[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:21

Spannend Laura!!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:32

Nog steeds aan het wachten Karin, misplanning van DA maar kwam voor inentingen hengst, hond, controle kittens en scan merrie maar daar zijn we ondertussen zelf voor naar kliniek gereden en heeft ze spuit gekregen dus vrijdag terug. Zag er beetje tegenop maar Lily ging voor mams de trailer op _/-\o_

Neon hopelijk zwemmen ze goed

Nog geen nieuws meiden, wordt tijd voor nog een veulentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:57

Wat leuk om alle veulens al zo te zien groeien in dit topic!.wat gaat het toch verschrikkelijk snel allemaal!
Hoe zien jullie navelstrengetjes er inmiddels uit?
Ik vind die van Cookie maar een btje gek?

Klinkt weer erg spannend Rockey maar ik snap wel dat je denk van "fopmerrieeee" hahaha t is wel zonde die zuchtplaat. Kan idd niet prettig zijn. Hopenlijk vlot een gezond veulentje!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:58

Jeniej,wat een knap kind toch! koliek bij de merrie is niet fijn,ik denk dat het vooral door de gras komt want het is nogal vochtig de laatste tijd. wel fijn dat ze nu weer in orde is

onzetoppers, spannend hoor ben benieuwd hoelang het nog gaan duren.

zeeschildpad,klinkt alsof ze het zat is en bijna zover is...het duurt altijd zoooo lang.

GBlover gefeliciteerd! knap veulentje zeg!

Sultan15,elke dracht is weer anders dus wie weet gaat ze eerder,in elk geval altijd extra alert zijn bij hele snelle verandering.

Karin ik ben echt bonnie fan maar dat wist je al hihi,hopelijk werken de spuiten dit keer.
ook echt super schattige foto,s van je nichtje met dora maar mis wel de foto van haar met baby dora :D

onzetoppers inmiddels al een veulen rijker?

pretty,ik begin toch serieus te twijfelen of er wel 1 in zit :Y) ze is echt enorm,heb ze nog nooit zo dik gehad.

rockey dat is toch om moedeloos van te worden,die merrie pest je }>

lovelyn,wat een mooi kleurtje heeft koda!

Lauura; spannend!!! *\%/*

neonlight , woehoe go neon zet hem op! en volgens mij zag ik op facebook idd dat het een red dun was.

onley hij is leuk! ik wil ook een bonte hihi

ines (cemlys) ben echt benieuwd hoe je nieuwe loopt onder zadel hoor.

aagje heeft echt een druk duveltje in haar buik,ze is ook zo dik dat de aderen over haar hele buik lopen van onderen.

Ons mooie meisje met haar witte streepje op haar voorhoofd,ze heeft echt een mooi koppie.

Afbeelding

uier vandaag

Afbeelding

}> }>

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:32

Harsdoppen hebben plaatsgemaakt voor melk... Veel melk! Hele achterbenen zitten eronder, vanaf thv de uier tot én met haar hoeven!

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop (heeeeel stiekem) op vanavond/vannacht... :wow:

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:34

Oz, laat dr nu aub niet meer alleen, ook geen uurtje.

Spannend hoor!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:41

jep zoals mijn merrie, zaterdagmorgen hars en zondagavond veulen, dus kom op veulentje *\o/* succes

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:45

Spannend onze toppers!

Zo hoeft t helaas niet bij iedere merrie te gaan -O-

Zo apart toen Cach haar vorige veulen werd geboren was dat ook zo. Melk druppels en in de middag werd dob geboren.

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:48

fokfanaat schreef:
Oz, laat dr nu aub niet meer alleen, ook geen uurtje.

Spannend hoor!

Komt goed, ik krijg versterking om de zoveel uurtjes. Vannacht moet ik ws wel alleen gaan, maar dat vind ik niet erg. Mocht de pootjeszak eruit komen mag ik tot 00.00u de fokker bellen, dan komt hij direct en als na 00.00u blijkt dat er iets mis is (bijv 1 pootje of 2 pootjes en geen hoofd) mag ik hem 24/7 bellen en dan komt hij ook direct (woont er in de buurt gelukkig). Dat idee stelt me al een heel stuk gerust! Ik hou iedereen hier op de hoogte!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:51

Ik kom z.s.m heb de trein optijd dus verwacht er rond 8 uur te zijn OT. Tot straks!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:39

Succes OT!

Afbeelding
Inmiddels druppels op achterbenen! Ze is al een keer gaan liggen. Spannend!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:49

Spannend succes lauura

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:32

Hup ot en laura!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:45

Pfff Rockey, jouw geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!
Koda wordt al een hele vent zeg!
Neonlight, klinkt goed!! Hopelijk pakt het gelijk. En word je hebberig van he, als je elders zulke veulens ziet ;-)
Oh Onley, volgens mij had ik de jouwe nog niet gezien. Wat een leukerd!
OT en Laura, succes vannacht!!!
Jobamara, heb jij zo'n goed geheugen dat je weet dat hier Bibian nog moet? Kom ik aan met mijn 1-minuuts-geheugen... En dan moet in juli Lonneke nog. Met de huidige 3 veulens gaat het super; heel blij meer.

chadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:50

OT. Spannend nu hopen dat het snel komt

Laura, ook voor jou spannend nu maar duimen

Bij dolce inmiddels ook geen hars meer, maar druppels melk aan haar uier, dus stiekum hoop ik ook op vannacht

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:53

Kunnen er zo maar eens 4 gaan vanavond/vannacht

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:55

oww, het word weer spannend hier, druppende uiertjes :D

inowa lekker druk veulentje, het veulen van glowy is ook zo druk, was hier net bezoek die zei, die veulens die in de buik zo druk zijn , zjin meestal merries ;) , het viel haar ook op dat glowy wel een héle erge puntkont heeft :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:57

Idd jolanda,hier zijn de drukke veulens ook altijd merrieveulens geweest.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:10

Gefeliciteerd weer allemaal, ik heb al weer een boel leuke, mooie en schattige veulentjes voorbij zien komen hoor!

Mijn dikke dame zit op dag 215 vandaag, en heeft vandaag voor het eerst ook in de avond meer uier. Gaat nu dus echt goed opschieten! De caravan staat al op stal, paardje staat nu nog dag en nacht buiten, maar zodra ze in de nacht weer op stal gaat slaap ik daar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:17

Wow het wordt weer spannend hier!! Ik lees telkens bij maar zit meest op mobiel en dan is overal op reageren praktisch onmogelijk. Veel succes aan de wakers en hopelijk snel veulen nieuws.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:18

Spannend hoor die druppelende dames!!
fokfanaat wat een mooi veulen *D

Kira heeft een onwijs uier _/-\o_ maar er gebeurd toch nog steeds vrij weinig. Ze wil graag naar binnen in de namiddag en gaat dan lekker chillen op stal, ook is ze heel knuffelig. Maar een veulen komt er nog niet aan denk ik.
Vorg jaar ook zo, en twee weken op valse alarmen afgegaan soms twee keer per nacht (ik woon 10 minuten racen van stal af) toen was ik er klaar mee, en toen drie dagen later lag t in de stal.
Ik hoop nu op ook zoiets. Maar morgen tm zondag ben ik op wedstijd, dus dan heeft buurvrouw de waakbeurt, zal je zien dat ze dan komt.

we hebben wel drie kittens en een caviababy, dat dan weer wel.

Strokkur en Pleegmama gaan wel rond drie uur s middags naar binnen, omdat Strokkur dan melk krijgt en Pretta word zooooooooo dik van dat gras. Dat is wel ff anders, of je echte mama bent of pleegmama... zal met hormonen te maken hebben denk ik.
De man zit nu wel op drie voedingen per dag uit een emmer of vaste bak in de stal *\o/* en dat scheel enorm vooral de voeding van 03:00 's nachts.. Dus sinds gister heb ik vanaf 1 mei weer een hele nacht doorgeslapen, hoe lekker was dat :o

Wat voor kleur hebben de oogjes van jullie veulens? Volgens mij hebben ze allemaal wel lichte oogjes in t begin toch?
Laatst bijgewerkt door Tries_en_Faf op 20-05-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:21

Ben benieuwd wat er vanavond allemaal geboren word.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:29

En?zijn er nog nieuwe veulens geboren?
Zag wel dat een paar aanstaande moeders flink aan het druppelen zijn,succes dames!

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:39

OT en Lauraa spannend! Hopelijk komt het vandaag/vannacht! Het ziet er veelbelovend uit!

Ik zag nog een mooi vos merrietje voorbijkomen! Vroeg geboren maar t is mooi weer en een vos dus dat moet goed komen!

Kinky heb ook al een paar flinke buien op zn dak gehad en daar heb hij geen moeite mee! Hoop dat hij snel gaat verharen want hij heb t bloedheet! Als de zon een beetje schijnt staat hij te zweten!

Nog een veulen met een prut oogje! Gaat t al beter? Hier maak ik t altijd schoon met een watje en gekookt afgekoeld water. Dan lost alles wat vast zit mooi op en stop je er geen nieuwe bacteriën in!

En dan al die lieve veulen spams! Helemaal geweldig en leuk om te zien hoe ze ontwikkelen!

Zou graag wat persoonlijker willen reageren maar na 10 pagina's doorlezen op mijn telefoon ben ik alle namen al weer kwijt! Sorry!

Kinky doet t super! Staat rustig met mama hooi te eten en stuiterd het hele land door! Soms iets te bijdehand en geeft hij voorbenen als ik stop met kriebelen op de lekkere plekjes! Meteen een voorbeen vast gepakt en daar schrok hij wel van. Meteen afgeleerd! Maar vandaag trok hij mooi een pluk haar uit mn hoofd en kreeg ik van vita een kop stoot waardoor mijn neus weer brak.. Lompe merrie maja je moet wel kijken wat je veulen nu weer uitspookt!
Spam!
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 21:42

Kijk dat zijn nog eens uiers die hier voorbij komen!! Succes iedereen vannacht!!

Rockey, die merrie van jou die is al net zo'n ramp als die van mij.. het enige wat je kan doen is wachten :P

Oke en dan toch even een foto van Muchachomalo, als ik hem zo zie denk ik HOUDEN!! (ben ook zo'n hengsten mens haha)

Afbeelding