Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:25

Ik weet niet of mijn merrie ge-ent is, heb er geen boekje bij gekregen (dus neem aan van niet)maar ik laat haar ook niet enten. Hier gaan geen ziektes rond (gebied is zeer dun bevolkt met paarden), ik zou niet weten hoe ze besmet zou moeten raken. Ik twijfel of ik een tetanus enting moeten laten doen, maar zelfs dat kan op het moment dat er wat is.
Veulen denk ik nog even over na. Als het nl verkocht gaat worden is het handiger als de entingen in orde zijn.

Mabon en AR gefeliciteerd!!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:31

zonde dat je door die DA nu extra geld uit moet geven voor de basisentingen van beide merries....

zijn er al foto's van het arabierenveulen?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:34

Mijn pony is toentertijd ook nooit geent geweest volgens mij. Bij ons iig niet.
Shak en Darlah zijn altijd netjes bijgehouden alleen de laatste keer niet.. voor de veulens vind ik het wel belangrijk dat ze netjes geënt worden omdat ze voor de verkoop zijn

Cheveyo; dat is dan weer wel zo, maar d'r komt sowieso voortaan een andere VA bij, deze va wil ook geen veulenprik geven, vindt ie geldklopperij (maar volgens mij issie gewoon bang Haha! )

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:36

Mazzel-meid schreef:
Mijn pony is toentertijd ook nooit geent geweest volgens mij. Bij ons iig niet.
Shak en Darlah zijn altijd netjes bijgehouden alleen de laatste keer niet.. voor de veulens vind ik het wel belangrijk dat ze netjes geënt worden omdat ze voor de verkoop zijn

Cheveyo; dat is dan weer wel zo, maar d'r komt sowieso voortaan een andere VA bij, deze va wil ook geen veulenprik geven, vindt ie geldklopperij (maar volgens mij issie gewoon bang Haha! )

Bang? Waarvoor is hij bang dan??

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:38

Whiz schreef:

het is een VA voor koeien, hij is bang voor paarden Clown
(heeft weleens een flinke trap gehad, en sindsdien doet ie liever geen paarden meer)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:41

Mazzel-meid schreef:
Whiz schreef:

het is een VA voor koeien, hij is bang voor paarden Clown
(heeft weleens een flinke trap gehad, en sindsdien doet ie liever geen paarden meer)

Serieus?? Jeetje een VA die bang voor paarden is... Heel appart. Tijd voor een nieuwe dus!!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:43

Maseike schreef:
@ KootMiraDrum ja klopt helemaal die foon heb ik ook.
En voordat je die foon door hebt pfff wat een gedoe was dat Lachen
Je kunt ook door de foon gillen als je met cam belt dan hoort je paard je Nagelbijten / Gniffelen
Heb dat 1 x gehad en mon schrok der eige helemaal wezeloos haha Ziek

Ja, het grote nadeel vind ik dat het introfilmpje van KPN laat zien dat je ook van boven naar beneden op afstand kunt scrollen, maar dat is niet zo, alleen links-rechts. Ja, handmatig wel van boven naar beneden. Nadeel bij die van mij is dat die accu zo snel leeg is, dus hij staat nu standaard aan de oplader. Zo zat ik gisteravond onder Mira om hars te fotograferen toen ineens mijn vriend inbelde en riep "hee, paardenp*rn* Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:45

Nikki15 schreef:
diee van mij wilt ook niejj uier loopt steeds trug Huilen Tong uitsteken

Mira wil ALLEEN MAAR naar het land... toch abnormaal? Pling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 14:46

Hier worden de veulens niet ge-ent, wat voor de verkoop is niet en wat voor eigen opfok is ook niet. Veulens worden verkocht eventueel als ze net gespeend zijn, dat is ook de leeftijd waarop je voor het eerst kunt enten. Dat is mooi voor de nieuwe eigenaar, zeker omdat het ook een basisenting betreft.
Eigen opfok staat apart en komt niet met andere paarden in aanraking. Deze worden ge-ent op het moment als ze zo'n beetje op stal komen. Kan zijn als ze jaarling zijn, kan zijn als ze 3 jaar zijn. Afgelopen najaar is de opfokclub voor het eerst ge-ent, 3 van 2005 en 1 van 2004.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:25

KootMiraDrum schreef:
Maseike schreef:
@ KootMiraDrum ja klopt helemaal die foon heb ik ook.
En voordat je die foon door hebt pfff wat een gedoe was dat Lachen
Je kunt ook door de foon gillen als je met cam belt dan hoort je paard je Nagelbijten / Gniffelen
Heb dat 1 x gehad en mon schrok der eige helemaal wezeloos haha Ziek

Ja, het grote nadeel vind ik dat het introfilmpje van KPN laat zien dat je ook van boven naar beneden op afstand kunt scrollen, maar dat is niet zo, alleen links-rechts. Ja, handmatig wel van boven naar beneden. Nadeel bij die van mij is dat die accu zo snel leeg is, dus hij staat nu standaard aan de oplader. Zo zat ik gisteravond onder Mira om hars te fotograferen toen ineens mijn vriend inbelde en riep "hee, paardenp*rn* Lachen

hahahahaha.
Ik zal dadelijk eens proberen om naar boven en beneden tegaan.
Idd de accu is idd erg snel leeg, en die van mij zit nu ook een stekker erin want om de dag is dat ding leeg dus vandaar nu ook gewoon met de stekker.
Ik heb alleen probelem met inbellen... jij ?
Soms moet ik 10 x inbellen voor ik verbinding krijg dus ik ga dat even in de gaten houden.
Ik zal zo eens kijken of die van mij naar boven en beneden gaat want ik krijg nu geen verbinding Boos!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:28

ik meld me ook weer! eerste merrie heeft over 6 dagen de tijd. Awa voor de mensen van voorgaande jaren : hier ben ik weer
voor de nieuwe dikkebuikenmamma's :hay!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:35

welkom terug Nimber! Wie is er aan de rekening? Hinke?
Veel geluk gewenst,dit jaar moet het toch eens goedgaan hé! Ach gut

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:38

nee Hinke had vorig jaar de dode 2ling en heeft toen de baarmoeder eruit geperst.

gister precies een jaar geleden trouwens.
en vandaag is ze voor de 2de keer gescant nu op 28 dagen. nog steeds mooi drachtig met een heel schattig hartje Haha!

over 6 dagen heeft Awa de tijd. die is enorm dik. banden zijn aardig slap en ze heeft ook fiks uier maar nog niet genoeg 'speen' om het snel te doen.

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:47

We hebben een veulen!!:)

vanmidag tegen 1uur was ik bij de pony's dee ik de merrie's opstal hengstjes naar buiten, toen zag ik precious de hele tijd naar haar buik kijken dus toen d8 ik van nou misshcien komt het wel heel gauw, en toen kwam er allemaal vruchtwater uit, dus ik gauw mijn vader en moeder bellen,toen heb ik heel snel de camera van huis opgehaald, en alles gefilmd en foto's gemaakt.
De dierenarts is net langs geweest voor een veulen spuit en de nageboorte nagekeken.
het is een bruine merrie met witte beentjes en een mooie bles, ze ziet er echt mooi uit hele lange benen.
de moeder is ook gezond gelukkig:)
Ik vind het nog steeds een wonder en zo mooi om te zien, als een veulen geboren wordt
echt hele mooie ervaring:)

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:51

gefeliciteerd melisjuh Go jij! Go jij! ,geweldig dat je erbij was, dat is een hele ervaring lijkt me.
snel foto's uploaden hoor Clown

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:52

ArabianRanch heeft een merrieveulen Go jij! Go jij! Gefeliciteerd en ik ben benieuwd naar de foto's!

Welkom terug Nimber Doei!
Hinke weer gedekt dus! Super dat ze nog drachtig is geworden Ja

Melisjuh gefeliciteerd!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:53

welkom terug nimber!
dat noemen ze dan ook met de deur in huis vallen Tong uitsteken meteen even met een hoogdrachtige muts binnenspringen!
en Hinke al drachtig! leuk!

ik begin me stilaan op te winden voor de dekkingen van dit jaar Clown
(hoezo ik ben gek Clown )
zondagavond brengen we Angel naar de hengst Hyper! hopen dat ze hem leuk vindt en niet zoals bij MOes de hengstigheid even uitstelt vanwege grote bibberschrik Clown (Moes brulde een keer liefjes en Angel stond te trillen als een riet Nagelbijten / Gniffelen )
En hopelijk gedraagt ze zich een beetje Rolleyes thuis is het een grote schat, maar op "pension" wil ze nogal eens heel erg schrikkerig en irritant doen Bloos als ik weg ben nog een halfuur staan hinniken enzo Ach gut box buitenstormen bij het buitenzetten,... ik hoop maar dat het met Dilhara erbij nu anders is en het is nu toch ook al de derde keer dat ze eens een week van huis is, ze zal er toch wel stilaan aan wennen...
Namen voor het veulen heb ik al Haha! (hoezo ik ben er vroeg bij Schijnheilig )
Ik laat haar deze keer niet scannen voor het dekken...ben eens benieuwd of dat wijs is van me...
En volgende week hopelijk eens bij de partner voor Tinkerbell op bezoek...foto's schieten Haha! (hengstennamen met G zijn welkom Haha! )

melisjuh: gefeliciteerd Party!!

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:53

ja echt wel, dit was de 3e keer dat ik alles van dichtbij heb gezien:) het blijft mooi en spannend!!
de foto's komen er zo snel mogelijk op

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:54

Spannend Frenia! En wie is het geworden? Haha!
En je hebt al namen Nagelbijten / Gniffelen Ik weet ze nog niet eens voor die van dit jaar!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 15:56

melisjuh gefeliciteerd!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:01

Owja! moet ik nog eens in het topic op Tinkers gaan zetten Haha!
Het is Curran geworden. Voor volgend jaar misschien Dunbrody Clown Meisje dat Chenoa gekocht heeft wilt dat graag (en veulen is dan ook voor haar Tong uitsteken ) maar das nog ver in de toekomst gekeken natuurlijk Knipoog mijn moeder wil trouwens Chakotay Haha! dus wellicht twijfel ik tegen volgend jaar deze tijd toch weer Tong uitsteken
Jaja, maar moet er nog een paar bij verzinnen Haha! heb nu 1 merrie en 1 hengstennaam met F voor Angels veulen die me erg aanstaan, en dan nog verschillende hengstennamen. Ik hoop dat ze deze keer een merrietje wil voorzien voor mij Haha! want die naam vind ik het leukst Haha!
Voor Tinkerbell heb ik al 2 mooie merrienamen met G, waarvan de ene afvalt want die bestaat al binnen de ICS. Een hengstennaam heb ik nog niet voor haar.
Tinkerbell wordt gedekt door Mc Brynmore Knipoog
ik gok nu alvast op een zwartbont en een effen bruin merrieveulentje volgend jaar bij mij Nagelbijten / Gniffelen (ach, gelukkig doet gek zijn geen zeer Knipoog)

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:03

bedankt
weten jullie nog leuke namen??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:04

Fijn dat Hinke weer drachtig is Nimber..! en inderdaad,wat dom van me,ik herinner me het gebeurde nog goed..

Succes met Awa dan maar!! Knipoog

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:06

melisjuh moet het met een bepaalde letter?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:07

Welkom (terug), Nimber!! Lachen
Na alle ellende hopelijk volgend jaar een mooi veulen voor Hinke! Ach gut

Frenia; gaaf zeg, Angel weer naar de hengst! En namen al klaar haha
Ik ga er dit jaar maar goed van genieten want ik laat ze niet meer dekken (heb straks ook nog maar één merrie en die laat ik een jaartje leeg)

melisjuh; gefeliciteerd!!!

Als helderziende gelijk heeft, moet Darlah wel hééél snel vordering gaan maken, maar zie dat nog niet gebeuren ik wil vanavond beginnen met temperaturen Lachen

Afbeelding
Darlah vandaag in 't zonnetje, puntbuik vind ik weer minder. Tis stiekem vast tóch een merrie Knipoog

Shakyra ziet er ook goed uit, banden zijn echt goed slap nu en uier groeit mooi door.
Buikje van de voorkant;

Afbeelding

én uiertje die nu mooi vol loopt Lachen
Afbeelding