Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirjamalvaro schreef:Hier gaan ze vanaf dag 1 al de kudde in omdat ik weet dat mijn dames in paniek raken zonder elkaar, ze zijn nogal hecht.
Kabayo schreef:Wow een groep van 50 paarden. Wat veel risico ook. Daar zou ik zelf ook wel wat voorzichtig mee zijn1 klap (van een ander paard of per ongeluk van de moeder) en je hebt geen veulen meer
superpony schreef:Lastig. Het is maar net hoe de kudde samen is, wat ze gewend zijn en hoeveel ruimte en eten ze hebben. In zo ene grote kudde zijn vaak meerdere kleine groepjes.
Wij hebben alleen ons eigen groepje. In 2022 had ik alleen de 3 quarters nog, moeder, zoon en dochter en die waren heel erg hecht, echt belachelijk hecht.
Toen dochter een veulen kreeg kon er even niemand in de buurt komen. We hebben ze apart gehad en steeds iets dichter weer bij elkaar laten komen. Eerst joeg ze iedereen weg en na ong 2 weken stond ze achterin bij het draad om weer naar dr moeder en broer te kunnen. Toen hebben we alles weer open gezet. Die kregen wel een waarschuwing, maar ze gingen wel weer samen op.
Hoe het nu zal gaan vragen wij ons ook af. Ze is nog steeds hecht met haar broer, maar zij en zoon van 3 kleven echt aan elkaar. De kleine merrie is opeens haar goede vriendin en haar zoon mag opeens ook veel meer. Dus we zien wel hoe het gaat.
Ongelukjes kunnen altijd gebeuren. Onze merrie is echt een hele goede, bezorgde moeder en toch raakte ze een keer haar zoon echt per ongeluk. Ze had wat last van vliegjes en hij liep net achter haar langs.
Haar moeder ging wel de kudde in met veulen en daar liepen ook merries die nog een veulen moesten krijgen. Ging altijd goed, maar rustige kudde en veel ruimte.