[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:35

mooney schreef:
Dankje suffie! Merrie in filmpje twee heeft nog ijzers om, meestal wordt dat afgeraden toch?
Ik had ook een ander filmpje van tweelingdracht gezien, merrie en hengstveulen. Heb je dan eigenlijk bij paarden ook het probleem dat de merrie een kween is of zit dat niet hetzelfde als bij koeien?

Nee, bij paarden zitten de veulens altijd in een aparte vruchtzak/nageboorte. IJzers af wordt inderdaad afgeraden, maar soms heeft een merrie ijzers met een bepaalde reden en kunnen ze niet af

Silly, Achterhoek platteland :brr:

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:40

Kijk dat is duidelijke koek. Laat die tweelingen alsnog maar achterwege bij mij (als het goed is zit er ook netjes 1 in :D :o ) en iedereen, is vaker ellende dan plezier.
Als ze niet afkunnen is het inderdaad niet anders, ben wel blij dat die van mij gewoon op blote voeten loopt. Weer een zorg minder.

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:42

In Capelle aan den IJssel is vandaag op een stal de abortusvariant van Rhino geconstateerd.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:45

Ik las het net op de voorpagina, heb het altijd zo te doen met de eigenaren als je dit soort berichten voorbij ziet komen. Zie net dat jij ook uit Capelle komt, staan jouw paarden er dichtbij?

Edit: ik lees alleen overal dat het zowel hier als in Lelystad om de neurologische vorm gaat?
Laatst bijgewerkt door suffie op 04-01-17 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:47

Ja, ze staan in Nieuwerkerk aan den IJssel, dat ligt naast Capelle. Ik weet alleen niet op welke stal het is.
Diane_Basje en Caesar staan ook in de buurt.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:48

Spannende tijden dus voor jullie allemaal!

AlaskaTorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 23:49

Die site's zijn idd erg fijn, geeft ook een beetje beeld hoever het veulen eigenlijk is..
Engste vind ik nog steeds alle mogelijke complicaties..gelukkig woont er een dierenarts aan de overkant van de weg hier (van eDigit)...in geval van nood durf ik die nog wel te vragen...sneller dan de dierenarts bellen...

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:26

Oh nee hé, griezelig hoor... Hopelijk gaat het niet verder!

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:35

Dag 224 vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 00:45

Crines, wat leuk dat je er ook weer bent!
Ik miste je al :P

Suffie, mooie linkjes!

Cynthia, wat eng zeg zo dicht bij jullie in de buurt!

Hier ook rotweer vandaag, harde regen en een koude wind.
Vandaag een veulen van vorig jaar afgespeend.
Ze was nu 9 maanden en de merrie viel nu erg in en met het oog op het volgende veulen werd het nu tog echt de hoogste tijd ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:25

Cynthia82 schreef:
Ja, ze staan in Nieuwerkerk aan den IJssel, dat ligt naast Capelle. Ik weet alleen niet op welke stal het is.
Diane_Basje en Caesar staan ook in de buurt.

Capelse manege is het volgens de nieuwsberichten. Wedstrijden gaan vooralsnog gewoon door alleen die ruiters worden uitgesloten van deelname stond bij de Kring.

Ik maak me vooralsnog niet heel druk erom. Staan aan huis en krijg amper vreemden op het erf met een paarden connectie. Heb alleen tegen de ouders gezegd dat als ze keer met vriendinnetje naar andere paarden gaan oid dat ik ze niet met dezelfde kleren op het erf wil. Maar dat wil ik sowieso al nooit dus Letten ze al wel op doorgaans.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 07:53

Precies. Dat heb ik ook gezegd tegen mijn verzorgsters. Ze komen niet op andere stallen, maar ik heb ze voor de zekerheid gevraagd dat voorlopig ook zo min mogelijk te doen. En als ze het doen, dan met andere kleding, schoenen en jas.

En er staan maar 4 paarden bij ons, waarvan 2 van mij. Dus ook niet veel mensen op het erf. Dat vind ik wel een fijn idee.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 08:57

Wat eng he die rhino.. Hopelijk krijgt niemand er hier last van en is het snel over!

Mooie filmpjes en vooral met terug geslagen nek.. ik zou alleen niet weten of ik het er met een mini zelfstandig uit zou kunnen krijgen gezien die zo ontzettend klein zijn.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 09:45

Wij zijn zelf hier, afkloppen!, wel bekend met probleem bevallingen bij schapen en koeien. Paarden/ponies gelukkig niet, enkel met heftige naweeën. Mijn ervaring is wel dat je bij schapen en koeien veel meer tijd hebt en die ook veel meer kunnen hebben. Ik ben straks hoogzwanger dus kan zelf ook weinig meer uithalen. Begint nu wel dichterbij te komen en mijn zenuwen zijn toch wel dat ik straks moet gaan bevallen als er nog een pony dik staat... Mijn vriend is niet ervaren met ponies, maar wel met de koeien en schapen dus heb daar wel vertrouwen in.

Vorig jaar hadden wij een koe die tijdens de bevalling de baarmoeder had mee geperst en er dus uithing. Midden in de nacht dierenarts erbij, en met 2 man koe proberen staande te houden en ik stond met een koelkastrekje samen met mijn vriend achter de koe met die baarmoeder erop zodat de dierenarts het terug kon duwen. Midden in de nacht... geen pretje! Als ik zie hoe dat gegaan is... bizar! Gek genoeg heeft die koe onlangs weer gekalfd en dat is allemaal goed gegaan. Zal het niet snel vergeten in ieder geval.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:23

iieelll Caesar, ik had daar trouwens nog nooit van gehoord totdat Dr.Pol op televisie kwam :') daar zie je het ook regelmatig voorbij komen. Ik moet er niet aan denken! bah!

Die Rhino is trouwens ook echt iets waar je niet aan wil denken :( gadsie wat is het allemaal akelig "dichtbij" als je dat zo leest :(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:41

Inderdaad door Dr.Pol heb ik dat allemaal voorbij zien komen. :')
Mijn ervaring is hetzelfde,in schapen en koeien kan je ten eerste veel meer wroeten,en je hebt veel meer tijd. Bij paarden telt elke minuut.

Eng die rhino zo dicht bij jullie. Gelukkig staan jullie op kleine stallen of aan huis.
Hier komen er ook geen paardenmensen over het erf in de winter.

Dankje om de filmpjes te plaatsen! Altijd handig dat eens te bekijken.

Daisyjazz knappe Halla,ze wordt lekker dik nu. <3

Pepper met haar huge buik. :D

Welkom Crines!! Leuk dat je er weer bijbent.

Fijn Mijnlieverd,als je nu al beterschap ziet,komt dat straks wel helemaal goed.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:43

mooney schreef:
Ik ben een afspeellijst aan het maken met complicatie video's, heb er nu 2 red bags en 1 vermist voetje instaan. Momenteel nog allemaal van dezelfde stal maar wel steeds met uitleg erbij wat er gebeurd. Lijstje zal gaande tijd langer worden.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... lXqzVMetBw

Superhandig,die hou ik graag bij,dankjewel! _/-\o_

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:46

Rhino in capelle komt mij toch ook aardig dicht in de buurt.. Vind t maar niks..

Diane_BasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:56

De manege waar Rhino is is hier heel vlakbij. Ken ook het paard dat overleden is (neurologisch), heb ik nog op gereden. De andere 2 die verdacht waren, knappen weer op

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:04

Wat erg die Rhino, bah bah. Ah wat erg Diana_basje, gelukkig knappen die andere 2 weer op.

Wat bizar Ceasar, dat dat kan joh, dat weer terug duwen en dat t dan allemaal weer goed zit en dan weer functioneert zoals t hoort..Gelukkig maar iig.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:42

Poeh, kreeg net ook even de schrik van mijn leven. Manege hier in de buurt deelt via facebook: Rhino op manege geconstateerd, lees even goed door. Daaronder een heel verhaal hoe de kinderen op de manege moeten komen, enz. Staat in de laatste regel; wij wensen de eigenaren van de Capelse manege veel sterkte........ Anders was het ineens wel heel dichtbij.

Hoe is het bij Marije en Ice, nog geen veulentjes in aantocht?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:12

Excuses, heb alles wel gelezen maar het is intussen zoveel paginas geworden dat het een onmogelijke taak is om op iedereen te reageren.

Lady is vandaag 200 dagen drachtig! Ze wou niet stilstaan en ze was lekker sjaga haha. Tietjes veranderen wat
Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:35

Misha zit alweer op de 235 dagen :D

Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:51

Hihi het nieuwe jaar is begonnen, kom maar op met al die tietfoto's _O-
Halla moet nog iets van 112 dagen ofzo dus ik begin er nog niet aan :+

Bedankt iedereen voor het plaatsen van alle filmpjes en links, ik ga ze morgen allemaal eens uitgebreid bekijken ! +:)+

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:02

Getsie, altijd eng rhino!

Interessant al die filmpjes! Vanuit mn opleiding ook al veel filmpjes gekeken en al flink wat verkeerde liggingen goedleggen geoefend, maar alleen met dode kalfjes in een kunstkoe dus in t echie zal t vast niet t zelfde zijn... Hopelijk is t niet nodig ook! :)

hier vandaag 195 dagen geloof ik, in coupe modder en windhoos ;)

Afbeelding