat klinkt alsof ze er klaar voor is! Heel spannend! :(:)

Alexandra voor jou wordt het nu toch ook spannend,de laatste loodjes..

Ivy Power dat is al een mooi uier! Krijg je er niks uit?

Fotsy beste koeienuier al. :+ :+ Dat 1 been omhelzen doe ik soms ook,melkt makkelijker. :')
Oehhhh spannend zeg! Dat is hars maar het lijkt ook al biestachtig??? Spenen wijzen mooi naar buiten yeaaaahhhhh die komt mooi voor de communie. *\o/*

MaritB :(:) ik snap het helemaal hoor. Het is een slechte timing met jouw zwangerschap. Meestal als je het echt heel erg beu bent,duurt het echt niet lang meer. :(:)

Cynthia gefeliciteerd met de verkoop,fijn,zo een goed gevoel erover! Hier komt woensdag ook iemand voor Vigo als het goed is. Waar ie best goed zou zitten!

Woogy mooie uitstraling heeft ie! En heerlijk zo samen met zijn vriendje hoor!

Ben ik iemand vergeten? :o Vast wel,sorry...Heb genoten van het weekend,lekker bij mijn veulentjes gezeten,2 ervan zijn al kipmak,de laatste kruipt op mijn schoot en gaat daar liggen,van het trappelen op mijn schoot heb ik wel allemaal blauwe plekjes overgehouden,heb ik sowiezo al snel met die bloedverdunners,maar het is té leuk om hem niet te laten doen. 8-)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:59

Tja...Hier een vraagstuk. Vanmiddag komt de dierenarts. Deze pony heb ik half juni verkocht aan gelukkig goede kennissen. Ik heb haar 2 weken gehad om te beleren.
Nu staat de pony er zo bij. Als ze al drachtig zou zijn dan is ze gezien de huidige datum vlak voor aankoop nog gedekt of ze loopt al aardig over. Merrie had hij aankoop al een slap uier waarvan ik toen dacht dat ze dragend was maar dat was niet zo (klopt dus ook). Maar... kan dit schijnzwanger zijn. Ik kan haast niet geloven dat dit namelijk een uier is van een pony die al eerder (meerdere?)veulens heeft gehad en zo aan de tijd is:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar vanmiddag weten we het ;)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:04

Cynthia82 schreef:
O ja _O-
En? Kom je bij ons staan?
Ergens jammer dat ik volgende week naar de zomerwei ga. Had wel een leuk gezicht geweest, onze twee vosbaby's met veel wit samen in de wei :)

Ja, we komen over twee weken die kant op. John vindt het vast niet erg als je wilt blijven hoor ;-P Ben blij dat ze daar met anderen de wei in kan. Mama laat alles maar over zich heen komen, dus het is niet erg als ze eens door een ander op haar plek gezet gaat worden. Brutale aap.

Caesar, sta jij daar ook?

Pff, ik ben aan het wachten op een telefoontje van de kliniek. Geen idee of ze gaan bellen, maar ik hoop dat ze me blij gaan maken met een telefoontje dat ik ze op mag halen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:09

@caesar ja het kan Schijndracht zijn. Kennis van mij heeft dagen bij een merrie zitten waken waar de melk langs der benen liep en al wat er kwam nooit een veulen. Schijndrachtig.
Maar ja het hoeft natuurlijk niet.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:19

Soms geven ze ook melk en groeit het uier als ze hengstig zijn/worden..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:29

Andrea, maar ik wel ;)
Ik wil alle vier mijn pony's bij elkaar hebben en Dais en Vie staan al in Bergschenhoek op de wei waar ik al 17 jaar sta. Kom je alleen voor de weideperiode?
Ik kom nog wel op stal voor mijn vriendin, dus we gaan elkaar vast wel tegenkomen en dan kan ik even je baby van dichtbij zien :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:38

andrea ik duim mee voor goed nieuws!

Vunina jou moest ik nog feliciteren! Knap,en een merrie,hoe doe je het? :')

Cesaer die uier ziet er niet uit als van een hoogdrachtige merrie. Haar hormonen kunnen wat in de war zijn,maar goed,straks weet je het zeker.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 10:59

Ah heerlijk genieten van de veulenfoto's.

Wat worden sommigen al groot zeg! :oo Ik ga echt ten volle proberen genieten van mijn kleine sprinkhaan (Adorno is trouwens zijn naam :o ).
Ze worden veel te snel groot.

Spannend weer voor een heleboel merries!

Marit ik hoop voor je dat het snel komt. Ik snap dat het zwaar is nu.

Ik ga normaalgezien vanavond naar huis (als Esquina en de kleine in orde zijn) en dan ga ik eindelijk eens kunnen de foto's bekijken van de geboorte :+ Ik probeer ze dan wel met jullie te delen :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:04

Mooie naam Crines!
Jij bent ook van de hengstjes tot nu toe hé? :P

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:08

Begrijpelijk hoor! Alles lekker bij elkaar op de wei. Zou ik waarschijnlijk ook voor kiezen als ik de mogelijkheid had. Vooralsnog alleen voor het weideseizoen, maar wie weet wat de winter ons brengt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:17

Cynthia Gefeliciteerd met de verkoop!
Marit.. Ik heb vorig jaar in hetzelfde schuitje gezeten maar daar was de uitgerekende datum van Aura echt exact dezelfde datum als mijn uitgerekende datum. Ik had gelukkig meiden die het over konden nemen en heb het toen losgelaten. Uiteindelijk was ik een dag na m'n uitgerekende datum bevallen en heeft Aura gewacht tot ik m'n kraamweek uit was..
Fotsy.. Die maakt lekker haast!

Gisteravond kwam ik bij Aura, uier weer wat voller.. Flinke platen zucht voor haar uier en de eerste melktest kunnen doen. 7,5 lijkt me een mooi begin..
Vanavond weer even bij dr kijken.. Ze is het wel zat

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:23

Cynthia gefeliciteerd met de verkoop! A.s. vrijdag komt de eigenaar van de vader van Mr. Camacho naar hem kijken, hij had al interesse voordat hij geboren was.

Gisteren heb ik hem even buiten gehad, het was zulk lekker weer. Nu hoop ik dat het weer zo doorzet, dan kan hij lekker naar buiten.

Afbeelding

Afbeelding

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 11:24

pretty schreef:
Mooie naam Crines!
Jij bent ook van de hengstjes tot nu toe hé? :P

Haha, ja 3 hengsten op rij. :+ Maar vorig jaar vond ik het niet erg. Fury wilde ik sowieso houden, hengst of merrie. En Espero ging ik wel gehouden hebben als het een merrie was geweest. Maar eigenlijk verwacht ik stiekem nog meer van het volgende exemplaar van Imperiosa :o
Net daarom, volgend jaar wil ik een merrie!!! Een zwarte of vos als het kan zelfs O:) Ik wil een opvolgster voor Imperiosa.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:09

Groen licht!! 8-)

Onze dames mogen naar huis! :D
De saa-waarde is vandaag getest op 70, dus ook de nieuwe medicijnen doen zijn werk. Me so happy!!!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:15

Fijn zeg! Hele zorg minder

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:32

Een beeeeetje laat, maar mag ik me hier ook nog melden? := Ik zie zóveel knappe veulens voorbij komen dat ik het niet kan laten mijn baby ook even te delen! Witchita heeft 31 maart een prachtig merrieveulen gehad van Sam R. Ze heeft echt nu al een onwijs goed karakter. Echt verliefd!

Onze andere mama, Vida, was 2 mei uitgerekend, maar laat nog steeds op zich wachten.. Nu dus +/- 2 weekjes over tijd. Ze is drachtig van Metall. We hebben afgelopen weekend met een flinke bos wortelen achter haar staart gezwaaid, maar de baby heeft er nog geen zin in! :+ Afwachten dus!

Hier een drietal foto's van Maïda Springflower (31 maart):
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:32

Super Andrea !!