Tiinnie pff wat een lange dracht.. je merrie vind records breken leuk of niet..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pol1 schreef:Kiki wat een dotje!!!
Hier gisteravond 2 koliekgevallen op stal..ondanks opbouwen!! Laat nog de DA op stal. DA moest eerst nog naar een spoedgeval van een veulen..moeder was te snel gaan opstaan waardoor de navelstreng was afgescheurd en waardoor het bloed er letterlijk uitspoot bij het veulen! Geen idee hoe dat is afgelopen maar wist niet dat dat ook nog kan..Zo sneu!
Caesar schreef:pol1 schreef:Kiki wat een dotje!!!
Hier gisteravond 2 koliekgevallen op stal..ondanks opbouwen!! Laat nog de DA op stal. DA moest eerst nog naar een spoedgeval van een veulen..moeder was te snel gaan opstaan waardoor de navelstreng was afgescheurd en waardoor het bloed er letterlijk uitspoot bij het veulen! Geen idee hoe dat is afgelopen maar wist niet dat dat ook nog kan..Zo sneu!
Er zijn zelfs gevallen waarbij de hele boel openscheurt en veulen direct ingeslapen kan worden... Is inderdaad niet zonder gevaar.
Hoe gaat het nu met je koliek gevallen? Knappen ze op?
Tinniie schreef:Proficiat NienSchaap! Merrie of hengstje? (Of lees ik daar nu over?)
Tjinta schreef:Nobje Oedeem is echt normaal. Komt bij bijna alle merries wel in meer of mindere mate voor.
Lekker laten lopen is het enige wat ik doe.
Als ze verder gewoon fit oogt is er helemaal niks aan de hand.
Fotsy schreef:nobje leuke merrie en tof dat ze zo kriebelig is want omgekeerd is echt niet leuk, als je nergens mag aankomen
oedeem is normaal, lang zal het dan alvast niet meer gaan duren, wat ik wel vind is dat dit maar heel traag wegtrekt na het veulen
hier lijkt de buik wel te krimpenen ze staan nochtans op het gras
en nee hoor ik moet gelukkig niet uit bed, heb app op iphone die onder mijn hoofdkussen ligt, dus zie ze lekker platliggen als ik plat ligben blij met mijn vakantie volgende week, beetje bijslapen overdag
uiertje zag daarnet er zo uit, lijken 2harsjes te zitten, niet? ben weer te enthousiastdat ze nu nog 1 nacht en 2dagen wacht he
![]()
]
Crines schreef:Nobje: wat een buik héHeb je een uierfoto? Je zou denken dat ze al erg ver is aan die buikomvang te zien. En anders is het een tweeling
![]()
Die zwelling is niet zo erg. Komt bij veel merries voor. En die putjes zijn echt typisch daarvoor. Veel beweging zou helpen heb ik me laten vertellenMijn merrie heeft enkel zucht voor haar uier en die trekt wel min of meer weg als ze eens goed uit de bol gaat op de weide
![]()
Alle uiers hierboven zijn 10x gevulder dan die van Imperiosa en die is al 347 dagenZe MOET echt voor mijn reis bevallen, anders ga ik echt ongelukken doen
![]()
Ah gelukkig inowa! Ik heb echt aan haar gedacht. Hoopte zo dat het niets ernstigs zou zijn.
Ze is zo prachtigMaar ze heeft het dus zichzelf aangedaan
Furioso vorige week ook... die had een streep van 25 cm onder aan zijn achterbeen waar geen haar meer op stond...
En gisteren wilde ik hem een halstertje om doen en voor het eerst oefenen met meewandelen aan het touw.... Wat een ezel... vier voeten stijf in de grond en in ezelstand
En als hij het helemaal beu werd ging hij steigeren, wegdraaien en lopen. Tegen de muren, tegen zijn moeder, tegen mijn moeder die sierra vast hield, tegen mij, tot hij met een voet in de drinkbak stapte en van het verschot ondersteboven kieperde. Daarna heeft hij 5 min staan bekomen
Je zou er dan medelijden mee krijgen, maar ik vraag het echt op een duidelijke en vriendelijke manier en ik los onmiddellijk bij de minste juiste reactie... dan doet hij het zichzelf echt aan hoor