[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:18

Moet zeggen dat mijn hengst dan ook altijd ij groep heeft gestaan. Tot zn 1 jaar niet thuis maar met andere veulens/jonge paarden. Daarna met jonkies en oude drachtige merrie en mn ruin in het land een jaar. Dan een winter tussen de jaarling hengsten (kwpn) en dit voorjaar wel even alleen, vanaf de zomer bij mn merrie. Hij vindt alleen staan vreselijk, maar hij is gewoon ook netjes opgevoed, misdraagt zich niet als hengst, nu heeft ie ook helemaal geen drang meer m te dekken. Merrie is drachtig en hij dringt zich niet meer op. Eigenlijk heel rustig koppeltje. Ze eten naast elkaar door het voerhek, liggen s morgens zij aan zij te slapen,... ik doe ze met zn twee tegelijk aan touwtje naar buiten,...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 23:35

Een hengst die dat niet gewend is, zou ik het beslist niet doen. Eentje die weet hoe het werkt in de rangorde, zou best kunnen.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:20

Een kennis van mij heeft haar hengst (Amerikaanse appaloosa)ook gewoon bij haar merrie lopen. Alleen tegen de tijd dat de bevalling nadert gaat hij tijdelijk apart.
Ik zou ze nu niet mee bij elkaar zetten maar als het straks toch de bedoeling is dat hij haar dekt,kun je ze wel vast aan elkaar laten wennen. Tegen de tijd dat hij dan zijn ding mag doen, kunnen ze dan mooi bij elkaar

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:25

Cemlys schreef:
Ik heb vorig jaar wel geluisterd tegen het eind van de dracht. Kon ze duidelijk horen maar dan moeten ze wel met hun borst/rug op de bodem liggen. Rond de uier was het erg duidelijk te horen. Ik heb gewoon een litmann stethoscoop. Nu luister ik dagelijks dat soort dingen maar de moet toch iedereen kunnen horen.

Grijns ik heb ook een Litmann, een classic III. Luister niet dagelijks, wel heel vaak.
Zal t volgend jaar nog eens proberen, in verschillende stadia van de dracht... lijkt me echt zo gaaf dat hartje te horen.

Kiki wat glimt ze mooi!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:07

Ik heb hier nog een doptone liggen, die zal ik eens meenemen. Eens kijken of het zich wil laten horen straks. Vanaf wanneer zou het een beetje waarneembaar moeten zijn? 180 dagen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:30

Tjinta, ze glimt altijd zo eigenlijk. Zachte glansborstel er over en klaar.

Noisy, daarmee zou het misschien wel lukken. Proberen kan altijd.
Lijkt me wel speciaal om het te kunnen horen.

Vandaag een jolige Bo met rijden, had last van wind onder de kont :=
Maar bokken kan ze nog hoor met haar dikke buik haha
Tuurlijk moet dit nu net weer ff op film staan, gelukkig bleven we wel zitten haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:36

Geen idee vanaf wanneer het hoorbaar is. Ik heb toen voor de lol eens geluisterd aan het eind van de dracht. Hartslag merrie was ook anders dan veulen. Daarbij hoor je ter hoogte van de uier geen hartslag te horen volgens mij haha.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:43

weer even lekker paardjes gepoetst en ook weer nieuwe buikfoto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:30

_/-\o_ Merrie hartslag bij de uier... lijkt me niet nee.
Was beslist het veulen. *\o/*
Hartslag veulen is ook echt hoger dan dat van een volwassen paard.

Ik ga t echt weer proberen in het voorjaar.

Jolandje Glowy heeft in vergelijk met Camille inderdaad een dikkere buik.
Beide drachtbuikjes <3 <3

Hier zitten de dames nu op 162, 147 en 110 dagen dracht.
De 110 dagen drachtige Amia is het dikste al zie je het aan Cantate ook heel goed (147).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 17:29

Mijn merrie is begin augustus ergens gedekt dus zal nu rond de 100 dagen zitten. Ik wil vanavond wel eens luisteren, dan zou het veulen in de flank moeten liggen maar ben bijna zeker dat ik het nu nog niet kan horen. Heb je nog teveel darm ervoor zitten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:51

Jolandje, leuke foto's hoor. Maar Camille begint nu toch ook echt wel (eindelijk ;) ) te groeien. Niet meer zo strak als dat ze steeds nog was.

En Ines (+ andere mensen die dit zo hebben), dat is toch wel het ideale leven voor een hengst. Ook fijn als ze toch niet zoveel last hebben van die hormonen. Maar ja je moet er wel de mogelijkheid voor hebben om een hengst zo te kunnen houden.

Verder een beetje een ego-postje. Lees steeds wel mee/bij, maar dan geen tijd om te reageren. Nu de hele dag weer in de weer geweest en nu een beetje leeg... :o
Maar wou toch even trots ons stalletje laten zien. Vanmiddag zijn de pony's er in gegaan!

Afbeelding
De inloopstal (vanuit elke hoek een foto zeg maar)

Afbeelding
En buiten vanuit verschillende hoeken. Op de foto rechtsonder wel duidelijk te zien, voor dus de grote opening naar de schuur, maar ook zit er aan de zijkant nog een doorgang naar de overkapping.

En dan de pony's er in *\o/*
Afbeelding
"He Shiva, hoe kom jij daar?"

Afbeelding
Binnen lag hooi, dus dan is het al snel goed natuurlijk...

Afbeelding
Kom d'r in, dan kunst d'r oet kiek'n!

Afbeelding
Nieuw pak kuil door het op maat gemaakte kuil-pak-deurtje :D

Afbeelding
Afbeelding
En daar kunnen dan ook vier pony's bij... we hebben 2 plekken voor kuil, maar ja dit was vers natuurlijk

Afbeelding
Stoere Yazhi voor de overkapping.
Verder hebben we ze verdacht weinig meer buiten gezien sinds ze de stal (en het eten) ontdekt hadden. Ze moesten nog even terug in het land, want de kippen moesten nog even naar binnen onder deze nieuwe omstandigheden en dat vonden de dames NIET leuk! Gingen daarna ook op een drafje weer naar binnen O:)

Afbeelding
Tevreden pony's!

Afbeelding
En als afsluiter "by night". Toch wel een mooi gezicht zo!

Ik heb nog veeeeel meer foto's, nog allemaal mooie koppies en grappige plaatjes, maar dacht dit is wel genoeg spam eerst :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:53

Wauw Aniek, dat is mooi geworden!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 01:57

Thanks! Ja we zijn er ook wel blij mee! Heb ook nog voor-foto's doorgekregen vanavond, kan ik morgen misschien nog wat van plaatsen.
Binnen is ook lekker ruim. Yazhi (het jaarlingetje) wordt nog wel eens boos aangekeken, maar kan dan nog makkelijk op een drafje weg komen. En daarom ook gekozen voor twee uitgangen, maar het ging allemaal lekker rustig.
Teren was eigenlijk om het knagen van pony's tegen te gaan, maar geeft er ook wel een wat chique uitstraling zo. Verder moeten er nog wat dingen afgewerkt, maar alles was nu in ieder geval pony-veilig! ^_^

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:09

Knap werk hoor, die gaan het zo naar hun zin hebben, ze zien er tevreden uit.

Oh wat leuk met stetiscoop benieuwd of je iets hoort.

Jolandje je ziet duidelijk wie maiden is :P en lekker fluffy.
Oh en dank je , ik heb een heel verscheidene kudde ja zowel in grote als kleurtjes. Ging wel niet van dag op dag zo samen. Maar nadat iedereen duidelijk zijn plaats heeft gevonden, gaat het super.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 09:47

Oh Aniek, mooi hoor!! En euhm... Yazhi is :~ <3

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:33

Wauw wat mooi Aniek! Echt gaaf geworden :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:36

Idd erg mooi geworden aniek. Hier ook met de stallen bezig vandaag. Helaas nog niet alles geleverd. Balen want wou de jonge merries binnenhalen, want wat een weer. Jeetje.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:55

Mooie kudde Fotsy!

Mooie en schone buikjes bij Jolanda :D

Aniek wat gaaf geworden! Heerlijk zo ruim.
Zullen ze wel lekker vinden met dit weer!

Hier is de cam weer aan sinds vrijdag.
http://www.marestare.com/fcam.php?alias=welsh
Voor Snazzy nog minder dan 7 weken tot ze in de veilige periode zit. Begint nu echt op te schieten.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 11:04

Prachtig aniek! Ook super leuk dat ze zo graag naar binnen wouden. Dan heb je toch echt voldoening aan je werk.

Weer merrie tv bij marije. Achter 7 weken ga ik dus vol spanning kunnen kijken. Vorig jaar maar 1tje gemist. Hopelijk dit jaar een even goede score.

Vind dat trouwens heel leerzaam dat bevallen op camera. Je leert echt bepaalde dingen bij qua gedrag etc...

Als ik er zo aan denk krijg ik zelfs al stress voor marley in juni. Heb toch echt schrik om het te missen. Bij luna waren we er van minuut 1 bij net als DA dus ja hoop dat dit jaar alles goed gaat en dat het gewoon een normaal veulen is

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:50

Bedankt allemaal! Ja zoveel weekenden (en Mariska ook doordeweeks) aan gewerkt en nu konden ze er eindelijk in. En als ik het weer vandaag zie, net op tijd ook.
Geloof dat we al twee weekenden riepen; "nu moet het klaar en gaan de pony's er in!" Vorige week lukte het alsnog niet. Allemaal nog weer van die laatste dingen die dan nog moeten, tegenvallen of toch veel tijd in beslag nemen. Gisteren moesten er alleen nog laatste schuiven op de deuren en de schuur leeg en dan was het toch echt zo ver.

Leuk ter vergelijking, zo zag het er uit toen ze het dit voorjaar kochten:
Afbeelding
Afbeelding
Dit is in de grote schuur. Lag vol met (verrot) hout, laag oud hooi en stro. Hingen allemaal constructies aan het plafond waar nog meer balkjes en platen op lagen. Meerdere wc potten, echt wat we daar allemaal tegen zijn gekomen... :o

Afbeelding
Die open kant is de overkapping, ook helemaal vol met zooi. Bomenrij links ervan is omgegaan, is nog een houtwal en dus de doorgaan.

Linda, ja Yazhi is ook stoer he! Ook echt zo'n schimmel Welshje (al is dit een slag/type groter dan die van Ines en Marouschka ;) )
Mariska had haar al gekocht als gezelschap voor haar merrie Shiva hier, toen kwamen die twee van mij er ook nog eens bij. Yazhi mocht ook mee naar de centrale keuring dit jaar en heeft het daar ook erg goed gedaan. Was geen miskoop dus ;) Maar ook een leuk brutaal ding is het.

Ines, balen dat nog niet alles binnen was. Nog even wachten tot de jonge merrie's naar binnen kunnen dus... Het wordt nu wel echt vies, we hadden nog even geluk gehad, maar lijkt nu over...

Marije, dat komt echt dichterbij! Ik ga ook proberen de camera's te volgen als het zover is. Interessant om te zien altijd. Al kan ik met werk niet nachtenlang opblijven (tot dat mijn merrie's moeten misschien :o), maar hopelijk bevalt er ook wat in de avond :P

En ja, nu het zo ten sprak komt, zo snel gaat het alweer. Begin maart moeten er ook alweer twee kraamboxen staan in onze mooi schuur :):)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 15:25

Wauw Aniek, dat is een een paradijsje geworden +:)+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:32

Joyceee86 schreef:
oops cynthia.....dan hoop ik dat je wens snel uitkomt anders heb je wel erg veel veulens rondlopen.... wat trouwens ook helemaal niet erg is :+

Hahaha, nou, als het lang duurt, zal er toch wat verkocht gaan worden hoor. Meer dan drie wil ik er echt niet... Hoewel... niet willen... Als ik nou rijk was geweest en niet meer had hoven werken... :D

O jolandje, wat heb je toch lekkere haarballetjes <3

Je stal is echt heel gaaf geworden, Aniek! Superleuk!!

Hier had de pendel vandaag een overduidelijke mening!
Eentje die ik niet deel overigens :D

Hij ging bij mij zachtjes heen en weer en daarna toch rondjes draaien. Bij Evelien draaide hij heel hard rondjes! We hebben het ook nog geprobeerd bij een niet drachtige merrie en daar hing hij gewoon stil.
Gaan we nog een pendellijstje bijhouden? :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:51

Ik zal straks mijn pendel (een echte) eens meenemen naar stal om te zien wat die bij Jill doet :D

Maare, Cynth.... Niet blij met een merrie? :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:52

IK WIL EEN HENGST!!!! :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 16:53

WHAHAHAHAHAHAHA!

Als mijn pendel nu aangeeft dat ik een hengst krijg, zullen we dan ruilen van geslacht? :+